Varastin kaverilta karkkia.

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Eilen koulussa otin kaverin makeispussista useamman kuin yhden karkin ja pidin sitä hyvänä ideana, mutta nyt omaatuntoani kolkuttaa pahasti ja syyllisyydentunto riipii minua kuin syystuuli lahoa koivua vanhan kesämökkimme laiturin vieressä. Voin vain katsella surullisena tuota yksinäistä koivua, ainoaa yksilöä, jotka eroosio, tuuli saati sitten muut luonnonvoimat eivät ole saaneet lannistettua. Niin se parin metrin korkuinen hento puu on aivan yksin tuulen riepoteltavana, tietää oman joutsenlaulunsa soivan vielä viimeisen kesänsä aikana, tietää olevansa vain pieni yksilö, ainut joka on taistellut tähän päivään asti muiden jo aikaa sitten kaatuessa ja ajan jättäessä, tietää menevänsä pian ja silti jaksaa urheasti taistella avuttomana varmaa tappiota vasten.

Puu, joka on ollut alusta lähtien hennompi kuin lajitoverinsa, mutta vain sinnikkään periksiantamattomuutensa vuoksi on säilynyt. Joissakin tapauksissa sen vain tietää, kun tapaa selviytyvän yksilön. Vaikka tämä yksilö ei olisi suvereeni muilta ominaisuuksiltaan, osaa se keinot kestää piinaavimman sateen tai trombin raatelut, jotka niin ansiokkaasti sydäntä raastavat.

Tämä oli se tunne mikä minulla tänä aamuna tuli päällimmäisen mieleen, kun pohdin eilistä tapahtumaa.

Ajattelin kertoa kaverilleni tämän kurjan tapahtuman ja pyytää anteeksi, mutta minua riipii ajatus, että kaverini hylkää minut.

Onko jollain jotain ajatusta jaettavaksi liittyen kyseiseen asiaan.

Kommentit (3)

..::Aku Ankka::..
Seuraa 
Liittynyt1.12.2009

Vikeltä se sen sijaan ei taida onnistua...

Minunkin omatunto kolkuttaa, kun purin kiukkuani kaveriini ja tuo karkin pölliminen on kyllä pienempi paha, vaikka riippuu kyllä määrästä. Asia kuitenkin näyttää olevan sinulle tärkeä, joten kannattaa pyytää anteeksi. Se helpottaa, voit vaikka sanoa tarjoavasi ensi kerran karkit ; ) elämä jatkuu ja omatunto hymyilee...

Vierailija

sinun kannattaisi tarjota joku kerta kaverillesi jolta otit karkkia saman verta mitä otiit eikä välttämättä sanoa hänelle mitään.

Ketju on lukittu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat