Luciano Capitanio

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Italialainen mestaripiirtäjä Giorgio Cavazzano aloitti 12-vuotiaana toimia Disney-sarjoja piirtävän serkkunsa Luciano Capitanion apulaisena.

Oletteko huomanneet että Lucianon tekemiä sarjoja, ei ole julkaistu ollenkaan suomessa? Vai enkö MINÄ vain ole huomannut?

Capitanio tosin on jo kuollut 1969, vain 35-vuotiaana.

Tämä keskustelu on tarkoitettu sitä varten, että joku, joka on nähnyt jossain sarjoja, jotka on tehnyt Luciano Capitanio, voisi kertoa missä. Lisäksi muusta häneen liittyvästä voi kertoa, jos tietää..

Kommentit (8)

DONUONTYHMÄ
Seuraa 
Liittynyt11.7.2010

Luciano Capitanion sarjoja on julkaistu Suomessa 59 kpl, ainakin Inducksin mukaan. Suurin osa on julkaistu melko kauan aikaa sitten, joten jos et omista tai et ole lukenut vanhoja taskareita, et ymmärrettävästi ole törmännyt myöskään Capitanion sarjiksiin.

Itse fanitin aikoinani Luciani Capitanion piirroksia, sillä ne olivat uniikkeja ja ajankohdan huomioonottaen myös selvästi aikaansa edellä (ainoastaan Pier Lorenzo de Vita sekä Luciano Bottaro menevät hurmaavilla tyyleillään hänen edelleen vanhojen piirtäjien joukossa). Nykyäänkin olen sitä mieltä, että Capitanio ei olisi saanut kuolla noin aikaisin. Mikä lieneekään kuolinsyy?

Vierailija

Tosiaan aikainen oli hänen poismenonsa... En ole koskaan pitänyt hänen piirroksistaan, mutta olisihan hän saattanut parantaa tyyliään jos nirri ei olisi lähtenyt.

Vierailija

Luciano Capitanion piirtämiä tarinoita löytyy ainakin AATK 1-25. Hänen piirtämiään tarinoita on ainakin näissä taskareissa:

AATK 19 (Roope-sedän miljoonat) sen viimeinen tarina "Nakkikaasu paljastaa".

AATK 20 (Aku, Villin lännen kuningas) sen viimeinen tarina "Satu Aku Tuhkimosta".

AATK 21 (Roope-setä voittaa pelin) sen 4. tarina "Roope-setä yksinperijänä".

Lähde: Wikipedia

Siinä oli joitakin hänen piirtämiään tarinoita.

-Homeros

Vierailija

Ainakin Taskarissa 88 Aku Menestyksen polulla, On 4 hänen piirtämäänsä tarinaa, Roope-setä torjuu raharisan, Aku innostuu argeologiasta, Pikaruokaa ja Kolmastoista ritari.

Vierailija

Olen kai nähnyt muutamia hänen piirtämiään tarinoita, joista yksi on esim.Taskarissa 40, Hankala perintö.Ei hän minusta nyt niin kummoinen tekijä ole.Ihan kiva semmoinen vanhanajan tekijä.

Vierailija

No, Giorgio oli 14-V ja kuljettamassa Lucianon tekemiä piirroksia jonnekkin, ja törmäsi Romano Scarpan vaimoon. Cavazzano sanoi poimiessaan papereita maasta piirroksia omikseen, ja näin hänestä parin mutkan kautta tuli Scarpan oppipoika.

Ehkä Capitanio järkyttyi, sai sydärin, ja kuoli, koska Giorgiosta oli tullut Scarpan oppilas HÄNEN piirrostensa takia.

Toi nyt vaan oli PELKKÄ vitsi...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat