Kontinkieli-leikki

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

En ole varma onko tämä turha vai ei, mutta kaikki kokeilemaan vaan tätäkin leikkiä! Siis eka (minä) sanon jonkun lauseen kontinkielellä, ja seuraava arvaa mitä se tarkoittaa suomeksi ja laittaa uuden lauseen kontinkielellä.

Tässä ohjeet kontinkielen käyttöön.

Muuta sana "minä" kontinkieleen:

1. Lisää sanan perään kontti = minä kontti

2. Käännä sana minä kontti väärinpäin, eli vaihda kirjaimia, en osaa selittää = kona mintti

Muuta sana "hei" kontinkieleen:

1. Lisää sanan perään kontti = hei kontti

2. Käännä sana hei kontti väärinpäin, eli vaihda kirjaimia tietyissä kohdissa = koi hentti

Tässä jotain yksinkertaisia lauseita kontinkielessä:

---

Mitä kuuluu? = Kota mintti kooluu kuntti? (en ole ihan varma tuosta kuuluu-sanasta...)

Olet kiva! = Kolet ontti kova kintti!

Olet hauska! = Kolet ontti kauska hontti.

Pelaamaan sitten!!

Eka lause: Konkat antti kyrää jontti!

// olette voineet nähdä erilaisia tapoja puhua kontinkieltä, mutta me kai voimme mennä tällä tyylillä, eikös?!

Kommentit (13)

Vierailija

Eikös tuo ensimmäinen lause ole: Ankat jyrää! ?

Seuraava: Koma ilntti kon ontti konpenemään lämtti kont päinti.

:)Ninnu

Vierailija

Hmm, pitkän ja piimäisen aivotyön (no ehkä 20 sekuntia :D) jälkeen sanoisin, että tuossa lukee "Aku Ankan nettisivut on tosi hyvä paikka." Osuinko oikeaan?

Seuraava saakin pähkäiltäväkseen:

Koope rontti Konkan antti kohasäiliössä rantti kon ontti kosi tontti koljon pantti kohaa rantti, koinakin antti koosisataa vintti koljardia tsintti kouroa entti. Kau vontti!

:o Aika pitkä, muttei mahdoton...

Don Rosa-fani01
Seuraa 
Liittynyt28.10.2009

Olisiko:

Roope Ankan rahasäiliössä on tosi paljon rahaa, ainakin viisisataa tsiljardia euroa. Vau!

Seuraava: Kon Dontti Kosa Rontti kon ontti kooilman mantti koras pantti Koka Antti Konkan Antti koortaja pintti, koinekin antti Kon Rosa-fani01:n Dontti koelestä mintti.

[#DRF-01#] "Se omahyväinen, kitsas hapannaama!"

Vierailija

Don Rosa on maailman paras Aku Ankan piirtäjä, ainakin Don Rosa-fani01:n mielestä.

Olisiko noin?

Seuraava: Kona mintti korrastan hantti konssia tantti.

// juu, olette tajunneet kaikki ihan oikein !

Tapsa99
Seuraa 
Liittynyt7.9.2008

Olisiko "Minä harrastan tanssia"?

Suomenna tämä: Koumenna hountti kolkaa alontti konkonloppu viintti. (Kirjoitinko oikein : D?)

Ps. Hauska leikki, ennen en tajunnut tätä kontinkieltä (koulussa jotkut puhuvat sitä välillä) mutta kun tulin tähän topicciin, tajusin sen. Kiitos!

~ Tapsa

Vierailija

Huomenna alkaa viikonloppu.

Seuraavalle:

Kyön sontti kyt nontti korkkia kantti. Ke sontti kon ontti kyvää hontti!

// Kiitos kehuista, Tapsa! Ensin minäkään en tajunnut kontinkieltä, mutta yhdeltä nettisivulta opin sen! Se on helppoa kun sen oppii, tehdään vaikeampia lauseita kun ollaan menty kauemmin!

Tapsa99
Seuraa 
Liittynyt7.9.2008

Syön nyt karkkia. Se on hyvää!

Konäkin mintti koin söntti koken äsntti konlaata suktti. Kokin sentti kon ontti konella todtti kovää hyntti!

~ Tapsa

Vierailija

minäkin söin äsken suklaata sekin oli todella hyvää

konä mintti koin söntti konaanin bantti (olikohan oikein)

Vierailija

Minä söin banaanin.

Seuraava:

Kimo tontti Karjakainen hontti kuli tontti koiseksi tontti kutouksessa pontti kuonna vontti 2011.

// Numerot voi kirjoittaa ihan numeroin ettei mene ihan sekavaksi.

Vierailija

Timo Harjakainen tuli toiseksi putouksessa vuonna 2011.

Next:

Kokuantti Konkka-antti konontti kouhaköntti koinkuntti korkonrottakintti.

Tapsa99
Seuraa 
Liittynyt7.9.2008

Aku Ankka on köyhä kuin kirkonrotta.

Koope Rontti koas tantti kon ontti kokas rintti koin kuntti konert Albtti konstein Eintti koynlahjoillaan älyntti

~ Tapsa

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat