Supersankari-roolipeli

Seuraa 
Liittynyt1.3.2011

Ps. Haluisin tämän topicciin mukaan ylläpitäjäksi minun kanssa:

1.Tupu,Hupu,Lupu ja Rupu

2.LäPä*7

3.D-on Ros-a

4.Ansku2001

5.Eductation

6.aw

7.

Tämä on Supersankari-roolipeli joka on pyörinyt jo kauan päässäni, ja sen takia päätin tehdä tälläisen. Lue ekana säännöt ja ”selitystarina” ja sitten vasta kirjoita tähän keskusteluun.

Selitystarina: Viime aikoina on kadonnut tärkeitä Ankkalinnan henkilöitä. Ensimmäinen uhri oli pormestari Piri Pösö. Seuraavat uhrit olivat tunnetut miljardööri Roope Ankka ja keksijä Pelle Peloton. Yhtenä yönä kaapparijengi yritti kaapata Taikaviitan. Kaappaus oli tällainen: kun Taikaviitta oli partioretkellään Ankkalinnassa niin joku tumma hahmo hyökkäsi katolta Taikaviitan kimppuun. Kaappari löi Taikaviittaa pampulla ja Taikaviitalta lähti taju. Taikaviitan onneksi paikalle saapui Fantom Ankka. Kuuluisa kadonnut vanha Taikaviitta. Fantom Ankan p’’ll’ oli samanlainen puku kuin Taikaviitalla. Fantom Ankka karkoitti kidnappaajan karkoitus pysyyllään ja vei Taikaviitan Ruusulinnaan. Taikaviitta tuli tajuihinsa ja hämmästyi kun näki Fantom Ankan. Kuitenkin hän kiitti häntä pelastuksestaan. Joka päivä katosi yksi kuuluisa ankkalinnalainen. Taikaviitta päätti liittoutua Fantom Ankan ja muiden Ankkalinnan supersankareiden kanssa Fantom Ankan ehdotuksesta. Oli kaapattu tarpeeksi tärkeitä ankkalinnalaisia jotta iso operaatio ”SK” (supersankarit koolle) alkaisi. Ensimmäinen tapaamisaika ja –paikka oli klo 24.00 Ruusulinnassa. Oli vain yksi mutka supersankareiden matkassa. Superkarhut (karhukopla) aluksi ei halunnut pelastaa Roopea, jotta he voisivat ryöstää aution rahasäiliön. Mutta Fantom Ankan sanojen jälkeen: ”Jos pelastatte Roope Ankan – niin hän tienaa lisää rahaa ja te voitte ryöstää hänet silloin, kun rahaa on enemmän”. Tämä lause vakuutti karhuveljekset auttamaan supersankareita. Ja sitten kaikki oli valmiit suureen operaatioon,

Kun tämä jakso on saatu loppuun teen uuden selitystarinan.

Säännöt:

Täällä voit varata itsellesi supersankarin. Muista kuitenkin ensin katsoa, onko haluamasi supersankari varattu. Jos supersankari on varattu, saat sen tietää siitä, että sen eteen on laitettu tälläinen merkki (X)

HUOM. Minä en ehkä ehdi aina merkitä jo varatut supersankarit, joten tarkistakaa varmuuden vuoksi, onko haluamanne supersankari vapaana.

Tässä voit varata tunnetut Aku Ankan supersankarit. Esim. Bongaat (näet) Taikaviitan, ja haluat roolata sillä, tarkistat, että se on vapaana, täytät lomakkeen (jos se ei ole vielä varattuna). Kun olet tehnyt tämän, pääset heti roolaamaan.

Tässä lista supersankareista, ja niiden henkilöisyydestä:

HUOM. Kaikkien supersankareiden henkilöisyyksiä e tiedetä, esim. Spektron, Salamoojan, Kristiina Jadeketun ja monien muiden. Näille supersankareille voit keksiä oman henkilöllisyyden.

HUOM. Jos kaksi henkilöä haluaa esim. Taikaviitan, se joka ilmoitti siitä ekana saa pitää sen.

1.Taikaviitta = Aku Ankka

2.Viitatar = Iines Ankka

3.Ireyon = ei tiedetä, voit keksiä

4.Zafire = ei tiedetä, voit keksiä

5.Herra Näkymätön = ei tiedetä, voit keksiä

6.Taika Ankka = Magi Mustonen

7.Neliapila = Hannu Hanhi

8.Rauta Hansu = Hansu Hanhi

9.Superhessu = Hessu Hoopo

10.Lepakko Ankka = Touho Ankka

11.Spektro = ei tiedetä, voit keksiä

12.Superkarhut:

Lentävä karhukelmi = 176-176

Pakastaja kelmi = 176-167

Väkivahva karhukelmi = 176-761

Superkarhujenpomo = Vaari

13.Rahoittaja = Kroisos Pennonen

16.Kybermies (”Taskarin sankarit” 2) = Riku Noro

18.Laki lakeeija = Kaarlo

19.Supersusi = Sepe Susi

20.Hurja kolmikko= Ankanpojat: Tupu, Hupu ja Lupu

21.Musta Pekka (Pahassa seiskassa) = Musta Pekka (tavallisena)

22.Mustakyyppi = James Ponteva

23.Teräshännys = Juuso

24.Turborenki = Lievistö

25.Suuri siivooja = Tohtori Siivola

Bongasitko jo oman supersankarihahmosi? Täytä tämä lomake viestissäsi niin olet mukana:

Supersankarin ”sankari” -nimi: esim. Lepakko Ankka (tai joku muu)

Supersankarin toinen henkilöisyys: esim.Touho Ankka (tai joku muu)

Supersankarin sukupuoli: esim. mies (tai nainen)

Supersankarin hahmo: esim. ankka (tai joku muu, esim. hanhi, koira, sika, kana, pöllö, susi, kettu, lokki, papukaija ja muut)

Supersankarin apulainen (Jos on. ):

Jos kaikki hahmo ovat varattuja niin voit kysyä joltain supersankarilta/käyttäjältä: ”Voinko olla sinun superapulaisesi?” Jos hän suostuu niin täytä tämä lomake viestissäsi: (Supersankarin nimen ja muut voi keksiä päästä)

Supersankarinapulaisen nimi: esim. Salama Z

Supersankarinapulaisen toinen henkilöisyys: esim. Saku Rankka

Supersankarinapulaisen hahmo: esim. ankka (tai joku muu, esim. hanhi, koira, sika, kana, pöllö, susi, kettu, lokki, papukaija ja muut)

Minkä supersankarin apulainen olet?

Jos kaikilla supersankareilla on jo apulainen niin voit olla tavallinen Ankanlinnalainen. Haluatko olla tavallinen asukas? Täytä lomake:

Asukkaan nimi: esim. Petro Uhdas

Asukkaan ikä: esim. 38 vuotias

Asukkaan työpaikka: esim. Puistonvahti (alempana voit valita itsellesi työpaikan)

Asukkaan asuinpaikka: (alempana voit valita itsellesi asuinpaikan)

Työvaihtoehdot:

-Palomies.................palkka: 345 mk/ päivä...........Työpäivät: ma-pe

-Poliisi.................palkka: 345 mk/ päivä...........Työpäivät: ma-pe

-Margariininpakkaaja.................palkka: 150 markkaa/ päivä...........Työpäivät: ma-pe

-Kauppamyyjä.................palkka: 150 mk/ päivä...........Työpäivät: ma-pe

-Puistonvahti.................palkka: 200 mk/ päivä...........Työpäivät: ma-pe

-Poliisin apulainen.................palkka: 225 mk/ päivä ...........Työpäivät: ma-pe

-Suolakurkkujen suolapitoisuuden tarkastaja .................palkka: 150 mk/ päivä...........Työpäivät: ma-pe

-Sähköinsinööri.................palkka: 300 mk/ päivä...........Työpäivät: ma-pe

-Kouluopettaja.................palkka: 300 mk/ päivä...........Työpäivät: ma-pe

-Lääkäri.................palkka: 345 mk/ päivä...........Työpäivät: ma-pe

-Hammastikkujen veistäjä.................palkka: 150 mk/ päivä...........Työpäivät: ma-pe

-Matkaopas.................palkka: 275 mk/ päivä...........Työpäivät: ma-pe

-Kahvilan mainostaja.................palkka: 200 mk/ päivä...........Työpäivät: ma-pe

-Lukio-opettaja.................palkka: 345 mk/ päivä...........Työpäivät: ma-pe

-Television korjaaja.................palkka: 250 mk/ päivä...........Työpäivät: ma-pe

-Kivipatsaiden veistäjä /maalari.................palkka: jos joku käyttäjä ostaa sinulta jonkun patsaan/maalauksen sinun hinnalla ...........Työpäivät: silloin kun haluaa

Jos mikään näistä työpaikoista ei kelpaa, niin voit tehdä oman työpaikan. Esim. salapoliisi ja muut työpaikat. Jos olet esim. salapoliisi niin minä teen sinulle jutun jonka sinun pitää ratkaista. Jos ratkaiset jutun saat palkkion. Jos et, et saa palkkiota.

Asuinpaikkavaihtoehdot:

-Paratiisitie (talonumero 1-20)

-Julle Ankanpäänkatu (talonumero 1-20)

-Neliapilakuja (talonumero 1-20)

-Hanhettarentie (talonumero 1-20)

-Ankkapuhtaankuja (talonumero 1-20)

-Pollekuja (talonumero 1-20)

-Hurttatie (talonumero 1-20)

-Ketkukuja (talonumero 1-20)

-Maissitie (talonumero 1-20)

-Pormestarinkuja (talonumero 1-20)

-Valtuustontie (talonumero 1-20)

-Nokkakuja (talonumero 1-20)

-Hanhikuja (talonumero 1-20)

-Ankantie (talonumero 1-20)

-Sankarinkuja (talonumero 1-20)

Ja jos olet jo täyttänyt lomakkeen niin lue loppusäännöt. : )

Aina kun kirjoitat viestin tähän roolipeliin lisää siihen linkki omaan lomakkeesesi, että jokainen supersankari saisi tietää kuka olet. Kun supersankaria ei tarvita niin voit pukeutua tavalliseksi ankanlinnalaiseksi. Voit mennä töihin ja sulla saa olla joku harrastus, ystävä ja kaikkea muuta. Alussa jokaisella pelaajalla on 1 000 markkaa/mk. Jos haluat mennä kaupoihin niin voit mennä näihin kauppoihin:

Kauppalista:

Ankkarauta / Rautakauppa

Ankanravinto / Ravintokauppa

M&K / Muoti ja kauneuskauppa

Hanhen kulta / Korukauppa

Leluversumi / Lelukauppa

Ankan aarteet / Antiikkikauppa

Hanhen musa / Musiikkikauppa

Kalkkunan vaatteet

Hanhen tekniikka / Tekniikkakauppa

Ankkalinnan posti / Posti ja postikauppa

Ankkojen sähkö

Pulujen sanomat / lehtikioski

Iineksen Ihanuudet / Iineksen oma muotiputikki

Kotikauppa / Netissä oleva kauppa

Ankanpään maissi / Matkamuistokauppa

Makeisankka / Makeiskioski

Tässä roolipelissä on myös Ilta-Pulu ja Kumma-Sanomat. Ilta-Pulun ja Kumma-Sanomat tekevät minä ja pari muuta käyttäjää topicissa, Ankanlinnan uutiset johon laitetaan kaikki uutis ehdotukset. Ja lopuksi minä ja pari muuta käyttäjää muokataan ideoistanne lehden ja kopsaan sen tänne ja ilmoitan ilmoitus taululle, millä päivällä se ilmestyi ja millä sivulla se on. Mitä tarkoittaa ilmoitustaulu? Se tarkoittaa taulua jossa ilmoitetaan viikon-kuukauden tapahtumia. Yleensä teen omia ideoita lehteen, mutta jos tulee hyviä ideoita, lisään ne sanomalehtiin.

ILMOITUSTAULU:

SALAINEN! VAIN SUPERSANKAREILLE!

Supersankareiden varusteiden tekijä on Eka Vekara ja hänen kumppaninsa Atomiinus. Ensimmäinen tarvike jonka Eka Vekara ja Atomiinus teki supersankareille on Rannekkello. Se rannekello ei ole avallinen kello vaan viestien lähettäjä. Jos esim. Fantom Ankka lähettää viestin supersankareille niin se ei tule kännykkään vaan supersankareiden rannekellon näyttöön. Lisäksi jokainen supersnkari pystyy lähettää viestejä toisille supersankareille. Jotta kukaan tavallinen ihminen ei saisi tietää viestistä, viesti tulee lyhenteenä. Lisäksi jokaisen supersankarin kellon sisällä on jäljitin jonka avulla muut supersankarit voi jäljittää ne hädässä.

Tässä ovat supersankareiden viestilyhenteet:

SKR / Supersankarit kokoon Ruusulinnaan!

KIJ / Kaappari iski jälleen!

OP / Operratio pilaantui!

A / Apua!

JK / Jäljitä kaappari!

SKK / Sain kaapparin kiinni

AJMR / Apua jäljitä

SSKPP / Sain selville kaappareiden piilopaikan!

OVPM / Olen vangittuna! Pelastakaa minut!

PO / Peruuttakaa operaatio

RV / Ruusulinna vaarassa

KV / Kärppätalo vaarassa (Kärppätalo on yksi Fantom Ankan tukikohdista)

Lisää lyhenteitä voit keksiä itse, mutta muista: kun teet lyhenteen, lisää siihen suluissa mitä se lyhennys tarkoittaa. Ilmoitus taululle tulee sitten kaikki erityis tapahtumat, ja uusimman Ilta-Pulun ja Kumma-Sanomien sivunumero.

Ja muuten on ihan tavllista roolipeliä.

Tässä on minun hahmoni:

Supersankarin ”sankari” -nimi: Fantom Ankkka

Supersankarin toinen henkilöisyys: Uca Ancca

Supersankarin sukupuoli: mies

Supersankarin hahmo: Ankka

Supersankarin apulainen: ei ole

Asukkaan nimi: Uca Ancca

Asukkaan ikä: esim. 58

Asukkaan työpaikka: Salapoliisi

Asukkaan asuinpaikka: Sankarinkuja 1

Vihi Ankan luonne:

Uca Ancca on rauhallinen salapoliisi, joka löytää ratkaisun/syyllisen jonka etsivä Kaasin joukot eivät löydä missään ryöstössä, murhassa ja kaappauksessa. Uca on ystävyystynyt kuuluisan etsivän, Mikki Hiiren kanssa. Uca elää ilman vaimoa isossa kartanossa. Uca Ancca on kaukaista sukua Aku Ankalle. Kerran yksi reportteri teki jutun Ucasta ja laittoi sen lehteen. Ja kun yksi sarjakuvapiirtäjä huomasi sen, niin teki sarjakuvan Ucasta, mutta teki Ankan sijalle koiran. Ucan hermot ovat teräksestä ja hän on tottunut odottamaan. Kerran Uca jäi eläkkeelle, ja rupesi asumaan herraksi. Mutta vanhaa ammmattia hän ei jättänyt. Kun tuli rikoksia niin Uca päättää selvittää ne. Ja aina onnistuu ratkaisemaan arvoituksen.

Ja nytten haluaisin paljastaa kuka saa olla minun kanssa ylläpitää tätä topiccia! Ne onnekkaat ovat:

1.Tupu,Hupu,Lupu ja Rupu

2.LäPä*7

3.D-on Ros-a

4.Ansku2001

Jos on kysyttävää niin kysykää.

T:Nupu Ankka

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Hieno topa Nupu!

Mutta en ole mikään roolipeli fani joten en oikeen sitten voi pitää tätä yllä, mutta täällä on paljon muista ketä haluaisi kyllä, kannattaa laittaa mainosta kehiin. Onnea Topicille!

aw
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Supersankarin ”sankari” -nimi: Taikaviitta

Supersankarin toinen henkilöisyys: Aku Ankka

Supersankarin sukupuoli: mies

Supersankarin hahmo: Ankka

Supersankarin apulainen:Ei ole.

Asukkaan nimi: Aku Ankka

Asukkaan ikä: 46

Asukkaan työpaikka: Salapoliisi

Asukkaan asuinpaikka: Sankarinkuja 2

Käykö että tavallisena kansalaisena Aku Ankka Avustaa Uca Anccaa salapoliisitöissä?

Ps:Nupu, miksi sinulla on ylhäällä ylläpitäjälista jossa on 6 nimeä ja alhaalla ylläpitävälista jossa on 4 nimeä?

Ansku2001
Seuraa 
Liittynyt8.6.2011

Mä voin auttaa ylläpitämisessä:

Supersankari: Ireyon

Toinen henkilöilyys: Fatima Kettu,varasti ylipapin maagisen lasikissan(lue: Yövuoro) ja tuli kuolettomaksi.

Laji: Kettu

Apulaista ei ole.

Ireyon varattu

Vierailija

Saisinko auttaa ylläpitämisessä, turhat viestit pois loitolta ja muut. Pääsisinkö, nyt.

Supersankari: Superhessu

Henkilöllisyys: Hessu Hopo

Työ: Palomies (myös supersankari) Palkka: 345 mk

- Education

Valmis?

Vierailija

Education, ihan kuin olisit mode. En tahtoisi sanoa mutta olet aika määräilevä sekä itsepäinen käyttäjä. Mutta aika harvoin kyllä hyvä. Ja olen katsonut kaikki viestisi ja ne ovat spämmiä.

En tule roolipeliin nyt tällä hetkellä, tulen joskus toisten.

$ Korpinportti

Ansku2001
Seuraa 
Liittynyt8.6.2011

Lainaus:
Re: Supersankari-roolipeli

Korpinportti - 29.07.11 11:57 (ID 801135)

Education, ihan kuin olisit mode. En tahtoisi sanoa mutta olet aika määräilevä sekä itsepäinen käyttäjä. Mutta aika harvoin kyllä hyvä. Ja olen katsonut kaikki viestisi ja ne ovat spämmiä.

En tule roolipeliin nyt tällä hetkellä, tulen joskus toisten.

$ Korpinportti

Ja sinäkin luulet olevasi joku kokenu käyttäjä,huh!

Allu,kyllä se on sellainen,mutta siellä ei varsinaisesti kirjoitettu yli vuoteen.

Education,voisit kyllä korjata vähän viestiäsi. Vinkki: Tämä voisi mielestäni jäädä:)

Tämä jää:(

Elips,ilmaise vain oma mielipiteesi.

Tämä topic saa mielestäni menestyä hyvin.

Huhuhuh,aikamoinen hälinä moisesta miniskidi-jutusta.

//: En siis toivo kenekään loukkaantuvan!

Ansku2001,ei nyt jaksais vaakkuu..

tupu,hupu,lupu ja rupu
Seuraa 
Liittynyt8.2.2011

Tulen mukaan aivan varmasti!:)

Tässä hahmoni:

Super-sankarin nimi: Lepakko Ankka= Alias Touho Ankka Supersankarin sukupuoli: Mies ikä: 19 vuotta vanha Supersankarin laji: Ankka Supersankarin apulainen: ei ole, eikä tule olemaankaan Asukkaan työ-paikka: Puiston- vahti Sankarin luonne: Lepakko Ankka on toheloiva sankari, joka kuitenkin, joskus voittaa vihollisensa toilailullaan. Lepakko Ankka on myöskin puiston- vartija aina välillä. Lepakko Ankan tyttö-ystävä on aina välillä sankari- ajalla, sankaritar-nimeltään Sinkku Ankka. Lepakko Ankka yrittää aina välillä vähän näyttää taitojaan sankaritrar tyttö-ystävälleen, jotta Sinkku vaikuttuisi häneen.

Ja kiitos Nupu, kun pestasit minut ylläpitäjäksi! Tulen tähän topaan niiiin monta kerran kuin pääsen!

Ansku2001
Seuraa 
Liittynyt8.6.2011

/Ireyon tuijotti pimeää tyhjyyttä.

-Tyyyyyyllllsäää,hän tokaisi ikävystyneenä. Pian hänen vierellään oleva Anne Adreu(Anna Abreu) nyökkäsi. Ireyon huolehti hänestä,jotta sieppaajat eivät löytäisi häntä. Nabomma(Madonna)

oli siepattu eilen. Fatimalle soitettiin. -Here's I,all fine. -Älä esitä puhuvasi englantia,Taikaviitta tiukaisi. -Hönttiä kylläkin,että siepp-Mitäh???? Siepaajat iskivät!

SOS!/

Tälleenkö?????????????

Ansku2001,ankkamaista vaakkumista ympäri vuoden!

tupu,hupu,lupu ja rupu
Seuraa 
Liittynyt8.2.2011

/Olin uurastanut koko-päivän suojellut kuuluisaa ralli-tähteä, Sabestian Loeppiä ja Debastian Ohierta, ja olin aivan puhki. Juuri silloin Eka Vekara soitti, että sieppaajat olivat taas hyökänneet! Eka Vekara käski minua tulemaan entistäkin nopeammin Ruusulinnaan, jossa miettisimme mitä voisimmme tehdä asialle. Otin mukaani suojeltavani ja kun olin perillä Ruusulinnassa toin heidät sisään./

tupu,hupu,lupu ja rupu
Seuraa 
Liittynyt8.2.2011

No, sovitaan vaikka tällä kertaa, että voit olla Milla Magia, mutta toivoisin, että kukaan muu ei tekisi näin! Ja muuten, jos aiot tulla mukaan tähän roolipeliin, wulffi, niin sinun täytyy tehdä tämä lomake muitten nähtäväksi.

Tupu, Hupu, Lupu & Rupu alias nelikkö

LäPä7*
Seuraa 
Liittynyt1.11.2010

Kiitos kun olen ylläpitäjä Nupu!

Herra Näkymätön

Eka Vekara

Mies

Ankka

Ei ole (apulaista).

{LäPPä}

P.s. Pitikö minun laittaa Touhon tavallinen luonne?

--------------------------------------------------

Herra Näkymätön, tylsyyden valtias. Hänellä oli toooooooooooosi tylsää. Tylsää. Sitten hänellä alkoi soidan Nokkijan tune (Nokkija -puhelin (otettu Nokiasta)).

- Haloo, vastasi Hra. Näkymätön.

Ai jaa, jaa. Lähden mobiilla.

Hra. Näkymätön lähti Ruusulinnaan, jotain oli tapahtunut, nimittäin supersankarit olivat pulassa!

tupu,hupu,lupu ja rupu
Seuraa 
Liittynyt8.2.2011

Anteeksi Läpä*7:n, mutta hahmosi henkilöllisyys on minun hahmoni henkilöllisyys, jonka olen tehnyt sinua ennemmin. Katsopas ensimmäisen sivun viimeistä viestiä, ja huomaat, että MINUN henkilöllisyyteni on Touhu Ankka. Eli, vaihdapas henkilöllisyyttäsi.

/Hetken päästä huomasin jonkun liikkuvan Ruusulinnassa.

Minä: Hei, kuka siellä?

Se joku ei vastannut ja kylmä väre hiipi sielussani ja samalla myöskin suojeltavieni sieluissa./

Ps. Sopisiko LäPä*7:n, että se joku joka hiippaili Ruusulinnassa olisikin sinun hahmosi, eli hra. Näkymätön?

Sivut

Ketju on lukittu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat