Meteorologit

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Edellinen topic oli menestys, toivon tästä samaa ; )

Ensinnäkään, älkää luulkokkaan, että olisin tyhmä, että tekisin topicin, jossa ainoastaan keskustellaan säästä ; ) Ei. Tämä on kilpailu. Tämä on kilpailu, jossa tiedolla ei ole melkeimpä mitään väliä. Kuulostaako oudolta? Tämä on kisa, jossa teen (aluksi ainakin itse, ehkä jälkeempäin, jos kisa menestyy, myös muut voivat tehdä) kysymyksiä säähän liittyen.

Esimerkki: "Mitkä on asteet ylihuomenna Oulussa päivällä?"

Oikea vastaus selviää seuraavana päivänä YLE:n Teksti-TV sivulta 402. Joka kysymyksessä kaupunki on eri. Ehdottomasti kiellettyä on katsoa vastauksia netistä tai muualta. Jos sattuu katsomaan säätä joka päivä, en tietenkään voi sille mitään. Oman itsetunnon pitäisi silloin jo hälyttää.

Tärkeimmät asiat, jotka sinun täytyy tietää, tullessasi mukaan tähän kilpailuun:

- Tämä on kilpailu ; )

- Kilpailun aihe on sää

- Tässä arvaillaan, tieto ei ole sallittua ; )

- Yksi kausi kestää niin kauan, kuin kaupunkeja, joissa on maa-asemia, riittää.

- Yhdestä oikeasta arvauksesta saa yhden pisteen.

- Kysymykset ovat joko arvauksia lämpötilasta (esim. 24 astetta)tai pilvisyydestä (esim puolipilvinen tms.).

- Mukaan pääse aina!

Kiellettyä on:

- Vanhemmilta, netistä, televisiosta ja muualta tiedon hankkiminen.

- Huonosti käyttäytyminen, totta kai.

- Valittaminen ja lukkoon-huutelu.

Minkä tahansa näistä säännöistä, jos rikkoo, on tästä topicista ulkona ainakin viikon, riippuen tietenkin teosta.

Osallistujat (vähintään 5):

- Ankkari

- tupu,hupu,lupu ja rupu

- Ankka-Fani37

- Aku Vankkis

- Tapsa99

- Persu

- SuperAnkka33

Kilpailu alkaa viimeistään torstaina (23.6)

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Lainaus:
Lainaus:
Tässä arvaillaan, tieto ei ole sallittua
Vikke: Eli jos arvaa oikein, vastaus hylätään? Ahaa..

Juuri näin! Eikun siis... Arvaus on arvaus vaikka se olisikin oikein. Elikkä ei vastauksia hylätä, jos on oikein.

Oliko tuo siis myöntävä vastaus siihen, tuletko mukaan? Pakko ei ole ; ) Tai on. Tai ei.

>XRoke>

..::Aku Ankka::..
Seuraa 
Liittynyt1.12.2009

Lainaus:
Juuri näin! Eikun siis... Arvaus on arvaus vaikka se olisikin oikein. Elikkä ei vastauksia hylätä, jos on oikein.

Oliko tuo siis myöntävä vastaus siihen, tuletko mukaan? Pakko ei ole ; ) Tai on. Tai ei.

>XRoke>

Hienoa... topan keksijä rikkoo itse asettamaansa sääntöä vitsailusta...

No en ole iloinen, mutta tylsää on kyllä. Et kyllä halua tiätääkkään kuinka monta/minkä laisia kommentteja pidän omana tietonani, tuotakin harkitsin pitkään ja en nyt halua aloittaa tähän mitään erikoista, mikä ei todennäköisesti liity mitenkään tähän topiciin.(tuostakin jätin pari asiattomuutta pois)...

Aku Vankkis
Seuraa 
Liittynyt9.7.2008

Jos kysytään että 'montako astetta Oulussa on huomenna klo 15?' niin senhän (oikean vastauksen kun arvaukset on tehty) saa helpoiten selville menemällä Ilmatieteen laitoksen nettisivuille ja katsomalla sieltä Oulun säähavainnot. Ne ovat ainakin erittäin tarkkoja ja kaikista virallisimpia lukemia mitä on. En sitten tiedä mitä tuolla mainitsemallasi sivulla on, onko siellä samat lukemat vai mitä, mutta Ilmatieteen laitoksen sivut ovat ainakin luotettavat tällaisissa asioissa.

Toiseksi minusta voisi olla myös mielenkiintoista järjestää päivittäin veikkaus, jossa arvataan kuinka monta astetta on seuraavan päivän korkein mitattu lämpötila Suomessa. Ilmatieteen laitos ylläpitää listaa jonne päivitetään aina edellisen päivän lämpimin paikkakunta ja kuinka monta astetta siellä on mitattu. Toisi ainakin lisäystä kisaan joka pelkällä yhdellä arvauksella per päivä on aika suppea.

Mutta olen joka tapauksessa mukana siis.

Vierailija

Lainaus:
Vankkis: Jos kysytään että 'montako astetta Oulussa on huomenna klo 15?' niin senhän (oikean vastauksen kun arvaukset on tehty) saa helpoiten selville menemällä Ilmatieteen laitoksen nettisivuille ja katsomalla sieltä Oulun säähavainnot. Ne ovat ainakin erittäin tarkkoja ja kaikista virallisimpia lukemia mitä on.

Juu, ehkäpä Ilmatieteenlaitoksen sivut ovat paremmat, kuin Teksti TV:n sivun. Ainakin paljon virallisemmat. Ne otetaan siis käyttöön.

Lainaus:
Sama: Toiseksi minusta voisi olla myös mielenkiintoista järjestää päivittäin veikkaus, jossa arvataan kuinka monta astetta on seuraavan päivän korkein mitattu lämpötila Suomessa. Ilmatieteen laitos ylläpitää listaa jonne päivitetään aina edellisen päivän lämpimin paikkakunta ja kuinka monta astetta siellä on mitattu. Toisi ainakin lisäystä kisaan joka pelkällä yhdellä arvauksella per päivä on aika suppea.

Loistava idea! Pitää syventyä hieman paremmin noihin sivuihin, että tajuaisikin jotain... Hieno idea kuitenkin, otan varmasti käyttöön. Ja kiitokset mukaan tulemisesta! Enään yksi käyttäjä mukaan, niin saadaan kisa käyntiin jo tänään!

>XRoke>

Aku Vankkis
Seuraa 
Liittynyt9.7.2008

Roke: Se lista löytyy kun menet Ilmatieteen laitoksen sivuille, siellä kohtaan 'Ilmastonmuutos', sieltä sitten 'Suomen nykyilmasto ja ilmastotilastot' ja sieltä 'Kesäkuun sääseuranta ja -tilastot', sieltä ensimmäisenä löytyy tuo 'Kesäkuun lämpimin päivittäin' -lista : )

Lisää porukkaan vaan mukaan (vai onko kisa jo täynnä?), kilpailun idea on loistava ja uniikki, tällaisia kunnon kisoja pitäisi olla enemmänkin.

Persu
Seuraa 
Liittynyt20.6.2011

Jos tähän kilpailuun on mitenkään mahdollista päästä mukaan, olen mukana tässä, xx-roope-keräilijä!! Joten lisäähän nimeni listaan, xx-roope-keräilijä. Toivottavasti en sanonut tuota liian epäkohteliaasti, sehän tekisi todella pahasti hallaa tällaisen uuden käyttäjän maineelle. Esitän nyt vankat perustelut siitä miksi lopulta päätin ilmoittautua mukaan tähän jännittävään ja uudenlaiseen kilpailuun, joka kuuluisi minun mielestä Pelit&leilit kategoriaan, joten ketjun aloittaja, xx-roope-keräiläjä, siirrähän viestiketjusi oikealle alueelle, ei ole hyvä että vaivalla luotu foorumi menee hukkaan käyttäjien välinpitämättömyyden takia.

Ensinnäkin sää on ollut aina ollut minulle henkilökohtaisesti hyvin mielenkiintoinen asia. Herään aina illalla uniltani siinä varttia vaille yhdeksän vain sen takia että pääsisin katsomaan säätiedotuksia eri kanavilta. Aamulla kun herään, menen aina parvekkeelle tarkastelemaan säätä ja muita siihen liittyviä asioita. Tuulen suunta, taivas, lämpötila, kosteus ja muut asiat ovat hyvin mielenkiintoisia asioita seurata. Tällä hetkellä säässä minua huolettaa eniten ilmastonmuutos. Lämpeneekö maapallo tukalan kuumaksi vai onko edessä uusi jääkausi? Se jää nähtäväksi, eli toisin sanoen kyseinen asia selviää vain odottamalla. Aina kun avaan oman tietokoneeni, menen katsomaan Ilmatieteen laitoksen nettisivut selailen niitä vähintään puoli tuntia. Tai itse asiassa kyseinen nettisivusto on aloitussivuni. Toivottavasti pääsen vielä mukaan tähän kilpailuun, sillä se olsi oikein, etteikö jopa fantastisen supermukavaa! Ainakin luulisin että minulla olisi tarpeeksi painavat perustelut siitä, miksi haluaisin tähän kilpailuun mukaan. Jään jännityksellä odottamaan xx-roope-keräilijän päätöstä kyseisestä asiasta.

Persu
Seuraa 
Liittynyt20.6.2011

Minä nostan tämän viestiketjun siinä toivossa, että käyttäjä xx-roope-kerääilijä pääsisi päättämään minun tilanteesta. Toivoisin tälle foorummille yksityisviestiti.

Vierailija

Persu, suosittelisin lukemaan aloitusviestin, sillä siinä nimen omaan sanottiin, ettei osallistujamäärässä ole mitään rajaa! Elikkäs kuka vain voi tulla mukaan kisaan, missä vain kohdassa kisaa. Nyt alkaa meteorologit kausi 1!

Ensimmäinen tehtävä:

Kaupunki, Helsinki, Asema Kaisaniemi

Tehtävänänne on arvata, mikä on asteluku ylihuomenna keskiviikkona (6.7) Helsingissä, kello 15.00. Arvausaika loppuu huomenna klo. 15.00 ja uusi kysymys ja oikea vastaus paljastetaan 6.-8.7.

Myös Vankkiksen ehdottama tehtävä on käynnissä. Tehtävähän oli arvata kuukauden kylmin ja kuumin asteluku. Oikea vastaus paljastetaan elokuun alussa.

Kysyttävää? Eli, tehtävän arvausaika päättyy huomenna tiistaina kello 15.00!

>XRoke>

//: Eheh, virheitä sattuu kaikille : )

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat