Luonnonsuojelijat

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Tämä topic-idea on saanut suurta kannatusta Topic?-topicissa, joten päätin vihdoin tehdä sen. Ideana on siis luonnonsuojelu. Kaikki osallistujat ovat eräänlainen ryhmä tai yhdistys, joka esimerkiksi laittaa lehtiin ilmoituksia, joissa kehotetaan ihmisiä suojelemaan luontoa ja hidastamaan ilmastonmuutosta. Voimme myös tehdä dokumenttityyppisiä TV-ohjelmia, joissa puhutaan luonnon suojelemisesta ja sen tärkeydestä. Kyse on siis aika tärkeästä aiheesta?

No, joka tapauksessa, aloitamme tämän jutun keräämällä yhdistyksen jäsenet. Voimme suunnitella kaikkea kivaa ja kertoa ihmisille luonnonsuojelusta. Jos sinua vähänkään kiinnostaa tämä aihe, tule ihmeessä mukaan!

Aloitusviesti jäi nyt kyllä aika lyhyeksi, mutta toivottavasti se kertoo kaiken tarpeellisen.

Osallistuneet:

ensi@lantti - el@suojelija

Veli Huilu - Earth Flute

tuplanolla2 - Earth-Bound

thoomu - Patron of the earth

Ninnu - Green Citzen

cxv - Nature Boy

Akuankka-AA - Saastuttajat-lähtekää-muuallle !!

Kammoli -

Sirppu - McGrass

supi100 - PELASTETAAN LUONTO!

McJuoru - Vir Natura

Roussa - Luna

Rikutiku - Green Boy

lopperi9 - Miss conservation movement

partajussi5 - Luontomies

Nöösi - Xihu

etska01 - A happy planet

CrazyDuck12 - Luonnonsuojelija

Gabi47 - Naturaleza es vida

etskaotsko - Conservationist

Kaukoputki - Natura Victoria

Markkamerkki - Green Sangla

Viitatar2 - GreenWorld

akukamu - Eläin suoja

Minnie Mouse - PuhdasLuonto

Voit myös keksiä itsellesi luonnonsuojelusnimen, jos haluat. Itse olen el@suojelija. Kunhan muutama tulee mukaan, voimme heti alkaa keksiä ohjelmaa! Toivottavasti pidätte topicistani!

Tehtävä 1: Ehdotusten keksiminen, alla lista ehdotuksista:

- Luonnonsuojeluohjelma TV:ssä

- Esitteiden suunnittelu ja tekeminen

- Keräämme roskan pari päivässä

- Säästämme sähköä sammuttamalla valoja tms.

- Kierrätämme enemmän

- Suojelemme luonnon lisäksi eläimiä!

- Säästämme myös vettä, sillä sitä on maapallolla vain rajallisesti

- Kuljemme vähemmän autoilla

- Emme ole niin ranttuja ruoan suhteen ja heitämme sitä vähemmän pois

- Käytämme mahdollisimman vähän paperia, tai kierrätämme sitä

- Kierrätämme eri asioita

Tässä ovat kaikki ehdotukset, ja nyt niitä aletaan soveltaa käytäntöön.

Käytäntöön soveltaminen tarkoittaa meillä tällä hetkellä sitä, että kaikki, mikä on luontoa auttavaa, tehdään jonkin aikaa. Voit valita jonun yllä olevista ehdotuksista ja kirjoittaa suojelusnimelläsi "roolipelimäisesti", mitä teet luonnon hyväksi.

//Lisään kaikki ilmoittautuneet niin pian kuin suinkin!

//Pian voimme aloittaa!

//Lisään kaikki ilmoittautuneet!

Sivut

Kommentit (105)

Vierailija

Luonnonsuojelu kiinnostaa minua todella paljon, joten kaipa tähän voisi tulla mukaan. Nimeni olkoon Earth-Bound(Suomeksi maanläheinen).

-Tuplis-

Vierailija

Voisin tulla mukaan. Luonnonsuojelusnimeksi voisin ottaa vaikkapa Green Citzen (eli GC). Voisimmehan lisäksi esim. rakennella eläinten ruokintapaikkoja yms. vai mitä?

:)Ninnu

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Luonnonsuojelijat

thoomu - 08.02.11 08:11 (ID 708190) Aika vähän osallistujia... Tähän on sentään elintärkeä juttu.

Olet kyllä oikeassa, että on vähän osallistujia, mutta eiköhän niitä ala tulemaan. Ja olet myös siinä oikeassa, että luonnonsuojelu on elintärkeä juttu. Sopiiko, että aloitamme tämän nyt?!

Vierailija

Miettikääs asiaa tältä kannalta, että topic on ollut pystyssä vasta kaksi tuntia. Eiköhän tänne jo huomenna tule enemmän osallistujia.

-Earth-Bound-

McJuoru
Seuraa 
Liittynyt22.10.2009

MUKANA! Tuun mukaa nimel Vir Natura (latinasta). Ärsyttää ku metsii kaadetaa ja erittäin ärsyttävii on sellaset tyypit, jotka nauttii luonnon antimista mut ei välitä sen huolehtimsesta. Ite asun melko rauhallisella seudulla Helsingissä. Pari vuotta sitte tääl oli paljon puita, ja ne puut peitti näkyvyyden autotielle. Sitten niitä puita alettiin kaataa. Kaato alueella oli vanha jättimäinen puu, jonne mentiin aina kavereitte kans kesäsi makoilemaa (Puussa oli niin paljon vahvoja oksia että makoilemine oli mahollista), ja sit ku tulin kerra kavereitte kans ulkoota, nii siinä matkalla näin, että se mun rakastama puu oli kaadettu. Ja sit viel ku menin eteepäi, nii näin et semmone pusikko, jonka keskellä oli paljon puita, oli kaadettu (puut myös). Mä tulin erittäin vihaiseksi niille, ja vihan seurauksena aloin sabotoimaan niitten työmaata repimällä maasta semmosii puisii merkkitikkuja (aika epätoivosta). Toi tapahtu puoltoistavuotta sitten. Oon asunu täl alueel 10 vuotta, ja oon nyt 13. Ärsyttää ihan sikana, että toi työmää on parinkymmenenmetrin päästä omasta kodista, joten koneiden ääni' kuulee paljon. Ny ne koneet on ollu tääl jo yli puoltoistvuotta, ja vasta kahta taloa on ruvettu rakentamaan, työmaa alue on iso. Paikat, jotka on ollu mulle 10 vuotta tuttui, joista on tullu mulle paikkoi jois kesälomal rentoudun mennää ajamaa maan tasalle. Nois paikois oli paljo hyvii muistoi ajasta, ku en ollu viel ees ala-asteel. Ny ku ne puut on kaadettu, nii tänne kuuluu enemmä autoje äänii, koska ne puut toimi tavallaa äänivalleina. Asun rivitalossa. Viime kesänä mun ikkunan eestä mentiin ajamaan kaunis vaahtera, joka esti tielt (talossa 2 kerrosta) näkyvyyden mu huoneesee (valo kuitenki pääs sisää). Sit kesäl ku se kaadettii, nii näkyvyys mu huoneesta muuttu tyhjemmäks, ku ei ollu enää sitä kaunista vaahteraa. Ärsyttää ku pitää rakentaa uusii taloja. Siwaki o kulma tulossa tänne. Sit ei oo enää rauhallista :(

Vierailija

Aajjajajajjaa! Pääseekö vielä? :3

Olisin Murattikarhu. x3

Tai Snaketti.

Tai Kaktuska.

Tai Puunkaatoporukkasyöjä.

Tai Kasvikisuli.

Tai Ruusupuska.

Tai Kultavilja.

Tai no emmätiä. : D

Öö...

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Re: Luonnonsuojelijat

McJuoru - 09.02.11 04:39 (ID 708424)

MUKANA! Tuun mukaa nimel Vir Natura (latinasta). Ärsyttää ku metsii kaadetaa ja erittäin ärsyttävii on sellaset tyypit, jotka nauttii luonnon antimista mut ei välitä sen huolehtimsesta. Ite asun melko rauhallisella seudulla Helsingissä. Pari vuotta sitte tääl oli paljon puita, ja ne puut peitti näkyvyyden autotielle. Sitten niitä puita alettiin kaataa. Kaato alueella oli vanha jättimäinen puu, jonne mentiin aina kavereitte kans kesäsi makoilemaa (Puussa oli niin paljon vahvoja oksia että makoilemine oli mahollista), ja sit ku tulin kerra kavereitte kans ulkoota, nii siinä matkalla näin, että se mun rakastama puu oli kaadettu. Ja sit viel ku menin eteepäi, nii näin et semmone pusikko, jonka keskellä oli paljon puita, oli kaadettu (puut myös). Mä tulin erittäin vihaiseksi niille, ja vihan seurauksena aloin sabotoimaan niitten työmaata repimällä maasta semmosii puisii merkkitikkuja (aika epätoivosta). Toi tapahtu puoltoistavuotta sitten. Oon asunu täl alueel 10 vuotta, ja oon nyt 13. Ärsyttää ihan sikana, että toi työmää on parinkymmenenmetrin päästä omasta kodista, joten koneiden ääni' kuulee paljon. Ny ne koneet on ollu tääl jo yli puoltoistvuotta, ja vasta kahta taloa on ruvettu rakentamaan, työmaa alue on iso. Paikat, jotka on ollu mulle 10 vuotta tuttui, joista on tullu mulle paikkoi jois kesälomal rentoudun mennää ajamaa maan tasalle. Nois paikois oli paljo hyvii muistoi ajasta, ku en ollu viel ees ala-asteel. Ny ku ne puut on kaadettu, nii tänne kuuluu enemmä autoje äänii, koska ne puut toimi tavallaa äänivalleina. Asun rivitalossa. Viime kesänä mun ikkunan eestä mentiin ajamaan kaunis vaahtera, joka esti tielt (talossa 2 kerrosta) näkyvyyden mu huoneesee (valo kuitenki pääs sisää). Sit kesäl ku se kaadettii, nii näkyvyys mu huoneesta muuttu tyhjemmäks, ku ei ollu enää sitä kaunista vaahteraa. Ärsyttää ku pitää rakentaa uusii taloja. Siwaki o kulma tulossa tänne. Sit ei oo enää rauhallista :(

Otan osaa. Tässä taloni vieressä oli paljon puita, joihin oli aina mukava kiipeillä ja olla niiden ympärillä aina mitäkin hippaa. No nyt pari vuotta sitten kävi niin että ne kaikki puut katkottiin ja siihen rakennettiin talo. Se oli kuule todella ärsyttävää.

PS: Voisitko kirjoittaa kirjakieltä niin me muut käytäjät ymmärtäisimme paremmin viestejäsi.

-Earth-Bound-

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat