Kuinka Astuit Ankkamaailmaan?

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Eli millä tavoin astuitte Ankkalinnaan ja pääsitte sisälle kaikkien aikojen parhaaseen sarjakuvaan?

Itse muistan kun olin 3v ja muutimme, niin löysin yhdestä muuttukassista vanhoja Aku Ankan Taskukirjoja. Oli siellä ihan Mikki Kiipelissäkin.

Sitten kahden vuoden päästä olin katsellut ne taskarit ihan puhki ja minulle luettiin Aku Ankka mainoksen kylkiäis sarjakuvaa, niin sanoin että tilataan Akkari. Siitä lähtien olen suurimman osan ajastani, jolloin olen yksin lukenut Aku Ankkaa ja kyllähän sitä kavereidenkin kanssa luetaan myös.

Voi myös kirjoittaa pitemmälle tyylin sinä ja Akkari nyt.

Tai jos tällainen löytyy jostakin blogistasi niin voit laittaa linkin siitä.

Tein tämmöisen ennenkin, mutta se ei oikein menestynyt. Olen yhä sitä mieltä, että tämä on hyvä idea, joten tein tämän uudelleen. Tässä kuitenkin linkki vanhaan topicciin: http://www.akuankka.fi/keskustelut/alue/6/ketju/22920/varhaisin_muistosi...

Kommentit (6)

Vierailija

On melko turhaa tehdä uusi topic samasta aiheesta, vaikka edellinen ei menestynytkään. Menestyksen puutteellisuus johtuu suurilta osin varmasti siitä, että he, ketkä ovat kuulleet kyseisestä topicista, ovat olleet kirjoittaneet siihen jo, kuinka sai ensimmäisen lukuaskeleensa Aku Ankkaan, tai sitten hän ei ole halunut tai muistanut kertoa siitä. Itse en ainakaan ole aijemmin kuullut kyseisestä topicista, mutta ajan myötä tästä voi tulla tähti. Uusiahan käyttäjiä tulee kokoajan lisää ja varmasti mm. uusi tähtikäyttäjämme Aikahyppy ei ole kirjoittanut tuohon vanhaan topiciin. Mutta miksi minä aina jaarittelen topicien turhuudesta ja tärkeydestä.

Jaa... Oikeastaan en muista kunnolla, miten itse löysin Ankkamaailman. Nyt minulle muuten tuli mieleen, että AkutykkääIineksestä sulki hiljattain fooruminsa Ankkamaailman. Mutta kuitenkin, taisin löytää ensimmäiset Akun lukuhetkeni... Nyt muistan kun katson tuossa oikealla olevaa "Tilaa Aku Ankka"- mainosta, jossa vaihtuu kokoajan mainos. Kun katsoin sitä hetken ja mietin, tuli tuo "Kätevät Aku Ankka- kansiot"- mainos, josta muistin yhtäkkiä erään asian. Ensimmäisen kerran kun luin Aku Ankkaa, olin Tampereella mummin luona. En muista minkä ikäinen olin. Heräsin ennen muita ja menin mummini huoneeseen. Katsoin mummia, joka nukkui nykyisen miehensä kanssa. Olin juuri lähdössä takaisin nukkumaan, kun näin kirjahyllyn. (Yllätys, yllätys) Aloin tutkimaan kirjahyllyä. Löysin Aku Ankka Rämäpää- kovakantisen. Yritin ottaa sitä kirjahyllystä, mutta se tipahti lattialle (Suoraan varpailleni. Mummi heräsi ja antoi minulle lakritsia. Hän hoiti jalkaani ja luki Aku Ankkaa minulle. No ei :D). Mummi heräsi ja nousi katsomaan mitä oli tapahtunut. Hän sanoi jotain. Mummi otti kirjan, me menimme olohuoneeseen sohvalle lukemaan Aku Ankkaa. Kun muut heräsivät, mummi alkoi aamupuuhiin ja minä aloin tutkimaan kuvia. En osannut lukea. Sitten lähdimme mummilta ja muistaakseni toiseksiviimeisenä kertana, kun olen ollut mummilla viimeksi, luin kyseisen Aku Ankka- kovakantisen. Taas lähdimme, mutta nyt postissa saapui perässä kyseinen kovakantinen. Nyt se on puhtaana omassa kotonani.

Tulipas paljon tekstiä... :D Taisi tuo kertominen mennä hieman liioittelun puolelle.

- Jac, yli 2000 merkkiä.

SuperLupu
Seuraa 
Liittynyt3.5.2009

Tilasimme Akkaria jo vuodesta 2000, mutta silloin vain isommat sisarukseni lukivat sitä. Kun olin noin 5-vuotias, luin ensimmäisen akuankkani :)

(vaikka kauankin siinä meni :D)

Vierailija

Kun olin 7 vuotta sain nimipäivälahjaksi aku ankan, en heti pitänyt siitä niin minun sisko luki niitä silti kun olin 8 vuotta ja oli tylsää luin yhden sarjiksen ja se oli tosi hyvä! Siitä lähtien olen keräillyt akkareita.

raivo_ankka
Seuraa 
Liittynyt10.11.2009

Isäni ja hänen sisaruksensa ovat olleet suuria akkarifaneja nuorempana. Aku Ankkaa meille tilattiin ennen kuin olin edes syntynyt. Heti kun opin lukemaan, ensimmäinen sarjakuva jonka luin, oli Aku Ankka. Tykkäsin pienempänä katsella myös Aku Ankka leffoja. Ankka-fanitus kulkee meillä kai suvussa ;)

Vierailija

Lainaus:
raivo_ankka - Isäni ja hänen sisaruksensa ovat olleet suuria akkarifaneja nuorempana. Aku Ankkaa meille tilattiin ennen kuin olin edes syntynyt. Heti kun opin lukemaan, ensimmäinen sarjakuva jonka luin, oli Aku Ankka. Tykkäsin pienempänä katsella myös Aku Ankka leffoja. Ankka-fanitus kulkee meillä kai suvussa ;)

Meilläkin on suvussa aika pitkät "ankka-perinteet". Myös minun isäni ja hänen siskonsa lukivat akkaria. Samoin myös äitini ja tätini. En edes muista milloin katsoin ensimmäisen ankka-piirretyn, mutta sen verran muistan että rakkauteni ankkoihin syttyi 0-2 vuotiaana ankka-filmejä katsellessa. Äitini on sanonut että aina kun pienenä halusin katsoa Aku-filmejä sanoin ikuaku(Tiku ja Taku), koska ensimmäisen ankka-videon kannessa komeili Tiku ja Taku. Jaksoissa seikkaili myös Aku.

Kun olin 3-5 äitini ja isäni lukivat minulle akkaria, ja minusta se oli hauskaa. Kun olin 4-5 enkä ihan kunnolla osannut lukea , tutkailin kuvia. Osasin kuitenkin lukea vähän. Samana päivänä kun selailin akkaria, huomasin tykästyneeni tiettyyn piirtäjään. Osasin sen verran lukea että sain selville että se oli Carl Barks. Barks on edelleen suosikkini. Pidän Carl Barksia "oppi-isänäni" ankkojen piirtelyssä, koska yhtenä päivänä kun olin 7, postilaatikkoon ilmestyi akkari, jonka liitteenä oli Barksin yksisivuisia. Sen ohessa oli Barksin luonnostelemia värittämättömiä Akun päitä. Opin piirtämään Akun käyttämällä mallina noita Akun päitä. Lopulta jätin mallit ja opin piirtämään ilman mallia.

Barks sai minut lopullisesti ankkojen pauloihin, ja lisäksi hän opetti minut piirtämään Aku Ankkaa. No, tämä tekstini on aikamoista Barksin ylistystä, mutta sen hän on ansainnut. Tuolla tavalla pääsin astumaan Ankkalinnaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat