Harvinaiset rahat

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

En löytänyt tätä haulla,joten päätin tehdä.Eli täällä keskustellaan erikoisista rahoista ja voi vaikka kertoa omistaako jotain erimaalaisia rahoja tai jotain muita keräily rahoja.Ihan perus keskustelutopic aiheesta rahat.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Omistan todella paljon erimaalaisia rahoja. Olen kerran löytänyt koulun pihalta viisi markkaa! Outoa, sillä olemme jo euroissa, eikä monella varmaan ole markkoja. Ja miksi juuri meidän koulu? Se löytyi vielä hiekan alta.

Vierailija

Lainaus:
Re: Harvinaiset rahat

akkari11 - 15.11.10 04:03 (ID 658535) Outoa, sillä olemme jo euroissa, eikä monella varmaan ole markkoja.

Mä oon löytänyt meiän mökiltä mm. 5 markan setelin, 10 mk, 20 mk ja joitain pennejä. Käytin niitä ennen leikkirahana mut äiti on kieltänyt, kun ne ovat arvokkaita ja niillä on kuulemma tunnearvoa.

? Libel. Ei mikä tahansa sudenkorento!

Vierailija

Minulla ei ole paljoa harvinaisia rahoja, vaikka numismatiikkaa harrastankin. Sen verran kalliita ne harvinaiset ovat.

- odo98 -

Vierailija

Olen keräillyt erimaalaisia rahoja vuodesta 2004 jolloin sain keräilykansion. Enää ei puutu kuin Luxemburgin muutama ja jotain muuta.

Juhlarahoja on tällä hetkellä 5 joista 3 on samanlaisia.

McDuck-fani
Seuraa 
Liittynyt26.10.2008

No, erikoisin raha, mitä minulla on, niin on Varsinais-Suomen maakuntaraha ja se on viiden euron kolikko. Minulla on myös paljon muita ulkomaalaisia euroja.

Ja yhden toisen rahan sain ABC: ltä. Myyjä luuli siyä euroksi ja vasta kotona huomasin itse, ettei se ollut euro, koska se ei ole aivan pyöreä. En ole varma rahan alkuperästä, mutta luulen, että se on Bulgarialainen.

Vierailija

Lainaus:
akkari11 : Omistan todella paljon erimaalaisia rahoja. Olen kerran löytänyt koulun pihalta viisi markkaa! Outoa, sillä olemme jo euroissa, eikä monella varmaan ole markkoja. Ja miksi juuri meidän koulu? Se löytyi vielä hiekan alta.

Itse löysin kouluni purosta 5 pennisen. Se oli sen puron saven seassa.

Minulla on kotona markkoja ja 100 ja 10 markan seteli. Minulla on möys markan kolikoitakin. Ulkomaiden rahojakin keräilen plussaksi keräilen 5 senttisiä ( se ei ihan tähän aiheeseen liity).

Joel152
Seuraa 
Liittynyt5.6.2009

Ei paljon mitään. 5 euron kolikko,joku outo,missä on reikä keskellä,espanjalainen 2 centin kolikko,ja yksi kruunu.

Ps. Jos joku tietää,niin voi selittää tuon "reikä-kolikon"

Vierailija

Reikäkolikko on selllainen raha, joita käytetään jossai maassa. Nimi tulee siitä, että niissä on reikä keskellä. Itselläni on niitä viisi, mutta isoin on hävinnyt. Isoveli hävitti sen.

Vierailija

Minulla on joitakin ehkä vähän nimellisarvoansa arvokkaampia rahoja esim. se olumpiakolikko (olisiko 2004) ollut...

Vierailija

Olisiko jollain tietoa, minkä arvoisia ovat Suomen markat, jotka on painettu vuodesta 1922 lähtien. Itse omistan 35 markkaa, jotka ovat painettu kyseisenä vuotena. Haluaiin siis tietää niiden arvon.

Toinen kysymykseni koskee muuten vaan ulkomaalaisia rahoja. Mistä löytäisi päivitetyt kurssit, että näkisi (esim)kuinka monta Kanadan dollaria on yksi euro?

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Harvinaiset rahat

akkari11 - 16.11.10 09:29 (ID 658848)

Reikäkolikko on selllainen raha, joita käytetään jossai maassa. Nimi tulee siitä, että niissä on reikä keskellä. Itselläni on niitä viisi, mutta isoin on hävinnyt. Isoveli hävitti sen.

Siinä tapauksessa minulla on yksi reikäraha, joka on tosin pikkuisen ruostunut.

? Libel. Ei mikä tahansa sudenkorento!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat