Hampaiden hoito

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Tiedättekö että tavallinen hammasharja puhdistaa oikeasti vähän hampaista.Sähköhammasharjakin vain puolet mutta jos esim käyttää sen lisäksi suuvettä niin kaikki hampaat puhdistuu ja suojaantuu.kuka käyttää suuvettä. ja kannattaako sitä ja kuka pesee2 kertaa hampaat päivässä

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Minä käytän sähköhammasharjaa, mutta välillä saan iskän suuvettä käyttää. Haluaisin aina käyttää pelkkää suuvettä, sillä hampaat saa pestyä 30 sekunnissa!

Minä yleensä pesen 2 kertaa päivässä hampaat, mutta lomilla unohtuu. Huhtikuussa on hammas tarkastus ja saa nähdä olenko hoitanut sitten hyvin.

// Okei.. Kiitos tiedosta, enpä sittenkään pelkällä vedellä aio : P

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
ATI: Haluaisin aina käyttää pelkkää suuvettä, sillä hampaat saa pestyä 30 sekunnissa!

Suuvedellä purskuttelu ei korvaa hampaiden harjauksen mekaanista puhdistusta. Suuvesi on vain lisä, jonka avulla suun ja hampaiden hygieniaa voi hoitaa paremmin.

Hammaslanka, suuvesi, fluoritabletit ja harjaus kahdesti päivässä. Koko settiä en aina mukamas ehdi (eli jaksa) käydä läpi, mutta kaksi viimeisintä kuuluvat jokapäiväisiin rutiineihin.

Tapsa99
Seuraa 
Liittynyt7.9.2008

Itsekin harjaan hampaat joka päivä kaksi kertaa. Lisäksi syön monesti purkan ruoan jälkeen. Kuka muu syö säännöllisesti purkkaa? Se on sekä maistuvaa, että myös hyvä apu suojaamaan hampaita.

Veli Huilu
Seuraa 
Liittynyt4.1.2010

Syön 100 prossaa ksylitol purkkaa, pesen hampaat 2 kertaa päivässä (aamuisin tavallisella ja iltaisin sähköhammasharjalla) ja käytän silloin tällöin suuvettä.

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Hampaiden hoito

Tapsa99 - 28.02.11 06:48 (ID 717915) Itsekin harjaan hampaat joka päivä kaksi kertaa. Lisäksi syön monesti purkan ruoan jälkeen. Kuka muu syö säännöllisesti purkkaa? Se on sekä maistuvaa, että myös hyvä apu suojaamaan hampaita.

Minäkin pesen hampaat kaksi kertaa päivässä ja pureskrlen xylitolia ruan jälkeen. Niin kuin Tapsa sanoi, se on maistuvaa ja suojaa hampaita.

~Spektro, kohti tuhannetta viestiä

Vierailija

Lainaus:
Tapsa99: Itsekin harjaan hampaat joka päivä kaksi kertaa. Lisäksi syön monesti purkan ruoan jälkeen. Kuka muu syö säännöllisesti purkkaa? Se on sekä maistuvaa, että myös hyvä apu suojaamaan hampaita.

Kyllähän minäkin tuota ksylitoli- purkkaa pureksin. Syön usein piparminttu- purkkaa, se on suosikkiani, kun taas tutti frutti- purkasta saan vain pään särkyä.

Oli muuten aika huvittavaa tuossa joskus, kun koulussa katsottiin jotain Olipa kerran elämää, jossa väitettiin, että jos on pesemättä hampaita joka aterian jälkeen, tulee heti kariesta, aika uskottavaa...

:)Ninnu

//: Kyllähän toki myös pesen hampaat ja syön fluoritabletteja, mutta täytyy tunnustaa, harvemmin käytän suuvettä tai hammaslankaa... -.-

Vierailija

Minä pesen aina kaksi kertaa hampaat sähköhammasharjalla, ja aina yhden minuutin sekä ylä-että alahampaita.Lisäksi pureskelen ksylitolipurkkaa aterian jälkeen, ja kaiken muunkin ruokailun päätteeksi.Mutta noita fluoritabletteja ja hammaslankaa en käytä, vaikka saattaisi se tosin auttaa aika paljonkin niissä hampaiden puhdistuksessa.Minullahan on muuten ensiviikon tiistaina hammaslääkärikäynti, en tiedä paikataanko minulta reikä, vai mikä tarkastus se on.Myös oikomahoito aloitetaan minulla tässä jossakin vaiheessa kevättä.

Polleo

hernikki
Seuraa 
Liittynyt16.7.2010

Tässä on päivän hampaiden hoito ohje.

Aloitetaanpas

Muista pestä hampaat jo heti Aamulla.Ensin pese ala ja ylä hampaan osat,sitten pistä hampaat yhteen.Sitten pese hampaat yhdessä.Ja aina kun olet syönyt jotain niin muista ottaa xsylitoli, viiden minuutin sisällä.Ja pese hampaat myös illalla.MUISTUTUS! harjaa hampaat myös takaa.Ja kun teet tuon ohjeet joka päivänä niin hampaat pysyy puhtaina

vikke98
Seuraa 
Liittynyt20.4.2010

Hehehe... *nolostuu* Pesen vain illalla hampaat... :P Ja silti mun hampaita on kehuttu kuinka valkoiset ne ovat. Joo, yritänkin tästä lähtien pestä hampaat aamuisinkin, etten ole ainut käyttäjä, joka pesee kerran päivässä hampaat.

//Mulla on paikattu yksi reikä. :P

Vierailija

Lainaus:
Re: Hampaiden hoito

vikke98 - 28.02.11 08:40 (ID 718017) Hehehe... *nolostuu* Pesen vain illalla hampaat... :P Ja silti mun hampaita on kehuttu kuinka valkoiset ne ovat. Joo, yritänkin tästä lähtien pestä hampaat aamuisinkin, etten ole ainut käyttäjä, joka pesee kerran päivässä hampaat.

Älä suotta nolostu, Vikke. Minäkin nimittäin pesen hampaat vain 1 kerran päivässä. Syön myös harvoin purkkaa, koska se on pahaa. Suuvettä käytän vain mökillä, mutta silti minulla on vain yksi reikä.

Vierailija

No, itse syön säännöllisesti fluoritabletteja, ainakin koulussa, kotona joskus unohtuu. Purkkaa syön aina ruoan jälkeen. Ja lisäksi pesen hampaat sähköhammasharjalla ainakin iltaisin. Ja yleensä myös aamulla. Joskus lomilla unohtuu tuo aamu.

cxv
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
Veli Huilu:Syön 100 prossaa ksylitol purkkaa,

Repesin!Tarkoitat varmaan,että syöt purkkaa jossa on sataprossaa ksylitolia.

Itse pesen hampaat vain illalla.(paitsi silloin aamulla,jos on Hammaslääkäri)Syön tietysti silloin tällöin ksylitol purkkaa.Enpä muuta kerrottavaa löydä hampaiden hoidosta.Voisin tietysti ruveta hiukan käyttämään suuvettäkin. :)

Foorumin tylsin mies.

Vierailija

Itse harjaan hampaani vähintään kahdesti päivässä, joskus kolmekin kertaa, jos suu tuntuu likaiselta.:>

Syön myös aina ruuan jälkeen Xylitol- purukumia, mutta liika purkan syönti kuluttaa hampaita. Eräs tuttuni sai hammalääkäriltä määräyksen olla enää koskaan jauhamatta purkkaa. Kuvitelkaa kuinka kauheaa! Tuttuni hampaat olivat kuluneet purkan syönnistä liikaa ja lääkäri kielsi purkan koko eliniäksi. Onneksi itselleni ei ole tapahtunut noin. Purkkaa on kiva jynssätä - varsinkin tylsillä oppitunneilla.=)

Suuvettä en käytä, mutta hammaslankaa joskus kyllä. En tykkää, jos jonkun hengityshaisee. Sellaisen henkilön vieressä on ällöttävä istua. Aina kun toinen puhuu, joutuu haistelemaan pahaa hengitystä. Yök!

P.S Tietysti nauraminenkin on kivempaa puhtaalla suulla, ksoka kukaan eiv oi tulla sanomaan että "Älä naura, hampaasi ovat likaiset ja hengityksesi löyhkää!": D

*Nöösi, nauru naamalla*

Vierailija

Itse tosiaan pesen myös hampaani kaksi kertaa päivässä ja syön ksylitolipurukumia. Hampaat harjaan aamuisin lähinnä ettei henki haisisi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat