Mitä kännykässä pitää olla..

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Mitä kännykässä pitää olla ollakseen hyvä.

Ja mitä kännykästä voisi ottaa pois.

Kun nykyään niissä(esim. minulla)on kosketusnäyttöä ja bluetoothia ja pelejä ja musiikkia ja tietenkin kamera.

Nämä ovat vielä ihan tarpeellesia.

Mutta sitten siellä on jotain eläinlajeja ja japaninkielen opetusohjelma(kyllä muidenkin kielien)

Nettiyhteys,äänitys,shazam(tunnistaa kappaleita)radio,podcasting,kalenteri,loki,galleria,navigaattori,jne.en ole varmaan käyttänyt puoliakaan ohjelmista.

Homma alkaa jo karkaamaan käsistä kun kännykkä vastaa Ipodia,kameraa,tietokonetta noin muunmuassa..

Siis mihin tarvitsee esimerkiksi nettiyhteyttä kännykässä,sillähän on tietokoneeseen verrattuna aivan surkeaa käydä netissä.

Joten haluan teidän mielipiteenne mitä kännyköissä pitää olla ja mitä ei tarvitsisi.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Tuntuu tyhmältä ja erikoiselta, kun kännykällä pääsee esimerkiksi nettiin. Mitä järkeä, kun tietokone on keksitty, ja sillä surffaileminen on puhelimeen verrattuna halvempaa? Ei mitään. Ja miksi puhelimessa pitää olla navigaattori, vaikka sellainenkin jo olemassa omana versionaan? Käsitttämätöntä. Ihan oikeasti. Puhelimessa minusta pitää olla mahdollisuus soittaa ja lähettää tekstiviestejä, sitähän varten se alun perinkin keksittiin. Kamera ja netti ovat tulleet myöhemmin, mutta kun nekin ovat omina kappaleinaan, niin miksi ne pitää laittaa puhelimiin?

Vierailija

Hyvä että joku ymmärtää sillä kännyköiden ominaisuudet alkavat olemaan jo typeriä ja tarpeettomia.

Meidän hissanope kertoi kerran kun meidän puutyönopettaja oli vähän rehvastellut kännykällään(Iphone3g)ja meidän hissanope oli sanonut et laita taskulamppu päälle mun puhelimessa on sellainen(se kun oli jurakaudelta se kännykkä heh).

Joo et sit puutyönope oli sanonut et eihän se sellaista mihinkään tarvitse et sillä on taskulamppu erikseen.

No, olihan meidän historian opettajalla sit tietenkin erikseen kaikki sovellukset mitä meidän puutyönopen kännykässä oli..Ymmärsitte kai mitä tarkoitan?

Kännykähän on tehty kommunikoimiseen aika moni käyttää sitä aika moneen muuhunkin tarkoitukseen...

Vierailija

Lainaus:
ensi@lantti: Mitä järkeä, kun tietokone on keksitty, ja sillä surffaileminen on puhelimeen verrattuna halvempaa?

Raahaatko muka itse läppäriä mukanasi joka paikassa? Ja sitäpaitsi surffailu puhelimella ei maksa mitään jos siinä on WLAN-yhteys..

Kyllä minä ainakin aion ostaa seuraavaksi kännykän, jolla voi olla netissä WLANin kautta.

Tai no, mikäs siinä jos haluaa käyttää jotakin kivikautista nokialaista.

:KK:

Vierailija

öö.. en suosittele

osta mielummin läppärilaukku tai pysy kotona!

Testasin kerran mennä kännykälläni (iphone3gs)nettiin ja sillä oli ihan surkea surffailla!(pyydän anteeksi Applelta)Siis sellainen pieni pläntti jostain sivusta!yrität sielt niin löytää mist pääsee toiselle sivulle meet valikkoon ja säädät siel hetken aikaa ja sit pääset eteenpäin.

Joo ei kiitos!

Tehkää mitä tehkää(ja WLAN yhteyskään ei ole mikään ihmeellinen)ja muuten(riippuu iästäsi)miksi sinun edes pitäisi mennä nettiin kun et ole kotona ainoa syy minkä keksin on se,että vanhemmat eivät näe missä käyt mutta siitä ei ole hirveästi hyötyä..

Ja se kuuluisa WLAN yhteys jota äsken kehuttiin ei suinkaan ole ilmainen,nimittäin tiedonsiirto ja median toisto maksaa siinä ihan älyttömästi.

Ja niinkuin minulta kysyttiin "raahaatko itse muka läppäriä joka paikkaan"vastaus on:en en tarvitse sitä kodin ulkopuolella.

Siis mieti nyt vähän..

Meet kaverin luo ja sit meette molemmat kännykällä nettiin vai?

Meet esim.kauppaan ja jonossa päätät mennä youtubeen

Meet lenkille tai hiihtämään niin tauolla meet nettiin kuuntelemaan musaa...

ehket kuitenkaan..

(Meinasin kuolla nauruun kun mietin miks pitäis mennä kodin ulkopuolella nettiin)

Vierailija

Tähän oli kyllä pakko tulla kommentoimaan. Ensinnäkin kuka jaksaa raahata samalla kerralla mukanaan kännykkää, kameraa, navigaattoria, jotain pelikonetta, paperista kalenteria saatika läppäriä. Ja tuosta netti jutusta... Jos haluatte kännykällä nettiin, hommatkaa liittymään(dna, elisa, saunalahti, sonera) nettipaketti. Itse ostin samsung galaxy sään matkanetin. Ja maksaako paljon? Noin 3,95€ kuukaudessa. Ja sehän on aivan järkyttävän kallista vai?

Mielestäni kännykässä saa olla navigointi (pelkkä navigaattori maksaa noin130€) , kamera (100€) tosin jos olet himo kuvaaja niin ymmärrän kameran. Itselläni on 3vuotta vanha kamera jossa on 5mpixeliä ja niin on kännykässänikin, tosin kamerassa on salama. Sitten kalenteri. On ihan hyvä saada kännykkään muistiinpano merkittyä joka hälyttää silloin kun haluaa. Netti yhteys on loistava myös. Jos lähdet esim. mökille, mummolaan tai muualle missä ei saata olla tietokonetta, niin pääset nettiin katsomaan uusimmat uutiset, sähköpostin tai vaikka tänne. Ja tähän loppuun haluaisin sanoa että suurinpiirtein nykyajan "kännykät" eivät ole puhelimia vaan ÄLYpuhelimia. Ja kirjoitin muuten tämänkin viestin puhelimellani!

Vierailija

Et tainnt ymmärtää pointtiani.

Mitä teet navigaattorilla kännykässä.

Miksi sinun pitäisi mennä kodin ulkopuolella nettiin?

Ja kännykässä navigaattori on surkea.

Samoin netti ja kamera.

Don McAnkka
Seuraa 
Liittynyt26.10.2009

Pakko oli ottaa kantaa tähänkin.

Kyllähän niitä ihan hyödyllisiä sovelluksiakin puhelimistakin löytyy, kuten navigaattori, internet ja kamera. Ja thoomu, sanos mitä pahaa on siinä, että puhelimissa on Kartat tai Google Maps? Ei niitä tarvitse käyttää, jos haluaa kantaa mukanaan navigaattoria, läppäriä/pöytäkonetta ja kameraa. On se vaan kätevämpää, jos kaikki nämä mahtuu taskuun.

Lainaus:
Mitä teet navigaattorilla kännykässä.- Ja kännykässä navigaattori on surkea. Samoin netti ja kamera.

Kyllä se navigaattori puhelimessa vaan on ainakin minua ja isääni auttanut löytämään perille, jos ei nyt navigaattori-navigaattroia ole mukana. Netti on sentään parempi kuin ei mitään- ja parempi kuin kantaa mukanaan läppäriä.
Enkä nyt sanoisi Nokia N8: n kameraakaan huonoksi. (12 mpx, salama)
Lainaus:
Testasin kerran mennä kännykälläni (iphone3gs)nettiin ja sillä oli ihan surkea surffailla!

Riippuu käyttäjästä.

Jokaisella on ja saa olla omat mielipiteet, mutta oma mielipiteeni on tämä.

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Mitä kännykässä pitää olla..

:Kuparikukkulan Kuningas: - 10.02.11 09:10 (ID 709243)
Lainaus:
ensi@lantti: Mitä järkeä, kun tietokone on keksitty, ja sillä surffaileminen on puhelimeen verrattuna halvempaa?
Raahaatko muka itse läppäriä mukanasi joka paikassa? Ja sitäpaitsi surffailu puhelimella ei maksa mitään jos siinä on WLAN-yhteys.. Kyllä minä ainakin aion ostaa seuraavaksi kännykän, jolla voi olla netissä WLANin kautta. Tai no, mikäs siinä jos haluaa käyttää jotakin kivikautista nokialaista. :KK:

En tarkoita, että _pitää_ käyttää mitään kivikautista puhelinta, mutta menetkö itse muka joka päivä tietokoneelle? Sitä paitsi, sellainen WLAN-yhteys varmaan maksaa, ja mitä iloa siitä muka olisi, kun tavallisella läppärillä on paljon parempi surffata. Ja ainahan sitä kotona voi olla koneella, tarvitseeko sitä muka julkisilla paikoilla käyttää...?

Vierailija

Sinä et tainnut ymmärtää minun pointtiani... Miksi Navigaatori ei olisi puhelimessa? Ostatko mielummin reilu 100 navigaattorin vai menet kännykän ilmaisilla navigointohjelmilla? ja kuka vatipää on sanonut, että kännykän navigointi olisi huono? Nokian kartat ovat ihan ok ja Googlen Mapsit ovat mielestäni oikein hyvät?

Ja Kännykän kamera... Perus kamera--10mpixelit

Nokia N8------12mpixelit

Ja täytyykö tuota nettiä krtisoida koko ajan... En tietenkään ala vertaamaan kodin nettiyhtyttä ja kännykän nettiyhteyttä. Mutta olen nähnyt niinkin huonoja koneita, että kännykkäkin olisi huono...

Ja ihmiset haluavat kätevyyttä... kaiken pitää olla samassa laitteessa. Ihmiset käyvät mielummin facebookissa kännykällä, eivätkä avaa sen takia hitita pöytäkoneitaan.

Vierailija

Kännyköissä on tosiaankin nykyään aika turhia lisävarustuksia. Ajatelkaapa Nokian vanhaa 3310 kapulaa. Siinä on tekstiveistien lähettämis mahdollisuus, sillä voi soittaa kaverille ja siinä on kaksi peliä. Mikä siinä on vikana kun pitää tehdä kännykkä jossa on tietokone, mp-3, kamera, ja vaikka mikä gps. En ole kuitenkaan uusia puhelimia vastaan. En esimerkiksi rynnistä kotiin hakemaan kameraa jos näen vaikka hienon maiseman, jonka haluan ikuistaa. Tai vaikka tietokonetta on turha rahdata jos haluaa kaupungilla vilkaista Facebookia.

Vierailija

Lainaus:
ensi@lantti:Tarvitseeko sitä muka julkisilla paikoilla käyttää...?

Sanoinko, että sitä pitäisi käyttää jossain kaupan kassalla? Komppaan tässä asiassa PATUA:

Lainaus:
Jos lähdet esim. mökille, mummolaan tai muualle missä ei saata olla tietokonetta, niin pääset nettiin katsomaan uusimmat uutiset, sähköpostin tai vaikka tänne.

Sitäpaitsi thoomu, miksi ihmeessä sinulla on IPhone, jos et käy sillä netissä. Luulisi saavan puhelimen vähän halvemmallakin kuin maksaa 500 euroa älypuhelimesta...

:KK:

Vierailija

Hohhoijjaa...

Miksi teidän pitää valittaa hyvistä ominaisuuksista? Ei paina puhelin paljoa enempää jos siinä on ominaisuus lisänä! Mieluummin laitan kännykän taskuun, kun laitan kännykän taskuun, repun selkään minne sullon läppärin, navigaattorin, pelikoneen, paperisen kalenterin, seinäkellon ja muuta mikä on jo puhelimessa(jos on). Minä olen vahvasti sitä mieltä, että mieluummin kannan kännykkää kuin läppäriä mukanani, jos matkalla saattaa tulla tarve mennä nettiin.

Toisaalta, lisääväthän nämä ominaisuudet yleensä hintaa...

Vierailija

jep. ja se mistä tämä idea tuli mieleeni oli se,että sain juuri uuden puhelimen ja ohjekirjassa neuvotaan käyttämään jok,ikistä sovellusta enkä suurimmalla osalla niistä tee mitään.

esimerkiksi jonkin sortin piirto ohjelma ja navigaattori ovat turhia.

Kerrankin kun laiton matkamittarin päälle kun olin hiihtämässä se väitti että olin hiihtänyt minuutin ja pari sekuntia,231 000 kilometriä ja huippunopeuteni oli 999km/h ja ei muuten varmaan ollut! sitä ei voi m

laittaa taskuun tai muuten se sekoaa(siis navigaattori)

Ja n8: ssa on vissiin 12 megapixelin kamera so what!

mulla itselläni on kamera ja siinä on 400Megapixeliä jos muistan oikein.

joten on siinä "pieni" ero...

Vierailija

No lol 400Megapixels.... Ettei vaan olis 4Megapixels...

Ja onkos sulla vähäsen huono navigointi jos näytää tomsii lukemii...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat