Suuri tietovisa

Seuraa 
Liittynyt4.1.2010

Siis tässä visassa ovi yksinkertaisesti visailla kaikesta. Kysymyksiä voivat olla esim:

minä vuonna suomi voitti jääkiekon MM-kisat?

Mikä on auringosta katsottuna 4 planeetta

Mikä on isoin maanosa maapallolla? JNE.

kaiesta sekalaisesta yksinkertaisesti. Mutta koska on jo suuri aku ankka tietovisa, niin täällä voi visailla kaikesta muusta PAITSI aku ankasta. Myös historiakysymyksiä ei mielellään koko ajan, mutta silloin tällöin voi olla.

_HUOM: huomioi erityisen tarkasti *-merkillä merkatut kohdat.

Suuren tietovisan SÄÄNNÖT:

* älä MISSÄÄN nmiessä LUNTI!

* ei trollausta tai spämmäystä. muistakaa ,että täällä vain visaillaan.

* ei haukuta toisia käyttäjiä.

* ei tarvitse päivittää, muuta jos minä en aina ehdi niin voit päivittää pistetilanteen.

* jos luntit, ja sinä paljastut, niin saat porttikiellon ensimmäiselle kaudelle. Jos toinen kausi tulee, nin voit tulla silloin mukaan.

* jos minä en ole tullut vahvistamaan kysymystä, jonka olen itse laittanut, niin joku toinen voi katsoa vaikka wikipediasta tai muualta, ja tulla anomaan että hän tarkisti, ja laittaa uuden kyssärin.

* Jos yhteen kysymykseen tulee kaksi vastausta samalla minuutilla, niin ensimmäisenä oleva, sii siinä viestijonossa saa pisteet, mikäli hänellä on vastaus oikein.

* jos kysymykselle tulee enemmän kuin 10 arvausta, eikä mikään ole oikein, niin sse kysymys jätetään kokonaan ja kerrotaan uusi vastaus, ja otetaan yksinkertaisesti uusi kysymys. Tuolloin kukaan ei saa pistettä.

* ei tarvitse erikseen ilmoittaa tulevansa mukaan, vaan hyppäät vain mukaan visaan, niin lisään sinut osallsitujiin!:D:D

* sinäkin voit laittaa kysymyksen jos minä en ole laittanut puoleen tuntiin!

* vastausta ei saa muokata viestiinsä!

ENSIMMÄISEN KAUDEN OSALLISTUJAT:

Veli Huilu

niklas29

XX roope-keräilijä

JKP

yrjö XD

tapsa 99

teurastaja-lasse

Superäijä

Ensil@ntti

Akufani 97

linessi

AlienTHEduck

mcduck-fani

lopperi9

Joona-31

Vikke98

Mr. Roope ankka

Kroisos 99

Sohvaperuna

tuplanolla2

sirppu

ENSIMMÄISEN KAUDEN PISTETILANNE:

niklas29.....12 p

JKP...... 5 1/2 p

Veli Huilu ........5 1/2 p

joona 31 4 p

XX roope-keräilijä....... 3 1/2 p

tapsa 99..... 3 1/2 p

Superäijä..... 2p

mcduck-fani..... 2p

vikke98..... 2p

Sohvaperuna 1p

yrjö XD..... 0p

teurastaja-lasse.......0p

ensil@ntti......0p

akufani 97...... 0p

AlienTHEduck..... 0p

linessi.... 0p

lopperi9..... 0p

kroisos 99...... 0p

Mr. roope ankka...... 0p

tuplanolla 2 0p

sirppu 0p

ENSIMMÄISEN KAUDEN LOPPUTULOS:

KULTAA:

HOPEAA:

PRONSSIA:

4 SIJA:

5 SIJA:

ENSIMMÄINEN KAUSI ALKOI: 21.12.2010

ENSIMMÄINEN KAUSI PÄÄTTYY: 25.5.2011

Ja sitten vain visailemaan!:D

Sivut

Kommentit (184)

Vierailija

Ensinnäkin täällä on jo monta aiheitta.

Historia-visailu, Aku Ankan suuritietovisa..

Niitä on hirveästi.

Lukkoon siis tämäkin.

Vierailija

Off-topicissa mietittiinkin jo maailma-visaa, mutta se ajatus hylättiin, joten tämä menee varmaankin lukkoon. Minä olen ainakin sitä mieltä tähän asiaan. Muutenkin, jos tätä jatkettaisiin, myös esimerkiksi salibandy-visa menisi aivan varmasti lyttyyn, niin pieni aihe se on.

Veli Huilu
Seuraa 
Liittynyt4.1.2010

Lainaus:
Re: Re: Re: Suuri tietovisa

xx-roope-kerälijä - 21.12.10 02:08 (ID 678353) Off-topicissa mietittiinkin jo maailma-visaa, mutta se ajatus hylättiin, joten tämä menee varmaankin lukkoon. Minä olen ainakin sitä mieltä tähän asiaan. Muutenkin, jos tätä jatkettaisiin, myös esimerkiksi salibandy-visa menisi aivan varmasti lyttyyn, niin pieni aihe se on.

Niin juuri. Mutta minä totta kai ajattelin ,että jos tekisin tämän topan, niin topien määrä vähentyisi. Mutta täällä voi visailla enemmän muusta kuin sählystä, tai jääkiekosta, tai muusta.

Ensimmäinen kyssäri on yksikertainen:

Mikä on maapallon suurin valtio? (1p)

Vierailija

Eikös se olekkin Venäjä, vaikka kysymys onkin hieman outo. Siis tarkoititko väkilukua vai pinta-alaa? Olen edelleen sitä mieltä, että tämä joudutaan lukottamaan, mutta modethan sen päättää.

JKP
Seuraa 
Liittynyt29.5.2008

Tämä tosiaan saattaa mennä lukkoon, mutta voin silti tulla mukaan.

Pinta-alaltaan suurin taitaa olla Venäjä. Asukasluvultaan suurin taitaa puolestaan olle Kiina.

//: Myöhästyin.

Veli Huilu
Seuraa 
Liittynyt4.1.2010

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Suuri tietovisa

niklas29 - 21.12.10 02:16 (ID 678370) Seuraava?

Lue ohjeet! Joku muukin voi laitaa kysymyksen kuin minä!

tilanne: XX roope-keräilijä 1 p

JKP
Seuraa 
Liittynyt29.5.2008

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Suuri tietovisa

Veli Huilu - 21.12.10 02:18 (ID 678372)

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Suuri tietovisa

niklas29 - 21.12.10 02:16 (ID 678370) Seuraava?

Lue ohjeet! Joku muukin voi laitaa kysymyksen kuin minä!

tilanne: XX roope-keräilijä 1 p

Tämä menee mielestäni aika sekavaksi, jos muutkin voivat laittaa kysymyksen kuin tämän topicin ylläpitäjä eli Veli Huilu, mutta omapa on päätöksesi.

Veli Huilu
Seuraa 
Liittynyt4.1.2010

Lainaus:
Suuri tietovisa

JKP - 21.12.10 02:19 (ID 678375)
Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Suuri tietovisa Veli Huilu - 21.12.10 02:18 (ID 678372)
Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Suuri tietovisa niklas29 - 21.12.10 02:16 (ID 678370) Seuraava?
Lue ohjeet! Joku muukin voi laitaa kysymyksen kuin minä! tilanne: XX roope-keräilijä 1 p
Tämä menee mielestäni aika sekavaksi, jos muutkin voivat laittaa kysymyksen kuin tämän topicin ylläpitäjä eli Veli Huilu, mutta omapa on päätöksesi.

No niin, enpä tiedä. Kyllä Urheilu-topassakin saa laittaa kyssärin joku muu kuin perustaja superäijä. Muttak soka minulla on aikaa, niin laitan uuden kyssärin:

Kuka on yhdysvaltojen presidentti? (1p)

//: niin, laitoin uuden kyssärin. uusi sääntö:

* sinäkin saat laittaa uuden kysymyksen jos minä en ole tullut laittamaan puolen tunnin päästä!

Vierailija

Eihän tämä sekavaksi mene, sillä monissa visoissa jokainen saa laittaa kysymyksen, jos sellaisen keksii. Minulla ei nyt oikein aivot raksuta, eikä tule kyllä mitään kyssäriä mieleen.

//: Olin myöhässä...

///: 14.23: Yhdysvaltojen pressa on Barack Obama

Veli Huilu
Seuraa 
Liittynyt4.1.2010

niklas 29 saa psiteen. Uusi sääntö:

*ei saa muokata vastausta omaan viestiinsä

SORI XX-ropsu keräilijä! Mutta unohdin sen säännön. Joku muu saa laittaa kyssärin!

//: ja ropsu keräilijä, menen kohta topaan sivuston parhaat keräilijät!

///: muokkasin sääntöjä, katoskaa sinne!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat