Puhuuko kukaan italiaa?

Seuraa 
Liittynyt18.8.2009

Tein tämän topicin vain koska olen utelias. Siis osaako kukaan täällä italian kieltä? Itse olen asunut italiassa 1 ja ½ vuotta ja olen ihan hyvä italiassa.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Olen kiinnostunut Italian kielestä ja kulttuurista, mutta en ole kovin hyvä italiassa. Tiedän vain muutamia sanoja, ehkä vähän yli kymmenen sanaa. Lisäksi osaan esitellä itseni tähän tapaan:

"Sono Karvinen-fani"

Vierailija

Lainaus:
Kuukupööpötin : Tiedättekö mitä tarkoittaa:

Mi piace tantissimo Paperino.

Google on kaveri. : D Suomeksi tuo on "pidän todella Aku Ankasta" tai jotain sinne päin.

En osaa ollenkaan italiaa mutta ois kiva opiskella sitä. =)

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Puhuuko kukaan italiaa?

kuukupööpötin - 02.03.11 03:21 (ID 718802)

Tiedättekö mitä tarkoittaa:

Mi piace tantissimo Paperino.

Se alku tarkoittaa pidän aku ankasta tai jotain sen tapaista ja loppua en tiedä koska en ole opiskellut kovin paljoa Italiaa.Mutta tietääkö kukaan mitä tarkoittaa visitare palestra?

//EDIT// Libel 97 ehti edelleni

DONUONTYHMÄ
Seuraa 
Liittynyt11.7.2010

En osaa juurikaan italiaa, mutta opiskelen toista vuotta koulussani latinaa, ja olen mielestäni jo aika hyvä siinä. Olemme menossa ensi vuonna Roomaan opintomatkalle, ja sitä ennen käymme kyllä italian alkeita läpi. Osaan latinan lisäksi puhua melko sujuvasti myös japania, suomea, englantia ja ruotsia (joo, tässä taas kehuskelen kielitaidoillani : D).

Mitäköhän tarkoittaa "Gallus in agro laborat et valde gaudet"?

Palaestra tarkoittaa latinaksi kyllä kaikenlaista urheiluun liittyvää, kuten stadionia, uimahallia, jalkapallokenttää tms., mutten tiedä italiasta.

Vaa_ri
Seuraa 
Liittynyt7.4.2009

Italiaa puhuin joskus ihan kelvollisesti, mutta työelämän vietyä ajan opiskelulta jäi kaipaamaan kaveria jonka kanssa jutella säännöllisesti ettei unohtuisi. No nykyisin lähinnä FB: ssä enää vaihdan kuulumisia italialaisten ankkapiirtäjien kanssa, mutta hekin kirjoittelevat jo mieluummin enklantia kanssani. 8"D

Japania sen sijaan hallitsen edelleen hieman (systerin kanssa voi rupatella aina kun huvittaa), sekä ruotsia nyt tietenkin ja sitä enkkua, mutta kun italiasta oli tässä topassa kyse, olisi ehdotus pööpöttimelle: Jelppisitkö silloin tällöin sarjisprojektieni kanssa, niissä kun kuljeksii eräs italialainenkin hahmo? Olisi mukavaa varmistaa neidin puhuvan kieliopillisestikin sujuvaa äikkäänsä. .__.

kjjsvvscyifod
Seuraa 
Liittynyt18.8.2009

Lainaus:
Re: Puhuuko kukaan italiaa?

Vaa_ri - 02.03.11 09:27 (ID 719072)

Olisi ehdotus pööpöttimelle: Jelppisitkö silloin tällöin sarjisprojektieni kanssa, niissä kun kuljeksii eräs italialainenkin hahmo? Olisi mukavaa varmistaa neidin puhuvan kieliopillisestikin sujuvaa äikkäänsä. .__.

Kyllä minä voin auttaa siinä.

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Re: Puhuuko kukaan italiaa?

kuukupööpötin - 02.03.11 08:38 (ID 719045)

Se tarkoittaa käydä kuntosalilla. (En katsonut sankirjasta)

Aivan oikein. Taidat todellakin osata Italiaa.

Vierailija

Itse rakastan Italiaa. Kulttuurin ja muutaman, sarjakuviin liittyvän juttun takia. Ja itse kieltä olen opiskellut hyvin vähän, mutta osaan joitain sanoja, sekä ihan pari lausetta. Mutta ajattelin vähän isompana ruveta opiskelemaan sitä. Vaan saas nähä, kuinka käykään. Mieli kun näyttää muuttuvan nykyään miltei joka päivä

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat