UKKO KOMU

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

1970-luvun alkupuolella oli AAT:ssa tarina, jossa Aku jäi tuuraamaan Roopea. Akun käytössä oli hotellin sviitti, jossa oli esiintymässä Ankkalinnan kaupunginorkesterin kapellimestari Ukko Komu. Veljeni väittää, että kyseessä oli Hanhivaaran sinfoniettan johtaja Ukko Komu. Minun Akkari on kulunut loppuun.

Rakkaat Akkarifanit, kaivakaa taskarinne esiin, kertokaa, mistä Taskarista on kyse ja ennen kaikkea, olenhan ANKKALINNAN KAPUNGINORKESTERIN kapellimestari?

Muistan, kun sain Taskarin itselleni (silloin 1970-luvulla) ja mökillällmme saaressa (3 kilsaa mantereelta) oli Berliinin kaupunginorkesterin viulisti. Hänellä oli hauskaa, kun näytin kuvaa...

Kommentit (4)

Veli Huilu
Seuraa 
Liittynyt4.1.2010

Lainaus:
Re: Re: UKKO KOMU

Varamara - 08.02.11 07:31 (ID 708141) Veli Huilu, Ukko on vasta 47, Aku 70 ja roopekin 60 ja rapiat, Mikki täyttää 83! Mikä mättää - eikö Sullakaan ole ko AAT sarjaa?

En ymmärrä. Minulla on vain 70 taskukirjaa, ja mitä noi hahmohen iät tähän liittyy? Mitä oikein meinaat? Ja Aku on pian 77...

AkeMake
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Nyt taisi mennä sekä Veli Huilun että Varamaran viestit ohi itse aiheesta. Kysymyshän siis oli, että oliko kyseisen tarinan hahmo, Ukko Komu, Ankkalinnan kaupunginorkesterin kapellimestari vai Hanhivaaran sinfoniettan johtaja.

En itse tiedä mistä tarinasta on kyse, vaikka hämärästi muistankin tuollaisen tarinan lukeneeni ja Ukko Komu kuulostaa varsin tutulta hahmolta. Yritin googletella sekä etsiä Akupediasta ja inducksin tietokannasta Ukko Komua, mutta ei tärpännyt. Olisi varmastikin helpompaa, jos tietäisi hänen hahmonsa nimen englanninkielisessä tarinassa. Olisiko sinulla antaa tarinan tarkempaa ilmestymisvuotta Suomessa tai vaikka maailmalla? Helpottaisi paljon.

Tietääköhän kukaan muu Ukko Komua?

// Uudella tarkemmalla haulla löysin keskustelun, jossa mainittiin ohimennen Aku Ankassa olleesta _kapellimestari_ Ukko Komusta. Voidaan siis olettaa hänen olleen kapellimestari. Varma tieto saadaan kuitenkin vasta, kun joku kertoo mikä tarina on kyseessä.

// Kas, kun ei heti tullut mieleen. Wikipediasta löytyi luettelo suomenkielisten disneyn sarjakuvien nimiväännöksista ja sieltä bongasin sellaiset hahmot kuin Ukko Kumu ja Ukko Kamu. Hahmoa Ukko Komu ei siis löytynyt, mutta veikkaan, että tuo Ukko Kumu on tämä haettu hahmo, sillä hän on esiintynyt Aku Ankassa 42/1979. Vieläkään ei löytynyt vastausta ihan alkuperäiseen kysymykseen, mutta nyt jos jollakulla on tuo kyseinen Akkari hyllyssä, niin kipi kapi tarkistamaan kuka tämä Ukko Kumu on, koska itseltäni ei tuota akkaria löydy.

// Kelpaa myös vuoden 1979 Aku Ankan neljännesvuosikerran neljäs osa tai vuoden 1979 Aku Ankan vuosikerran toinen osa, joista kyseinen tarina myös löytyy.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat