Adressi, asiallisemmin

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Juu tuota moi, olen siis se Pilailija. Äskösessä valituksessa oli kovaa tekstiä, tiiän kyl mut ei tartte silti laittaa jäähylle ja poistaa viestejä. Ö__ö

Laitan palautetta nyt vähän asiallisemmin.

Tää paikka tuntuu oikeesti vähän kuolleelta, täällä ei oo paljon porukkaa koskaan, koska kaikki on sellasissa paikoissa jossa ei oo väliä miten kirjottaa yms.

Tääl ei saa hyvää mainetta jos kirjottaa pienellä tai capsilla, no joo sehän ei kuulu hyviin käytöstapoihin, mutta se kuuluu nykyaikaan.

Eli siis ehdotan sitä, että täällä ei tarvitsisi olla niin asiallinen, tai siis ei heti pikku jutuista laitettais jäähylle, okei myönnän senkin nyt että alussa haluisin kokeilla mitä tapahtuu kun spämmii yms. : DD

Mutta, adressi oli minun mielipiteeni, kerroin siinä miten asiat täällä mun mielestä on. Tääl olis varmaan muuten ihan kivaa jos ei oltais niin tarkkoja kaikesta, täällä kaikelle on oma aihe.

Täällä on esim. yks off-topic, muita ei saa luoda. Ja monia muita keskusteluita myös.

Sitten huomasin äsken yhen topicin, jossa sanottiin että adresseja ei enempää kaivata, miksei?

Ihmiset haluu kertoo mielipiteensä, ei yksi adressi keskustelu riitä jossa on paljon yli 1000 sivua, eihän sieltä voi enää ylläpitäjätkään poimia hyviä parannusehdotuksia!

Kaiken täällä pitää olla niin tip top, kattokaa vaikka jotain muita sivustoja. Kyl siellä saa kirjottaa miten haluu, luoda aiheita yms.

Täällä ei oo siks niin paljon porukkaa. Kohta tääl ei oo ollenkaa, koska nää sivut menee kohta vaan huonompaan suuntaan.

Toivon ettei tätä keskustelua poisteta, kerroin vaan mielipiteeni _asiallisesti_

Kommentit (11)

djlordi
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
Pilailija: Juu tuota moi, olen siis se Pilailija. Äskösessä valituksessa oli kovaa tekstiä, tiiän kyl mut ei tartte silti laittaa jäähylle ja poistaa viestejä.

Valitettavasti en aivan ehtinyt viestejäsi lukemaan, kun ne ehdittiin jo poistamaan, mutta sanonpahan vain että ei viestejä täältä kovin helposti poisteta, joten varmasti siihen oli hyvä syy.

Lainaus:
Pilailija: Tää paikka tuntuu oikeesti vähän kuolleelta, täällä ei oo paljon porukkaa koskaan.

Ja sinähän sen heti uutena käyttäjänä tiedät onko täällä hiljaista vai ei... Ja mielestäsi täällä on ilmeisesti vain silloin porukkaa kun joku kirjoittaa johonkin jotakin? Itse kyllä käyn täällä aika usein, mutten viitsi kirjoittaa mitään, kun ei ole mitään järkevää sanottavaa.

Lainaus:
Pilailija: Tääl ei saa hyvää mainetta jos kirjottaa pienellä tai capsilla.

Missä sitten siitä saa hyvän maineen? Jotkut ovat täällä sellaisia että valittavat jokaisesta kielioppivirheestä, mutta useimmat kyllä vain huomauttavat capsilla kirjoittavia.

Lainaus:
Pilailija: Eli siis ehdotan sitä, että täällä ei tarvitsisi olla niin asiallinen, tai siis ei heti pikku jutuista laitettais jäähylle.

Olet tainnut eksyä väärälle sivustolle, huomioi että nämä ovat Aku Ankan sivut, joissa käy paljon nuoria käyttäjiä. Ei ole hyväksyttävää esim. kiroilla. Ja kuten sanoinkin jo, niin helposti jäähyjä ei anneta.

Lainaus:
Pilailija: Mutta, adressi oli minun mielipiteeni, kerroin siinä miten asiat täällä mun mielestä on.

Jaa oliko tämä adressi? Enpä huomannutkaan sitä tätä lukiessani.

Lainaus:
Pilailija: Täällä on esim. yks off-topic, muita ei saa luoda. Ja monia muita keskusteluita myös.

Tottakai on yksi off-topic (tai kaksi jos lukotettu lasketaan). Mitä sitä monella off-topicilla tekee, jos kaikissa voi kirjoittaa samoista asioista?

Lainaus:
Pilailija: Sitten huomasin äsken yhen topicin, jossa sanottiin että adresseja ei enempää kaivata, miksei?

Toki niitä saa tehdä oman mielensä mukaan, mutta miksi niitä pitäisi tehdä, kun ei ole osoitettu että niistä olisi mitään hyötyä? Vain tämän sivuston parantamista varten tehty adressi on jotenkuten toiminut.

Lainaus:
Pilailija: Ihmiset haluu kertoo mielipiteensä, ei yksi adressi keskustelu riitä jossa on paljon yli 1000 sivua, eihän sieltä voi enää ylläpitäjätkään poimia hyviä parannusehdotuksia!

Sitten vain laittamaan suoraan palautetta ylläpidolle, että toteuttavat parannusehdotuksesi.

Lainaus:
Pilailija: Kaiken täällä pitää olla niin tip top, kattokaa vaikka jotain muita sivustoja. Kyl siellä saa kirjottaa miten haluu, luoda aiheita yms.

Ei saa kirjoittaa kyllä useimmissa foorumeissa miten haluaa. Ja täällä on kyllä mielestäni vaikka kuinka turhia topiceja verrattuna muihin foorumeihin. Ja täälläkin saa luoda aiheita, kuten varmaan jo huomasitkin.

Lainaus:
Pilailija: Täällä ei oo siks niin paljon porukkaa. Kohta tääl ei oo ollenkaa, koska nää sivut menee kohta vaan huonompaan suuntaan.

Ja sinä ainakin parannat näitä sivuja huomattavasti omilla viesteilläsi?

Vierailija

Lainaus:
Adressi, asiallisemmin

Pilailija nro. 2 - 31.01.11 03:02 (ID 703204)

Juu tuota moi, olen siis se Pilailija. Äskösessä valituksessa oli kovaa tekstiä, tiiän kyl mut ei tartte silti laittaa jäähylle ja poistaa viestejä. Ö__ö

Laitan palautetta nyt vähän asiallisemmin.

Tää paikka tuntuu oikeesti vähän kuolleelta, täällä ei oo paljon porukkaa koskaan, koska kaikki on sellasissa paikoissa jossa ei oo väliä miten kirjottaa yms.

Tääl ei saa hyvää mainetta jos kirjottaa pienellä tai capsilla, no joo sehän ei kuulu hyviin käytöstapoihin, mutta se kuuluu nykyaikaan.

Eli siis ehdotan sitä, että täällä ei tarvitsisi olla niin asiallinen, tai siis ei heti pikku jutuista laitettais jäähylle, okei myönnän senkin nyt että alussa haluisin kokeilla mitä tapahtuu kun spämmii yms. : DD

Mutta, adressi oli minun mielipiteeni, kerroin siinä miten asiat täällä mun mielestä on. Tääl olis varmaan muuten ihan kivaa jos ei oltais niin tarkkoja kaikesta, täällä kaikelle on oma aihe.

Täällä on esim. yks off-topic, muita ei saa luoda. Ja monia muita keskusteluita myös.

Sitten huomasin äsken yhen topicin, jossa sanottiin että adresseja ei enempää kaivata, miksei?

Ihmiset haluu kertoo mielipiteensä, ei yksi adressi keskustelu riitä jossa on paljon yli 1000 sivua, eihän sieltä voi enää ylläpitäjätkään poimia hyviä parannusehdotuksia!

Kaiken täällä pitää olla niin tip top, kattokaa vaikka jotain muita sivustoja. Kyl siellä saa kirjottaa miten haluu, luoda aiheita yms.

Täällä ei oo siks niin paljon porukkaa. Kohta tääl ei oo ollenkaa, koska nää sivut menee kohta vaan huonompaan suuntaan.

Toivon ettei tätä keskustelua poisteta, kerroin

vaan mielipiteeni _asiallisesti_

Onpa paljon tekstiä tänään liittyneeltä taputukset sinulle! ja mikä adressi tää on?

Vierailija

Minä olen eri mieltä. Minun mielestäni täällä pitäisi olla asiallinen, jotta sivujen ilmapiiri pysyy hyvänä. Ja minun mielestäni myös kaikkien pitäisi kirjoittaa hyvää suomea. Kysyit, että miksei täällä voisi kirjoittaa pienellä. Jos kaikki kirjoittaisivat pienellä, tekisivät turhia topiceja yms; niin silloin minä lähtisin näiltä sivuilta pois, koska tulee mieleen, että tämä on ns. häirikkösivu.

Vierailija

Ja muuten, onko sinut bannattu? Jos on, niin silloin ymmärrän tämän topicin täysin, vaikka tämä onkin vähän liioittelua.

Kalamies
Seuraa 
Liittynyt22.6.2008

Arvon moderaattorit ja miksei myös muut käyttäjät (Tarkoitan jotain sellaista järkevää asiaa tänne eikä tälläisiä viestejä:Lukkoon!) voisivat tulla kertomaan oman mielipiteensä. Olet varmaan joku nykynuori joka ei arvosta työn tekoa vaan kuvittelee kaiken olevan helppoa ja yksinkertaista. Esim meidän open entinen opetettavan luokan oppilas sanoi näin: Toi sinun tekemä puupistooli on ihan surkea, mä osaan tehä paremman kun sä. Opettaja antoi kaavat ja välineet käteen ja sanoi: Eikus tekemään. Ukko teki sitä jonkin aikaa ja totesi olevansa pulassa hiomisessa ja sahauksessa. Eli ota opiksi. Koulussa ja muissa tärkeissä asia tilaisuuksissa pitää kirjoitta tällälailla: Alkuun iso alkukirjain siitä jatketaan pienemmällä ja lopuksi pisteet ja pilkut paikalleen.

Kalamies aina kalastamassa.

Kalamies aina kalastamassa.

AkeMake
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Omista asiallisista mielipiteistä ei tietääkseni missään laiteta jäähylle tai poisteta profiilia, ellei kyseessä ole jokin diktatuurivaltio, jossa ei omia mielipiteitä suvaita. Vaikka antaisi suoraakin kritiikkiä niin viestiä tuskin poistetaan, jos se vain on kirjoitettu asiallisesti ilman kiroiluja ja muuta sellaista mikä ei hyvään foorumikäyttäytymiseen kuulu.

Lainaus:
Tää paikka tuntuu oikeesti vähän kuolleelta

Erikoista, että joku sanoo näin, sillä oikeastihan tämä on varsin aktiivinen keskustelufoorumi, vaikka viime aikoina keskustelijat ovatkin tietääkseni vähentyneet.

Laskin juuri, että tämän kuukauden aikana tänne on kirjoitettu melkein 18 000 viestiä, mikä ei mielestäni todellakaan ole vähän. Se tarkoittaisi 580 viestiä päivässä. Keskusteluajat huomioon ottaen se olisi 38 viestiä tunnissa eli 5 viestiä kolmessa minuutissa.

Lainaus:

Miksi siitä pitäisi mainetta saada? Capsilla kirjoittaminen ei kuulu hyvään foorumikäyttäytymiseen, sillä ethän äidinkielen ainettasikaan kirjoita kokonaan isoilla kirjaimilla. Pienellä kirjoittaminen sensijaan kuuluu normaaliin keskusteluun, joten ei siihen kiinnitetä erityisemmin foorumeilla huomiota. Jos haluat mainetta saada, kannattaa keskustella samalla foorumilla kauan ja asiallisesti ja tutustua porukkaan. Omana itsenään saa luultavimmin sen parhaan maineen.

Lainaus:
Täällä on esim. yks off-topic, muita ei saa luoda.

Ei tietenkään samasta aiheesta saa luoda useaa topicia. Mietipä, kun off-topicejakin olisi täällä 20 kpl ja keskustelut rönsyilisivät miten sattuu jokaiseen niistä. Mitään muita topiceja ei pääsisi edes pinnalle, jotta niihin syntyisi keskusteluja. Yksi topic per aihe niin pysyy keskustelut siellä yhdessä topicissa eikä jakaannu useisiin eri paikkoihin.

Lainaus:

Koska adressit ovat voimakkaita kannanottoja jonkin asian puolesta tai sitä vastaan. Tämän asian taakse kerätään käyttäjiä ja esitetään asianosaisille asia, että näin moni oli kanssani samaa mieltä asiasta, joten voisitteko mahdollistaa sen.. Jos adressin tekee hetken mielijohteesta, siltä katoaa se todellinen arvo, eikä kukaan ota adresseja tosissaan. Adressi ei ole mikään pieni juttu!

Lainaus:
Ihmiset haluu kertoo mielipiteensä, ei yksi adressi keskustelu riitä

Adressi ei ole sama asia kuin parannusehdotus. Sivuston parannusehdotuksille on olemassa omat topicinsa, joissa voi keskustella mitä sivuilla voisi parantaa. Adressit ovat suurempi tapaus, jossa adressin järjestäjä lähettää kannanoton ja siihen saamansa puoltoäänet kannanoton kohteelle (meidän tapauksessamme luultavasti ylläpidolle).

Lainaus:
Kaiken täällä pitää olla niin tip top

Itseasiassa täällä saa kirjoittaa melko pitkällekin niin kuin haluaa eikä vartiointi täällä ole kovin tiukkaa verrattuna joihinkin muihin paikkoihin.

Lainaus:
kerroin vaan mielipiteeni _asiallisesti_

Aivan. Ja hyvä, että kerroit. : )

Veli Huilu
Seuraa 
Liittynyt4.1.2010

Lainaus:
Adressi, asiallisemmin

AkeMake - 31.01.11 04:45 (ID 703325) Omista asiallisista mielipiteistä ei tietääkseni missään laiteta jäähylle tai poisteta profiilia, ellei kyseessä ole jokin diktatuurivaltio, jossa ei omia mielipiteitä suvaita. Vaikka antaisi suoraakin kritiikkiä niin viestiä tuskin poistetaan, jos se vain on kirjoitettu asiallisesti ilman kiroiluja ja muuta sellaista mikä ei hyvään foorumikäyttäytymiseen kuulu.
Lainaus:
Tää paikka tuntuu oikeesti vähän kuolleelta
Erikoista, että joku sanoo näin, sillä oikeastihan tämä on varsin aktiivinen keskustelufoorumi, vaikka viime aikoina keskustelijat ovatkin tietääkseni vähentyneet. Laskin juuri, että tämän kuukauden aikana tänne on kirjoitettu melkein 18 000 viestiä, mikä ei mielestäni todellakaan ole vähän. Se tarkoittaisi 580 viestiä päivässä. Keskusteluajat huomioon ottaen se olisi 38 viestiä tunnissa eli 5 viestiä kolmessa minuutissa.
Lainaus:
Miksi siitä pitäisi mainetta saada? Capsilla kirjoittaminen ei kuulu hyvään foorumikäyttäytymiseen, sillä ethän äidinkielen ainettasikaan kirjoita kokonaan isoilla kirjaimilla. Pienellä kirjoittaminen sensijaan kuuluu normaaliin keskusteluun, joten ei siihen kiinnitetä erityisemmin foorumeilla huomiota. Jos haluat mainetta saada, kannattaa keskustella samalla foorumilla kauan ja asiallisesti ja tutustua porukkaan. Omana itsenään saa luultavimmin sen parhaan maineen.
Lainaus:
Täällä on esim. yks off-topic, muita ei saa luoda.
Ei tietenkään samasta aiheesta saa luoda useaa topicia. Mietipä, kun off-topicejakin olisi täällä 20 kpl ja keskustelut rönsyilisivät miten sattuu jokaiseen niistä. Mitään muita topiceja ei pääsisi edes pinnalle, jotta niihin syntyisi keskusteluja. Yksi topic per aihe niin pysyy keskustelut siellä yhdessä topicissa eikä jakaannu useisiin eri paikkoihin.
Lainaus:
Koska adressit ovat voimakkaita kannanottoja jonkin asian puolesta tai sitä vastaan. Tämän asian taakse kerätään käyttäjiä ja esitetään asianosaisille asia, että näin moni oli kanssani samaa mieltä asiasta, joten voisitteko mahdollistaa sen.. Jos adressin tekee hetken mielijohteesta, siltä katoaa se todellinen arvo, eikä kukaan ota adresseja tosissaan. Adressi ei ole mikään pieni juttu!
Lainaus:
Ihmiset haluu kertoo mielipiteensä, ei yksi adressi keskustelu riitä
Adressi ei ole sama asia kuin parannusehdotus. Sivuston parannusehdotuksille on olemassa omat topicinsa, joissa voi keskustella mitä sivuilla voisi parantaa. Adressit ovat suurempi tapaus, jossa adressin järjestäjä lähettää kannanoton ja siihen saamansa puoltoäänet kannanoton kohteelle (meidän tapauksessamme luultavasti ylläpidolle).
Lainaus:
Kaiken täällä pitää olla niin tip top
Itseasiassa täällä saa kirjoittaa melko pitkällekin niin kuin haluaa eikä vartiointi täällä ole kovin tiukkaa verrattuna joihinkin muihin paikkoihin.
Lainaus:
kerroin vaan mielipiteeni _asiallisesti_
Aivan. Ja hyvä, että kerroit. : )

ihmettelin ekana että mikä mikä what topa tääkin on? Sitten luin aloitusviestin, ja ajattelin: pilailija, olet mennyt nyt ihan väärille raiteille! Onneksi AkeMake oli nyt ehtinyt hoitaa tämän jutun. Kiitos siitä ylläpidolle ja modeille.

aj sitten, nämä sivut eivät ole kuolleet tai pikkutarkat. Kuten täällä on jo sanottu, niin huomioi, mitä MAke sanoi viesteistä. AJ sitä paitsi, pikkutarkat? Onko kiroilu sinusta, pilailija hyvä asia? Minustaj oskus saa hiukan kiroilla mutta hei...oikeasti! Muka pikkutarkaa. Kiitos MAkelle kun hoidit tämän jutun. Täällä sitä paitsi käy nuoria käyttäjiä. Nuorimmat ovat jotain 5v...

Kiiots kun sanoit kuitenkin oman mielipiteesi.

Vierailija

Pilkunviilausjutun olen huomannut itsekin. Ei siis huumorimielessä, vaan ihan tosissaan. Toisaalta se on hyväkin juttu, sillä jos on tullut tänne vaikka seitsemänvuotiaana, niin osaa koulussa kirjoittaa paremmin, jos täällä jo ollaan ohjattu isoista kirjaimista jne.

Välillä meno muuttuu liian tiukaksi, mutta ei se minua ainakaan haittaa. Mene toisille sivustoille, jos tämä sivu ei miellytä.

Vierailija

No, on toki totta, että täällä voi saada ns. "mainetta", jos kirjoittaa oikeaoppisesti. Ja tokihan viesteistä sitten aina saakin paremmin selvää, mitä paremmin kirjoittaa.

Itse olin ennen tänne tuloa yhdellä nettisivustolla (goSu), ja eivätkä siellä kaikki niin siihen oikeinkrijoitukseen mitään sen suurempaa huomiota kiinnitäneet. Sitten kun tulin tänne, ajattelin samoin, mutta onneksi olin ehtinyt kirjoittaa vasta pari viestiä, kun huomasin, että suurinosa kirjoittaa "kieliopillisesti oikein", joten päätin sitten minäkin. Ja tässä sitä ollaan. Ihan hyvin asiat minulla mielestäni ovat, vaan toki voisivat aina olla paremminkin.

Ja jos puhutaan tuosta "vartioinnista", niin täällä on muihin sivuihin verrattuna kuitenkin vähän ihmisiä, joilla on oikeius muokata muiden viestejä, ja lukottaa joitain topiceja jne. Sillä sillä viimeisimmällä sivustolla, oli lähemmäs kaksikymmentä moderaattoria. Joten eipä täällä minusta nyt yhtään liian tiukkaa ole, mutta itse näet asian siten, kuin sen näet.

Eikä sitä täälläkään periaatteessa huomaa, jos kirjoitat "väärin" (siis kieliopillisesti), paitsi tietenkin, minähän huomaan kaiken. Mutta jätän yleensä mainitsematta, monista(kin) syistä.

Make vastasi jo minusta riittävästi tuohon topic -asiaan, joten eipä siitä sitten sen enempää... Mutta vielä tuosta kirjoitus -jutusta: Aku Ankassa käytetään hyvää (ellei jopa loistavaa? No, yleensä) suomenkieltä, joten eikös sama periaatteen kuuluisi jatkua netissäkin? No, enhän minä sitä varmaksi tiedä, mutta itse ajattelen yleensä näin.

Ja täytyy kyllä myöntää, että näistä sivuista on ollut todella suuri apu minulle; ennen kuin tänne tulin, en nyt juurikaan osannut vielä kirjoittaa koneella, mutta tässähän sitä on sitten oppinut...

Mutta... esim. vaikkapa YouTubessa, ei ole juuri minkäänlaisia "turvatoimia", joten siellähän voi kirjoittaa melkeinpä mitä haluaa. Eli siinä on esim. yksi paikka, minne voi mennä, jos näiden sivujen meno alkaa tympäisemään, ellet sitten jo ole siellä.

No, tuo oli sitten vain minun "mielipiteeni" asiasta.

~ Viitta on voimaa

Vierailija

Lainaus:
Pilailija nro. 2: Juu tuota moi, olen siis se Pilailija.

En tunne?

Lainaus:
Sama: Tää paikka tuntuu oikeesti vähän kuolleelta,...

Miten niin? Täällä on tällä hetkellä todella paljon porukkaa, kuten AkeMake, Kalamies, JKP, XRoke, Wondy tai Hirnu. Itseasiassa tämä paikka on yhä aktiivisempi ja aktiivisempi. Saatan jonkun mielestä toki olla väärässä.

Lainaus:
Sama: Tääl ei saa hyvää mainetta jos kirjottaa pienellä tai capsilla...

Niinkuin AkeMake jo sanoikin, miksi pitäisi? Tämä AkuAnkkasivuston keskustelupalsta on tarkoitettu sääntöjänoudatettavaksi. Joskus tulee vahingossa pieni kirjain, mutta ei se maailmaa kaada. Sitten jotkut nuoret käyttäjät kirjoittavat pienellä, koska eivät vielä ole oppineet niitä isoja kirjaimia. Mutta esimerkiksi Rosa4Tehwin kirjoittaa välillä isolla, koska haluaa korostaa sitä opetettavaa lausetta.

Lainaus:
Sama: okei myönnän senkin nyt että alussa haluisin kokeilla mitä tapahtuu kun spämmii yms.

Miksi ihmeessä? Haluatko vain pilata nämä sivut späämmällä vai halusitko Wondyn repeävän tuosta trollaamisesta ja spämmistä?

//: Ja haluan vielä korostaa, että nämä sivut eivät ole kuolleet: yhdessä minuutissa Linnunpelätin ja Veli Huilu oli kirjoittanut yhteen topiciin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat