Ankkalinnan hahmojen piirtäminen

Seuraa 
Liittynyt7.9.2008

Kyllä, tiedän jo, että täällä on yleistä kuvaamataitoa käsittelevä topic, mutta mielestäni tämä on kuitenkin sen verran laaja aihe, että tälle olisi syytä tehdä topic. En löytänyt samankaltaista topiccia millään, mutta jos sellainen on, niin voitte vaan laittaa sen topicin linkin ja tämän voi pistää lukkoon. Kuten otsikossakin kerrottiin, täällä puhutaan yleisesti Ankkalinnan hahmojen piirtämisestä. Täällä voi kertoa vinkkejä ja muuta sellaista Ankkalinnan hahmojen piirtämiseen liittyen. Aloitan nyt jotenkin: Miten te yleensä piirrätte Aku Ankan pään? Minä piirrän tässä järjestyksessä: 1. Nokka 2. Silmät 3. Kulmakarvat 4. Pään ääriiviivat 5. Lakki

~ Tapsa

Kommentit (5)

Vierailija

Eipä ole minun silmiini osunut vielä tälläistä. . .

No juu, eli itsehän en kamalasti ole juurikaan mitään piirrellyt. Kuvamataito on vain 8. Eikä me nyt koulussa mitään Ankkoja saati muitakaan Ankkalinnan hahmoja piirretä. Mutta kyllä minulta tuolta laatikosta pari työtä löytyy - pitäisi kait laittaa Galleriaan? - No ei varmasti!

Mutta itse piirrän samassa järjestyksessä kuin Tapsa. Mitä nyt ottaa huomioon, että 3 ja 4 vaihtavat paikkaa.

Minulla ei ole mitään sen kummempia vinkkejä tuohon piirtämiseen ole. Itse olen vain ankkoja piirrellyt, vielä ei olla hiirin saakka päästy. Vaikuttavat rahtusen liian vaikeita minulle.

~ Viitta on voimaa

Vierailija

Ihan hyvä topic...

Ankan alottaisin ensin itse hutaisevalla yksinkertaisella luonnoksella asennosta. Yleensä aloitan siitä sitten jatkamalla nokkaan, ja siitä sitten eteenpäin silmien kohdalle. Pään muoto tulee sen jälkeen ja sitten höyhenet jotka törröttävät päästä. Vartalon aloitan joko käsistä tai kauluksesta. Siitä sitten kuitenkin alaspäin jalkoihin. Värityksen teen yleensä koneella, mutta välillä myös käsin. Jos teen kuviin taustaa, niin jätän ne sitten yleensä viimeiseksi, mutta luonnostelen ne valmiiksi jo alkuluonnoksissa ennen tarkennusvaihetta.

Vierailija

teen aika ruman luonnostelun ja siitä sitten nokasta aloitan ja teen pään.sitten kaula ja kädet.sitten tuo "maha" ja jalat ja sitten vasta se osa missä jalat ovat kiinnni...

ja tietenkin kaiken tämän jälkeen loppusilaus.

no siinää ne olivatkin.

-onni kuittaa-

Vierailija

En kovin paljoa ole piirrellyt Ankkalinnan asukkaita, mutta ankoille piirrän aina nokat ensimmäisenä. Seuraavana vuorossa ovat kulmakarvat ja silmät. Sitten hattu ja pään ääriviivat. Itse en ainakaan vielä luonnostele kuviani, vaan piirrän ne suoraan paperille. Olen piirtänyt ja värittänyt kaksi akvarrelityötä, jotka saatan lähettää joskus galleriaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat