Mäkihyppy

Seuraa 
Liittynyt29.5.2008

Tiedän, että on olemassa Urheilu-Topic, mutta mielestäni tälle aiheelle voisi tehdä oman topicinsa. Eli tässä on vapaata keskustelua mäkihypystä. Oletko harrastanut sitä vai harrastatko edelleen?, Omat mielipiteesi kyseisestä lajista, omat lempihyppääjät, kilpailut (nuoriso -kisat ja aikuisten -kisat), jos harrastaa voi kertoa omia mielipiteitään joistain hyppyrimäistä ja täällä voitaisiin pitää vaikkapa jonkinlainen tietokilpailu mäkihyppyyn liittyen. Toivottavasti mäkihypyn harrastajia löytyy tai muuten vain lajista kiinnostuneita, jotta saataisiin kunnon keskustelu käyntiin. Toivottavasti ymmärsitte.

Tässä siis se xx-roope-kerälijän ehdottama lista hyppääjistä ja heidän seuroistaan:

JKP--------------Janakkalan Jana

xx-roope-kerälijä--------Janakkalan Jana

McDuck-fani----------Paimion Urheilijat

~JKP

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Tämä liittyy toisaalta hieman mainitsemaasi urheilu topiciin,mutta kai tämä topic olisi ihan asiallinen.Itse en ole mäkihyppyä harrastanut enkä aio harrastaakkaan.En ole ikinä hypännyt kuin pari kertaa ja molemmat olivat "mahaplätsejä" ja siitä ei jäänyt kiva tunne.Olen alkanut kammoksumaan pieniäkin rinteitäkin joten jätän mäkihyppelyt muille.Hiihto kylläkin sujuu hyvin.

djlordi
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Itse olen todellakin kiinnostunut mäkihypystä, mutta vain sen katsomisesta.

Olen seurannut mäkihyppyä tv: stä jo 90-luvun lopusta lähtien joka vuosi, eli tietämystä ja asiantuntemusta kyllä riittää.

Ps. pelkään että Wondy tai joku muu lukottaa tämän. Vaikka onhan täällä myös tennis ja alppihiihto -topicit muistaakseni, jotka eivät ole lukossa...

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Mäkihyppy

aku 274 - 07.12.10 05:34 (ID 670227) Turha topic tän oisvoinu sanoo urheilu-topicca.

Ei ole turha! Minä ainakin haluan tietää missä seurassa kukakin harrastaja hyppää, täällä voi keskustella leireistä ja kilpailuistakin. Urheilu- topiciin voi sitten jättää tämän maailmancupin seuraamisen. Toivon todella, että tätä ei laiteta lukkoon!

Vierailija

Mäkihyppy on kivaa... Olen sitä katsellut ja pari vuotta kotiolosuhteissa tehnytkin. Tosin kotimäkin on tietysti itse lumesta pihalle tehty, eikä iitä ainakaan yhtä metriä pidemmälle lennä. Juu, toivottavasti ei laiteta lukkoon. Jos kaikki laitetaan Urheilutoppaan, niin siellä keskustellaan kymmenistä lajeista samaan aikaa, ja jotkut menevät siinä varmasti sekaisin.

JKP
Seuraa 
Liittynyt29.5.2008

Jep! Toivottavasti tämä ei mene lukkoon, koska olisi mielenkiintoista kuulla esim. missä seurassa harrastajat hyppäävät, saisi tietoa leireistä ja saisi tietää minkälaisia esim. jotkut juniori mäet ovat. Minä siis harrastan mäkihyppyä ja aloitin sen noin kaksi vuotta sitten. Hyppään Janakkalan Janassa. Niin kuin xx-roope-kerälijäkin hyppää. Olen tehnyt myös monena aiempana vuonna hyppyrimäen kotimme lähellä olevalle pellolle. No siinä tietoa mäkihyppy harrastuksestani.

Vierailija

Lainaus:
Re: Mäkihyppy

JKP - 08.12.10 07:19 (ID 670435)

Jep! Toivottavasti tämä ei mene lukkoon, koska olisi mielenkiintoista kuulla esim. missä seurassa harrastajat hyppäävät, saisi tietoa leireistä ja saisi tietää minkälaisia esim. jotkut juniori mäet ovat. Minä siis harrastan mäkihyppyä ja aloitin sen noin kaksi vuotta sitten. Hyppään Janakkalan Janassa. Niin kuin xx-roope-kerälijäkin hyppää. Olen tehnyt myös monena aiempana vuonna hyppyrimäen kotimme lähellä olevalle pellolle. No siinä tietoa mäkihyppy harrastuksestani.

en harrasta. mutta olen tosi hyvä laskettelussa, ja lumilautailussa.

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Mäkihyppy

pappis mies - 08.12.10 11:28 (ID 670465) Ei saa mennä lukooon!.Tää on toisellainen topic kuin urheilu. pappis voimaa
Kaikilla on oma mielipide!

Vierailija

Nii kaikilla on oma mielipide. Laskin eilen hyppyristä nii kaaduin lumihankee ja sain siitä kuumeen. Siksi en oo ollu koulussa.

pappis voimaa

McDuck-fani
Seuraa 
Liittynyt26.10.2008

No, olen harrastanut nyt vähän yli neljä vuotta mäkihyppyä. Mitään menestystä ei ole oiken tullut, mutta harrastus tämä on vain minulle.

Eilen olikin jo talven neljännet harjoitukset ja tuli tehtyä talven parhaat hypyt. 45 minuuttia ol kulunut harjoitusajasta, kun aloitimme hyppäämisen. Oli tullut lunta ja mäki piti laittaa kuntoon. Meillä nyt toista tai kolmatta talvea lumitykki käytössä, joten lumesta ei ole puutetta, kunhan vain on pakkasta.

Olen seurannut mäkihyppyä televisioista jo monen vuoden ajan ja se on aina kiinnostanut minua. Olemme asuneet nyt nykyisessä osoitteessamme vähän yli 10 vuotta ja joka talvi on takapihalle tehty hyppyri. Siitä pääsee yleensä noin 2-3 metriä, mutta jos siitä tehdään iso ja on hyvä keli, voi pituus kasvaa jo lähelle viittä metriä.

Paapoja
Seuraa 
Liittynyt17.12.2009

Harrastan mäkihyppyä ja katson sitä ain telkkarista. Mäkihyppy on oikein hauskaa. Parasta siinä taitaa olla lentäminen. Olen voittanut pari kilpailua. Jokunen vuosi sitten Lahdessa k-15 mäessä tuli voitto, mutta siinä mäessä ei kilpailun taso ollut korkea eikä osanottajiakaan montaa ollut. Yhden kerran olen voittanut Valkeakoskella k-24 mäessä, silloin osanottajia oli kolme. Olen myös kerran murtanut ranteeni, kun talvella kaaduin ja käsi tökkäsi lumeen. Samana päivänä, kun Jan Mazoch lensi päälleen, velejlläni venähti nilkasta nivelside.

Maailmancupia seuraan siis telkkarista ja tuli tämän talven Rukan kisoissa nähtyä telkkarista, kun Harri Olli näytti kameralle peukaloa, joka vaihtu keskisormeen. Näin myös Simon Ammannin ilmeen, kun hän Kuopiossa huomasi jääneensä kolmanneksi.

Ja meillä on joka talvi takapihalle noussut hyppyri, josta hiihtosuksilla pari metriä pääsee. Tänä talvena hyppyri tuli tehtyä tämän viikon maanantaina.

Ja toivon, että tämä topic saa olla auki, koska tämä on mielestäni hyvä topic. Jos Urheilu-topicissa yrittäisi tästä aiheesta keskustelua saada, niin ei siitä tulisi mitään. Siksi minun mielestäni kaikkien aiheesta innostuneiden pitäisi saada kirjoittaa tänne.

Save me from the dark.

Vierailija

Voisikohan aloitusviestiin yrittää laittaa kaikki tämän sivun mäkihyppääjät seuroineen? Haluaisin nimittäin tietää, jos vaikka sattuisin samaan kisaan kuin joku muu. Valkeakoskella olisi aikomus käydä, Tampereella myös, sitten vielä Lahdessa ja tottakai kotimäessä Janakkalassa. Tulkaas muutkin Etelä-Suomen aluecupissa hyppäävät, tuonne Janakkalaan.

Maailman cupista puhumiset jätetään sitten Urheilu-topiciin!

JKP
Seuraa 
Liittynyt29.5.2008

Juu voisihan sellaisen listan tosiaan tehdä, mutta ensin tarvitsee tehdä kysely kaikkien kohdalla, koska en vielä tiedä kuin missä seurassa sinä hyppäät ja missä minä hyppään, joten toivon, että kaikki ketkä harrastavat mäkihyppyä kertoisivat, missä seurassa he hyppäävät.

~JKP

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat