Paras vuodenaloittaja-sarja

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Tällaisen päätin tehdä, ihan vain kokeiluksi. Tiedätte varmaan, että ensimmäisessä Aku Ankka-numerossa uudenvuoden jälkeen julkaistaan joku Barksin klassikkosarja. Mikä teidän mielestänne on ollut niistä paras?

2003: Meren kuningatar

2004: Taikatiimalasi

2005: Yhtä sirkusta!

2006: Kuningas Salomon kaivokset

2007: Juovikas rubiini

2008: Mayakeisarin kruunu

2009: Kulmikkaat munat

2010: Kultaa ja kalavelkoja

Minä olen itse aloittanut Akkarin tilauksen vasta vuonna 2007, joten en tiedä noita enempää. Kertokaa vain minulle, niin saadaan lisää vastausmahdollisuuksia.

Itse tykkään noista eniten vuoden 2009 sarjasta, Kulmikkaista munista, sillä se on klassikko yli kaikkien vaihtoehtojen. Mistä te tykkäätte?

Nixu.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Minä puolestani päädyn tuohon "Kultaa ja kalavelkoja".Siinä oli mielestäni jännistystä paljon.Ja toisena tulee sitten se kuuluisa "Kulmikkaat munat".

Kalamies
Seuraa 
Liittynyt22.6.2008

Itse päädyin Kultaa ja kalavelkoja. Se sisälsi kerrankin sellaista mitä ei roopessa koskaan näe.

Kalamies aina kalastamassa.

Kalamies aina kalastamassa.

Vierailija

Aloitusviestiin voisi lisätä tarinat Meren kuningatar (2003), Taikatiimalasi (2004) sekä Yhtä sirkusta! (2005). Paras sarja on jokatapauksessa Kulmikkaat munat. Siinä on Aku-seikkailu parhaimmillaan.

Vierailija

Kyllä paras vuoden aloitus-sarja on Kultaa ja Kalavelkoja, jossa oli todella hyvin onnistunut juoni ja Carl Barksin upea piirrosjälki ja kyllä tuo tarina oli loppu päässä vähän surullinenkin, koska Roope meinasi luopua koko omaisuudestaan pelastaakseen Puru-koiran ja kyllä tuo tarina muutenkin oli yksi parhaimmista lukemista Ankka-tarinoista, mutta ei kuitenkaan paras ja tuolle tarinalle voisi antaa oikein arvosanankin, joka on 10.

Ensivuoden aloitus tarina on Kylmä kauppa, jonka olen lukenut taskarista 50.

-Culebran liikenero

Vierailija

Mayakeisan kruunu on ihan hyvä, en vain muista sitä kamaln hyvin, on taas päässyt vierähtämään aikaa, kun viimeksi luin sitä. Ja sitten, (minun!) mielestäni yksi legendaarisista tarinoista on juurikin tuo Juovikas rubiini. Se on jäänyt jotenkin vain toodella hyvin mieleen. Mutta eipä unohdeta noita Kulmikkaita munia, sekin tarina on... hmm... no yksi parhaista!

Tosin, yleensä juurikin nuo vuodenaloittaja-sarjat ovat yleensä kaikki juuri omaa luokkaansa, eli yksiä parhaista, mitäköhän on luvassa ensi vuodeksi?

~ Viitta on voimaa

Vierailija

Tykkään eniten vuoden 2009 aloitus-sarjasta "Kulmikkaat munat". Loistava juoni, notkea piirrosjälki, toisin sanoen mahtava tarina! : )

SD

Vierailija

No, vaikka en itse ole Kylmä kauppa-tarinaa lukenutkaan, voin sen kuitenkin listaan laittaa, mutta kysyisin vielä, että mistä olette tämän tiedon saanneet?

Lissä tietoja vain noista aloitus-sarjoista! Tarvitaan AINAKIN vielä vuodet 2000, 2001 ja 2001! 90-luvullekkin saa mennä, mutta en ole varma, koska tämä aloitus-sarja-pernine alkoi, mutta ainakin listaa tarvitaan niin pitkälle kuin mahdollista.

Nixu.

Vierailija

Lainaus:

Lissä tietoja vain noista aloitus-sarjoista! Tarvitaan AINAKIN vielä vuodet 2000, 2001 ja 2001!

Noina vuosina ei ole ilmestynyt Barks-vuodenaloittajaa. Perinne alkoi vasta vuonna 2003.

Tosin jotain kymmensivuisia Barkseja on saattanut tulla. Esim. numerossa 1/2001 oli tarina Uudenvuoden päätökset.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat