Akkarit liian kalliita

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Listaan hintoja ylös ja saatte sanoa onko ne ihan liian kalliita itse en tykkää kovakantisten hinnoista

Mailman historiat 33,0= 26,90*

Taskari=4,50 normi 4,70 normi 4,50 mini 7,70 tupla 7,50 tupla 9,90 tripla

teemat 4,90-5,90

Kovakantiset 15-40

Näköispainokset 75,00

roope sedät 1,95-3,80

Aku ankka lehti - 2.60-3,00?

siin oli osa hinnoista

* alennus

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

No joo ei tohon kaikkeen riittäs raha, mutta onneks mulle tulee akkari lehti ja roope setä tilauksena niin ei tarvii ostaa niitä kaupasta. Taskareita ostan säännöllisesti minejä ja teemoja sillon tällön niin kyllä raha yleensä riittää. Ostan sen mukaan mihin rahat riittää. Kovakantiset on sitten toinen juttu niitä ei mun tuloilla hankita. (Ainakaan kovin usein) Kova kantisia hyllyssä kuitenkin on, mutta suurimman osan oon saanut niistä lahjoina.

Vierailija

Joo kun vähän ajattelee niin onhan se hinta noussut.

Mutta kun miettii kustannukset :

-painokulut

-työntekijöiden palkat

-painokoneiden huollot sun muut

-korvaus piirtäjille, käsikirjoittajille

-Erilaiset verot Esim. ALV

-Korvaus kaupalle(kaupat myy hyllytilaa)

Kaikki tuo niin ei siitä paljon käteen jää joten hinta on väkisinkin korkea. Mutta minkäs teet. Nykyään kaikkien tuotteiden hinnat on nousussa.

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Akkarit liian kalliita

Puliwari - 12.07.11 04:21 (ID 792114)

Joo kun vähän ajattelee niin onhan se hinta noussut.

Mutta kun miettii kustannukset :

-painokulut

-työntekijöiden palkat

Kaikki tuo niin ei siitä paljon käteen jää joten hinta on väkisinkin korkea. Mutta minkäs teet. Nykyään kaikkien tuotteiden hinnat on nousussa.

Cato
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Taskarit on halpoja, mutta nuo tietyt kovakantiset ovat kyllä kovissa hinnoissa mm. Ankkain suvun historia ovh on 59€, toki sitä saa halvemalla.

Jotain ihmeellistä on kyllä Sanomien kovakantisten hinnoittelussa, kun vertaa esim: Enkun-kielisiä kirjoja saa netistä n. 20 egellä mm. Floyd G:n koottuja.

Voi tietty sanoa että englanninkielisellä kirjalla on laajempi yleisö, totta, mutta ei pelkät käännöskulut sitä selitä että finski-versio on niin kallis.

Nykyään on myös valtava määrä painokapasiteettia maailmalla, mitä myös Sanoma oy on hyödyttyänyt, joten ei noi painokulutkaan korkeita hintoja selitä. Työvoimakustannukset ovat myös matalia halpatyövoimamaissa kuten Virossa. Joten sekään selitys ei pidä.

Joten Sanomien kirjoilla (osalla siis) on siis valtava kate, se on ainoa selitys

DONUONTYHMÄ
Seuraa 
Liittynyt11.7.2010

Uskallanpa väittää, että hintojen nousun suurimpana syynä on ahneus. Sokeaa ankkafanijoukkoa on helppoa vedättää ostamaan uutuuksia pöyristyttävin hinnoin. Tätä on pohdittu myös Kvaakissa...

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Akkarit liian kalliita

Tomppu97 - 11.07.11 07:48 (ID 791673)

No joo ei tohon kaikkeen riittäs raha, mutta onneks mulle tulee akkari lehti ja roope setä tilauksena niin ei tarvii ostaa niitä kaupasta. Taskareita ostan säännöllisesti minejä ja teemoja sillon tällön niin kyllä raha yleensä riittää. Ostan sen mukaan mihin rahat riittää. Kovakantiset on sitten toinen juttu niitä ei mun tuloilla hankita. (Ainakaan kovin usein) Kova kantisia hyllyssä kuitenkin on, mutta suurimman osan oon saanut niistä lahjoina.

Sama täällä.

Mikael McDonald
Seuraa 
Liittynyt6.5.2011

LAINAUS:

Joo kun vähän ajattelee niin onhan se hinta noussut. Mutta kun miettii kustannukset :

-painokulut

-työntekijöiden palkat

Kaikki tuo niin ei siitä paljon käteen jää joten hinta on väkisinkin korkea. Mutta minkäs teet. Nykyään kaikkien tuotteiden hinnat on nousussa.[/quote]

(Lainaus loppuu)

Tuo on kyllä taivahan tosi. Nykyvaltiot elävät rahastuksella ja kaupankäynnistähän sitä saa.

Ja lisäksi kun mietitään kuinka suosittu formaatti Aku Ankka on, niin kyllä tässä hienovaraisessa hinnankorotuksissa on sekin, että loppujen lopuksi kuluttajat ovat lähes poikkeuksetta valmiita maksamaan vaaditut hinnat vaikkakin pitkin kynsin ja hampain.

("Mick McD")

Vierailija

Oikeesti akkareiden hinnat on noussu muutaman vuoden aikana törkeesti. Vielä vuonna 2005 akkari maksoi vain vähäiset 1,90 eur/kpl. Tiesittekö muuten, että Suomi on hyvin kallis maa? Kun sisareni oli kuukauden Saksassa työssäoppimassa ja hän lähetti minulle sähköpostia esim. ruoan hinnasta, ilmeni minulle Suomen olevan hieman kalliimpi paikka. Mutta kun saksalaisia opiskelijoita tuli Suomeen, heillä ei ollut varaa ostaa melkein mitään!

Vierailija

Taskarin hinta on vielä jotenkin siedettävä, mutta esim Rosan kovakantiset maksavat kolmekymppiä, ovathan ne hyviä mutta kympi halvempia nekin saisi olla, jos Akkareita ostaa niin tottakain ne ovat kalliita, siksi kannatttaa tilata ne suoraan postilaatikkoon.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat