Ankat Pohjoismaissa! (TAAS!)

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Noniin. Haluan kertoa oman mielipiteeni näistä tarinoista joissa ankat matkaa Suomessa, Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa jne.

Mielestäni nämä norjalaiset taitelijat Arild Midthun, Knut Naerum ja Tormod Lokling ovat tehneet AIVAN LIIKAA näitä sarjoja joissa Aku, Roope ja Ankanpojat matkaa Skandeissa sun muualla. Oli se hienoa kun Don Rosa teki

Sammon Salaisuuden. Ajattelin: "Jes! Ankat ovat Suomessa oikein kunnon seikkailun merkeissä! Tästä ei tarinat parane."

Sitten on nämä tekeleet joita tulee 5 vuodessa ja aina Akkarin toimitus on sillain: "WAU! USKOMATONTA! ANKAT SUOMESSA! JES!"

Midthunin ja kumppaneitten SuomiRuotsiNorjaTanskaIslanti tarinat ovat kyllä aika heikkoja verrattuna Rosan sampo-juttuun. Juonella ei ole paljon väliä kunhan ankat pääsee Norjaan (siellä ne käy useiten). Esimerkkinä tämä Hankala hansamatka, jossa Roope kahdella ekalla sivulla löytää aarteesta kertovan asiakirjan, kiviavaimen ja lähtee kohti seikkailua. Homma meni liian nopeasti mielestäni..

Ja ettei niitä olisi jo muka tarpeeksi, Akkarin toimitus pyytää heitä tekemään niitä lisää!

Tiivistettynä: Minua jurppii se, että Skandinaviassa käymisestä on tullut ankoille arkipäivää, eikä se ole enää niin uskomaton ja hieno juttu kuin silloin, kun Rosalata ilmestyi Sammon Salaisuus.

Tohtori on puhunut!

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Olen samaa mieltä.

Olin itse asiassa tekemässä hiukan samantyyppistä topicia, joka ei ihan liity juuri tähän asiaan, muttta kerron sen nyt tässä. Sinä sanoit tuossa tekstissäsi, että Ankat seikkailevat jos minkälaisissa Skandinavia -seikkailuissa. Missä Suomi? Minäkin olen lukenut paljon kyseisten tekijöiden tarinoita, mutta missään ei ole ollut Suomea. Esimerkiksi Pohjan sota -tarina, joka tuli vähän aikaa sitten. Sarjassa on kyllä Norja, Ruotsi ja Tanska (Islantikin taidettiin mainita), mutta missä Suomi? Tiedän kyllä, että Suomi oli siihen aikaan Ruotsin vallan alla, mutta mitä se haittaa? Eikö Suomessakin olisi voitu jäydä. Sen sijaan käydään kaikissa muissa Pohjoismaissa.

Noh... Nyt kuitenkin Toimitus pyysi kyseisiä tekijöitä tekemään tarinan, jossa on Suomi (ja Viro) mukana. Muttah... Odotin oikeastaan innolla, että ankanpojat pääsevät Turkuun, mutta ylläri, ylläri he ovatkin ensimmäisessä osassa Norjassa. En ole edes varma kuuluiko Oslo Hansaan. Taisi se kuulua. Silti se kyllä pännii. Kyseisessä avaustarinassa mainittiin lopuksi myös Tallinna, muttei Turkua. Edes Suomen lippu ei ollut missään, mutta Ruotsin, Norjan ja Tanskan liput olivat (AA 24. sivu 28, ruutu 6). Seuraavassa osassa Turkukin varmaan mainitaan, mutta saa nähdä kuinka vähäiseksi sekin osuus jää.

Yhdyn kuitenkin aloitusviestiin.

Vierailija

Tuo on kyllä totta, että Ankat käyvät nykyään useasti Pohjoismaissa. Minua se ei haittaa. Minusta on mukavaa kun he liikkuvat Suomessa.

Mikael McDonald
Seuraa 
Liittynyt6.5.2011

Kyllä se ketuttaa suunnattomasti. Ylenpalttinen kunnianosoitus ja riemu kun Ankat pääsevät läpsäisemään räpylät Pohjolan maaperälle.

Ja kun mietitään enemmän näitä tusinavierailuita niin voidaan huomata että se on pikemminkin sivun kahden pyrähdys siellä missä lienevätkään ja vain yksi tai kaksi rakennusta piirretään taustalle että tajuttaisiin että missä ollaan.

Eli moisen kaupallisen raadonnan orjana luodut Suomi-seikkailut ovat menettäneet makunsa ja kiinnostuksensa vaikka ne lukeekin vain että saisi tietää mitä ne on nyt meille keksinyt.

Mutta koetetaan kestää. Onhan se kuitenkin hienoa nähdä että Suomikin on Aku Ankan maailmankartalla.

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Ankat Pohjoismaissa! (TAAS!)

Tomppu97 - 16.06.11 09:17 (ID 776253)

Tuo on kyllä totta, että Ankat käyvät nykyään useasti Pohjoismaissa. Minua se ei haittaa. Minusta on mukavaa kun he liikkuvat Suomessa.

Samaa mieltä:D

Vierailija

No, minusta asia on vähän niin ja näin... Toisaalta on aika tylsää, kun Ankat koko ajan käyvät Pohjoismaissa, mutta toisaalta taas kiva. Monina vuosina on tullut paljon tarinoita, joissa Ankat ovat vain olleet siellä Calisotassa Yhdysvalloissa. Nykyään taas saadaan nauttia vähän Pohjoismaistakin Aku Ankka lehdissä.

Tuossa tarinassa "Hankala hansamatka" niin minäkään en pitänyt alusta kovin paljon, kun se kävi liian nopeasti. Jos olisi ehkä hieman pitempi alku ollut, olisi tarina saanut hiukan enemmän potkua. Muuten hyvä tarina, loppu oli kiinnostava, kun siellä laivan perältä kuului jonkun muun ääni, sekä sen Simppu Sinisen ääni. Se toi jännitystä tarinaan ja odotan innolla jatko-osaa.

-Scrooge McD, World the richest duck and King of the Klondike-

käyttäjä-28525
Seuraa 
Liittynyt9.3.2011

Ihme valitusta täällä. Aku Ankka-lehdessä julkaistaan laatusarjakuvaa erittäin harvoin, ja nyt kun sellaista kerrankin nähdään, niin kenellekään ei tunnu kelpaavan.

Olihan tämä uusinkin lehti jatkosarjaa lukuunottamatta aivan täyttä roskaa. Ilmeisesti väki pitää enemmän jostain Sander Gulienin tuherruksista kuin seikkailusta, jonka tekemiseen on oikeasti nähty aikaa ja vaivaa?

Aloitusviestistä saa sellaisen kuvan, etteivät ankat saisi käydä Suomessa muiden kuin Rosan sarjoissa. En ymmärrä tällaista asennetta...

Vierailija

Minusta on mukavaa, että ankat käyvät välillä täällä Pohjoismaissa, koska eivät he Pohjoismaissa kovinmontaa kertaa ole käyneet. Tiedän vain neljä sarjaa missä ankat ovat seikkailleet Pohjoismaissa ja ne ovat, Akustuksen aarre, Hankala hansamatka, Sammon salaisuus ja Kiveliön kulta.

Lainaus:
Metelius: Ihme valitusta täällä. Aku Ankka-lehdessä julkaistaan laatusarjakuvaa erittäin harvoin, ja nyt kun sellaista kerrankin nähdään, niin kenellekään ei tunnu kelpaavan.

Olen täysin samaa mieltä Meteliuksen kanssa siitä, että Aku Ankassa julkaistaan laatusarjakuvaa erittäin harvoin ja sitä juuri tuo Hankala hansamatka on. Alunperusteella mahtava tarina tulossa.

Vierailija

On kyllä ihme topici taas keksitty. Valitetaan harvinaisesta herkusta. Montakohan kertaa ne ankat ovat käyneet Pohjoismaissa ihan perusteelisella tarinankerronalla? Kolme, peräti neljä kertaa? "Eikö olekin hirveää kun ne käyvät niin usein täällä?" Jestas.

Deekymppi
Seuraa 
Liittynyt24.9.2010

Nyt kun on vihdoinkin tullut odotettu Ankka seikkailu, niin alkaa marina! Olisiko parempi idea jos ensi-Aku ankka lehdessä olisi vain 2 - sivuisia täyte tarinoita? Siltä se vaikuttaa. Erikoista valitusta. Itse ainakin annan arvosanaksi sille hienolle tarinalle 10. Midthun piirtää hienosti ja Simppu Sininenkin esiintyi tarinassa. Parempaa saa hakea(Paitsi joidenkin mielestä jotka antavat näköjään numeron 10, 2 - sivuisille täyte-tarinoille) Nauttikaa nyt kun Ankan seikkailevat suomessa, kunnon Midthunin seikkailussa!

Arvostelkaa Akkareita ja nostakaa Ankka-aiheisia ketjuja!

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Ankat Pohjoismaissa! (TAAS!)

Daniel10 - 16.06.11 05:20 (ID 776557)

Nyt kun on vihdoinkin tullut odotettu Ankka seikkailu, niin alkaa marina! Olisiko parempi idea jos ensi-Aku ankka lehdessä olisi vain 2 - sivuisia täyte tarinoita? Siltä se vaikuttaa. Erikoista valitusta. Itse ainakin annan arvosanaksi sille hienolle tarinalle 10. Midthun piirtää hienosti ja Simppu Sininenkin esiintyi tarinassa. Parempaa saa hakea(Paitsi joidenkin mielestä jotka antavat näköjään numeron 10, 2 - sivuisille täyte-tarinoille) Nauttikaa nyt kun Ankan seikkailevat suomessa, kunnon Midthunin seikkailussa!

Aivan. Kaikesta ei tarvitse marista ja tarina vaikuttaa muutenkin ainakin alussa hyvältä. Ei oikein kannata valittaa, kun sarja on kolmi-osainen ja nyt on meneillään vasta eka-osa.

DONUONTYHMÄ
Seuraa 
Liittynyt11.7.2010

Yhdyn aloitusviestiin täysin. Yksi sietämättömimmistä asioista Akkarin tarinoissa on tämä oman kansallisen imagonsa korostaminen - kuka tietää monesko kerta tämä jo on, kun Midthun ja kumppanit tuovat Ankat Pohjoismaihin? Toki tarinat ovat laadultaan hollantilaissarjojen yläpuolella, mutta niissä kuitenkin näkyy tuo pakonomainen tarve tuoda mahd. paljon kansallisia ominaisuuksia sekä käydä asianomaisten piirtäjien/käsikirjoittajien kotimaassa, eikä tuollaisen sarjakuvan lukeminen ole kovin mielekästä. Muutenkaan en itse mielly näihin tarinoihin, joissa matkustetaan oikeisiin valtioihin.

Deekymppi
Seuraa 
Liittynyt24.9.2010

Vai että sillä lailla?

Sehän siinä mielestäni onkin hyvää, kun seikkaillaan okeissa kaupungeissa, ja oikeissa paikoissa. HYVÄ NORJA! (Eikös Midthun ollut Norjalainen..? Vai mistä minä sen sain päähäni?) No, ajattele, jos vaika Ankat kävelisivät sarjakuvassa talosi ohitse! Se olisi hauskaa.

Arvostelkaa Akkareita ja nostakaa Ankka-aiheisia ketjuja!

Gabi47
Seuraa 
Liittynyt2.6.2010

Ei se nyt paha juttu ole, jos ankat Pohjoismaissakin käyvät, koska Calisotaa nyt nähdään joka tarinassa/jaksossa, mutta silti nypii yksi juttu... Miksi niissä KAIKISSA pitää käydä (tai melkein kaikissa) ?! Miksi pitää kiertää kaikki Pohjoismaat (ja aina ne samat...) ja vielä niin hutaisten? Pari sivua Tanskaa, sitten vähän enemmän Norjaa. Tulee itselleni ainakin sellainen olo, että halutaan vain erikoisuutta tai jotain käymällä kaikissa Pohjoismaissa.

~Gabi~

Vierailija

On kiva, kun Ankat käy välillä täälläkin päin, vaikka onkin hassua ajatella, että ne on "käyneet" täällä.

:)

A.K

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat