Piirto- Topic.

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

MOI!

kun katselin hahmojen piirto topicia niin siellä tuli ja tulee helpostikkin spämmi-viestejä.

eli tämän topan tarkoituksena on keskustella piirtämisestä,ei välttämättä ankkojen mutta sekin on sallittu :)

eli ei tälläisiä viestejä: teen vain lyijykynä luonnoksia.

vaan näin:itse piirrän...päläpälä...pölpölp..paapappapp...jne.

tuskin tämä topic saa tapanimukaan yhtään suosiota.

mutta aloitan sitten.

piirto tyylini on periaatteessa tunnistettavissa...

tässä esimerkkeijä mitä teen yhden työn:

1.aijattelen ihan vain ohja idean.

2.keitä tässä kuvassa ilmestyy...

3.luonnostelen ja koitan saada hyvän kuvakulman esim:takaa sivuviistosta,ylhäältä...

4.käytä paljon puhekumia.

5teen mahdollisimman haalean hahmotelun ettei tussausvaiheessa näy liikaaa mustaa lyijykynän jälkeä.

6.tussausvaiheessa kokeilen mahdollisimman tasaista mutta elävää jälkeä.

7.teen viimeisen silauksen ja oman singeerauksen.

okei lukottakaa jos on turha.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Minulla on aika samanlainen periaate. : )

Ensin siis tietty mietin, mitä piirrän, sitten hahmottelen/luonnostelen. Sen jälkeen vaan tussaamaan (ellen ole väsyneellä/masentuneella tuulella, jolloin en jaksa ollenkaan tussata).

Sitten tietty väritys. Yleensä olen laiska, ja väritän puuväreillä, mutta tässä ihan lähiaikoina olen alkanut käyttää taas enemmän ProMarker-tussejani.

Silloin kun väritän noilla ProMarkereilla, teen myös varjostukset. Jos väritän puuväreillä, en ihan jaksa niitä tehdä. Laiska kun olen. : D

Joskus saan kuviini inspiraatiota musiikista, kun en keksi mitään. Jos kuuntelen jotain surullista tai hidasta musiikkia, helposti tulee kauhia angstikuva, jossa verta helposti on. Sitä on kiva piirtää. 8D

Ankkojakin olen vähäsen piirrellyt, mutta en ole mitään toistaiseksi pistänyt galleriaan.

Kun piirrän, käytän usein iha normaalia HB-lyijykynää. Tussaan ties millä, mutta käytän usein 0.3 tussiani. Väritysvälineet sanoinkin jo yllä.

Taustoja en usein tee, ainakaan hirveän huolellisesti. Jotain suttua sinne vaan : D Loppusilauksen tekee signeeraukseni, (c) Banzu (se on uusi nimimerkkini).

---

Dear sister... are you leaving me again?

Vierailija

niin minulla on nyt kun sain joululahjaksi paljon tusseja niin eri kokoja ja muutama sivellin tussi.

käytän värityksenä yleensä värikyniä.

mutta GIMPillä voisi.

ja HB tussit ovat parhaita.

-onni kuittaa-

Vierailija

Miten teen kuvani? No näin

1.Inspiraatio(yleeensä saan ideat omasta elämästäni)

2.Pohdin teenko sen paintilla vaiko käsin

3.Luonnostelu(jos teen käsin)

4.yksityis kohtien lisäys

5.Puhtaaksi piirto

6.Taustan teko

7.Taustan puhtaaksi piirto

8.Tussaus

9.Väritys

10.Singeeraus(ei kaikissa töissäni)

No noin minä pirrän.

-DuckBurg-Ankkapurhan valtias

Vierailija

Kun sanoit, että hahmojen piirto-topicissa on spämmiä, niin jos tarkoitit tätä, http://www.akuankka.fi/keskustelut/alue/10/viestiketju/22567/ankkalinnan..., niin ei se spämmiä ole... Kuitenkin piirtelytopiceja on jo paljon, mutta olkoot =/

Itse teen näin:

1. Hankin tietysti idean, mikä sitten lieneekään. Jonkinlainen sieltä aina sitten putkahtaa päähän, ja alan sitä sitten väkertämään.

2. Aloitan suurilla luonnosviivoilla, toki riippuen kuvasta, mistä kohtaa. Ensisijaisesti aloitan hahmoista, mutta maisemakuvassa jostain suuresta yksityiskohdasta.

3. Sitten alan tarkentaa kuvaa. Etenkin pieniä yksityiskohtia, ja suurempia sitten sivussa.

4. Sitten yleensä tussaan, mutta jos en tee tussilla en yleensä väritäkään, joten vain kumtan ylimääräiset viivat ja vahvistan lyijykynällä. Muutoin tussaan ääriviivat ja mahdollisesti myös tmustat alueet.

5. Värityksen teen sitten. Yleensä skannaan koneelle ja värjään paintilla ja lopuksi pieniä yksityiskohtia GIMPillä. Jos värjään käsin värjäys riippuu täysin siitä käytänkö puuvarejä, tusseja vai jotain akvarelleja tai muita.

6. Sitten se on vaan valmis, ja teen sille mitä teenkin =)

Vierailija

jee! nyt siellä latautuu photoshop 2 minuuttia jäljellä täytän tätä viestiä noin 15 minsan päästä....täähän on ihan outo!!!siis ei tää ohjelma käynnisty onko muoa huijattu??GIMPi tallentu koneelle ihan hyvin!!

tää varmaan taas lagii jotai.

vikke98
Seuraa 
Liittynyt20.4.2010

Tämä topic kattaa siis melkeinpä kaiken piirtelyyn liittyvää? Okei. Piirrän vähän kaikenlaista, mutten maisemia, sillä lyikkärillä se ei luonnistu minun kohdalla. Maisemakuvat teen maalaten. Piirrän eläimistä ihmisen tapaisiin olioihin. Kissat ovat vasta nyt alkaneet näyttää kissoilta, kun sain inspiraatiota eräästä paikasta.

Sarjishahmot teen näin:

1. Pään luonnostelu ja mahd. koko vartalonkin

2. Piirrään nutut ja lakit ym hutasten

3. Vahvistan paksummalla lyijykynällä

(mahd. tussaus)

4. Väritys

5. Tausta

En pysty värittämään koneella mitään kuvia sillä koneeni on vuodelta nakki ja muussi. Ja harmikseni ainoa skanneri on kivikautisella koneellani. Uudemmalla koneella pystyisin värittää Gimpillä tai Paintilla.

En piirrä yleensä koneella mitään, ehkä joskus tylsyyksissäni sutasen ruman ankan. Tai eläimen. Tai vain kokeilen Gimpillä mitä jälkeä saa työkalu 1 tai työkalu 20 (esimerkkejä : D).

Inspiraatiota etsin lehdistä, netistä, Ankkallisgalleriasta ja kaikista mahdollisista paikoista. =)

Vierailija

Lainaus:
Re: Piirto-Topic

vikke98 - 26.12.10 09:29 (ID 681322)

Tämä topic kattaa siis melkeinpä kaiken piirtelyyn liittyvää? Okei. paikoista. =)

kyllä kattaa siis vaikkapa nakin piirtämistä!ja muuten hauska kuva vikke!

no toi photoshop ei toimi ja luonnostelut on saatu valmiiksi piirustutskisaan...eipä muuta

no huomenta tulin muokkamaan tätä viestiä!kuulin huhuja että Windowsin kuvankäsittely ohjelmalla voi "muokata" kuvaa?? vastatkaa jos tiedätte!

Vierailija

En tykkää värittämisestä, joten monesti työni ovat mustavalkoisia. Joskus ihan vain skannaan ja väritän koneella, mutta se on tylsää hommaa. ^^

Sain joululahjaksi upean piirrustuslehtiön ( jota monet oikeat taiteilijatkin käyttävät! ), ja hienoja kyniä. Niillä kelpaa piirrellä. =)

Työjärjestys :

1. Ideointi, eli mietin mitä piirrän.

2. Luonnostelut.

3. Oikean työn teko ja tussaus.

4. Mahdollinen tausta.

5. Yksityiskohdat.

6. Väritys.

7. © -merkki nurkkaan ja nimmarini.

Sarjakuvissa idea on hieman eri :

1. Ensin mietin minkälaisen sarjiksen teen ja käsikirjoitukset.

2. Mahdolliset luonnokset.

3. Oikean työn teko ja tussaus.

4. Skannaus koneelle ja tekstien laitto puhekupliin.

5. Väritys ( jonka jätän monesti väliin ).

Vierailija

Libelilitä toivoisinkin kuvia...nyt kun testailen joulu lahjaa nimittäin akvarelleja,aikas laaja valikoima jos saan tänään valmiiksi niin skannaan ja lähettelen sen tänne...eipä muuta

-onni kuittaa-

Vierailija

Useimmiten teen näin kun piirrän Akua:

1. luonnostelen kevyesti hahmon pään ja vartalon

2. luonnostelen nokan ja silmät

3. luonnostelen räpylät ja pyrstön

4. piirrän nuo osat puhtaaksi lukuun ottamatta vatsaa

5. piirrän Aku paidan ja sitten piirrän myös vatsan puhtaaksi

6. teen hatun ja tussaan Akun

7. kun tussi on kuivunut, kumitan Akusta pois lyijykynän jäljet

8. lopuksi väritän

Aina en kuitenkaan jaksa luonnostella ensin, mutta jätän hahmot nykyään harvoin luonnostelematta.

Vierailija

Minulla on hyvä piirustusalusta, ei skanneria, joten käytän sitä. Tosin joskus jos olen mummini luona, julkaisen käsin piirrettyjä kuvia, koska siellä on skanneri.

Joka tapauksessa, tässä tapani:

Piirrustuslauta:

Ensin luonnostelen nopeasti, hion ja korjailen joitain kohtia, ja kumittelen turhia viivoja. Normaalissa piirustusohjelmassahan ei ole lyijykynää ja tussia erikseen, ja kaikkien piirrosvälineiden jäljen voi kumittaa, joten minä vain ehkä painan lujempaa, että tulee selvempää jälkeä, ja sitten ehkä väritän. Usein teen kumminkin aika nopeasti piirrokseni, ja signeeraus unohtuu aika usein.

Käsin:

Ensin suunnittelen piirrostani erilliselle paperille, ja sitten aloitan varsinaisen työn. Ensin hahmottelen kuvaa, painan hiukan lujempaa, että rajat näkyvät, ja piirrän mahdolliset asusteet, vaatteet, siivet tms. Yleensä vain varjostan lyijykynälläni, harvemmin tussaan, mutta joskus sitäkin. En juuri koskaan väritä käsin piirrettyjä töitäni, koska minulla ei ole ollenkaan hyviä värejä. Käsin tehdyt työni yleensä signeeraan, koneella tehdyistä se vain unohtuu, kumma kyllä.

Tuossa oma piirrostapani, toivottavasti saitte selvää. : )

~~Roussaaalleee chilipähkinnäää~~

Vierailija

Itse piirtelen paljon sarjakuvia.

Mutta näinpä itse sen valmiiksi piirtelen:..

1. Suunnittelen juonen ja kirjoitan yksityiskohtia ylös. Joskus kirjoitan kokonaan käsikirjoituksen tarinaan.

2. Teen ruudut lyijykynällä mahdollista kumittamista varten.

3. Suunnittelen/luonnostelen hahmot ensin himmeästi ja sitten vähän tummemmin.

4. Kun hahmot on tehty, piirrän puhekuplat.

5. Piirrän taustan

6. Kirjoitan tekstit.

7. Tussaan kaikki ääriviivat ja tekstit.

8. Lopuksi tietty singeeraus

Vierailija

Kiva että tännekin kirjoitellaan.HUOM!tämä on minulle pienimuotoinen piirtoBlogi.

ja eilen kun piti skannata 2 kuvaa ja lähettää tänne en ehtinyt! mutta tänään koitan koska minun ja skannerin välimatkaan kertyy 1,5 km! eli ei hirveän lähellä mutta oikeastaan aika lähellä XD.

no itse olen kokeilemassa jahka kerkiän uusia akvarelli värejä jotka ovat hieman liian laadukkaita minulle,olenha "amatööri" piirtäjä tai kyllähän kaikki galeriassa sellaiseksi lasketaan mutta kyllä siellä on hienoja kuvia jotka kelpaisivat ammatilaisellekin!

no päivittelen joskus moro!

-onni kuittaa-

Vierailija

Eli minä tykkään tosi paljon piirtämisestä!

Kuviskin oli kymppi.

Eniten tykkään piirtää ihmisiä ja ankkoja, eläimiä en juurikaan osaa.

Piirrän aina lyijykynällä, eikä meillä ole sellaista tussia (voisiko joku vinkata, mistä sellaisen saisi?) joten työt jäävät yleensä lyijykynätöiksi, tai sitten vahvistan viivat mustalla puuvärillä. Olen omasta mielestäni aika huono värittämään, työt tuntuvat menevän aina aika pilalle värityksen jälkeen. Yleensä väritän työt sellaisilla vesiliukoisilla puuväreillä, ja levitän värin vedellä, jolloin väripinnasta tulee tasaisempi ja siistimpi.

Vinkiksi kaikille jotka tykkää piirtää ankkoja:

Kannattaa katsoa YouTubesta videoita miten Don Rosa piirtää ankkoja. Niistä oppii paljon!

Sivut

Ketju on lukittu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat