Dubolajit

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

No niin, tässäpä tulee oma topsu dubolajeille, niille mainioille taistelulajeille!

Elikkäs, tässä topicissa keskustellaan dubolajeista, joihin kuuluvat muun muassa karate, judo, aikido, iaido ja taido.

Itse harrastan karatea ja pidän siitä kovasti. Ketkä muut harrastavat jotain dubolajeja, ja mitä pidätte niistä? Tässä topicisa voi myös kysellä dubolajeista, jos ei niitä harrasta. Sana on vapaa! :D (Ja kaikki vaan sitten mukaan johonkin näistä lajeista! Kunto pysyy hyvänä, hauskaa on ja oppii kaikkea hyödyllistä!)

Kia K -keltaisen vyön karateka.

Ps. Jos tässä topicissa on jotain vikaa, niin kertokaa ihmeessä!

Pps. Eikä sitten spämmätä tässäkään topicissa, kiitos!

Sivut

Kommentit (24)

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Kun kerta tulin siistimään, niin vastataas samalla..

Ex-karateka päivää, vaikka harrastukseni ajoista alkaa olla vuosi jos toinenkin jo aikaa. Surkeasti järjestetty juttu, joka kerta eri vetäjä treeneissä, ei mitään selkeää harjoitussuunnitelmaa, katoja kerrattiin minimaalisen vähän.. Kestin lopulta vihreään vyöhön asti, kunnes meni hermo. Se että osaan lyödä ja potkia oikein ja toivoakseni muistan vielä, miten irrottaudutaan erilaisissa tilanteissa, ovat ihan kivoja juttuja osata.

Jossain selkäytimessä nuo vielä ovat, ja muutama katakin varmaan menisi pienen verestämisen jälkeen.: P Kylmiltään välistä puuttuu jokunen liikesarja, jota ei muista.

Vierailija

Isoveli harrasti karatea, mutta lopetti. Itsekkin haluaisin aloitaa karaten, todennäköisesti aloitankin.

Mitäs karatessa muuten sitten harjoitellaan?

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Dubolajit

akkari11 - 11.07.11 01:34 (ID 791469)

Isoveli harrasti karatea, mutta lopetti. Itsekkin haluaisin aloitaa karaten, todennäköisesti aloitankin.

Mitäs karatessa muuten sitten harjoitellaan?

Aloita ihmeessä, sillä laji opn hyvä! (Jos siis paikkakunnallasi on jokin seura, joka oikeasti toimii...) Karatessa harjoitellaan itsensä puolustamista, eli iskuja, potkuja, torjuntoja, väistöjä, jne. On myös liikesarjoja eli katoja ta... (mitenköhän sen selittäisi...) ns. ennelta määrättyjä taisteluita, kumitea.

Toisin kuin Wondyn seura, oma seurani Jigotai toimii hyvin. Opettajat eivät vaihtele jatkuvasti, vaan meillä on lähes aina samat senseit (opettajat).

Löysin muuten kerran eräästä antikvariaatista hirveän puppukirjan karatesta. Kaikki liikkeet tehtiin (tai näytettiin) päin honkia, ja perusseisontakin oli täyttä moskaa. Ja ihan niinkuin 13 vuotiaalla voisi olla musta vyö! (Älkää sanoko, että voi!) Älkää ottako kirjojen juttuja tosissanne!

-Kia K.

Vierailija

no haluasin aloittaa karaten mutta en tiädä missä olisi sellainen sali missä saisi olla treneillä.

Lainaus:
kia k:Ja ihan niinkuin 13 vuotiaalla voisi olla musta vyö! (Älkää sanoko, että voi!) Älkää ottako kirjojen juttuja tosissanne! -Kia K.

siinä olet väärässä! minä tunnen 13½v äjjän jolla on musta vyö!!!!!!!!!

akuknakna

Vierailija

Ahaa... No, ihminen on erehtyväinen...

Tietoa oman paikkakuntansa karateseuroista saat kun kirjoitat nettihakuun kotipaikkakuntasi nimen ja kauttamerkin/pilkun ja karate. Esim: Helsinki, karate. Ainakin minulla tuo toimi!

-Kia K.

Vierailija

No, pitääpä nyt tämäkin nostaa...

Eli omat treenini ovat taas aluillaan, ja treenaaminen on kohta taas käynnissä! Kiva, jos ryhmässä on alempivöisiä, niin voi olla tyyliin "Oon tyttö ja mul on keltanen vyö!" Ei muuten, mutta kun jotkut pojat ovat itseään täynnä... (Ei sillä, että pojat olisivat huononmpia.)

-Kia K.

Ps. Tiedän, että tämä on luettu lie kuinka monesti. Voi vastatakkin! Se on ihan sallittua!

Gabi47
Seuraa 
Liittynyt2.6.2010

Olen aika pitkään harkinnut jonkun dubon aloittamista. Tarvitaanko niissä erityistä akrobaattitaitoa (tämä tyttö kun ei taida yhtikäs mitään akrotemppua)? Joudutaanko karatessa taistelemaan muita vastaan? Olisin kiinnostunut ; )

//Siinä tapauksessa laitan ehdottomasti harkintaan!

~Gabi~

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Dubolajit

Gabi47 - 10.08.11 08:22 (ID 808210)

Olen aika pitkään harkinnut jonkun dubon aloittamista. Tarvitaanko niissä erityistä akrobaattitaitoa (tämä tyttö kun ei taida yhtikäs mitään akrotemppua)? Joudutaanko karatessa taistelemaan muita vastaan? Olisin kiinnostunut ; )

~Gabi~

Aloita ihmeessä, vaikuttaa jotenkin sinulle sopivalta. Jos akrobatiaa taida, karate lienee paras. Judoa ei kannata silloin harkita. Karatessa ei juurikaan agrobatiaa tarvitse, tarvittava opitaan siellä. Tasapainoa tarvitaan jonkun verran, mutta sitäkin siellä oppii! Laji on erittäin monipuolinen! Taisteluista vielä senverran, että taisteluja kyllä on, mutta ne eivät ole pakollisia. Harjoitusmatseja on, mutta niissä ei saa matsata tosissaan, ettei pariin satu! Hyvä laji on, senvoin sanoa vuoden treenien jälkeen!

Kia K -kuudesluokkalainen karateka.

Vierailija

Lainaus:
Joudutaanko karatessa taistelemaan muita vastaan? Olisin kiinnostunut ; ) ~Gabi~

Karatessa joudutaan kyllä "ottelemaan" pareittain, joka on tälläistä vapaamuotoista ja rentoa. Ylemmissä vöissä sitten otetaan sellaisia kunnon "matseja", mutta ne eivät koske aloittelijoita. Yleisesti tunnit käytetään paritekniikkojen ja tavallisten tekniikkojen harjoittamiseen.

Itse olen harrastanut karatea noin viisi vuotta ja siirtynyt tämän vuoden puolella aikuisten ryhmään. Oma vyöni on aikuisten sininen, eli hieman korkeatasoisempi kuin junnuvyöt. Karate on kyllä oivallinen urheilulaj, jossa saa samalla kerralla kuntoa sekä itsepuolustusoppeja. Karateen ei tosiaan tarvitse akrobatiaa. Ainoa akrobaattinen haaste minulle on ukemit, joita en vain millään suostu oppimaan. Mutta jos kiinnostusta riittää, niin kannattaa yrittää. Karate ei ole sinänsä edes vaativaa, vaan perusidean oppii helposti ja nopeast.

-Mathilda

Vierailija

Juurikin näin!

Itse olen vasta tälläinen keltavöinen aloittelija (Toisin kuin sinä.), mutta ukemit eivät kyllä tuota päänvaivaa! Ihan helppoja! (Kerran piti tehdä betonilattialla...) Kiva laji on!

-Kia K.

Vierailija

Lainaus:
ukemit eivät kyllä tuota päänvaivaa! Ihan helppoja! (Kerran piti tehdä betonilattialla...) -Kia K.

Kunpa osaisin itsekkin hieman paremmin, kun ei ole meille edes kunnolla opetettu tätä. Ukemini näyttävät aina pelkiltä kuperkeikoilta... Pitäisi harjoitella ne kunnolla, kun meillä on jo hyppyukemeja, joita en todellakaan uskalla edes yrittää.

-Mathilda

Vierailija

Hyppyukemi? Kuulostaa kivalta! Vaikka itse sanonkin, niin oma ukemini menee senverran hyvin, että tuota voisi kokeilla! Mietin kyllä vieläkin, miten jotkut ryhmästämme (Kaikki yhtä pitkään harrastaneita!) voivat edelleen tehdä ukemin "polviltaan". Pystystä se tehdä pitää, sanon mä! Mutta... On kyllä pakko myöntää, että ahkerasta harjoittelusta huolimatta en vieläkään osaa kärrynpyörää! Noloaah... :P

Mutta kyllä karate on kivaa!

-Kia K.

Vierailija

ei vitsi! Seisaaltaan! Itse teen polviltaan ja kuperkeikan... Todella sinivöinen kun olen. Kärrynpyöriäkään en hallitse kunnolla. Kaikki tälläiset akrobaattiset sydeemit puuttuu. Mutta karate on kyllä muuten oikein antoisaa ja rentoa. Aikuisten katat ovatkin jo hieman haasteellisempia, kuin pelkät pinan katat. Siinä sitten kokeestakin tippui pisteitä. Nyt aion pysyä hetken sinisellä vyöllä, jotta kehittäisin taitojani paremmaksi.

-Mathilda

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat