Koodinmurron parhaat palat

Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Ajattelin että vihjekeskustelun lisäksi olisi kiva kuulla muitakin mietteitä tämänkertaisesta Koodinmurrosta. Mikä tehtävä oli suosikkisi, mikä kirvotti parhaat naurut, mikä pieni yksityiskohta pisti silmään?

Tällä hetkellä auki on vasta ensimmäinen tehtävä, mutta voit toki vastata useamman kerran Koodinmurron edetessä. Tarkoitus ei siis ole pyytää tai kertoa vinkkejä Koodinmurrosta (sen voi tehdä täällä http://www.akuankka.fi/keskustelut/alue/17/viestiketju/23835/vinkkeja_ko...) tai keskustella Koodinmurrosta yleisesti (kuten täällä http://www.akuankka.fi/keskustelut/alue/17/viestiketju/23829/kaaks_) vaan kertoa Koodinmurron parhaita ja hauskimpia juttuja.

Oma suosikkini on ehdottomasti Nokkakirja, nauroin ääneen sitä tutkiessani. Ulkoasu on täydellinen Naamakirja-kopio, ja esimerkiksi "Kaverisi Matami Mimmi, Konnamuori, Karhuvaari, Herra X, Ketku-Kaarlo, Korpi-Korppi, Tauno Tuplajekku ja Velmu Viirusilmä tykkäävät tästä" on loistava. Olethan jo kokeillut, mitä tapahtuu, kun yrität päästä jonkun konnan profiiliin?

Toinen mainittavan arvoinen on Konnasanomat, jossa on sellaisia naurattajia kuin aloitteleva suurrikollinen Ankanpään ala-asteelta ja vuokrattava piilopaikka.

Entä teidän suosikkinne?

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

minun suosikkini oli myös''nokkakirja'' sehän oli ihan kuin facebook. yritin kyllä kirjautua sisään omalla tunnuksellani mutta se sanoi että en ole tarpeeksi rikollinen sinne nokkkakirjaan. ja tuo konnasanomat oli kyllä aika helppo. haluaisin kyllä enemmän linkkejä ja vihjeitä sieltä konnasanomista. ja lisäksi totean että olen ihan surkea siinä akudossa. en ihan ymmärrä sitä, kun siinä rivillä ei ollut sitä karhukoplan veikkoa eikä ruudullakaan niin silti se pomppaa takaisin... aika vaikea tuo peli, mutta miten se paskå on tehnyt sen valmiiksi kun siinä lukee että hänen aikansa on 00,0? siis aivan käsittämätöntä!! no nyt kyllä meni aiheen ulkopuolelle,, mmutta tää koodinmurto on aivan mahtava!!: D

Adiel
Seuraa 
Liittynyt1.12.2009

Lainaus:
Re: Koodinmurron parhaat palat

a123 - 12.05.11 01:14 (ID 748800)

minun suosikkini oli myös''nokkakirja'' sehän oli ihan kuin facebook. yritin kyllä kirjautua sisään omalla tunnuksellani mutta se sanoi että en ole tarpeeksi rikollinen sinne nokkkakirjaan. ja tuo konnasanomat oli kyllä aika helppo. haluaisin kyllä enemmän linkkejä ja vihjeitä sieltä konnasanomista. ja lisäksi totean että olen ihan surkea siinä akudossa. en ihan ymmärrä sitä, kun siinä rivillä ei ollut sitä karhukoplan veikkoa eikä ruudullakaan niin silti se pomppaa takaisin... aika vaikea tuo peli, mutta miten se on tehnyt sen valmiiksi kun siinä lukee että hänen aikansa on 00,0? siis aivan käsittämätöntä!! no nyt kyllä meni aiheen ulkopuolelle,, mmutta tää koodinmurto on aivan mahtava!!: D

Munkin mielestä Nokkakirja on paras, koska se on ihan niin kuin facebook ja sitten sieltä pääsee myös koodinmurto-palapeliin josta saa selville missä konnat on ollut.

cxv
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Itse voin ainakin todeta, että tämän vuoden Koodinmurto on paljon parempi kuin ns. edeltäjänsä. Hyviä ominaisuuksiahan olivat Nokkakirja, joka muistuttaa naamakirja ja tuo Konnasanomat, joka ei minulla toiminut, mutta nyt sinne pääsin : )

Hieman kylläkin bugitti tuo peli, sillä pääsin heti aluksi niihin kaikkiin kolmeen tehtävään ja tänään ne pitääkin tehdä järjestyksessä : /. Pientä häikkää tuo tosin on..

Nyt odotankin jo innolla mitä seuraavana keskiviikkona tulee...

Lainaus:
Jaccerikoodari:Mistä lähtien sudenpennuilla on ollut varaa tai sisukkuutta käyttää tietokoneita ja muita koneiat...

En minä vaan näe siinä mitään hauskaa? Olisikohan tuo taas sitä sinun ärsyttävää ja "muka" hauskaa näsäviisautta, ei hasukaa, ei kiitos

Foorumin tylsin mies.

Vierailija

Kyllä se nokkakirja oli hauska idea. Kuten Adiel sanoi, olisi konnasanomissa voinut olla harhaan johtaviakin linkityksiä. Olisi kestänyt paljon kauemmin sen selvittäminen. Onko Nokkakirja täydellinen kopioi Facbookista (ei voi kyllä kirjoittaa hakuun), mutta ulkoasultaan? Pitää katsoa.

Muuta hauskaa oli ensimmäiseltä osalta tuo sudenpentujen kerhotalon naurettavat tilat. Mistä lähtien sudenpennuilla on ollut varaa tai sisukkuutta käyttää tietokoneita ja muita koneiat...

- Ystävällisin terveisin,

Jac

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Nokkakirja on selvästi napannut muidenkin huumorintajuun.: )

Lainaus:
a123: aika vaikea tuo peli, mutta miten se paskå on tehnyt sen valmiiksi kun siinä lukee että hänen aikansa on 00,0? siis aivan käsittämätöntä!!

Listoilla on aina huijareita.

Lainaus:
cxv: Itse voin ainakin todeta, että tämän vuoden Koodinmurto on paljon parempi kuin ns. edeltäjänsä.

Mulla on vähän samanlainen hytinä.: )

Lainaus:
Hieman kylläkin bugitti tuo peli, sillä pääsin heti aluksi niihin kaikkiin kolmeen tehtävään ja tänään ne pitääkin tehdä järjestyksessä : /. Pientä häikkää tuo tosin on..

Jaa, mulla on kyllä ihan toiminut.: / Tosin ratkaisinkin tuon vasta illalla, kun en ollut kotona aiemmin. Jos siinä on siis jotain alkukankeutta ollut, en päässyt sellaista todistamaan.

Mikä on ollut suosikkitehtävänne tähän mennessä? Ekan osan kolmonen oli mun mielestä kivoin, osittain Nokkakirjan takia, mutta myös siksi, että siinä piti klikkailla vähän pidempään ennen kuin sai vastauksen.

Veli Huilu
Seuraa 
Liittynyt4.1.2010

niinpä, hytinät eivät ole ihan vetäistyjä, sillä viime vuonna tämä koodinmurto olivain semmoinen, jossa selvitettiin roopen kadonneita rahoja ja syyllinen oli tietysti karhukopla. Tämä on jännittävämpi koska koko puhe on kadonnut ankkalinnasta! Ja tuskin kukaan on kuulutkaan koko T.Ankerosta joten jännää mitä ensi viikolla on tulossa....mutta sehän tietysti on slevää että nokkakirja oli paras! Varsinkin kun siinä oli se kohta: "kaverisi matami mimmi, hekla, mustakaapu ja 3 muuta kaveriasi tykkäävät tästä". Repesin täydellisesti.

-VH

Vierailija

Lainaus:
Ekan osan kolmonen oli mun mielestä kivoin, osittain Nokkakirjan takia

Eh... Wondy, Nokkakirja oli kyllä toisessa tehtävässä. Konnasanomat kolmannessa.

VH: !Ei saa paljastaa vastauksia, et voi tietää, että onko joku ratkaissut tuon!

Vierailija

Nokkakirja on ehdottomasti paras ja minä olenkin jo alle tunnissa suorittanut sen 1osan kokonaan.Mutta miksi Veli Huilu kerrot vastauksia koodinmurtoon??Mitä iloa siitä muille on jos he eivät tiedä?Ja Wondy on oikeessa siitä naamakirjasta kun siinä on se kaikki jännät hommat...=D

?: Best_Ankka

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Koodinmurron parhaat palat

Veli Huilu - 12.05.11 02:48 (ID 748878) niinpä, hytinät eivät ole ihan vetäistyjä, sillä viime vuonna tämä koodinmurto olivain semmoinen, jossa selvitettiin roopen kadonneita rahoja ja syyllinen oli tietysti karhukopla. Tämä on jännittävämpi koska koko puhe on kadonnut ankkalinnasta! Ja tuskin kukaan on kuulutkaan koko T.Ankerosta joten jännää mitä ensi viikolla on tulossa....mutta sehän tietysti on slevää että nokkakirja oli paras! Varsinkin kun siinä oli se kohta: "kaverisi matami mimmi, hekla, mustakaapu ja 3 muuta kaveriasi tykkäävät tästä". Repesin täydellisesti. -VH

Olen muiden kanssa samaa mieltä vastauksien kertomisesta. Eli Veli Huilu ja jotku muut niin älkää laittako vastauksia! Viime vuonnakin meni ilo kun näin ne täällä keskustelupalstalla!

Veli Huilu
Seuraa 
Liittynyt4.1.2010

Lainaus:
Re: Re: Re: Koodinmurron parhaat palat

Jipsuliini - 12.05.11 03:07 (ID 748925)
Lainaus:
Re: Re: Koodinmurron parhaat palat Veli Huilu - 12.05.11 02:48 (ID 748878) niinpä, hytinät eivät ole ihan vetäistyjä, sillä viime vuonna tämä koodinmurto olivain semmoinen, jossa selvitettiin roopen kadonneita rahoja ja syyllinen oli tietysti karhukopla. Tämä on jännittävämpi koska koko puhe on kadonnut ankkalinnasta! Ja tuskin kukaan on kuulutkaan koko ______ joten jännää mitä ensi viikolla on tulossa....mutta sehän tietysti on slevää että nokkakirja oli paras! Varsinkin kun siinä oli se kohta: "kaverisi matami mimmi, hekla, mustakaapu ja 3 muuta kaveriasi tykkäävät tästä". Repesin täydellisesti. -VH
Olen muiden kanssa samaa mieltä vastauksien kertomisesta. Eli Veli Huilu ja jotku muut niin älkää laittako vastauksia! Viime vuonnakin meni ilo kun näin ne täällä keskustelupalstalla!

en minä ole täällä kenellekkään vastauksia kertonut! itse paljastit sen nimen olevan johonkin vastaus. enkä minä paljastanut, tarkoitin asialla, että en ole kuullut sen nimisestä varkaasta!!!!

//: en kertonut vastauksia, uskokaa!!!! SORI

-VH

Vierailija

Todellakin, täytyy yhtyä muihin, Naamakirja oli loistava keksintö. Viime vuonna lähes kaikki tehtävät olivat sellaisia, että piti itse yrittää arvata tyyliin "6 kirjainta, millä Karhukopla murtautui rahasäiliöön". Keksi muistaakseni yhden itse, loput taisin luntata keskusteluista...

Tuleekohan sitten muuten ensi vuonna sitten Koodinmurto 3? /: P Toivottavasti ei, mutta ehkä jotain muuta hauskaa.

:)Ninnu

Vierailija

minusta nokkakirja on ihan paras mutta kyllä on konnasanoma hyvä onko vastausta ykkös osan kolmoseen? =) t.mustaankka3122

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat