Löysin lompakon

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Tässä tänä päivänä kiertelin katuja ja näin maassaa mustan nahkalompakon. No päätin vilkaista, että mitäköhän kyseinen lompakko tekee maassa ilman omistajaansa. Vilkaisin lompakkoon ja näin siellä kaksi kahdennkymmenen euron seteliä, kyseisen herran ajokortti näkyi selvästi lompakossa.

Siinä vaiheessa ajatukseni repeytyivät kahteen suuntaan, toinen huusi minua palauttamaan lompakon ja toinen pitämään rahat. Olin seota ja ajatukseni repivät minua palasiksi.

Pitkän pohdinnan seuraksena päätin tunkea setelit taskuuni ja palauttaa tyhjän lompakon poliisiasemalle. Sain kymmenen euroa korvausta poliisiasemalta. Kävelin ovesta ulos viisikymmentä euroa rikkaampana.

Kommentit (9)

Vierailija

Hyvä löytö :D Ite löysin maasta 50 setelin yhen penkin läheltä nurmeksesta :D Se oli hiekan alla mutta silti kunnossa. Että kiva löytö tosiaan

-_Meggis_-

//Loistavaa :D

AkeMake
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Hmm.. Onko nyt hyvä omatunto, kun tiedät, että omistaja lompakon poliisiasemalta haettuaan huomaa tulleensa ryöstetyksi? Itse olen joissain tapauksissa ehkä jopa liiankin rehellinen, mutta tällaisissa tilanteissa neuvoisin kyllä rehellisesti palauttamaan lompakon sisältöineen poliisiasemalle. Nythän tuo neuvo on tietysti jo myöhässä.. : /

Omasta yltiörehellisyydestä voisi mainita, että tuossa pari viikkoa sitten kävin syömässä yliopiston ruokalassa ja otin siinä ruoan mukana kahvin ja toisen juoman. Kassaneiti ei muistanut veloittaa ylimääräisestä juomasta ja kahvista, joten jäin kassalle ihmettelemään miksei hän veloita niistä. Kerroin hänelle tästä erheestä, jolloin hän tietysti niistä veloitti. Istuttuani paikalleni syömään päätin vielä tarkistaa, että kassa veloitti myös toisesta juomasta. Ei ollut veloittanut. Vaikka toinen juoma maksaa vain 25 snt, niin kävin silti siitäkin mainitsemassa. x) Rehellisyys kunniaan.

djlordi
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Ei kannata ottaa tosissaan tuon keskustelun aloittaneen puheita, kun hän kirjoittaa välillä tänne mitä lystää. Vaikka voihan tämä toki olla tottakin. Itse kyllä aika varmasti veisin poliisiasemalle lompakon, toki tilanteen eteen tullessahan ei koskaan sitten tiedä miten lopulta itse toimii.

Vierailija

Miksi kerrot sen täällä kaikille? Itse olisin toiminut ehkä samoin kuka tietää, ehkä en. Minulle kävi kerran noin löysin sen takapihani maan alta siellä ei ollut rahaa mutta ajo ja mopokortti + pankkikortti. Lompakon oli ollut pakko kadota aikoja sitten joten laitoin sen roskiin.

::.timippa11.::

T3
Seuraa 
Liittynyt17.7.2009

Älkää ruokkiko trollia, tämähän on aivan ilmiselvä sellainen, kun ottaa huomioon aloittajan aiemmat postaukset.

// Ja kyllä, syylistyn itsekkin ruokkimiseen.

AkeMake
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
timippa11:

Minulle kävi kerran noin löysin sen takapihani maan alta siellä ei ollut rahaa mutta ajo ja mopokortti + pankkikortti. Lompakon oli ollut pakko kadota aikoja sitten joten laitoin sen roskiin.

Vaikka lompakko olisikin lojunut unohduksissa todella kauan olet velvoitettu viemään lompakon sisältöineen poliisiasemalle. ajo-, mopo- ja pankkikortti ovat sen verran virallisia kortteja, ettei niitä saisi missään tilanteessa heittää noin vaan roskiin. Kyseisten korttien hävittäminen pitäisi aina tapahtua leikkaamalla kortit saksilla kahtia ja tässä tapauksessa kortit olisi pitänyt viedä poliisiasemalle ja antaa poliisien hoitaa mahdollinen korttien tuhoaminen.. No, ensi kerralla sitten muistat mitää pitää tehdä. : )

T3, tämä on kyllä sinänsä huono topicin aloitus, koska se ei ohjeista mistä topicissa kuuluisi keskustella, mutta itse viesti on kyllä kirjoitettu varsin hyvällä äidinkielellä asiallisesti ja sopivan mittaisesti. En vastusta mikäli joku toinen moderaattori päättää tämän lukottaa, mutta itse en sitä tee, sillä tästä aiheesta (löytötavaroista ja kyseiseen asiaan suhtautumisesta) näyttää löytyvän jonkin verran ihan kunnollista keskustelua.

allahin alla:n viestit kyllä ovat hiukan trollaukseen viittaavia ja ne tasapainottelevat asiallisen hyvän viestin ja trollausviestin rajalla. Mielestäni hänen viestinsä eivät silti ole suoranaista trollausta, sillä wikipedia luokittelee trollauksen viestiksi, jolla on "tarkoitus ärsyttää ihmisiä, aiheuttaa ristiriitoja, saada vastaukseksi fleimejä tai ennalta-arvattavia viestejä taikka peittää kirjoittajan puutteet käsiteltävänä olevan asian tuntemuksessa." Mielestäni allahin alla:n viestit eivät pyri mihinkään edellä mainituista asioista.

Vierailija

Minä en ikinä ole löytänyt lompakkoa tai vastaavaa maasta.

Ensimmäisellä luokalla löysin 20 euroa, mutta joku vain otti sen edestäni!

Jos löytäisin lompakon palauttaisin sen poliisi-asemalle. Oli siellä sitten rahaa tai kortteja.

käyttäjä-13564
Seuraa 
Liittynyt16.7.2010

Lainaus:
Re: Re: Löysin lompakon

p0liisi - 12.04.11 08:03 (ID 737485)

Varmaan soittaisin lompakon omistajalle ja kiristäisin häneltä ison summan rahaa.

samma här.

/profiilit/83789, tavoitteena viesti jota ei poisteta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat