Kaikki tänne, jotka haluavat Ankkamestareiksi!

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Eli jos ajattelet, että olet tosi hyvä piirtäjä, niin voit ilmoittautua ''Sarjakuvien piirtäjät''-listalle tai ''Kansikuvien piirtäjät''-listalle, tai jopa molemmille. Jos taas kuvittelet olevasi hyvä käsikirjoittaja, niin voit ilmoittautua seuraaville listoille:

''Sarjakuvien käsikirjoittajat''-listalle

''Kansikuvien käsikirjoittajat''-listalle

Jos ajttelet, että olet käsikirjoittaja, ja piirtäjä, niin voit ilmoittautua molemmille listoille, mutta et saa missään nimessä lähettää linkkiä jostakin omasta kuvastasi, johon kukaan käyttäjä ei ole antanut ideaa (mutta saa lähettää itse kirjoitetun sarjakuvan), sillä se luokitellaan omaksi työksi. Saat toki tehdä johonkin täällä aikaansannoksi tullut sarjakuvan kansikuvan, jossa sinun ei ole pitänyt aloittaa puhtaalta pöydältä, vaan olet saanut idean sarjakuvasta. Sarkuvien käsikirjoittajille olisi sellainen ohje, että heidän käsikirjoituksien pituudet eivät saa yltää yli sivun pituisiksi, sillä muuten sarjakuvan tekemisessä menisi hirveästi aikaa. Tämän topicin tarkoitus olisi ensin raataa ''niska limassa'', ja sen jälkeen ihastella aikaansaannoksia, nimittääin käyttäjien omaa sarjakuvatyömaata! Tämä topic voisi myös nostaa jonkun verran vielä Gallerian suosiota! :D

LISTAT:

SARJAKUVAT:

Aku Ankka ja vihoviimeinen katsastus

Osoite:

img703.imageshack.us/img703/661/akuankkasarjakuva.jpg

Käsikirjoitus: DoubleDuck

Piirrokset: Ropsu Ankka

KANSIKUVAT:

Väärä perhonen

Osoite:

http://www.akuankka.fi/galleria/media/5775/vaara_perhonen#kuva

Idea: Ninnu

Piirros: Tapsa99

KOKONAAN OMAT SARJAKUVAT:

Kansikuvien piirtäjät:

DoubleDuck

Ropsu Ankka

CrazyDuck12

hessu hissu!

cxv

Tapsa99

jesperi

ensi@lantti

Lopperi9

taiteilija Onni00

The God That Failed

Sarjakuvien piirtäjät:

DoubleDuck

Ropsu Ankka

cxv

CrazyDuck12

klondyken kuningas

Tapsa99

Roussa

AkuAnkka-AA

Kansikuvien suunnittelijat:

DoubleDuck

CrazyDuck12

Ninnu

cxv

xx-roope-keräilijä

Sarjakuvien käsikirjoittajat:

DoubleDuck

cxv

CrazyDuck12

Ninnu

akukamu

Edu2

RoopevoittaaPennosen

kumiankka12

Toivon, että tämä topic saisi paljon suosiota! Saa esittää myös kysymyksiä (tietenkin) tarpeen vaatien.

~DD, tuplasti Tuplanollaa!

Sivut

Kommentit (89)

cxv
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Voisit lisätä minut jokaiseen paitsi kansikuvienkäsikirjotukseen,koska kaikki työni ovat ainakin itse tekemiä ja ne on ihan hyvin piirrettyjä (omasta mielestä).

Foorumin tylsin mies.

Vierailija

Minulta voi poistaa tuon Topic? -jutun tuolta nimen perästä, ei se ole tarpeellinen enää, kun olen itsekin täällä käynyt. Sana "Kansikuvien käsikirjoittaja" on vähän outo, parempi olisi joku suunnittelijat : D

No, vielä vaan, että alussa on kirjoitusvirhe:

"Sarjakvien piirtäjät" =D

Vierailija

Ööh... Et tainnut ymmärtää ihan ideaa, sillä ne sinun ei-sarjakuva-kuvat pitäisi olla sinun ja jonkun käyttäjän kanssa tehtyä yhteistyötä, sillä vaan listalle pääsevät tällaiset:

Jonkun muun kanssa tehty kansikuva (joko sinä olet keksinyt tai joku toinen on keksinyt, ja sinä olisit käyttänyt sitä hyödyksi)

Jonkun muun kanssa tehty sarjakuva

Itse tehty sarjakuva (olisiko pitänyt käyttää Caps-lockia)

Eli tällä hetkellä voit vain ilmoittautua jollekin näistä listoista:

Kansikuvien piirtäjät

Kansikuvien käsikirjoittajat

Sarjakuvien piirtäjät

Sarjakuvien käsikirjoittajat

Saat myös toki ilmoittautua moneen listaan kerralla.

//Olet aivan oikeassa, että saat myös kokonaan itse tehdyt sarjakuvat eräälle listalle, cxv.

Vierailija

Haluaisin, että joku voisi käsikirjoittaa minulle 3-5 sivuisen vitsisarjan. Mielellään kolme, mutta jos lurahtaa 4-5 sivuinen, niin ei haittaa. Päähahmoiksi toivoisin ankkoja (Aku, ankanpojat, Roope...) Niin, että siis näinkö täällä tehdään vaan sarjakuvia, koska ei missä alkuperäisessä kilpailussa ainakaan mielestäni ole järkeä : D

Vierailija

No tässä olisi yksi tarina, jonka olen keksinyt jo ennen tätä keskustelua (yksi sivuinen):

Sarjakuva: Tähän sarjakuvaan tulee 6 ruutua. Nämä ruudut on piirretty Aku Ankka-lehden ruutujen mallisesti (8 ruutua, jossa on 4 kerrosta, ja 2 on aina vierekkäin, joten saadaan yhdelle sivulle yhteensä 8 ruutua). Tässä sarjakuvassa ensimmäinen ruutu ja toinen ruutu on yhdistetty, jolloin ensimmäisestä ruudusta tulee pitkä, joten se saadaan enemmän näyttämään sarjakuvan aloitusruudulta. Myös viimeinen rivi on tehty samalla tekniikalla, jolloin saadan jo toinen ''pitkäruutu''

Ruutu 1 (täyttää koko ensimmäisen rivin, joten ns. ''pitkäruutu''. Ruutu on 2/8 osaa koko sivusta):

Ruudussa Aku istuu sohvalla, ja huomaa uudesta ilmaisesta auton katsastuksesta mainoksen, ja sanoo:

'Jukran pujut! Autoni tarviikin juuri katsastusta.'

Itse en ole keksinyt, että miten mainoksen saisi näkyviin.

Ruutu 2 (tämä ruutu on tavallinen ruutu, eli 1/8 osaa koko sivusta):

Tässä kuvassa Aku on juoksemassa juuri oven kohdalla, ja on tiputtamassa lehden käsistään. Hän on myös pannut juuri lakin päähän siinä, joten olisi hyvä piirtää vauhtiviivoja. Tässä kuvassa Aku sanoo näin:

'Onneksi maailmasta löytyy edes auttavaisia ihmisiä!'

Kuva olisi piirretty niin, että alareunassa näkyisi pikkuisen aitaa, ja autosta näkyis pikkaisen aidan tällä puolella (ei siis Akun tontin puolella.

Ruutu 3 (kuva on taas normaali, eli 1/8 osaa koko sivusta. Käytetty tämän kuvan jälkeen yhteensä 4/8 osaa):

Kuvassa Aku istuu autossa, ja autosta kuuluu 'Hurr!'-äännähdys. Aku sanoo tällä kertaa näin:

'Nyt äkkiä sinne!'

Kuva on kuvattu pihasta pois päin.

Ruutu 4 (Kuva on normaali (1/8 osaa), joten koko sivusta on käytetty tämän kuvan jälkeen 5/8 osaa):

Kuvan ylä reunassa lukee keltaisellapohjalla 'Kohta:'-sana, ja Aku näkee kyltin auton katsastushallille, joka näyttää vasemmalle (Aku on kuvattu tällä kertaa oikealta takaviistosta). Nyt Aku sanookin näin:

'Tuolla se on!'

Hän osoitta sormellaan kohti kylttiä.

Ruutu 5 (kuva on normaali, tämän kuvan jälkeen koko sivusta on käytetty 6/8 osaa):

Kuvassa Akua ei näy, sillä Aku on kääntynyt sillä tielle ja kuva on piirretty samasta kohtaa mistä äskeinen (lue 'Ruutu 4'-kohta, niin saat lisätietoa). Tässä Aku sanoo:

'Kääk!'

Vauhtiviivoja voisi olla tien suuntaan.

Ruutu 6, eli viimeinen kuva (kuva on taas ''pitkäkuva, jolloin kaksi kuvaa on jälleen kerran yhdistetty):

Tässä kuvassa Aku istuu autossa, ja on vihaisen näköinen. Kuvassa pitäisi näykyä koko auto, sillä pitäisi näkyä myös auton renkaat, jotka ovat menneet puhki piikkimatosta. Aku on törmännyt kylttiin, josaa lukee näin:

'Uuden ilmaisen autokatsastuksen omaisuutta.'

Kuvassa Aku naputtaa toisella kädellään auton kylkeä.

LOPPU!

Jos tässä sarjakuvassa joku asia on epäselvä, niin voit toki kysyä. Alan itsekin piirtämään tästä sarjakuvaa jossakin välissä, mutta ei ole takeita, että tuleeko se kokaan valmiiksi... Piirtämisen iloa! (Voisitko muutes mainostaa tätä topiccia, Ropsu Ankka?)

Vierailija

Minä suunnittelen kansia, piirrän niitä, käsikirjoitan sarjoja ja piirrän niitä. Eli kaikkiin listoihin.

-CD-

Vierailija

Minä voisin piirtää kansikuvia. Joten siihen listaan minun nimi, niin joku päivä lähetän ne galleriaan, ja tänne linkitän.

-HH!

Vierailija

Sarjakuvat ja kokonaan omat sarjakuvat voisi olla mielummin samalla listalla... Nehän ovat lähes sama asia. Silloin vain käsikirjoitus ja piirrokset on samalta henkilöltä.

Mutta siis laitetaanko sarjakuvat AA:n galleriaan? Siellä olevista kuvista ei oikein saa selvää, mutta kyllä niitä kai voi lukea : D Jos taas laittaisi johonkin muualle, ja ottaisi http -osan pois linkistä, niin näkkyisi paremmin.

Vierailija

Lainaus:
Ropsu Ankka:

Sarjakuvat ja kokonaan omat sarjakuvat voisi olla mielummin samalla listalla... Nehän ovat lähes sama asia. Silloin vain käsikirjoitus ja piirrokset on samalta henkilöltä. Mutta siis laitetaanko sarjakuvat AA:n galleriaan? Siellä olevista kuvista ei oikein saa selvää, mutta kyllä niitä kai voi lukea : D Jos taas laittaisi johonkin muualle, ja ottaisi http -osan pois linkistä, niin näkkyisi paremmin.

No se http:// tekee sen koko linkin! Ja tottakai ne sarjakuvat/kuvat lähetetään galleriaan. No katsopa, että mitä tapahtuu, jos otetaan http:// pois:

(http:// on tässä mukana)

http://www.akuankka.fi/galleria/media/4977/aku_ankka_vaara_ajoitus#4977

(http:// ei ole tässä mukana)

www.akuankka.fi/galleria/media/4977/aku_ankka_vaara_ajoitus#4977

Ja muutes! Sanoit, että sinulta ei ideointi onnistu, niin mikäs sarjakuva se tämä on? Kiitos, että lähetit tämän sarjakuvan, sillä ilman sitä en oikeasti edes olisi keksinyt tätä topiccia, ja tuo on ihan totta! Voisitko muutes aloittaa jo piirtämisen, jos sinulla on aikaa, sillä ideani on jo tuossa toisella ensimmäisellä sivulla.

//No nyt vasta älysin ideasi!

Sain muutes eilen tehtyä jo tuon yhden sarjakuvan luonnoskuvat piirrettyä, joten aika pitkällä jo ollaan! Voisitteko muutes myös käydä arvostelemassa yhtä kuvaani, sillä lähetin sen Galleriaan äsken, mutta se ei ole tosin vielä kerennyt tulla...

Vierailija

Jaa... En välttämättä ihan tajunnut juontasi, muuta voinhan minä sitä yrittää väsätä. Itse tarkoitin, että, kun AA:n galleriassa kuvat ovat niin pieniä, että hädin tuskin tekstistä saa selvää, joten jos ne laitettaisiin jollain oisella jutulla, ja sitten, kun tänne ei saa laitaa linkkiä, niin ottaa http osan pois, niin stitä ei tule...

Helpompi on toki käyttää AA:n galleriaa, mutta tätä siitä tulee:

http://www.akuankka.fi/galleria/media/4556/aku_ankka_lomaunelmia

//DD:n sarjis alkaa olemaan kohta luonnosteltu kokonaan, ja sitten puuttuu tussaus yms...

Vierailija

Lisäisitkö minut sarjakuvapiirtäjien joukkoon? Tahtoisin jonkun käsikirjoittaman tarinan kuvittaa... : )

Mielellään fantasiatarina.

Vaikken kyllä ideaa kovin tajunnutkaan, selitä jos meni väärin. : D

//Eikun ei mitään sittenkään! Ilmoittelen jos on aikaa...

Tapsa99
Seuraa 
Liittynyt7.9.2008

Minä en ihan täysin ymmärtänyt ideaa, mutta haluaisin tulla kansikuvan ja sarjakuvan piirtäjäksi. Pitääkö minun siis nyt ruveta piirtämään jotakin : D?

~ Tapsa

Vierailija

Lainaus:
Tapsa99:

Minä en ihan täysin ymmärtänyt ideaa, mutta haluaisin tulla kansikuvan ja sarjakuvan piirtäjäksi. Pitääkö minun siis nyt ruveta piirtämään jotakin : D? ~ Tapsa

No sinun pitää nyt odottaa, että joku saa sarjakuvaan idean, ja voit sen jälkeen alkaa piirtämään sitä. Tuossa ensimmäisellä sivulla näkyy jo yksi idea. Itse en sitä piirrä, sillä meiltä ei oikein löydy tussaamiseen oikeaa tussia (kaikki on liian paksuja). Kyllä varmaan sitten jossakin välissä pystyn piirtämään niitä tarinoita...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat