Akuankka.fi-sivuston historia

Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Eli tässä topicissa on siis tarkoitus keskustella tämän sivuston historiasta ja kaikesta, joka siihen liittyy jollain maininnan arvoisella tavalla.

Täällä voi keskustella siis kyseisestä aiheesta ihan vapaa muotoisesti sekä myös kertoa listaus tyylissä eri asioita liittyen sivuston historiaan alkaen maaliskuun 10.päivästä vuonna 2008. Tämän sivuston historiaksi luetaan kaikki tapahtumat, jotka on tapahtuneet tuon päivämäärän ja tämän päivämäärän välissä.

Minun mielestä merkittävimpiä tapahtumia näillä sivuilla on ainakin olleet seuraavat tapahtumat:

- Kultaryntäys (keväällä 2008)

- Aku kadoksissa (alkukesällä 2009)

- Koodinmurto (keväällä 2010)

Sitten muuta akuankka.fi:hin liittyvää historiaa:

- uudistetut sivut avattiin 10.3.2008

- Ankkalinnan Bulevardi oli ennen etusivun yläosassa

- aa.fi:n etusivulta pääsi ennen (maaaliskuun 2008 jälkeen) vastaamaan päivän kysymykseen

- aa.fi:n etusivulla oli ennen toinenkin kysymys, joka oli enemmänkin mielipide-tyyppinen

- loppuvuodesta 2008 vuoden 2008 käyttäjäksi valittiin Wondy

- kesäkuussa 2009 näitä sivuja uudistettiin taas

- loppuvuodesta 2009 näillä sivuilla järjestettiin Joulu-gaala

- samaisessa vuoden 2009 Joulu-gaalassa (muistaakseni) eniten kategoria-voittoja vei Budjettivaje

- Vuoden 2009 lopulla järjestettiin Vuoden käyttäjä -äänestys Rankku08:n toimesta, ja sen äänestyksen voitti ja Vuoden 2009 käyttäjäksi valittiin Vaa_ri

- AkeMaken aloitteesta näillä sivuilla tehtiin hyvin onnistunut adressi ylläpidolle alkuvuodesta 2010

- ylläpito lupasi sivuille uudistuksia

- ensimmäinen uudistus tuli kevään ja kesän vaihteessa; keskusteluaikoja pidennettiin nykyiselleen

- ennen keskustelut olivat auki vain 8-21 välisen ajan, kun nyt ne ovat auki 7-22 välisen ajan

- heinäkuussa 2010 sivuille saatiin kauan kaivatut käyttäjämoderaattorit; heiksi valittiin Wondy ja AkeMake

- joulukuun ensimmäisestä päivästä aina 24:een päivään sivuilla oli auki taas joka vuotinen joulukalenteri.

- toimitus lupasi Joulukalenteri 2010 -topicissa, että tänä vuonna järjestetään suuri virallinen tietokilpailu, jossa mitataan ankallistietämystä

Vuoden käyttäjät vuosittain:

2008: Wondy

2009: Vaa_ri

2010 Markku-gaalassa valittu Vuoden keskustelija: "Hiidenkirnu"

-----

Kysykää tähän topicciin liittyvistä asioista, jos topicin idea ei vielä selvinnyt. Pyrin vastaamaan mahdollisimman hyvin. Olisi erittäin mukavaa, jos kaikki tulisivat mukaan tämän topicin toimintaan. Myös modet, jos kerkeävät.

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Sivut

Kommentit (62)

Vierailija

Itse olen lukenut paljon topiceja, joissa lukee tämän sivun historiaa. Sitä kun minä en kovin paljoa tiedä, koska olen sen verran uusi käyttäjä. Joskus olen jossain topicissa taas kysynyt niitä juttuja. =D

Ne kuitenkin kinnostavat, joten olisi kiva tietää lisää.

Vierailija

en tiedä mitään historiasta koska olen juuri äsken kirjautunut täänne.olis kyl kiva tietää

pappis voimaaa

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Ymärrän kyllä sen, että teistä osa on rekisteröitynyt hyvin vasta näille sivuille, eikä siis tiedä kovinkaan paljoa näiden sivujenn historiasta. Mutta jos ei kerta tiedä kovin näiden sivujen historiasta, niin onko sitä tietämättömyyttään ihan välttämättömän pakko sitten kirjoittaa?

Ankkarock
Seuraa 
Liittynyt14.5.2008

Kiva kun tällainenkin topicci tehdään. Voiko tässä siis vain muistella kaikkia menneitä jne.. Ja kertoa mitä on tapahtunut.

Itse rekkasin sivuston keskustelufoorumin kulta-aikojen alkuaikoina, joten itse tiedän aika paljon kaikenlaista tästä foorumista (ynnä kaikesta sivustoon liittyvästä).

djlordi
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
Re: Re: Akuankka.fi-sivuston historia

Ankkarock - 20.11.10 09:01 (ID 660842)

Itse rekkasin sivuston keskustelufoorumin kulta-aikojen alkuaikoina, joten itse tiedän aika paljon kaikenlaista tästä foorumista (ynnä kaikesta sivustoon liittyvästä).

Kuin myös rekkasin alkuaikoina. Adz tuli silloin hyvin tutuksi, siis vuoden 2008 aikana. Välillä olen ollut Ak... ai niin, siitä ei varmaan saakaan kertoa... no joka tapauksessa, mukavaa on ollut ja monenlaista on tapahtunut. Mutta välillä kaipaisi jotain lisää, jotain aivan uutta.

Ankkarock
Seuraa 
Liittynyt14.5.2008

Onhan se kivaa kun sivustolla pyörii edelleen vanhojakin nimiä, kuten juuri sinä djlordi.

Toisaalta on myös kiva kun pinnalle ponnahtaa uusiakin nimiä.

Itellä noi alkuajat taisi olla hieman sellaisia spämmäysaikoja, vaikka ihan hyvän topicintekijän maineen olenkin saanut. :D

Moni aktiivikäyttäjä on kumminkin myös lopettanut käymisen, tai vähentänyt sitä, esimerkiksi Mac Ducky, Salweri, Akuhullu, jne..

Selviytyjät muuten on menossa.

Kalamies
Seuraa 
Liittynyt22.6.2008

Itse olen rekannut tänne vuonna 2008, mutta pidin tuon "tauon" joka kesti vuoden 08 kesästä koodinmurtoon. Johtui osikseen siitä, että en muistanut salista.

Ankkarock itsekkin tykkään selviytyjista. Coach olisi sanut lähteä mutta käyhän Debbiekin. Pää asia että timbrasta jokainen lähtee että jalapao voittaa. Nyt meni jo offiksi.

Kalamies aina kalastamassa.

Kalamies aina kalastamassa.

Vierailija

Tietääkseni täällä oli joskus vuonna 2008 Ankkalinnan Bulevardi-niminen osio. Ainakin sitä mainostettiin silloin isoon ääneen. Tietääkö kukaan, milloin ja miksi siitä luovuttiin?

Vierailija

Minäkin olen kiinnostunut AA.fiin hissasta, minkälainen ulkoasu ja minkälaisia käyttäjiä on ollut. Ei noita vanhoja topeja kaivelemalla saa mitään selville. :<

? Libel. Ei mikä tahansa sudenkorento!

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Se Ankkalinnan Bulevardi oli tosiaan todella mukava ja jännä juttu, ja onkin erittäin harmillista että siitä on sittemmin luovuttu. Minä kuitenkin ainakin haluisin sen Bulevardin takaisin näiden sivujen etusivulle.

Minä muistan ne lähes legendaariset alkuaikani näissä keskusteluissa, kun täällä oli aa.fi:n sivuilla kesällä 2008 hirveä sekamelska ja muutama konkari-käyttäjä joutui vähän silloin puuttumaan kirjoitteluun. Mutta ei siitä minulta nyt enempää.

Salwer1st/
Seuraa 
Liittynyt6.5.2008

Lainaus:
Akuankka.fi-sivuston historia

Libel-97 - 21.11.10 11:40 (ID 661074) Minäkin olen kiinnostunut AA.fiin hissasta, minkälainen ulkoasu ja minkälaisia käyttäjiä on ollut. Ei noita vanhoja topeja kaivelemalla saa mitään selville. :< ? Libel. Ei mikä tahansa sudenkorento!

Ennen vuotta 2008 akuankka.fi oli väriltään sininen. Täällä oli välillä jotain Kari Korhonen chatteja (Kari Korhonen tuli vastailemaan kysymyksiin yms.), mutta sen enempää sosiaalista tavaraa täällä ei ollut. Muistan vanhoilta sivuilta myös Rosa-nurkan. Harmi kun se poistettiin. :| Dj varmaan osaa kaivaa vanhat sivut jostain netin syövereistä.

Akuankka.fi avattiiin ensi kertaa vuonna 2000, ulkoasu oli valkoinen. Siniseen väriin siirryttiin vuonna 2004.

Hiidenkirnu
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

On Hidikselläkin pientä kokemusta tästä sivusta, joskaan en ole ollut koko uudistuneen sivun historiaa nähnyt, vaikka profiili onkin luotu uusien sivujen ensimmäisinä päivinä. Aktiivisesti täällä ollaan kuitenkin oltu kaksi vuotta eli kyllä minä jotakin uusien sivujen historiasta tiedän : D.

Noita vanhoja sivujahan saa tosiaan käydä katsomassa täältä: web.archive.org/web/

Onhan niitä legendaarisia tapahtumisia ollut sivuilla, joita on tapahtunut niin käyttäjien aikaan saamina foorumilla kuin myös ylläpidon järjestämissä asioissa.

Hienoja hetkiä on ollut, mutta on sitä käyty ihan pohjallakin (aika monestikin).

"Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä."
~Hirnu, epätäydellistä kirjoittamista foorumilla vuodesta 2008

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Näiden sivujen historiaan kuuluu todellakin paljon merkittäviä tapahtumia. Minulla tuli taas kolme sellaista mieleen. Ne ovat:

- Julle Ankanpää -kunniamitalien jako

- AkeMaken aloittaman adressin onnistuminen

- käyttäjämoderaattoreiden tuleminen sivuille

Siinäpä niitä tapahtumia taas lisää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat