Projekti - topic

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Ajattelin käväistä taas täällä ja ajattelin tarjota teille uuden viestiketjun, jonne voitte tyhjentää pikku pääkoppanne. Teen pienen selostuksen aiheesta:

Projekti viestiketju on tarkoitettu siihen, että voisitte tehdä projektin. Niinkuin koulussa esitelmän. Tämä esitelmä on tehty jostakin vapaasti valitusta aiheesta. Esimerkiksi vaikka jalkapallosta. Kirjoitat viestiisi tarpeellisen jalkapallosta ja sen kiinnostavista asioista. Pyrkiäksesi parhaaseen mahdolliseen tulokseen, et kopoi tylsästi netistä ja väitä työtä omaksesi. Vaan katsot netistä tietoa ja kirjoitat sen omin sanoin. Projektia ei saa tehdä hopulla joten laitat hieman tekstiä kerralla. Lisäilet projektiisi aina silloin tällöin lisää tietoa jotta siitä tulee kattavampi ja kiinnostavampi. Voit myös laittaa versionumeron projektiisi. Esim.

Redice: Jääkiekko versio numero: 0.4

Jääkikon keksijä oli valtavan... (Blaa...)

Eli monesko versio tekstisi on. Jos olet muokannut sitä 12 kertaa niin se on versio: 1.2. Jokaisen projektin ensimmäinen versio on siis 0.1.

Kehitysideoita ja parannusehdotuksia voit antaa muiden käyttäjien projekteihin, jotta he voivat lisätä ehdotukset tuleviin versioihin.

Lisää tieto tietämättömille projekteista löytyy wikipediasta.

Voin näyttää mallia ja tehdä projektin alun:

Aku Ankan sivujen projekti-topic, versio 0.1:

Akuankka.fistä läytyvä keskustelu, Projekti-topic koskettaa työn ja ahkeruuden ystäviä jotka haluavat jakaa tietoaan ja taitoaan muille. Keskustelu on suunnattu henkilöille jotka ovat kiinnostuneet asioista ja kiinnostuneita jakamaan asioita muitten kanssa. Keskustelu on tarkoitettu sangen kärsivällisille käyttäjille. On mahdollista että sivu jolle viestiketju on laitettu, ei sovi sille. Jos hieman nuoremmat Aku Ankan ystävät ovat kärsimättömämpiä. Tämä ei ole oletus, vaan arvaus. On myös hyvinkin mahdollista että ketju ei floppaa. On myöskin epävarmaa kuuluuko tämä leikit osioon vai pulinoihin.

Siinä teille esimerkki.

HearBeat - Feel your heart beat.

Kommentit (7)

Vierailija

no pidän prodjektin ööö... runescapesta!!!

no se on online peli.se on maeiman suosituin online peli.olen ite mukana siinä ja oon lvl 61 on 1m.

Taikaviitta 11
Seuraa 
Liittynyt17.12.2008

Angry Bidrs, Version 0.1:

Angry Birds on suomalaisen Rovio Mobilen usealle eri mobiilialustalle kehittämä videopeli, joka julkaistiin vuonna 2009. Sen jälkeen kun se julkaistiin Applen iPhonelle, IPadille ja iPod touch -laitteelle, sitä myytiin yli 6,5 miljoonaa kopiota. Myöhemmin se on laajentunut usealle eri alustalle ja sen kokonaislatausmäärät ovat ylittäneet 100 miljoonaa.

Kehittäjä: Rovio Mobile

Julkaisija: Clickgamer.com --- Chillingo Ltd.

Jakelija: App Store, Ovi Store, Android Market, PlayStation Network, Intel AppUp

Versio: 1.5.3

Julkaisupäivä: 10. joulukuuta 2009

Pelimuoto: yksinpeli

Ikäluokitus; Apple: 4+ --- ESRB: E

Alusta: iOS, Maemo, Palm webOS, Android, Symbian^3, Windows, PlayStation Portable, PlayStation 3, Mac OS X

Näin pelaat sitä:

Angry Birdsissä pelaajalla on hallittavana joukko lintuja, joilla on tarkoitus tuhota jokaisessa tasossa olevat vihreät siat. Pelaaminen yhdistelee fysiikkamoottorin käyttöä ja pulmanratkaisua. Tarinassa vihreät siat ovat kaapanneet munat lintujen pesästä, ja siitä raivostuneet linnut yrittävät ritsan avulla osua sikoihin tai niiden rakennelmiin. Jokaista tasoa varten pelaaja saa käyttöönsä vain tietyn määrän lintuja, joiden avulla taso pitäisi läpäistä. Ritsan kumia venytetään kosketusnäytöllä liikuttamalla sormea sen päällä. Rakennelmat saavat osumista vähitellen vaurioita ja niistä kertyy pelaajalle pisteitä.

Pelaaja aloittaa pelin tavallisilla (punaisilla) linnuilla. Pelin edetessä pelaaja saa käyttöönsä erilaisia lintuja, jotka pystyvät räjähtämään, pudottamaan munia, kloonautumaan tai kasvattamaan vauhtiaan. Myös sikoja suojaava linnoitus voi koostua erivahvuisista materiaaleista, kuten jäästä, puusta tai kivestä. Peliin on kätketty Kultaisia munia, joita keräämällä pääsee erikoiskenttiin.

Taikaviitta 11
Seuraa 
Liittynyt17.12.2008

Habbo.fi, versoin 0.1:

Habbo Hotel on Sulake Corporation Oy:n luoma verkkoselaimella käytettävä yli 10-vuotiaille suunnattu graafinen chat-tyylinen peli, joka on puettu hotellin muotoon. Pelissä liikutaan omalla virtuaalihahmolla (avatarilla) ympäri pelimaailmana toimivaa hotellia ja keskustellaan muiden käyttäjien kanssa.

Lainaus:
Anteeksi tuplat, mutta tahdoin tehdä kaksi projektia.

Vierailija

Nitrome | Versio 0.1:

Nitrome (Nitrome Limited) on Iso-Britannialainen nettipelien kehittäjäfirma. Nitrome julkaisee pelinsä omalla nettisivullaan.

Kotisivu: www.nitrome.com

Rekisteröinti: ei voi

Omistaja: Nitrome Limited

Perustajat: Mat Annal ja Heather Stancliffe

Perustettu: 2004

Jatkuu...

-??CrazyDuck12 - Nitrome??-

Taikaviitta 11
Seuraa 
Liittynyt17.12.2008

Habbo Hotel, version 0.3

Habbo Hotel on Sulake Corporation Oy:n luoma verkkoselaimella käytettävä yli 10-vuotiaille suunnattu graafinen chat-tyylinen peli, joka on puettu hotellin muotoon. Pelissä liikutaan omalla virtuaalihahmolla (avatarilla) ympäri pelimaailmana toimivaa hotellia ja keskustellaan muiden käyttäjien kanssa.

Kotisivu: www.habbo.fi

Tyyppi: Chat

Rekisteröinti: Pakollinen

Kielet: suomi, englanti, italia, espanja, ruotsi, saksa, hollanti, norja, ranska, portugali, tanska

Omistaja: Sulake Corporation

Luonut: Aapo Kyrölä, Sampo Karjalainen

Avattu: 22. syyskuuta 2000

Näin pelaat sitä:

Habbon tärkein ominaisuus on itse hotelli, johon päästäkseen käyttäjän koneella täytyy olla Flash Player -selainlaajennus, jonka asentaminen on turvallista ja maksutonta. Internet-sivuille kirjautuneet käyttäjät pääsevät ponnahdusikkunan kautta sisällä hotelliin, tätä ikkunaa kutsutaan arkikielessä nimellä Hotel View tai Habbo Client. Tässä näytössä jäsenet voivat ottaa yhteyttä kavereihinsa messengerin kautta, joka on käytössä kaikkialla hotellissa. Navigaattorilla käyttäjät pystyvät siirtymään eri huoneisiin. Alun perin viestintä toteutettiin kultakalastimen kautta, mutta se korvattiin myöhemmin messengerillä ja minimail-palvelulla.

Aiemmin Habbo Hotel käytti Shockwave-tekniikkaa, mutta vuonna 2009 palvelu uudistui mittavasti, jonka johdosta siirryttiin kokonaan Flash Playeriin.

Julkiset tilat:

Julkiset tilat ovat huoneita, jotka ovat kaikkien käyttäjien saatavilla. Julkisissa tiloissa on muun muassa ravintoloita, elokuvateattereita ja tanssiklubeja. Useimmat julkiset tilat sisältävät automaattisen robotin (botin), joka huutaa etukäteen tallennettuja viestejä ja voi antaa käyttäjille juomia ja ruokia. Julkiset tilat on suunnitellut Habbon ylläpito, eivätkä käyttäjät voi muokata niitä.

Jotkut julkiset tilat sisälsivät joskus erilaisia Habbo-pelejä. Tällaisia pelejä olivat peelopaalu, pellehypyt, BattleBall ja SnowStorm.

BattleBall-pelissä joukkueet yrittivät kengurupallolla hyppien värjätä pelualuetta niin paljon omalla värillään kuin annetussa ajassa ehtivät. SnowStorm oli kuin kolmannen persoonan ammuntapeli: pelaajat heittelivät lumipalloja toisiinsa saaden pisteitä. Kun Habbo päivittyi uuteen versioonsa, nämä pelit poistettiin. Kaksi julkista tilaa sisältävät uima-altaita, joissa pystyi pelaamaan peelopaalua ja hyppiä pellehyppyjä. Peelopaalun ideana oli yrittää tiputtaa toinen vedessä olevalta paalulta painamalla eri näppäimiä. Pellehypyt oli yksinpeli, jossa käyttäjä hyppäsivät hyppytornista ja tekivät erilaisia temppuja. Lopuksi muut käyttäjät pystyivät arvioimaan hyppääjien suorituksia.

Puistossa käyttäjät voivat jutella EOPH:n koulutettujen ammattilaisten kanssa Hubu-nimisessä virtuaalibussissa.

Yksityishuoneet:

Yksityishuoneet ovat käyttäjien omistamia huoneita, joita voi muokata loputtomiin erilaisilla tavaroilla, tapeteilla ja lattioilla. Käyttäjä voi myös itse valita huoneen mallin sekä kuinka monta hahmoa huoneeseen mahtuu. Huone voidaan myös suojata salasanalla tai lukita ovikellolla, jolloin omistaja itse saa päättää keitä huoneeseen päästää. Monet käyttäjät ovat luoneet omia pelejä huoneisiinsa. Käyttäjä voi myös ostaa huoneeseensa oman lemmikkieläimen, jonka kanssa voi olla vuorovaikutuksessa. Lemmikkiä voi kouluttaa ja se tottelee tiettyjä komentoja.

Kolikot:

Palvelussa on käytössä kahdenlaista valuuttaa: maksullisia Habbo-kolikoita ja ilmaisia Pikseleitä (jokainen käyttäjä saa 10 pikseliä 15 minuutin välein).

Habbo-kolikoilla voi muun muassa ostaa tavaroita, sisustaa oman huoneen ja perustaa ryhmiä.

Habbo-kolikoita voi tilata internetissä verkkomaksulla, tilata matkapuhelimella (tekstiviestitse tai soittamalla Habbo-maksupalveluun) tai ostamalla Habbo-setelin R-Kioskilta, Suomalaisesta Kirjakaupasta tai Postista. Habbo-seteleitä on kahden hintaisia, viiden ja kymmenen euron seteleitä. Myös kahden euron Habbo-seteleitä on ollut myynnissä. Ostotavasta riippuen yhden kolikon hinnaksi muodostuu 16-19 senttiä. Ostettuja kolikoita voi vaihtaa toisten käyttäjien kanssa ostamalla niillä ensin Kolesetin, jonka voi vaihtaa toiselle hahmolle normaalisti vaihtomaatilla. Kolesetin saa tarvittaessa palautettua takaisin Habbo-kolikoksi.

Habbo-kolikoilla käyttäjät voivat liittyä myös kuukausimaksulliseen Habbo Clubiin (HC), jonka jäsenet saavat erilaisia etuja, kuten laajemman asuvalikoiman ja kuukausittaisen klubilahjan. Huhtikuussa 2010 lanseerattiin uusi VIP Club, joka on pitkälti paljon samanlainen kuin Habbo Club, mutta se maksaa enemmän ja siihen liittyneet saavat muun muassa enemmän asuja ja laajemman kaverilistan.

Pikselit otettiin käyttöön joulukuussa 2008. Toisin kuin Habbo-kolikot, pikselit eivät ole yhteydessä oikeaan rahaan eikä niitä voi vaihtaa missään muodossa. Käyttäjälle myönnetään pikseleitä, kun hän täyttää erilaisia ehtoja (ansaitsee erilaisia merkkejä, kirjautuu Habboon joka päivä ym.). Pikseleillä käyttäjä voi ostaa käyttöönsä erilaisia hahmo- ja huone-efektejä, ostaa ajoittain myytäviä Pikselikeriksiä sekä joitain tavarasarjoja.

Historiaa:

Vuoden 1999 elokuussa Sampo Karjalainen houkutteli Aapo Kyrölää tekemään Internet-sivuston Mobiles-nimiselle hip hop -yhtyeelle. Heille muodostui idea hahmo-chatin muotoon puetusta yhtyesivustosta, jossa hahmot liikkuisivat diskossa ja baarissa sekä keskustelisivat keskenään. Mobiles Disco avattiin vuoden 1999 loppupuolella, jolloin sen käyttäjäkuntaan kuului aluksi vain yhtyeen jäsenten tuttavapiiri, joka kuitenkin levitti sanaa suuremmalle yleisölle. Se herätti kiinnostusta Brasiliassa asti.

Vuoden 2000 tammikuussa Mobiles Disco sai jatkoa Radiolinjan sivuilla sijainneesta palkitusta Lumisota-joukkuepelistä, jonka pohjana käytettiin Mobiles Discon koodia. Lumisodassa käyttäjät sopivat keskenään lumisotia ja pelasivat joukkueittain toisiaan vastaan lumisissa maisemissa.

Heti Lumisodan ilmestymisen jälkeen lähti myös idea virtuaalisesta hotellista liikkeelle, kun Mobiles Discon käyttäjät kaipailivat yksityisiä huoneita.

Ensimmäinen hotelli:

Elokuussa 2000 Sulake avasi Hotelli Kultakalan Egon Kolumbus-portaalilla. Aluksi Kultakala sisälsi kolme yleistä tilaa: Cafe Taivas, Pelihalli ja Malja Bar ja muutaman huonekalusarjan. Käyttäjiä tuli lisää tasaista tahtia, muun muassa televisiomainoksen kautta. Ensimmäinen kansainvälinen versio lanseerattiin Englannissa alkuvuodesta 2001 ja samalla tuotteen nimi vaihtui Habboksi. Kultakalan tuleminen tyhjensi Mobiles Discon kokonaan ja se suljettiinkin käyttäjien ulottumattomiin runsas vuosi Kultakalan ilmestymisen jälkeen syys-talvella 2001. Myös Lumisota katosi vuoden 2002 loppupuolella. Vuoden 2006 loppupuolella Lumisota palasi uudistettuna versiona, mutta poistui jälleen myöhemmin. Joulukuussa 2010 Lumisota näki jälleen päivänvalon, kun siitä julkaistiin uudistettu, tällä kertaa yksityishuoneissa pelattava Freeze-versio.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat