Vanhin Hahmo

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

KUKA on aku ankan vanhin hahmo?vastatkaa!!(joka on elossa)

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Voisitko hieman tarkentaa kysymystä? Tarkoitatko siis hahmoa, joka aikaisimmin luotu, vai oikeasti vanhaa hahmoa, esim. Mummo Ankkaa?

DONUONTYHMÄ
Seuraa 
Liittynyt11.7.2010

Itse asiassa vanhin edelleen ankka- tai hiirisarjakuvissa esiintyvä hahmo on Musta Pekka, joka esiintyi ensimmäistä kertaa (muistaakseni) eräässä sarjakuvassa vuonna 1925 (taisi kertoa jostain Alice-nimisestä tytöstä?). Sittemmin hän vain "siirtyi" Mikkisarjakuviin... Tarina taisi olla nimeltään Karjatilan arvoitus ja ilmestyi joskus 20- ja 30-lukujen vaihteessa.

Musta Pekka taitaa siis olla "vanhin" ja täyttää tänä vuonna kunnioitettavat 85 vuotta! ; )

Tämän topicin saisi nyt varmaankin lukottaa, kun kerran vastauskin tälle kysymykselle saatiin...

Vierailija

Lainaus:
Vanhin Hahmo

DONUONTYHMÄ - 09.11.10 11:16 (ID 655868) Itse asiassa vanhin edelleen ankka- tai hiirisarjakuvissa esiintyvä hahmo on Musta Pekka, joka esiintyi ensimmäistä kertaa (muistaakseni) eräässä sarjakuvassa vuonna 1925 (taisi kertoa jostain Alice-nimisestä tytöstä?). Sittemmin hän vain "siirtyi" Mikkisarjakuviin... Tarina taisi olla nimeltään Karjatilan arvoitus ja ilmestyi joskus 20- ja 30-lukujen vaihteessa. Musta Pekka taitaa siis olla "vanhin" ja täyttää tänä vuonna kunnioitettavat 85 vuotta! ; ) Tämän topicin saisi nyt varmaankin lukottaa, kun kerran vastauskin tälle kysymykselle saatiin...

Itse asiassa kaikkein vanhin hahmo jo ennen Musta Pekkaa ja Mikkiä oli Osku Kani (englanniksi Oswald the lucky rabbit) joka on jäänyt miltein kokonaan hämärän peittoon mutta hän esiintyy valmisteiila olevassa Epic Mickey-videopelissä joka ilmestyy wii:lle.

DONUONTYHMÄ
Seuraa 
Liittynyt11.7.2010

Niin, tietysti Osku oli jo olemassa ennen Mustaa Pekkaa, mutta tarkoitin tuolla Mustalla Pekalla lähinnä niitä hahmoja, jotka esiintyvät edelleen säännöllisesti ankka- tai hiiriuniversumien sarjakuvissa. Toivottavasti tajusit. : D

Vierailija

Osvald-kani n ensiesiiintyminen ili vunna 1927 eli Se hahmo on jo 83 vuotta vanha.Hahmon oikeudet tosin huijattiin Disneyltä , mutta ne hankittiin takaisin vuonna 2006 tai 2007.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat