Kivikauden elämää

Seuraa 
Liittynyt1.3.2011

Eli tässä topicissa voi olla kivikauden ihminen. Täällä voit nähdä ja tutustua mammutteihin, dinosauruksiin ja muihin jo kuolleihin eläinlajeihin.

Voit metsästää, tehdä vaihtokauppaa (maksaa tavaroilla), tehdä kauppaa (maksaa valuutalla, "kylmällä" käteisellä) ja kaikkea mitä ohjeessa sanotaan.

Tämän roolipelin valuutta on:

1) Luut

2) Pienien eläinten nahat (oravat, jänikset, majavat...)

3) Isojen eläinten nahat (peurat, karhut, leijonat, tiikerit ja muut kissapedot )

4) Jättien eläinten nahat (mammutti, norsu, dinosaurus)

5) Hampaat (tiikereidän, saapelihammaskissojen, karhujen)

6) Norsujen ja mammuttien torahampaat

Valuuttojen arvot euroina (Katso mitä numero tarkoittaa ylhäältä^):

1 = 50€

2 = 120€

3 = 180€

4 = 500€

5 = 350€

6 = 450€

Voit vaihtaa luita lihaan, tai nahkaan, aseihin ja muihin tarvittaviin tavaroihin. Jokainen tavara maksaa 50luuta.

Voit ostaa:

- aseet

- lemmikit

- nahkapuvut

- korut

- nahka-asusteet (laukut, nahkakorut, hatut)

- kattilat

- keittiötarvikkeet

- syönti tarvikkeet (haarukat, lusikat, lautaset)

- puu (puusta voit tehdä itse lusikoita, haarukoita, lautasia)

- työkalut

- ruoka (liha, leipä, maito, vesi)(voit metsästää, valmistaa itsekin, mutta sinun pitää kertoa, miten teit sen!)(Jos haluat juoda vettä, niin sinun pitää ostaa kalkkikiveä, sillä kalkki puhdistaa vettä)

- kalkkikivi

Alku rahamäärä on 300luuta.

Työpaikat:

- Kaivostyömies/nainen. Ps. Kaikki jotka osallistuvat tähän työhön, saavat ilmaiseksi terävän kiven ja kivivasaran (Kalkki-, timantti-, kulta-, hopea-, rapakivikaivokset)

- Peltoviljeiliä (saa ilmaisen nahkalaukun)

- Palkintometsästäjä (saa ilmaiseksi keihään)

- Kotityömiehet/naiset: siivoaja, ruuanvalmistaja.

- Itsenäinen kauppias (Hankit kauppatavarasi itse)

- Kauppias (Ostat muilta ja myyt)

JOS olet kauppias, saat niin paljon palkkaa, kuin asiakas ostaa sinulta.

JOS olet kotityömies/nainen sinun pitää sopia palkasta isäntäsi/emäntäsi kanssa

Tässä on oma hahmoni:

Nimi: Nuputs

Ikä:26

Työpaikka:Arkkitehti

T:Nupu Ankka

Sivut

Kommentit (48)

nupu ankka
Seuraa 
Liittynyt1.3.2011

Lainaus:
Re: Kivikauden elämää

tupu,hupu,lupu ja rupu - 23.05.11 07:07 (ID 755069) PS.Voiko käydä koulua jos haluaa?

Voi käydä.

Ps.Tupu,Hupu,Lupu ja Rupu/Tuphut olet yksi arkkitehteistä.

Odotellaan vähän Igerman Tigermania niin sitten kaikki arkitehtit ovat täällä. Voitte aloittaa hahmonne liikkumisen.

Aloitan jo:

Nuputs oli metsästämässä viidakossa, ja yhtäkkiä hän näki tiikerin. Tiikeri ajoi Nuputsia takaa ja yritti napata Nuputsin. Nuputs tiputti nahkavyöstään luun jossa oli lihaa. Yhtäkkiä tiikeri pysähtyi ja alkoi syödä luuta. Sen jälkeen tiikeri tuli Nuputsin luo ja maukui niin kuin kissa. Nuputs otti Tiikerin vartiakseen ja antoi sille palkkaa ruoalla.

tupu,hupu,lupu ja rupu
Seuraa 
Liittynyt8.2.2011

Tuphuts oli menossa kouluun.Koulussa oli tänään leppoisaa koska kivipulpetit oltiin otettu pois.Koulun jälkeen Tuphuts tapasi arkkitehti ystävänsä Nuputsin.Hei Nuputs!Oletko keksinyt uusia asioita joilla olisi hyötyä meidän elämäämme?En,mutta olen kesyttänyt sapelihammastiikerin ja nyt hän vartioi minua.Häh?Oletko kesyttänyt sapelihammastiikerin?Joo-o.Se jahtasi minua aluksi ja sitten minä heitin sille luun jossa oli lihaa.Nyt se vartioi minua päivät pitkät ja se saa minulta ruokaa.Hei muuten!Keksin juuri uuden koneen josta voi olla meille hyötyä.Sen nimi on polkupyörä.PS.Toivottavasti tähän topikiin ei tule sellaisia käyttäjiä jotka sanovat"turha topik Nupu" tai sitten "Nupu miksi teet koko ajan roolipelejä?".

tupu,hupu,lupu ja rupu
Seuraa 
Liittynyt8.2.2011

Kun Tuphuts ja Nuphut olivat rakentaneet polkupyörän kummallekin lähtivät he ajamaan ympäri kylää.Matkalla tuli polkupyörätilauksia kymmenen ja niin Tuphuts ja Nuphut alkoivat työn touhuun.Parin viikon kuluttua kymmenen polkupyörää oli valmiina.Tuphuts ja Nuphut vaihtivat pyörät ostajien kanssa ja niin he saivat kymmenen luuta jossa oli lihaa.Mitä jos perustaisimme pyöräputiikin?Sinä voisit hoitaa aamun ja päivän pyöräputiikkia ja minä voisin hoitaa sitä iltapäivän ja illan aikana.

Veli Huilu
Seuraa 
Liittynyt4.1.2010

Lainaus:
Re: Re: Kivikauden elämää

steen1 - 23.05.11 06:47 (ID 755526) Miksi käyttää topic aiheita uudestaan?

niinpä, on jo olemassa elä menneisyydessä topic. kuinka monta täällä on? agenttiseikkailuja, talousroolipelejä, sitte vielä tämäkin...lakkaa jo spämmäämästä nupu! ja vihodin sen tajusin, tupu, hupu lupu ja rupu ovat luultavasti ystävyksiä, he suunnilleen pelaavat kahdestaa nupun turhia leikkejä.

-Vh

Fort Tripla
Seuraa 
Liittynyt5.4.2010

Jos haluatte leikki elämää menneisyydessä, olen jo viime kesänä tehnyt siitä roolipelin. Vaikka siinä ei olekaan nyt enää kivikausi menossa, niin Antiikin Kreikka ja Rooma on kuitenkin yhtä mielenkiintoinen ajanjakso. Linkki:

http://www.akuankka.fi/keskustelut/alue/12/viestiketju/20186/ela_menneis...

Ja tupu, hupu, lupu ja rupu, vaikka pyörä keksittiin jo aika varhain, polkupyörä on vasta myöhemmin tullut keksintö. Ja jos roolipelistä haluaa aidon, ei kyseisellä aikakaudella esiinny sille kuulumattomia tavaroita.

Vierailija

Tulen mukaan! Tässä on minun hahmoni:

Nimi:Maru

Ikä:13

Sukupuoli:mies/lapsi

Yritän olla aktiivinen :)

T:pannu313

nupu ankka
Seuraa 
Liittynyt1.3.2011

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kivikauden elämää

tupu,hupu,lupu ja rupu - 24.05.11 06:50 (ID 756279) Ai siis mitä palkkaa kannattaisi nostaa?

Siis ne jotka tekee työtä, niin kannataisko nostaa niiden palkkaa? Ja muuten haluaisitko suunitella minun kanssa lijanitietä? (vähän niinkuin autotie). Siinä olisi vartia valvoja joka näyttää lijani matkustajille tietä. Ja sitten me voimme tehdä lijani ihmissäkkejä, johon voi laittaa ihmisiä ja palveliat ohjaa niitä.

Sivut

Ketju on lukittu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat