Tee-se-itse-sarjakuvakirja

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Olen lukenut arviota Akkareista topicista uusin Aku Ankka-lehti. Hyvin harvoin siellä on posotiivista palautetta. Siksipä teinkin tällaisen topicin, jossa saatte kokeilla itse miten haastavaa sarjakuvien tekeminen on. Siis idea on se, että saatte tehdä ihka oman sarjakuvakirjan/sarjakuvakirjasarjan. Tässä ohjeita sen tekemiseen:

Päähenkilö:

Päähenkilön saa itse keksiä, tai sitten se voi olla joku valmis hahmo Aku Ankasta. Kaikissa sarjoissa voi myös olla eri päähenkilöt.

Sarjakuvakirjan tekeminen:

1. Keksi kirjallesi nimi, esim. Nuutti Pulun kommellukset. Mikäli haluat tehdä kirjasarjan jossa on monta sarjakuvakirjaa, laita kirjasarjan nimeksi päähenkilön nimi ja anna kaikille kirjoille sen lisäksi omat nimet. Jos Sarjassasi on monta päähenkilöä, voit keksiä joukolle yleisnimen.

2. Piirrä kansikuva ja lähetä se galleriaan. Lisää kuvan linkki tai hakusana viestiisi. Sarjiskirjan nimi voi olla kuvan otsikko, tai voit kirjoittaa sen kuvaan mukaan.

3. Keksi sarjoja. Jos ne ovat yksisivuisia voit lähettää niitä galleriaan (näistäkin linkit tai hakusanat) mutta mikäli ne ovat pidempiä voit kirjoittaa ne tarinan muodossa viestiisi. Pitkiin sarjoihin voit piirtää galleriaan muutamia kuvia ja lisätä niiden hakusanoja/linkkejä tarinan väliin tai mieluiten loppuun, jos haluat kuvittaa pitkiäkin sarjoja. Ja jos teet kirjasarjan kukapa estäisi sinua tekemästä "jatkuu ensi numerossa"-kikkaa.

4. Muista, että kirjasarjassasi voi olla useampi "julkaisu". Kaikista kirjoista erillinen viesti. Lisää ensimmäiseen viestiin sivunumero josta seuraava osa löytyy. Voit myös ilmoittaa säänöllisen ilmestymisajan kirjasarjasi kirjoille.

Siis muista laittaa viestiisi kirjasarjan nimi ja linkki/hakusana kansikuvaan. Sarjoja (yksisivuisista joita on galleriassa linkit/hakusanat tai tarinoita jotka kirjoitat viestiisi) ja kuvaus päähenkilöstä mikäli hän on oma keksimäsi. Jos teet kirjasarjallesi jatko-osan tee siitä oma viesti jossa on kaikki edellämainitut asiat. Tässä vielä esimerkki viestistä:

(kirjasarjan nimi) Nuutti Pulu

(kirjan nimi) Nuutin Unelmat

(kansikuvan hakusana) Hakusana on Nuutin unelmat

(Kuvaus hahmosta)

Sarjoja:

Keski-iän kataluus: (yksisivuinen. Linkki tai hakusana galleriaan)

Hiihtokisoissa: (tarina)

SARJOJA PITÄÄ OLLA VÄHINTÄÄN KAKSI JA ENINTÄÄN KYMMENEN. Sarjat voivat olla kaikki yksisivuisia jotka ovat galleriassa tai tarinoita. Noita sulkeissa olevia sanoja ei tietenkään tarvitse viestiin kirjoittaa

Laitan oman sarjakuvakirjani piakkoin. Toivon, että mahdollisimman moni ryhdistäytyy ja päästää luovuutensa valloilleen tässä topicissa. Onhan oman sarjiskirjan tekemisessä kova työ, mutta mikä ei tapa se vahvistaa. Jos löytyy kysyttävää kysykää reippaasti, koitan vastailla parhaani mukaan. Mutta pitemmittä puheitta: sarjakuvakirjoja tulemaan!

T: tuplanelonen PS. muistakaa myös, että toisten kirjojen lukeminen ei ole kiellettyä, päin vastoin!

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat