Italialaiset hyviä!

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Eli en tiedä, oliko tämä ihan kannattavaa, mutta ajattelin nyt kuitenkin tehdä tämmöisen topicin.Haulla ei löytynyt kuin jotakin "Italialaiset VS muut Eurooppalaiset".Tässä topicissa siis puhutaan ihan vapaasti kaikista Italialaisista Ankka ja Hiiri tekijöistä.Myös käsikirjoittajista.Ja toivoisin, että tähän topiciin ei kirjoitettaisi mitään "Italialaiset alas!".Mutta kuitenkin, jos pidätte Italialaisista, niin kirjoittelemaan vaan!

Tässä vielä pari kysymystä:

1.Pidätkö käsikirjoittaja Guido Martinasta?

2.Onko Romano Scarpa hyvä?

Kommentit (9)

Vierailija

Itse rakastan italialaisia Ankan ja Hiiren -tekijöitä. Ehkäpä siksi, että sieltä löytyy monia hyvä ja todella erintyyppistä väkeä. Suurimalla osalla on todella hyvä tyyli, myös kässäreiden suhteen.

Aivan erityisesti italialais tekijät muiden yläpuolelle nostaa heidän keksimänsä hahmot, tarkemmin sanottuna Guido Martinankeksimät, mutta juu.

Sanon tässä pari omaa italialais suosikkiani:

Ensimmäisenä tulee Romano Scarpa, joka osasi piirtää ihan uskomattoman hyvin, niin ankkoja kuin hiiriäkin. Erityisesti hänet yhdeksi suosikikseni nostaa hänen pätevät Mikki -tarinansa. Niiden käsikirjoitus sekä ihanat piirrokset .Myös ankan luonnistuvat melkoisen hyvin, vaikka jotkut hänen piirtämänsä Ankka -tarinat näyttävätkin hieman lennokkaasti tehdyiltä.

Toisena tulee sitten Massimo De Vita. Kenen tarinoita nähdään vieläkin, toisaalta, toistaiseksi vain niitä Mikki- sekä Indiana Hopo -tarinoita. Mitkä kyllä ovatkin todella hyviä.

Rakastin myös hänen Taikaviitta -tarinoitaan, mitkä olivat todella upeita, ja niitä oli myös uskomattoman paljonkin. Ja suurinosa näistä tarinoista onkin sitten itsensä 'suuren mestarin' käsikirjoittamia. Eli Guido Martina. Hän keksi minulle kaksi todella tärkeää hahmoa, eli Taikaviitan ja Viitataren. Sekä käsikirjoittanut lukemattomia muitakin upeita tarinoitaa, mitkä elävät yhä. Monet näistä tarinoista onkin sitten piirtänyt minun aivan ehdottomasti suosikki piirtäjäni, eli siis Giovan Battista Carpi. Kuka on kaikkein parhain piirtäjä ikinä. (Näin tulkkaan minä.) Sillä hänhän suunnitteli Taikaviitan ulkoisen olemuksen, ja osasi piirtää hyvin niin Ankkoja kuin Hiiriäkin.

Uuden piirtäjä kaatrin parhaimistoon nykyään kuuluva Giorgio Cavazzano on sitten myös yksi suosikeistani. Pidin myös hänen vanhasta tyylistään, mutta uusikin on ihan hienoa, mitä nyt pari sataa piirtäjää on vähän matkinut, mutta eihän se haittaa, pikemminkin päinvastoin!

Ja hänestä yhden suosikkini tekee sitten lukemattomien upeiden, hyvien tarinoiden lomassa myös Viitataren ensiesiintymisen kuvittaminen.

Myös monet hänen 'nykyiset' Hiiri -tarinansa ovat todella hienoa, paras niistä on ehkä ' Casablanca '.

Tuossa olivat minun mielestäni yksinkertaisesti parhaimmat Disney-piirtäjät, ikinä. Vasta noiden ja monien muiden jälkeen tulee jotain Rosaa jne.

Muita hyviä italialais piirtäjiä ovat mm. Lara Molinari - tyyli on kieltämättä vähän venkuraa, mutta hän kyllä siitä huolimatta osaa piirtää. Hänen vanha tyylinsä oli erityisesti todella upeaa.

Toisena tuleekin sitten Silvia Ziche, jonka tyylistä en aluksi pitänyt ollenkaan, suoraan sanottuna vihasin hänen tyyliään. Mutta itse asiassa pari viikkoa sitten huomasinkin, kuinka hyvin hän osaakaan piirtää. Silmät ovat minusta ehkä vähän liiankin suuret, mutta nehän näyttävät juuri ihanille, ja se on hänen oma tyylinsä, mikä erottaa hänet muista.

Ja sitten vielä yhtenä tulee ehdottomasti Marco Gervasio, jonka piirroksia rakastan myöskin, ne ovat sanalla sanottuna vain niin upeita.

Käsikirjoittajista sitten tulee luultavasti Carlo Panaro, minkä tarinat ovat todella hyviä. Juuri minun tyylisiä.

Muita hyviä käsikirjoittajia ja piirtäjiä ovat sitten mm. Stefano Turconi (piirtjä, tyylin voi katsoa mm. Ultrasankareista), Giorgio Salati (Ultrasankareista tuli tutuksi), Giorgio Pezzin, (lukemattomia hyviä tarinoita, tulee mieleen vähän niinkuin Guido Martina Jr.). Jne.

Eli tuosta voit päätellä, että minä rakastan italialais tekijöitä. Enkä todellakaan suotta!

~ Viitta on voimaa

Vierailija

Todella hyvä aihe, kyllä italialaiset topicin ansaitsevat.

Lähes kaikki suosikkitekijäni ovat kotoisin saapasmaasta: Scarpa ja Martina ovat käsikirjoittajina jaetulla ykkössijalla, parhaita piirtäjiä ovat Stefano Intini ja Paolo Mottura. Huippupiirtäjiä ovat myös Scarpa, Roberto Vian, Luciano Bottaro, Giovan Battista Carpi ja Marco Rota.

Yksi syy, miksi pidän edellämainituista, on piirrosjäljen lennokkuus, jollaista ei Barksin tai Rosan tuotannossa kuunaan nähty.

Vierailija

Minä suorastan rakastan Italialaisten piirtäjien piirrosälkeä ja käsikirjoitustaitoa, koska Italialaiset osaavat tehdä todella lennokkaita ja ilmekkäitä hahmoa, joita on ilo katsella, mutta Italiasta on kotoisin myös minun inhokki piirtäjäni nimittöin Enrico Faccini, mutta siitä lisää voi lukea Arvostele edellinen tekijä topicista, mutta on Italiasta kotoisin myös todella hyviä piirtäjiä kuten Giorgio Cavazzano, Andrea Freccero, Alessandro Gottardo, Romano Scarpa ja Fecchi. Parhaimpia Italialaisia käsikirjoittajia puolestaan ovat Giorgio Salati, Giorgio Pezzin, Guido Martina, Rodolfo Cimino ja Giovan Battista Carpi, mutta lempipiirtäjäni on kuitenkin kotoisin yhdestä naapurimaastamme, eli Norjasta ja hän on Arild Midthun. Lempi käsikirjoittajani on myös kotoisin Norjasta ja hän onkin Olaf Moriarty Solstrand.

Kuuhullu

Vierailija

Rosa ja Barks ovat minusta ne kaksi ihan omaa luokkaansa olevia piirtäjiä, jotka ovat ihan ykkösiä, eivätkä verrattavissa muihin, mutta toki pidän myös italialaisista. Scarpa on listassani kolmantena, ja pidän erityisesti myös Giorgio Gavazzanosta.

Vierailija

paras italialainen PIIRTÄJÄ on ehdottomasti Giorgio Cavazano. Hänellä on sellainen tyyli että sen tunnistaa helposti. Mulla on myös cavazanon dragonlords joka on huippu kirja.

Ja pidän ehdottomasti Martinasta ja Scarpsta!

Vierailija

Minä tyykkään heistä nykyään enemmän kuin Yhdysvaltalaisita.

Tyykkään erityisesti Giorgio Gavazzanosta.:D

Vierailija

Kyllä Italialaiset yleensä ovat todella hyviä. Se nyt riippuu kuka. Mutta näin yleisesti vastaan, että Kyllä. Tässä ovat lemppari Italialais-piirtäjäni:Giorcio Gavazzano ja Marco Rota. Ovat muutkin hyviä.

Vierailija

Minulla on varsin erilainen kanta noihin italialaisiin piirtäjiin kuin monilla täällä. Ensimäinen asia, mikä ottaa päähän on piirrostyyli, joka muistuttaa jotakin puskafarssia, toisin kuin länsimaalaisissa vakavissa tyyleissä. Toinen asia, mitä vihaan on ehdottomasti ristiriidat ''oikeiden'' tarinoiden kanssa. Ensinnäkin italialaisten tarinat(Suurin osa) vääristelee hyvin paljon asioita: Roope Ankka syntyi rikkaaseen perheeseen, Mikki Hiiri päätti ryhtyä salapoliisiksi jo lapsena, Neiti Näpsä on kuin mikäkin hongankolistaja ja Pennonen on rikkaampi, kuin Kulta-into...

Suurin virhe, mitä on koskaan mielestäni tehty on yksinkertaisesti se, että Akulle annettiin sankarin viitta ja toinen minä. Taikaviitta olisi voinut olla paremminkin yhden tarinan ihme eikä sen enempää. Olisi ollut parempi, että Aku olisi ollut ihan tavallinen naapuruston mies vaikkakin huono-onninen. Myös nämä agenttihölmöilytuplanollaLäPä jutut ottavat minua päähän.

Tottakai italialaisia tekijöitä on hyviäkin. Olen erityisesti mieltynyt Marco Rotan tyyliin ja tarinoihin. Moby tarinatkaan eivät ole hullumpia varsinkaan, kun piirtäjänä on Daniela Vetro ym.

Italialaiset Ankkalinnalaiset elävät minusta ihan omassa ulottuvuudessa, eikä ole niinkään riippuvaisia Carl Barksin luomista tiedoista. Vain hahmoista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat