AA.fin Eduskuntavaalit

Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Suomessa valitaan pian uusi eduskunta, ja vaalikuume valtaa myös Aku Ankan keskustelufoorumit!

Ideana olisi pitää sivustojen omat "vaalit", jotka muistuttaisivat oikeita eduskuntavaaleja.

Voit osallistua näin:

1. Luo oma puolue

1.1 Anna puolueellesi nimi ja lyhenne

1.2 Keksi puolueellesi tavoite ja motto

1.3 Maksimimäärä on neljä puoluetta

1.4 Jos perustat oman puolueesi, olet myös sen puheenjohtaja!

Jos puolueita on jo neljä, voit tehdä näin:

2. Kysy jonkin puolueen puheenjohtajalta, pääsetkö hänen puolueeseensa ehdokkaaksi

2.1 Jos hän hyväksyy sinut, olet puolueessa!

Mukana näin aluksi voisi olla neljä puoluetta, joissa kaikissa 6 ehdokasta+ puolueen puheenjohtaja. Yhteismäärä siis 24+4. (muutos 7.4: rajaton määrä ehdokkaita)

Kun puolueet ovat täynnä, vaalit alkavat. Jokainen mukana oleva henkilö saa pitää oman vaalikampanjansa. Voit esimerkiksi kertoa, mitä uudistaisit Suomessa.

Vaalit ovat 15.4-17.4, jolloin äänestetään YHTÄ ehdokasta. Lopullinen käyttäjien määrä eduskunnassa vahvistetaan myöhemmin.

Mukana olevat puolueet ja niiden ehdokkaat:

Suomen Oikeuspuolue (SOP)

Puheenjohtaja: Donald-91 #2

Tavoite: Saada Suomeen jokaiselle tasa-arvoinen elämänlaatu, tuloerojen kavennus, ei lisää ydinvoimaa ja ihmisten parempi työllistyminen, liikenneväylien parantaminen.

Motto: Yhteisesti paremmin!

Ehdokkaat: kalle kääk #3, loorietta #4, Veli Huilu #5, Vilkku10 #6, Transvaanin tuittupää #7, Spektro99 #8, agentti 00 tuplanolla #9, Sohvaperuna #10, Kalamies #11, SUPER-FANI #12, MeRakastammeAnkkaa #13

Suomen Huvin Haalijat (SHH)

Puheenjohtaja: Uka Naakka97 #14

Tavoite: Jokaiselle suomalaiselle oikeus käydä uimahalleissa, teattereissa, keilahalleissa ym. muissa hupipaikoissa veloituksetta.

Motto: Pidetään hauskaa!

Ehdokkaat: Kaisakoo #15

Suomen VeronVähentäjät (SVV)

Puheenjohtaja: JeFe1552 #16

Tavoite: Jokaiselle oikeus maksaa vähemmän veroja!

Motto: Verot alas, ihmiset ylös!

Ehdokkaat: masy #17, Santtu99 #18

Aku Ankan Puolustajat (AAP)

Puheenjohtaja: AkuAnkka-AA #19

Tavoite: Voitto

Motto: Aku ylös, muut alas

Ehdokkaat:

Suomen Talouden Tukijat (STT)

Puheenjohtaja: -DonaldDuck- #20

Tavoite: 1. Yritysten tukeminen - työpaikkojen turvaaminen.

2. Verotuksen oikeutettu jakaminen - verotus pieni tuloisemmille pienempi kuin suurituloisille mutta ei suurituloisillekaan radikaali.

3. Ydinvoimalle kyllä, sillä muuten tuemme (esim. Venäjän)Tšernobyl-tyyppisiä ydinvoimaloita, jotka tulevat ennemmin tai myöhemmin posahtamaan nenämme edessä.

4. Suomen pitää vastakin tukea euroalueella ahdinkoon joutuneita valtioita oman talouden suojelemiseksi.

5. Luonnon säästäminen ja suojelu

Motto: Askel askeleelta kohti parempaa Suomea

Ehdokkaat: igo #21

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Uskon, että kaikki eivät ymmärtäneet, joten kysykää minulta lisätietoja.

~J-A~

Sivut

Kommentit (83)

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Ihan ok idea minun mielestäni. Käykö näiden sivujen puolueen perustaminen vaan niin yksinkertaisesti, että täyttää nuo tiedot?

a) Puolueeni nimi: Suomen Oikeuspuolue

b) Puolueen lyhenne: SOP

c) Puolueen tavoite: Saada Suomeen jokaiselle tasa-arvoinen elämänlaatu, tuloerojen kavennus, ei lisää ydinvoimaa ja ihmisten parempi työllistyminen, liikenneväylien parantaminen.

d) Puolueen motto: Yhteisesti paremmin!

Ehdokkaat:

- kalle kääk

- loorietta

- Veli Huilu

- Vilkku10

- Trasvaanin tuittupää

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Vierailija

Minäkin perustan puolueen!

a) Puolueeni nimi: Suomen Huvin Haalijat

b) Puolueen lyhenne: SHH

c) Puolueen tavoite: Jokaiselle suomalaiselle oikeus käydä uimahalleissa, teattereissa, keilahalleissa ym. muissa hupipaikoissa veloituksetta.

d) Puolueen motto: Pidetään hauskaa!

Ehdokkaat: Kaisakoo

JeFe1552
Seuraa 
Liittynyt2.7.2010

Minäkin perustan puolueen!

a)Puolueen nimi: Suomen VeronVähentäjät

b)Puolueen lyhenne: SVV

c)Puolueen tavoite: Jokaiselle oikeus maksaa vähemmän veroja!

d)Puolueen motto: Verot alas, ihmiset ylös!

Vierailija

Voisin tulla mieluusti ehdokkaaksi Uka Naakka97:n puoleueeseen, jos Ukalle käy :) Ihan mielenkiintoinen ja hauska topa, mutta en kuitenkaan taida itse puoluetta perustaa. Uka Naakan puolueen valitsin, koska se kuulosti niin hauskalta ja tavoite oli kiva =)

Vierailija

Perustan puolueen !!!

a)Puolueen nimi: Aku Ankan Puolustajat

b)Puolueen lyhenne: AAP

c)Puolueen Tavoite: Voitto

d)Puolueen motto: Aku ylös, muut alas.

Vierailija

Nythän on jo 4 puoluetta, joten nyt tarvitaan enää ehdokkaita.

Rohkeasti mukaan, mä olen täällä jo joten ette ole ensimmäisiä :)

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: AA.fin Eduskuntavaalit

Kaisakoo - 03.04.11 10:48 (ID 733318) Voisin tulla mieluusti ehdokkaaksi Uka Naakka97:n puoleueeseen, jos Ukalle käy :) Ihan mielenkiintoinen ja hauska topa, mutta en kuitenkaan taida itse puoluetta perustaa. Uka Naakan puolueen valitsin, koska se kuulosti niin hauskalta ja tavoite oli kiva =)

Olet puolueessani! :D

Vierailija

Lainaus:
Re: AA.fin Eduskuntavaalit

kalle kääk - 03.04.11 11:26 (ID 733335)

Tulen ehdokkaaksi Donald-91 puolueeseen SOP. Sillä on järkevä tavoite!

Samat sanat! Haluaisin myös Donald-91:n puolueeseen.

T-Loorietta

Vierailija

Lainaus:
Voisin tulla mieluusti ehdokkaaksi Uka Naakka97:n puoleueeseen, jos Ukalle käy :) Ihan mielenkiintoinen ja hauska topa, mutta en kuitenkaan taida itse puoluetta perustaa. Uka Naakan puolueen valitsin, koska se kuulosti niin hauskalta ja tavoite oli kiva =)
Lainaus:
Olet puolueessani! :D

Kiva :)

Nyt pitäisi saada lisää ehdokkaita ja loppujenkin puolueiden nimet aloitusviestiin. Mä alankin jo suunnitella sitä mun ns. "vaalipuhetta".

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat