Huvipuistot yms.

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Topic-idea sai kannatusta Topic?- topicissa, joten tässä tämä nyt olisi.

Tiedän, että tämän tapaisia on jo, mutta tämä eroaa niistä siten, että tässä ei keskustella vain huvipuistoista, vaan myös esim. eläintarhoista, vesipuistoista, tiedekeskuksista, teemapuistoista jne.

Listaan tähän nyt kaikki Suomesta löytyvät huvipuistot (tms.), mutta saahan täällä toki puhua ulkomaisistakin huvipuistoista. 

Hilarius- hiirimaa (Laukaa)

Heureka (Vantaa)

JukuPark (Kalajoki, Turku)

Kesämaa (Punkaharju)

Korkeasaari (Helsinki)

Linnanmäki + Sea life (Helsinki)

Nokkakivenpuisto (Lievestuore)

Muumimaailma (Naantali)

Peukkula (Jyväskylä)

PowerPark (Alahärmä)

Puuhamaa (Janakkala)

Puuhapuisto Veijari (Saarijärvi)

RanuaZoo (Ranua)

Santa Park (Rovaniemi)

Serena (Espoo)

Särkänniemi (Tampere)

Tykkimäki (Kouvola)

Tietomaa (Oulu)

Visulahti (Mikkeli)

Wasalandia + Tropiclandia (Vaasa)

Zoolandia (Lieto)

Seikkailupuisto (Turku)

Ähtärin eläinpuisto (Ähtäri)

Listasta saattaa puuttua joitakin huvipuistoja (yms.), joten ilmoitattehan sitten, jos huomaatte jonkin paikan puuttuvan.

Tarkoitus olisi jossain vaiheessa myös järjestää tietovisaa, mutta siitä sitten enemmän tuonnempana.

Nyt voisitte vaikkapa miettiä tälläisiä kysymyksiä:

1. Mikä on mielestäsi paras yllä listatuista huvipuistoista (tms.) ja miksi?

2. Mikä on mielestäsi paras laite ja missä se sijaitsee?

3. Onko sinusta vauhti vai ulkonäkö huvipuistolaitteen tärkein ominaisuus?

4. Mitä arvostat huvipuistoissa (yms.)?

5. Oletko koskaan kenties oksentanut käytyäsi huvipuistolaitteessa? ;D

Sivut

Kommentit (45)

Vierailija

Niin voiko visaan osallistujat kysyä kysymyksiä? Jos voi, niin miten niihin tullaan vastaamaan? Noihin kysymyksiin haluaisin vastauksen. Todella kiva aihe!

T. Loorietta

artsi 98
Seuraa 
Liittynyt9.10.2008

Paras huvipuisto on Särkänniemi, ja parhaat laitteet siellä on trombi ja tukkijoki. En ole ikinä oksentanut missään laitteessa, vaikka lähellä on kerran ollut...

Vierailija

Oho! Tähänpä tuli nopeasti vastauksia! : D

Lainaus:
loorietta: Niin voiko visaan osallistujat kysyä kysymyksiä? Jos voi, niin miten niihin tullaan vastaamaan? Noihin kysymyksiin haluaisin vastauksen.

En ajatellut aloittaa visaa vielä, mutta piakkoin kylläkin.

Itsekään en ole oksentanut huvipuistolaitteessa käynnin jälkeen, mutta eräs kaverini on, hän tosin oli juonut aika paljon limua ennen sitä, joten ei mikään ihme.

:)Ninnu

//: Tuossahan tuo Puuhamaa on, PowerParkin jälkeen.

Vierailija

Kivan tuntuinen topa!

Vastaan kysymyksiin:

1. Varmaan Särkänniemi. Se on iso, siellä on paljon tekemistä..

2. Varmaankin Rock n' roll coaster tai Hollywood tower hotel (siinä on hissi, joka menee kovaa! Siinä nousee penkistä sen verran ylös, kun turvavyö antaa periksi). Ne molemmat sijaitsevat Ranskan Disneylandissa.

3. Minun mielestä vauhti. Pidän sellaisista laitteista, missä on vauhtia! Ja sen vauhdin täytyy olla kova.

4. -

5. En muistaakseni. En ole koskaan oksentanut, vaikka olisin tullut pois jostain pyörivästä laitteesta. Isoveli ei pidä sellaisista sen takia, että sillä tulee huono-olo.

Muuten tuosta listasta puuttuu Puuhamaa, mutta en muista missä kaupungissa se on.

//Olenpas hidas kirjoittaja. Täällä ei ollut yhtään viestiä vielä silloin, kun tulin tänne.

///Hups! En todennäköisesti vain huomannut sitä. Välillä minulle käy kirjaa lukiessakin silleen, että hyppään yhden rivin yli..

djlordi
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Huvipuistoista on kyllä ja topic, mutta varmaan täällä voitaneen jatkaa, koska siinä toisessa on niin olematon se aloitusviesti.

Itse tykkään eniten Powerparkista. Siellä olen käynyt vain kerran, ja siitäkin on jo aikaa muutama vuosi. Wasalandiassa (ja Tropiclandiassa) olen käynyt noin viisi kertaa, Linnanmäellä kaksi kertaa ja Tykkimäessä kerran.

Muumimaailmassakin olen kerran käynyt, mutta siitä on jo niin pitkä aika etten enää juurikaan mitään siitä muista. Särkänniemeen olen jonottanut, mutten ole käynyt laitteissa. Näsinneulassa olen käynyt.

Ps. Alahärmä kirjoitetaan yhteen. Lisääpäs tuohon Ähtärin eläinpuistokin, kun siinä noita eläintarhoja jo näyttää olevan.

JKP
Seuraa 
Liittynyt29.5.2008

Sanonpahan vaan, että jos Oulun seudulla liikkuu niin ilman muuta kannattaa käydä tuolla Oulun tietomaassa. Se on nimittäin paras paikka, missä minä olen käynyt.

Vierailija

Tähän väliin voisi varmaan pistää hiukan tiedotusta, mitä ensi kesänä mahtaakaan huvipuistoissa (jne.) tapahtua. En ole löytänyt kaikista jokaista tiedon jyvää, mutta onhan tässä nyt jotain:

Heureka:

Näyttelyitä: Bon appétit- Syödään yhdessä

Kolikon tie

Lasten Heureka

Heureka- klassikot

JukuPark (Turku):

Aukeaa: 6. 6.

Kesämaa:

Aukeaa: 11. 6.

Linnanmäki:

Aukeaa: 30. 4.

Uutuuslaite: Ukko (Skyloop- vuoristorata)

Muumimaailma:

Aukeaa: 7. 6.

Nokkakiven puisto:

Uutuuslaitteet: Hully Gully, Vauhtivirveli

PowerPark:

Aukeaa: 30. 4.

Uutuudet: 5D- elokuvateatteri, vuoristorata

Rakenteilla: Vesilaitealue

Puuhamaa:

Aukeaa: 5. 6.

Sea Life (Linnanmäki):

Uutuusnäyttely: Crab Attack

Särkänniemi:

Aukeaa (huvilaitealue): 30. 4.

Tietomaa:

Näyttelyt: Sporttimus, Suuret keksinnöt, Painovoima, Loistava, Illuusiot, Tähtitiede, Hologrammit

Tropiclandia:

Aukeaa (ulkoalue): 12. 6.

Tykkimäki:

Aukeaa: 21. 5.

Visulahti:

Aukeaa (Xon): 15. 5.

Aukeaa (muut): 7. 6.

Wasalandia:

Zoolandia:

Aukeaa (kesäkausi alkaa): 6. 6.

Ähtärin eläinpuisto:

Aukeaa: 7. 2.

Tuossa meni aivan tajuttoman kauan, mutta silti siinä saattaa olla virheitä tai puutteita. Ilmoitattehan niistä minulle!

:)Ninnu

hernikki
Seuraa 
Liittynyt16.7.2010

olen käynnyt täällä:

disneyland(Amerikka)

linnanmäki(suomi)

powerpark(suomi)

tusenfrud(norja)

serena(suomi

tykkimäki(suomi

särkänniemi(suomi)

Puuhamaa(suomi)

Niitä on enemmänkin mutta en muista enenpää.

Vierailija

Ihana topic. ?

Itse olen käynyt Jukujukumaassa ( nyk. Jukupark ) joka ei kuitenkaan ole huvipuisto, Lintsillä, Särkässä ja mitä kaikkea niitä olikaan, en muista. Särkän Trombiin en koske enää ikinä pitkällä tikullakaan, sellainen kidutuslaite se oli. Muistan kuin eilispäivän, luokkaretkellä kävin kavereiden kanssa siinä. Vieressäni makaava kaverini kiljui koko matkan ajan :

"Eikö ookkin kiva laite? JEEEE....!" Ja minä vain kiroilin ja pelkäsin, milloin putoan sieltä raosta* maahan. Joten siihen laitteeseen en enää IKINÄ mene!

* Syystäkin pelotti, koska siinä jalkatilassa on iso rako.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat