Viestimaraton: Kauden 10 tallit ja muut tärkeät asiat

Seuraa 
Liittynyt9.7.2008

Pari viikkoa on Viestimaratonin ihmeellinen maailma ollut totaalisen hiljaisena, mutta älkää luulkokaan, että se olisi huonosta edelliskaudesta johtuen hiljentynyt kokonaan - päinvastoin!

Viestimaratonin kymmenes kausi starttaa vuoden 2011 alkupuolella, luultavasti tammikuun ensimmäisenä tai toisena viikonloppuna. Olemme Salwerin kanssa jo aloittaneet kauden suunnittelun, päättäneet muutamista uudistuksista ja muutoksista ja sitä rataa. Vaikka joulu onkin jo aivan oven takana, on nyt hyvä tilaisuus aloittaa tallien ilmoittaminen.

Tuttuun tapaan, voit joko perustaa oman tallisi, tai liittyä jonkun muun tekemään talliin. Jos päätät perustaa oman tallin, ilmoita se tässä topicissa ja kerro samalla seuraavat perustiedot tallista:

- Tallin nimi ja lyhenne (esim. jos tallin nimi on Team AkuRoopePelle, lyhenne voisi olla vaikkapa ARP tjsp.)

- Tallipäällikkö

- Kilpailijat (jos olet itse toinen kilpailijoista samalla kun olet tallipäällikkö, merkkaa itsesi tähän. Lisäksi jos tiedät jo varmuudella jonkun kilpailijan, joka on tallissasi, merkkaa myös hänet tähän. Jos et aio itse kilpailla, vaan olla vain tallipäällikkönä, jätä tämä kohta tyhjäksi)

- Mahdolliset muut jutut, kuten vaikkapa vaatimukset talliin pääsemiseen

Tallipäälliköt voivat itse pyytää toisia kilpailijoita talleihinsa ja kilpailijat voivat vastata joko myönteisesti tai kielteisesti. Kilpailijat voivat myös itse pyytää jonkun tallin tallipäälliköltä pääsyä talliin ja tallipäällikön on tehtävä vahvistus asiasta tässä topicissa, ennen kuin ko. kilpailija voidaan hyväksyä tallin jäseneksi.

Tallien ilmoittautumisaikaa on ainakin vuodenvaihteeseen saakka, ehkä pitempäänkin.

**

Koska topicin nimessä mainitaan myös muut tärkeät asiat, se tarkoittaa että tätä topicia ei ole ihan kokonaan pyhitetty talli-ilmoittautumisille. Tässä topicissa voit myös antaa meille kehitysideoita tulevaa kautta varten ja ehdotella aiheita tulevalle kaudelle.

Lisäksi tulevalla kaudella, tullaan ottamaan käyttöön kokonaan uudenlainen ryhmä, joka kantaa nimeä bomber-tuomaristo ja tämä tuomaristo määrittelee bomber-taktiikan. Toisin sanoen jos joku kilpailija käyttää jonkun toisen mielestä ihan selkeästi bomber-taktiikkaa, hän voi ilmoittaa siitä kauden topicissa, jolloin bomber-tuomaristo päättää, onko kyseessä bomberi eli loppukiritaktiikka, vai ei. Jos on, he määräävät siitä mielestää sopivan rangaistuksen, sillä kaudesta 10 eteenpäin bomber-taktiikat, eli loppukiritaktiikat ovat kilpailun säännöissä kiellettyjä.

Kun kysyin Salwerilta kriteerejä bomber-tuomaristoon pääsyyn, hän luetteli minulle seuraavat kriteerit:

- luotettava

- puolueeton

- osaava

- rehellinen

- on edes seurannut VM:ää viime aikoina

- käy lähes joka päivä katsomassa VM:ää

Nyt siis tässä samaisessa topicissa, laitan pystyyn haun, jossa etsimme jäseniä tähän bomber-tuomaristoon. Oletamme siis, että tuomaristoon hakevat henkilöt, jotka tietävät tasan tarkkaan mikä se bomberi on ja jotka ovat valmiita tekemään hommia virkansa eteen, ovat aktiivisia työssään ja halukkaita poistamaan bomber-taktiikat Viestimaratonista kokonaan. Oletamme heidän myös olevan ennen kaikkea rehellisiä ja puolueettomia. Lisäksi jos ilmoittautumisen yhteydessä olisi pientä perustelua, miksi juuri sinut tulisi valita tähän tuomaristoon, voisi valinta olla helpompi, jos hakijoita tulee useita. Tuomaristo tulee koostumaan arviolta kolmesta tai neljästä jäsenestä.

Joten siis, talli-ilmoitukset/-ilmoittautumiset, sekä ilmoitukset halukkuudesta liittyä bomber-tuomaristoon, tähän topiciin, kiitos!

**

Kaudelle 10 ilmoittautuneet tallit:

Speedywings Arc (SpA)

Tallipäällikkö: Ankkarock

Kilpailijat: vikke98 & akkari69

Team Rocket (TeamR)

Tallipäällikkö: ensi@lantti

Kilpailijat: Veli Huilu & lopperi9

SpeedDuckers (SD)

Tallipäällikkö: Tapsa99

Kilpailijat: Akufani-97 & JKP

Team Juustopallo (TJP)

Tallipäällikkö: SuperÄijä

Kilpailijat: SuperÄijä & xx-roope-keräilijä

Campeón de Escritores (CadEs)

Tallipäällikkö: Fort Tripla

Kilpailijat: Aku Vankkis & Fort Tripla(?)

Forceful Clause (ForCe)

Tallipäälikkö: Ropsu Ankka

Kilpailijat: Ropsu Ankka ja cxv

Duck Marathon (DM)

Tallipäällikkö: Santtu99

Kilpailijat: ?

Opponents of the fearless (Oftf)

Tallipäällikkö: kuriton koira

Kilpailijat: kuriton koira & ?

Sivut

Kommentit (111)

Ankkarock
Seuraa 
Liittynyt14.5.2008

Itse en osallistu kilpailijana kauteen 10, eikä se johdu sääntöjen muutoksista, vaan siitä, että ei enää paljoa kiinnosta toi kirjoittaminen ja aikaa ei tule ensi vuonna olemaan niin paljoa kuin kaudella 9. Ilmoitan kuitenkin oman tallin kaudelle 10. Kirjoittajat hakusessa. Näin ollen en siis tule hankkimaan kolmatta mestaruutta tällä kaudella.

Tallin nimi: Speedywings Arc

Lyhenne: SpA

Tallimuoto: Tallipäällikkö ja kaksi kilpailijaa

Tallipäällikkö: Ankkarock

Kilpailijat: vikke98 & akkari69

Kirjoittajat eivät ole vielä tiedossa, mutta toivottavasti hakijoita löytyy. Muistakaa kumminkin, että kirjoittajan keskimäärä viestienpituus täytyy olla ainakin 4k, jotta olisi edes mahdollisuuksia 4-5. sijaan kauden loppupisteissä. Voitte alkaa hakea talliin ja kun haet talliin, voisitte kertoa myös viesteissänne kuinka arvelette, että kausi tulee sujumaan omalta osaltasi (esim. kuinka aktiivinen olet jne).

Kun olet laittanut hakemuksen, tarkkailen edellisen kauden sijoituksiasi, ja mietin onko sinussa ainesta kilpailukykyiseen kirjoittajaan. Sinulla ei kumminkaan tarvitse olla kokemusta, kunhan olet kilpailukykyinen kirjoittaja. Palkintopallisijoja en kirjoittajiltani tule vaatimaan, vaan se koroke olisi sitten ihan bonusta tulevaisuutta ajatellen Viestimaratonissa.

Ankkarock

// Kirjoittajat ovat nyt tiedossa.

Vierailija

Minä haen bomber tuomaristoon ja minä olen niin puolueeton kuin pystyn.(Enempää ei liene voi vaatia?) koetan neuvotella asioista ja olen rehellinen, koska minulla on ihan tarpeeksi kokemusta raivostuttavan epä-oikeudenmukaisista tuomareista.

Vaikken välttämättä olekkaan täällä joka ikistä sekunttia vapaa-ajastani,olen kyllä melkainpähän joka ilta koneella, mutta päivisin minulla on muutakin elämää.

Toivottavasti valitsijat noudattavat omia ohjeitaan.

vikke98
Seuraa 
Liittynyt20.4.2010

Voisin tulla Ankkarockin talliin, jos se sopii Ankkarockille.

Olen kilpailukykyinen kilpailija, ja mulla on vapaa-aikaa suhtkoht paljon koulun jälkeenkin. Varmaan ihan hyvin seuraava kausi tulee sujumaan omalta osaltani.. ;D

Vierailija

Oma tallini Team Rocket eli TeamR liittyy mukaan tällekin kaudelle! Tässä siis tiedot:

- Nimi ja lyhenne: Team Rocket eli TeamR

- Tallipäällikkö: ensi@lantti eli minä

- Kilpailijat: lopperi9 ja Veli Huilu

Enää en ota kilpailijoita, koska sain ne aika äkkiä.

Vierailija

Lainaus:

lopperi9 - 23.12.10 02:47 (ID 679819) Oikeastaan en teekkään omaa tallia vaan menen ensi@lantin talliin,jos käy?! -Lopperi9 ankkavoimaa-

Pääset talliini! Aika äkkiä sain jo ensimmäisen kilpalijani. Lisään sinut listalleni heti.

// Veli Huilu pääsee myös mukaan.

Ankkarock
Seuraa 
Liittynyt14.5.2008

Hyväksyn vikkeysikasin hakemuksen, joten hän siis kilpailee tallissani ensi kaudella.

Vikkehän on tunnetusti kova kirjoittaja.

Ja sitten muuta:

Jos akkari69:llä on kiinnostusta talliin, niin olet mukana, sillä kauden 9 viimeisen osakilpailun kaksoisvoiton myötä (1. Arc 2. a69) olet kova nimi ensi kaudella.

// Ja akkari69 on sitten mukana tallissani. Kilpailijat Speedywings Arcissa kaudella 10 ovat akkari69 ja vikke98!

Vierailija

Olen erittäin halukas talliinne, arvon Ankkarock. Taitaa tulla taas tiukka kilpailu, niinkuun viime kaudella : D. Lupaan olla erittäin aktiivinen jokaisessa osakiapilussa, vaikka en olisikaan vahvimmilla kyseisessä aiheessa.

Veli Huilu
Seuraa 
Liittynyt4.1.2010

Muuten ensilantti. Jos kausi alkaa jo 1.1, niin minulla alkaa koulu vasta 10. päivä, joten alkuvaiheessa voin luvata olevani todella aktivinen, koska silloin minulla on lomaa! Mutta sen jälkeen arkena pääsen korkeintaan iltaisin. Ei kai haittaa? Tarkoitan illalla klo 18.00 jälkeen.

Vierailija

Lainaus:

Veli Huilu - 23.12.10 03:00 (ID 679844) Muuten ensilantti. Jos kausi alkaa jo 1.1, niin minulla alkaa koulu vasta 10. päivä, joten alkuvaiheessa voin luvata olevani todella aktivinen, koska silloin minulla on lomaa! Mutta sen jälkeen arkena pääsen korkeintaan iltaisin. Ei kai haittaa? Tarkoitan illalla klo 18.00 jälkeen.

Hyvä että sinulla on lomalla aikaa. Ei haittaa, vaikka pääset loman jälkeen vain iltaisin, koska itsekään minulla ei olisi päivällä aikaa.

Veli Huilu
Seuraa 
Liittynyt4.1.2010

Lainaus:
Re: Viestimaraton: Kauden 10 tallit ja muut tärkeät asiat

ensi@lantti - 23.12.10 03:28 (ID 679907)
Lainaus:
Viestimaraton: Kauden 10 tallit ja muut tärkeät asiat Veli Huilu - 23.12.10 03:00 (ID 679844) Muuten ensilantti. Jos kausi alkaa jo 1.1, niin minulla alkaa koulu vasta 10. päivä, joten alkuvaiheessa voin luvata olevani todella aktivinen, koska silloin minulla on lomaa! Mutta sen jälkeen arkena pääsen korkeintaan iltaisin. Ei kai haittaa? Tarkoitan illalla klo 18.00 jälkeen.
Hyvä että sinulla on lomalla aikaa. Ei haittaa, vaikka pääset loman jälkeen vain iltaisin, koska itsekään minulla ei olisi päivällä aikaa.

Okei, hyvä juttu. Mutta en ole ennen ollut viestimaratonissa, joten en täysin mmärrä, mitä siin tehdään. Tämä on kuvani siitä:

talleille kai annetaan joku aihe. Sitten niiden kahden kilpailijan pitää kirjoittaa annetusta aiheesta mahdollisimman pitkä viesti. Ja ei saa kopsata wikipediasta. ja sille aiheelle on aina joku määrätty aika milloin siitä saa kirojittaa esim 24.12-31.12.

Olenko ymmärtänyt väärin?

Tapsa99
Seuraa 
Liittynyt7.9.2008

Minäkin osallistun ensimmäistä kertaa tähän viestimaratoniin ja perustan oman tallin:

- Tallin nimi: SpeedDuckers (Lyhenne SD)

- Tallipäällikkö: Tapsa99

- Kilpailijat: Akufani-97 ja JKP

Ps. Tämä on tosiaan ensimmäinen kertani, joten en tiedä sääntöjä kovinkaan hyvin, mutta arvelisin, että ne menevät samalla tavalla kuin Veli Huilu aikaisemmin sanoi.

~ Tapsa

Vierailija

Lainaus:

Veli Huilu - 23.12.10 03:35 (ID 679915)
Lainaus:
Re: Viestimaraton: Kauden 10 tallit ja muut tärkeät asiat ensi@lantti - 23.12.10 03:28 (ID 679907)
Lainaus:
Viestimaraton: Kauden 10 tallit ja muut tärkeät asiat Veli Huilu - 23.12.10 03:00 (ID 679844) Muuten ensilantti. Jos kausi alkaa jo 1.1, niin minulla alkaa koulu vasta 10. päivä, joten alkuvaiheessa voin luvata olevani todella aktivinen, koska silloin minulla on lomaa! Mutta sen jälkeen arkena pääsen korkeintaan iltaisin. Ei kai haittaa? Tarkoitan illalla klo 18.00 jälkeen.
Okei, hyvä juttu. Mutta en ole ennen ollut viestimaratonissa, joten en täysin mmärrä, mitä siin tehdään. Tämä on kuvani siitä: talleille kai annetaan joku aihe. Sitten niiden kahden kilpailijan pitää kirjoittaa annetusta aiheesta mahdollisimman pitkä viesti. Ja ei saa kopsata wikipediasta. ja sille aiheelle on aina joku määrätty aika milloin siitä saa kirojittaa esim 24.12-31.12. Olenko ymmärtänyt väärin?

Minusta ymmärsit ihan oikein, ainakin oma käsitykseni Viestimaratonista on sama kuin sinulla.

Toivon, että kirjoittaisit viestisi tästä lähtien niin, etteivät ne sisällä kirjoitusvirheitä. Aina kannattaa ennen viestin lähettämistä tarkistaa, ettei viestiin tullut kirjoitusvirheitä.

Sivut

Ketju on lukittu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat