Sarjis-kisa 2011

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Eli, tällainen idea on muutamia päiviä ollut mielessäni... Eli tarkoituksena on piirtää sarjakuva vuoden 2011 aikana, ja 2012 alussa äänestetään paras. Siksi näin pitkä aika tehdä, koska jos haluamme mukaan myös yli 20 sivuisia sarjakuvia, niin ei niitä päivässä väsätä. Alunperin nyt ideana olisi ottaa yksi sarjis/henkilö, mutta katsotaan sitä sitten myöhemmin.

Sarjakuvalla ei ole mitään aihetta, mutta hahmojen tulee tietysti olla Aku Ankasta. Kansi ei ole pakollinen, mutta saahan sellaisenkin tehdä. Käsikirjoituksesta asti koko sarjakuva tulee tehdä itse* Värityksen saa tehdä sarjakuviin ihan miten itse haluaa, mutta teksit suositellaan tehtäväksi koneella ihan selkeyden vuoksi. Sarjakuvan pituudella ei ole väliä, eli yksi sivuisetkin otetaan mukaan, mutta toki pitkät ovat parempia. Maksimi pituuttakaan ei ole, mutta ei ole tarkoitus tehdä mitään yli 100 sivuisia.

----- UUSI KOHTA!

Uusi sääntö, joka lisättiin 31.1. koskee sarjakuvien määrää. Jokainen saa tehdä maksimissaan kaksi sarjakuvaa, jonkun toisen kanssa, paitsi jos tekee yksin käsikirjoituksen ja piirrokset maksimimäärä on vain yksi sarjakuva.

Äänestykseen liittyviä asioita voidaan katsoa myöhemmin. Kun on tässä vuosi aikaa. Toivottavasti en sitte tehnyt mitää liian aikaisin, koska ainakin minusta kuuluu antaa paljon aikaa sarjakuvan tekoon. Jos tekee huolellisesti, niin voi mennä 10 sivuiseenkin kuukausia, ja kun käsikirjoituskin pitää tehdä.

* = Jos joku toinen AA:n käyttäjä tekee käsikirjoituksen tai piirrokset, niin syntyy "kilpailijapari". Sellaiset ajavat yhden osillistujan paikan, mutta mahdollisesti voittaessaan voittavat yhdessä.

OSALLISTTUJAT JA SARJAKUVAT:

Ei vielä sarjista...

Käsikirjoitus ja piirrokset: cxv

Ei vielä sarjista...

Käsikirjoitus ja piirrokset: Ropsu Ankka

Ei vielä sarjista...

Käsikirjoitus ja piirrokset: Alsku

Ei vielä sarjista...

Käsikirjoitus: Ankkaneitonen

Piirrokset: akupoju

Ei vielä sarjista...

Käsikirjoitus: etska01

Piirrokset: vikke98

Ei vielä sarjista...

Käsikirjoitus ja piirrokset: CrazyDuck12

Ei vielä sarjista...

Käsikirjoitus: Joona31

Piirrokset: Tapsa99

Ei vielä sarjista...

Käsikirjoitus: Ninnu

Piirrokset: Tapsa99

Ei vielä sarjista...

Käsikirjoitus: Tirri Ankka ja Veli Huilu

Piirrokset: Tirri Ankka

Ei vielä sarjista...

Käsikirjoitus ja piirrokset: aku_99

Ei vielä sarjista...

Käsikirjoitus ja piirrokset: DoubleDuck

Ei vielä sarjista...

Käsikirjoitus ja piirrokset: Don Rosa-fani01

Sivut

Kommentit (90)

cxv
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Minä osallistun!Itselläni tosi on jo sarjakuva tekeillä jossa on Ankkoja muttei siinä ole Disney hahmoja,joten sitä en lähetä.Ehkäpä viikon päästä rupean tähän kilpailuun tekemään sarjakuvaa.Varmaa on,ettei siitä kovin pitkää tule.En nähkääs halua täyttää galleriaa liiaksi.Katsotaan...katsotaan...Onhan tässä vielä 11 kuukautta aikaa.

//Niin koneella kannattaa tekstit tehdä.

Foorumin tylsin mies.

Vierailija

Juu, cxv on nyt osallistuja listassa, laitin itsenikin. Eli voi siis osallitua heti, jos haluaa nimen listan alkupäähän. Työn teossa ei sitten ole mitää kiirettä kumminkaa, ja jos ei saa valmiiksi mitään, niin eihän sekään sitten haittaa =D

Vierailija

Minäkin voisin osallistua! Saisi ainakin tekemistä arkipiäivää, sillä asun Kouluni asuntolassa :D

Ja jotta viestini ei vaikuttaisi epävarmalta, niin sanon OSALLISTUN!

Vierailija

Jes, Jes, vihdoin tämäkin tuli, osallistun. Voisiko joku tehdä minulle piirrokset ja lähettää ne vaikka postissa niin tekisin niihin kässärin.

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Sarjis-kisa 2011

etska01 - 23.01.11 09:16 (ID 699492)

Jes, Jes, vihdoin tämäkin tuli, osallistun. Voisiko joku tehdä minulle piirrokset ja lähettää ne vaikka postissa niin tekisin niihin kässärin.

Heko heko.

Muttasiis, tulen mukaan. ehkä yli 30 sivuinen tarinakin tulee. :D

Vierailija

Lainaus:
etska01:

En nyt ihan tajunnut... Tietääksni olet mukana, mutta kuitenkin vähn sekava viesti. Piirroksethan tehdään käsikirjoituksen jälkeen...

Vierailija

Miten ne sarjakuvat näytetään? Laitetaanko ne ruutu ruudulta galleriaan? Voisin osallistua jos vain saisin vastauksen tähän.

Vierailija

Lainaus:
akupoju:

Miten ne sarjakuvat näytetään? Laitetaanko ne ruutu ruudulta galleriaan? Voisin osallistua jos vain saisin vastauksen tähän.

Sarjakuvat saa laittaa sivu sivulta galleriaan, jos haluaa. Niistä ei kuitenkaan saa hirveän hyvin selvää, joten voihan ne laittaa jonnekin, josta saa suuremman ja tarkemman kuvan. Sitten kopioi sivujen URL-osoitteet, ja linkittää ne tänne (sääntöjen takia ilman http-osaa).

// Itselläni onkin jo kässäri aluillaan... =D

Wix nimisellä nettisiujen teko ohjelmalla saa muuten tehtyä hienosti sarjakuvan, niin että sitä voi lukea lehtenä. Ja hyvin saa selvääkin...

Vierailija

Lainaus:
Re: Sarjis-kisa 2011

AkutykkääIineksestä - 24.01.11 04:23 (ID 699716)

Minä voin käsikirjoittaa, kunhan ymmärrän miten se sitten tehdään.

Voit kirjoittaa sen halukkaalle piirtäjälle täällä ihan viestissä. Toki jos haluaa, ettei muut näe kysesitä käsikirjoitusta etuajassa, niin sitten pitää laittaa junkun toisen sivun kauttaa. AA: ssa, kun ei ole yksityisviesti -mahdollisuutta...

vikke98
Seuraa 
Liittynyt20.4.2010

Lainaus:
Re: Sarjis-kisa 2011

AkutykkääIineksestä - 24.01.11 04:23 (ID 699716) Minä voin käsikirjoittaa, kunhan ymmärrän miten se sitten tehdään.

Tee käsikirjoitus mulle. : )

Vierailija

Lainaus:
Sarjis-kisa 2011

Ropsu Ankka - 23.01.11 06:20 (ID 699346) Eli, tällainen idea on muutamia päiviä ollut mielessäni... Eli tarkoituksena on piirtää sarjakuva vuoden 2011 aikana, ja 2012 alussa äänestetään paras. Siksi näin pitkä aika tehdä, koska jos haluamme mukaan myös yli 20 sivuisia sarjakuvia, niin ei niitä päivässä väsätä. Alunperin nyt ideana olisi ottaa yksi sarjis/henkilö, mutta katsotaan sitä sitten myöhemmin. Sarjakuvalla ei ole mitään aihetta, mutta hahmojen tulee tietysti olla Aku Ankasta. Kansi ei ole pakollinen, mutta saahan sellaisenkin tehdä. Käsikirjoituksesta asti koko sarjakuva tulee tehdä itse* Värityksen saa tehdä sarjakuviin ihan miten itse haluaa, mutta teksit suositellaan tehtäväksi koneella ihan selkeyden vuoksi. Sarjakuvan pituudella ei ole väliä, eli yksi sivuisetkin otetaan mukaan, mutta toki pitkät ovat parempia. Maksimi pituuttakaan ei ole, mutta ei ole tarkoitus tehdä mitään yli 100 sivuisia. Äänestykseen liittyviä asioita voidaan katsoa myöhemmin. Kun on tässä vuosi aikaa. Toivottavasti en sitte tehnyt mitää liian aikaisin, koska ainakin minusta kuuluu antaa paljon aikaa sarjakuvan tekoon. Jos tekee huolellisesti, niin voi mennä 10 sivuiseenkin kuukausia, ja kun käsikirjoituskin pitää tehdä. * = Jos joku toinen AA:n käyttäjä tekee käsikirjoituksen tai piirrokset, niin syntyy "kilpailijapari". Sellaiset ajavat yhden osillistujan paikan, mutta mahdollisesti voittaessaan voittavat yhdessä. Toivottavasti topa ei ole kenenkään mielestä turha, koska ei ainakaan minusta =D _____________________________________________________________________________ OSALLISTTUJAT JA SARJAKUVAT: cxv - Ei vielä sarjista Ropsu Ankka - Ei vielä sarjista Alsku - Ei vielä sarjista vikke98 - Tarviitsee luultavasti käsikirjoittajaa etska01 - Epämääräinen osallistumisilmoitus CrazyDuck12 - Ei vielä sarjista

Anteeksi, mutta tiedoksi, että enkö itse tehnyt täysin saman kisan DB-foorumissa ='D?

-LH8-

Vierailija

Lainaus:
Sarjis-kisa 2011

Ropsu Ankka - 24.01.11 03:35 (ID 699668)
Lainaus:
akupoju: Miten ne sarjakuvat näytetään? Laitetaanko ne ruutu ruudulta galleriaan? Voisin osallistua jos vain saisin vastauksen tähän.
Sarjakuvat saa laittaa sivu sivulta galleriaan, jos haluaa. Niistä ei kuitenkaan saa hirveän hyvin selvää, joten voihan ne laittaa jonnekin, josta saa suuremman ja tarkemman kuvan. Sitten kopioi sivujen URL-osoitteet, ja linkittää ne tänne (sääntöjen takia ilman http-osaa). // Itselläni onkin jo kässäri aluillaan... =D Wix nimisellä nettisiujen teko ohjelmalla saa muuten tehtyä hienosti sarjakuvan, niin että sitä voi lukea lehtenä. Ja hyvin saa selvääkin...

Kiitos selvennyksestä! Osallistun siskoni Ankkaneitosen kanssa kilpailuun. Minä piirrän ja sisko tekee kässärin. Meidät siis voi jo osallistuja listaan laittaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat