Mikä Aku Ankan vuosi/numero?

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Onko kenelläkään muistikuvaa minkä vuoden ja minkä numeron Aku Ankassa oli sarja jossa Touho Ankka ja Aku Ankka (ja muutama muukin hahmo) olivat "murtautumassa" Iines Ankan taloon kun heidän piti päästä jonkin asian vuoksi sisään mutta eivät olleet kysyneet missä avain on?

Sarjassa Touho ehdottaa jotain täysin typerää keinoa päästä taloon jolloin Aku lyö kämmenellä otsaansa ja sanoo "Tuhat Apinaa!", jolla tietysti viittaa Touhon ideaan (Touhoon).

Tuo vaan on nuoruudesta jäänyt hyvänä Akun kommenttina Touhosta ja olisi kiva hankkia tuo kyseinen lehti(sarja) itselle ihan muistoksi, jos vaan tietäisi mistä vuodesta on kyse.

Kommentit (10)

AkeMake
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

En muista koskaan lukeneeni kyseistä tarinaa, joten näissä alkuvuosien akkareissa tuo tarina ei varmaankaan ole. Onkohan sinulla minkäänlaista arvausta edes miltä vuosikymmeneltä tuo saattaisi olla? Ainoa tarina, jossa muistan Akun ja Touhon murtautuneen Iineksen taloon löytyy taskarin numero 56 Taikaviitta saa vastustajan samannimisestä tarinasta. Siinä ei tuollaista mainitsemaasi kohtausta löydy, vaan Aku ja Touho pääsevät ongelmitta sisään. Vaikea näin suorilta sanoa mistä tuollaisen tarinan löytää, kun akkarin 60 vuoden ajalta vaihtoehtoja on kertynyt sellaiset 2900 läpyskää. Jo lehden ilmestymisvuosikymmen voisi auttaa mukavasti etsiskelyssä..

Vierailija

En tosiaankaan muista varmuudella miltä vuosikymmeneltä kyseinen sarja oli mutta jos arvaamaan pitäisi lähteä niin ehkä 70-luvulta.

Vierailija

Olen pahoillani.

Tässä kysymyksessä en voi auttaa sinua sillä en todellakaan tiedä vastausta siihen.

Tervetuloa tänne ja kivan vaikea kysymys

Vierailija

Kiitos kiitos.

Joo vaikea kysymys se tietysti olikin. Eihän noita sarjoja millään muista ulkoa. Mutta pakkohan se oli kysyä jos jollakin sattuis olemaan valokuvamuisti ja olis lukenut noita vanhempia Akuja. :-)

Vierailija

Meidän mökillä on tuon ajan akkareita pinokaupalla. Voin seuraavan kerran mökillä ollesani koettaa löytää sitä. En kyllä nyt muista yhtään.

AkeMake
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Tomppu97:n viesti oli nyt kyllä hiukan turha, sillä se ei tuonut itse ongelmaan minkäänlaista uutta. Hyvähän se tietysti on toivottaa uudet ankkafanit tervetulleiksi tänne, muttei viestin tarvitsisi pelkkä tervetulotoivotus olla. Muutenhan tämäkin topic olisi täynnä satunnaisten kirjoittelijoiden tervetulotoivotuksia eikä itse ongelma lähestyisi ratkaisuaan ollenkaan. : )

Tämän tarinan etsiskelyn suhteen verkko kiristyy. Käytin antamaasi vuosikymmentä sen verran hyväksi, että rajasin hausta pois kaikki uusimmat akkarit (uudemmat kuin 1990) ja karkealla haulla coa.inducks.org: sta sain hiukan yli 60 tulosta. Tätä sain rajattua vielä entisestään sillä perusteella, että tarina sijoittaa Ankkalinnaan ja se on julkaistu Aku Ankka -lehdessä. Tällä hetkellä minulla on 20 vaihtoehtoa ja olen melko varma, että jokin näistä on etsimäsi tarina. Valitettavasti en kuitenkaan omista yhtään näistä tarinoista, joten en voi tarinoita tarkistaa. Näistä 20 tarinasta löysin kaksi, jotka nousivat mielenkiintoisesti hiukan ylitse muiden.

Nämä löytämäni kaksi varsin varteenotettavaa vaihtoehtoa ovat "Paljon melua tyhjästä" ja "Erikoistarjous".

Löytyvät inducksista osoitteista:

coa.inducks.org/story.php?c=S+68040

coa.inducks.org/story.php?c=S+73171

Sivun alaosasta otsikon "Suomi" alta löytyy missä julkaisuissa kyseiset tarinat ovat ilmestyneet.

Jos ei nuokaan täsmänneet, niin tarvitsen niin tarkan kuvauksen tarinasta kuin suinkin pystyt antamaan, jotta voin vielä karsia tarinalistaani.

Aika moni näistä 20 vaihtoehdosta kuuluu tarinasarjaan, joissa Aku ja Touho toimivat reporttereina Roopen alaisuudessa. Muistatko työskentelivätkö Aku ja Touho reporttereina kyseisessä tarinassa vai eivät?

Vierailija

Vau... aikas fakiiri olet!

Tuo "Paljon melua tyhjästä" vaikuttaa juuri siltä sarjalta. Ainakin siinä on juuri ne henkilöt jotka tarinasta muistan ja muutenkin tuo eng. otsikko "The Lock Out" vaikuttaa lupaavalta.

Mun täytyy yrittää etsiä jostain tuo lehti. Nyt se on huomattavsti helpompaa. Kiva nähdä muistinko oikein sen Akun 'heiton' Touhosta.

Suurkiitos!!

AkeMake
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Kiva kun pystyin olla avuksi. : )

Hienoa, jos löytyi haluttu tarina. Jos jossain vaiheessa huomaat, ettei tuo tarina sittenkään ollut se haettu, niin tule vaan uudestaan utelemaan sen tarinan perään. Yritetään sitten yhdessä tiivistää vielä entisestään tätä 20 tarinan listaa. Tosin kyllä tuo "paljon melua tyhjästä" vaikuttaa kuitenkin juuri siltä mitä tässä haetaankin eli hutia tuskin tulee.

:)

käyttäjä-22631
Seuraa 
Liittynyt19.11.2014
Tuhat Apinaa

Vau... aikas fakiiri olet!

Tuo "Paljon melua tyhjästä" vaikuttaa juuri siltä sarjalta. Ainakin siinä on juuri ne henkilöt jotka tarinasta muistan ja muutenkin tuo eng. otsikko "The Lock Out" vaikuttaa lupaavalta.
Mun täytyy yrittää etsiä jostain tuo lehti. Nyt se on huomattavsti helpompaa. Kiva nähdä muistinko oikein sen Akun 'heiton' Touhosta.

Suurkiitos!!

Hei, löysin tämän jo muutamia vuosia vanhan viestiketjun kun lähdin samaa "tuhat apinaa" tokaisua etsimään. Tarkistin tarinan tuosta "Paljon melua tyhjästä" sarjan osalta mutta oli valitettavasti väärä vihje. Onko juttu joskus selvinnyt? Muistan itsekin 70-luvun alussa tuon "tuhat apinaa" puhekuplan nähneeni mutta missä tarinassa se sitten oli.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat