Montako modea tunnet?

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Itse tunnen 5 moderaattoria.

Tuntemani moderaattorit ovat:

A-L

Wonderlust

AkeMake

Toimitus

hOrsma

Saa lukottaa jos on turha.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Tämän aiheen voisi pistää lukkoon. Kysypä seuraavaksi tälläisiä Offissa. Mutta itsekin tunnen nuo Edun sanomat, ihmettelen miksi A-L on saanut moderaattorin oikeudet?

Vierailija

No ensinäkin: Aivan turha topic...

Ja toisekseen allu9898, miten voit tietää 17, kun ei niitä edes ole niin montaa...

//itse tunsin neljä, kaikki muut paitsi sen A-L//

Vierailija

Lainaus:
RA99: Ja toisekseen allu9898, miten voit tietää 17, kun ei niitä edes ole niin montaa...
Allu9898 saattaa tarkoittaa kaikkia sivuja, esim. Ankkis. Onhan muuallakin modeja.
Lainaus:
Se sama kunnon RA99: No ensinäkin: Aivan turha topic...
Ei kyllä kuulu minunkaan lempitoppiin... Ja kuka tuo A-L on?

cxv
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Eikö kukaan tunne "Hiidenkirnua".Eikös hän ole Akupedian ja Gallerian mode.(Saatan erehtyäkkin)

Kuka tuo A-L oikein on?En ole kuullutkaan....

Foorumin tylsin mies.

Hiidenkirnu
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Eipä ole tämäkään topic järkevimmästä päästä. Mitä silläkin on väliä kuinka monta modea tietää?

Niin ja näiden sivuilla kirjoittavien modejen lisäksi meillä on kyllä sivuilla modeja, mutta he eivät vain halua kirjoittaa mitään vaan hoitavat vain moden hommansa.

Monet eivät nykyään enää tunne A-L:ää mikä ei ole kyllä mikään ihme, sillä tämä henkilö ei aivan hetkeen ole sivuilla vieraillutkaan. A-L oli viime vuonna Aku Ankan nettisivuilla harjoittelijana eli hän valmistautuu johonkin koneisiin liittyvään asiaan ilmeisestikin. Hän oli siis toimituksen apuna viime vuonna ja siksi hän on modenakin. Ei hän enää harjoittelussa ole, mutta nuo oikeudet vaan on annettu olla A-L: llä. Nuo viime vuonna Taskarin 40 vuotisen taipaleen kunniaksi tehdyt sivuthan on muuten A-L:n käsialaa : ).

Lainaus:
cxv: Eikö kukaan tunne "Hiidenkirnua".Eikös hän ole Akupedian ja Gallerian mode.(Saatan erehtyäkkin)

Minut on unohdettu täysin x(. No ei vaan ei nuo Akupedian ja gallerian moden työt ole niin näkyvässä roolissa kuin keskustelujen moderointi enkä ole asiaa halunnut kovaan ääneen kuuluttaa. Kuitenkin olen tosiaan mode Akupediassa ja galleriassa eli kai minut jonkinlaiseksi modeksi voi laskea : D.

"Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä."
~Hirnu, epätäydellistä kirjoittamista foorumilla vuodesta 2008

AkeMake
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Minua on jo jonkin aikaa mietityttänyt tämän topicin tarkoitus ja nyt sitten menin ja nostin tämän ehkäpä melko turhaan pinnalle. :P Tämän topicin tarkoitushan on varmaan ollut, että jokainen sanoo montako modea sattuu tietämään tältä sivustolta? Ei siis mikään erityisen merkittävä idea ja tämän olisikin kai ollut suotavaa vajota hiljakseltaan topicmereen.

Miksi sitten nostin tämän ja vielä kirjoitan tänne? Ehkä sen vuoksi, että otan vielä hiukan kantaa modeasiaan ja modeihin. Topicin otsikkohan antaa ymmärtää, että topicin aloittaja haluaa tietää kuinka moni on tavannut jonkun näiden sivujen moden ihan oikeassa elämässä eikä vain satu tietämään ketkä ovat modeja. Näin ainakin itse ymmärrän sanalla "tuntea". Tässä merkityksessa varmastikin suurin osa käyttäjistä voi huokaista, ettei tunne ketään. Jos taas kysytään kuinka monta modea tietää täällä olevan, niin suurin osa voi päinvastoin hihkaista tietävänsä kaikki (yleisesti tunnetut) kuusi.

Näillä sivuillahan pyörii tuntematon määrä modeja, sillä emme tiedä kuinka monta alkuperäistä modea on olemassa. Kaikenkaikkiaan modeja on x+6 kpl, josta tuo x on se tuntemattomien alkuperäisten moderaattorien määrä.

Seuraavassa pieni tietopläjäys tunnetuista moderaattoreista niille, jotka eivät meistä vielä mitään tiedä:

Toimitus

Tämän moderaattorimerkin takaa löytyy useimmiten akkarin toimituspäällikkö Aki Hyyppä. Tämä profiili ei pääasiassa ole tarkoitettu sivujen moderointia varten vaan lähinnä ilmoittamaan keskusteluissa mahdollisista uudistuksista, kilpailuista ja vastaavista toimituksen jutuista. Akilla riittää sen verran hommaa jokakeskiviikkoisen akkarin toimittamisessa postilaatikoistamme alas, ettei aika riitä syvällisemmälle keskustelulle.

h0rsma

Yksi alkuperäisistä moderaattoreista, jonka moderointivuoro sattuu nähtävästi viikonlopuille, sillä hän ilahduttaa meitä läsnäolollaan lauantaisin ja sunnuntaisin. Tuli päivänvaloon (eli lähetti ensimmäisen viestinsä) ensimmäisen kerran 19.12.2009 käyttäjien adressin kehittämisen aikoihin (jossa muuten vaadittiin aktiivisempia ja/tai lisää moderaattoreita). h0rsma ei ole kertonut itsestään paljonkaan, mutta sitä tuskin luetaan hänelle tappioksi, sillä hän on kuitenkin ainoa alkuperäinen moderaattori, joka on antanut kuulua itsestään. Muut ovat pysytelleet tuntemattomina.

A-L

Totteli aikaisemmin käyttäjänimeä Aino-Leena, mutta sittemmin tämä profiili on poistettu ja käyttää nykyään profiilia A-L. Profiililla Aino-Leena ei todennäköisesti ollut vielä moderaattorin oikeuksia, sillä moderaattorin tähti ilmestyi vasta tämän uuden profiilin myötä. Kyseessä on siis viime kesänä Aku Ankassa työharjoittelijana toiminut Aino-Leena Juutinen. Hänen jäljiltään meillä on nämä taskarin omat sivut. Ne ovat siis hänen tekemänsä. http://www.akuankka.fi/taskari Nykyään hän viimeistelee medianomiopintojansa eikä sen vuoksi ehdi pyöriä akkarin sivuilla, saati moderoida keskusteluja. Tästä huolimatta hänelle on jätetty moderaattorin oikeudet, jos vaikka moderointiin vielä joskus riittäisi aikaa. Miksipä niitä oikeuksia poistaakaan.

_wonderlust_

Varmastikin useimpien tietämä pitkäaikaisankisti ja kukkahattutäti (mistä lie tuokin nimitys tullut), joka ei lähde näiltä sivuilta kulumallakaan. Hän on 19-vuotias kuvataidelukiota tänä keväänä päättävä abi, jonka intohimona ovat äidinkieli ja musta väri. Vaatetus ja meikkaus ovat siis hyvin mustapainotteisia (Hiukan goottimaisuutta??). Hän on aina valmis auttamaan ja opastamaan käyttäjiä ja saikin tämän ansiosta toimitukselta 30.10.2008 harvoille ja valituille (tällä hetkellä ainoastaan viidellä käyttäjällä) luovutettavan Julle Ankanpään mitalin. Wondylla tämä mitali tuli "Kaikkien kynäniekkojen kenraalitar" tekstin kera. Hänet nimitettiin näiden sivujen ensimmäiseksi käyttäjämoderaattoriksi AkeMaken ohella 22.7.2010.

AkeMake

Tästä henkilöstä osaisin sanoa, vaikka kuinka paljon. ; ) Hän on 22-vuotias yliopisto-opiskelija opiskelualanaan tilastotiede. Harrastaa jääkiekkoa ja internetsivujen tekoa ynnä muuta koodaamista. Tunnistetaan ehkä helpoiten harvasta viestittelystä, mutta sitäkin pidemmistä viesteistä. Rekisteröityi näille sivuille 13.3.2008 eli kolme päivää sivujen uudistumisen jälkeen. Siirtyi muihin kuvioihin kultaryntäyksen jälkeen, mutta palasi jälleen joulukuun 2009 alussa joulukalenterin innoittamana. Oli päätekijänä toteuttamassa ylläpidolle helmikuussa 2010 lähetettyä adressia, jossa käyttäjät yhdessä vaativat huomattavasti suurempaa panostamista näiden sivujen hyväksi. Tämä saattoi ehkä olla osasyy siihen, että hänet valittiin näiden sivujen ensimmäiseksi käyttäjämoderaattoriksi _wonderlust_:n ohella 22.7.2010.

"Hiidenkirnu"

Ei varsinaisesti toimi keskusteluissa moderaattorina, mutta omistaa oikeudet gallerian ja akupedian moderointiin. Rekisteröityi heti sivujen uudistumisen jälkeen ja osallistui alkuaikoina olleeseen kultaryntäykseen. Tiettävästi jätti nämä sivut jossain vaiheessa taakseen, mutta palasi takaisin joulukuussa 2008. On siis pyörinyt täällä melkeinpä alusta asti. Vastailee käyttäjiä askarruttaviin kysymyksiin sekä auttaa ja opastaa käyttäjiä oikeanlaiseen foorumikäyttäytymiseen. Kyselee kulisseissa kovasti ylläpidon lupaamien adressissa olleiden uudistusten perään ja julkistaa näitä niukkoja tietoja täällä aika ajoin. Mikäli akkarin sivuille vielä tulee _wonderlust_:n ja AkeMake:n lisäksi käyttäjämoderaattoreita, on "Hiidenkirnu" ensimmäisenä saamassa tähteä profiiliinsa (ja ihan oikeutetusti).

Siinäpä oli seikkaperäinen infopläjäys näillä sivuilla toimivista tunnetuista moderaattoreista. Itse olen henkilökohtaisesti tavannut profiilien Toimitus, A-L, ja _wonderlust_ (sekä AkeMake ;-) ) takana hyörivät henkilöt. Kovasti olisi vielä halua tavata "Hiidenkirnu" ja h0rsma. Saapa nähdä tuleeko sellainen vielä joskus toteutumaan.

Nyt kun olen saanut sanottua sanottavani niin tämä topic voi minun puolestani tippua, sillä aiheesta "Montako moderaattoria tunnet" tuskin löytyy paljoakaan keskusteltavaa. Tietysti, jos siitä saa oikeaa keskustelua aikaiseksi, niin mikäpä siinä sitten. : )

taika jonttu
Seuraa 
Liittynyt4.9.2011

Lainaus:
Montako modea tunnet?

Edu2 - 21.02.11 10:24 (ID 714181) Itse tunnen 5 moderaattoria. Tuntemani moderaattorit ovat: A-L Wonderlust AkeMake Toimitus hOrsma Saa lukottaa jos on turha.

samat sanat ja tunnen vielä hiidenkirnun

Laamaaja2
Seuraa 
Liittynyt30.12.2011

Lainaus:
AkeMake: AkeMake

Tästä henkilöstä osaisin sanoa, vaikka kuinka paljon. ; )

Epäilen suuresti.

Ja tottakai minä tunnen täältä kaikki mahdolliset moderaattorit.

Vierailija

En tunne ketään vielä, mutta tiedän heidät.

Tämä ei ehkä kuulu tänne, mutta kysyn kuitenkin:

Vaihdetaanko modeja ikinä?Jos vaihdetaan, millä perusteella ne valitaan?Olisi kivaa tietää.Ja mitä AkeMake tarkoittaa tuolla "alkuperäisellä moderaattorilla??+?Olisi ehkä kivaa olla mode, mutta olisi liikaa vastuuta ja pitäisi tietää melkein kaikki.Huh-huh.X_XOnko siis ennen AkeMakea, Hiidenkirnua tai _wonderlustiakin noita modeja?(Muuta kuin h0rsma tai L-A)Niin muuten eenkuin unohdan kysyn tämän:

Tunnetteko toisenne te moderaattorit??Käyttekä samaa Koulua/amista/Lukiota?

~wonderstar~

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat