Vankka-sedän joulukalenteri

Seuraa 
Liittynyt9.7.2008

Viikon päästä alkaa joulukuu ja aattoonkin on enää kuukauden verran aikaa - nyt on siis täydellinen aika esitellä teille kaikkien aikojen toiminnallisin ja mielenkiintoisin joulukalenteri - Vankka-sedän joulukalenteri! Vastaavanlainen joulukalenteri on järjestetty myös viime vuonna minun toimestani Ankkiksessa, erittäin suurella menestyksellä, joten on aika aloittaa kalenteri myös täällä.

Vankka-sedän joulukalenteri poikkeaa normaalista joulukalenterista siten, että se koostuu pääasiassa erilaisista kilpailuista. Pitkin joulukuuta (aina alusta aattoon saakka) tässä topicissa julkaistaan minun toimestani erilaisia kilpailuita, joihin kuka tahansa voi osallistua ja joihin osallistumalla kartutat pistepottiasi - jouluaattona eniten pisteitä kerännyt käyttäjä nimittäin kruunataan ''akuankka.fi'n joulupukki 2010'' -tittelin haltijaksi ja tämän joulukalenteriprosessin ''voittajaksi''. Kilpailut voivat olla ihan mitä vain - tietovisoja, kirjoituskisoja (joihin sisältyy monia erilaisia kilpailuita) sekä joitain nopeuskisoja joissa yksinkertaisesti nopein oikein vastannut voittaa ja ne voivat sisältää äänestyksiä (esimerkiksi kirjoituskisoissa parhaat teokset voidaan selvittää äänestyksen avulla). Kilpailut kestävät noin parista tunnista muutamaan päivään, riippuen millainen kisa on kyseessä ja kuinka paljon aikaa kisaan vaaditaan (esimerkiksi kirjoituskisaan menee varmasti enemmän aikaa kuin tietovisaan vastaamiseen). Jokaisesta kisasta parhaat palkitaan pisteillä (kisojen pistejaot ilmoitetaan niiden julkistamisen yhteydessä), mutta JOKAINEN joka osallistuu, saa aina vähintään yhden pisteen jokaisesta kilpailusta. Kukaan ei siis voi jäädä nollille tässä kisassa. Topicia kannattaa seurata päivittäin, sillä vaikka ilmoittaisin että jokin kisa alkaa 1.12 ja päättyy 4.12, se ei tarkoita etteikö sinä aikana voisi tulla joitain kisoja. Kisoja voi olla käynnissä useitakin samaan aikaan, varsinkin silloin jos joku meneillään olevista kisoista on oikein pitkä. Pyrin kuitenkin pitämään tämän kisojen määrän kurissa siten että kisoja on käynnissä samanaikaisesti yleensä 1-2, maksimissaan kolme.

Ja koska tämä on kuitenkin joulukalenteri, tullaan joka päivä topicissa avaamaan niin sanottu ''luukku''. Näitä luukkuja varten olen kirjoittamassa pienehköä ankka-aiheista tarinaa, jossa pääosaa toimittavat tutut Ankkalinnan hahmot ja tarinan teemana on joulunvietto ja -perinteet ympäri maailman. Kyseessä ei ole sinänsä tarina, että siitä välttämättä mitään hyvää sarjakuvaa saisi aikaiseksi, enkä ole tosissani siitä mitään jännittävää tai sellaista yrittänyt tehdä, vaan se on lähinnä aika rauhallista kerrontaa, mukana toki myös jonkin verran vuoropuhelua. Luukkujen pituus on yleensä noin 10-20 riviä, joskus enemmän, joskus vähemmän. Kilpailut ovat kuitenkin pääosassa, nämä tarinanpätkät vain tuovat tähän joulukalenteriin ominaisuuden joka tekee tästä nimenomaan joulukalenterin.

Syy miksi tein tämän topicin jo viikkoa ennen varsinaisen kalenterin aloittamista, on se, että haluan tietää kuinka moni on kiinnostunut tästä ja aikoo mahdollisesti osallistua, jotta osaan valita mukaan oikeanlaisia kilpailuita. Mitään ilmoittautumisia ei siis ole, kaikki voivat ihan vapaasti osallistua missä vaiheessa kalenteria tahansa, mutta tänne saa nyt vapaasti jättää kommentteja liittyen kisaan ja mahdollisesti joitain kilpailuideoita ja muuta vastaavaa.

Hyvää joulunodotusta Vankka-sedän joulukalenterin parissa kaikille! :)

Sivut

Kommentit (273)

Gabi47
Seuraa 
Liittynyt2.6.2010

Minä olen kiinnostunut. Tykkään muutenkin etenkin nettijoulukaalentereista (Vaikka ne eivät aitoa voita). Mielenkiinnolla odottelen alkua.

// Ai niin, piti sanoa että mukana : D

~Gabi~

Fort Tripla
Seuraa 
Liittynyt5.4.2010

Vai oli tämä se sinun mahti-ideasi, jos oikein aavistan Vankka/Vankkis:D Toivottavasti sinulla riittää energiaa tähän ettei käy köpelösti. Tämä kuitenkin vaatii suhteellisen paljon työtä, jotta saat pidettyä tämän.

Kyllähän tämä aika mielenkiintoiselta vaikuttaa, joten varmastikin osallistun. Joulun aikaan on ilmeisesti tiedossa kisoja hyvinkin, sillä myös koko syksyn ajan uudistamani AA: n sivujen Selviytyjät tekevät paluun pienen floppikauden jälkeen.(pientä piilomainontaa: D).

Vierailija

Aivan mahtava keskustelu minun mielestä. Tulen mukaan! Voisiko tässä kuitenkin tehdä sillä lailla, että marraskuun jälkeen ei voi enään ilmottautua, koska muuten pisteiden lasku on hankalampaa?

~DD, yli 470 viestiä

Aku Vankkis
Seuraa 
Liittynyt9.7.2008

Olen suunnitellut tätä lokakuusta saakka ja aloittanut jo itse luukkutarinankin kirjoittamisen. 80% kilpailuistakin on jo varmuudella tiedossa. Lisäksi kuten jo mainitsin, olen järjestänyt vastaavanlaisen kalenterin (jossa oli siis myös tarina ja kisoja) viime vuonna ja se oli erittäin onnistunut ja osallistujarikas. Mikään ei siis voi mennä pieleen :) Toivottavasti vain tulee paljon osallistujia.

DD, tässä ei ole ilmoittautumista, eikä sellaista tulekaan. Olen tottunut siihen että pistetilanteeseen joudutaan kesken kaiken lisäämään uusia nimiä joita tulee mukaan kesken kisan, koska näin käy Viestimaratonissa aika usein. Minua tällainen asia ei siis haittaa ja minä kuitenkin toimin pisteenlaskijana.

Sohvis
Seuraa 
Liittynyt2.7.2009

Ainakin näin ensituntumalta, niin vaikuttaa ihan mukavalta idealta...olisi ainakin vaihtelua siihen tavanomaiseen suklaajoulukalenteriin..=D

En kyllä uskalla luvata, että tähän osallistuisin, mutta mikäli innostusta riittää, niin kyllähän sitä voisi...,mutta kuten jo sanoin, niin ainakin näin alkuun näyttää ihan hyvältä.

N.Äsäviisas
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Mukana! Miten sinä jaksat tämä oli kyllä mahtava idea ja odotan innolla sen alkua.

N.Äsäviisas sukkelia kommentteja jo vuodesta 97

/// On muuten näköjään ilmestynyt uusia trolleja kenenköhän neronleimauksia lienevät ja mitenköhän kauan täällä pysyvät. Jokainen voi varmaan arvata keitä tarkoitan.

Vierailija

Tästä topasta tuli heti suosittu. : D

Minulla olisi yksi kysymys. Mitä tälle topalle tapahtuu joulun jälkeen?

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Vankka-sedän joulukalenteri

roni02 - 24.11.10 05:41 (ID 662445)

joo mäki tuu ei saa tuhmii kysymyksii olla mistää tyttöje pim**oista :(:(

...

? Libel. Ei mikä tahansa sudenkorento!

Sivut

Ketju on lukittu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat