Millainen on hyvä ankkapiirtäjä?

Seuraa 
Liittynyt6.5.2011

Mistä tunnistaa hyvän ankkapiirtäjän? Mitä mieltä itse olette? Itse pidän sellaisista jotka panostavat myös kuvien taustoihin. Vähän harmi kun nykyään yleensä piirretään melkeinpä vain hahmot.

Kommentit (11)

JeFe1552
Seuraa 
Liittynyt2.7.2010

Lainaus:
Millainen on hyvä ankkapiirtäjä?

Mikael McDonald - 06.05.11 07:06 (ID 746322) Itse pidän sellaisista jotka panostavat myös kuvien taustoihin. Vähän harmi kun nykyään yleensä piirretään melkeinpä vain hahmot.

Olen samaa mieltä.

Ne ovat hyviä piirtäjiä jotka panostavat kuvaan, laatuun ja taustoihin(itse olen huono taustoissa)

Vierailija

Hyvä Ankkapiirtäjä antaa jokaiselle hahmolle sielun. Tarkoitan siis, että lukija voi helposti nähdä ankkojen tunnetilan ja aikomukset. Sellaisia piirtäjiä on, joiden hahmoilla ei näytä olevan tunteita ollenkaan. Taustojen yksityiskohtiin porautuminen on myös tärkeä hyvän piirtäjän tunnusmerkki. Kaikki ylhäällä mainitut kriteerit on täyttänyt mm. Don Rosa, Cark Barks ja hetken mietittyäni tulin siihen tulokseen, että Kari Korhonenkin edustaa hiukan samanlaista tyyliä. Vaikka eihän hänen teoksensa muistuta Don Rosaa ollenkaan.

Vierailija

Lainaus:
Hyvä ankkapiirtäjä kiinnittää huomiota pieniin yksityiskohtiin, taustoihin ja ilmeisiin.
Lainaus:
Itse pidän sellaisista jotka panostavat myös kuvien taustoihin. Vähän harmi kun nykyään yleensä piirretään melkeinpä vain hahmot.
Lainaus:
Olen samaa mieltä.

Ne ovat hyviä piirtäjiä jotka panostavat kuvaan, laatuun ja taustoihin(itse olen huono taustoissa)

Itse en pidä niistä jotka panostavat liikaa taustoihin ja turhiin yksityiskohtiin.

Esimerkiksi en pidä kauheasti Don Rosan piirtämistä tarinoista koska niissä on liikaa yksityiskohtia.Carl Barksin tarinat taas ovat mukavan yksinkertaisia ja sen takia varmaan pidän hänestä.

Vierailija

Mielestäni hyvä piirtäjä on sellainen joka piirtää tarkat yksityiskohdat hauskat ilmeet ja laittaa omistuskirjoituksen sellainen on ainakin Don Rosa olen lukenut kakki Rosan tarinat

PS.Rosan omistus kirjoitus on DUCK

ROOPE.ANKKA@LANTTI.COM RULES

Vierailija

Itse pidän yksityiskohtaisesta ja hauskasta jäljestä. Symmetria ja hupaisat tapahtumat ovat mieluisia. Taustalla saa tapahtua kaiken laista ja se saa olla myös yksityiskohtainen. Siksi Barks ja Rosa nousevat kärkeen.

Vierailija

Hyvä ankkapiirtäjä on sellainen, joka piirtää hahmot ja taustat hyvin,mutta ei liian yksityiskohtaisesti. Tästä syystä Rosa ei ole lempipiirtäjäni. Hyvän ankkapiirtäjän täytyy myös osata tehdä hahmoille selkeät ilmeet ja eleet, jotta hahmoihin tulee enemmän eloa.

Vierailija

Lainaus:
hernikki-Hyvän ankka piirtäjän tunnistaa siitä että hän pirtää hyvin ja selkeästi sekä että hän ei kiroile tarinoissaan.

Minusta se on kyllä aika välttämätöntä ettei sarjoissa kiroilla. Aku Ankkahan on kaiken ikäisille. Oletkos hernikki muka jossakin nähnyt kiroilevan Aku Ankan? En minä ainakaan. Minusta hyvä ankka-piirtäjä panostaa ilmeisiin ja taustoihin niin kuin jotkut ovat jo sanoneet. Lisäksi myös hyvä ankka-piirtäjä on sellainen joka tekee hahmojen liikkeistä tarpeeksi lennokkaita sekä realistisia. Sellaista sarjaa olisi ikävä lukea jossa hahmot ovat jäykkiä kuin mitäkäkin robotit.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat