Parhaat lainaukset Ankka-julkaisuista

Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Tässä topicissa on yksinkertainen idea. Idea on nimittäin se, että tähän topicciin saa laittaa omasta mielestään parhaimmat lainaukset eri Ankka-julkaisuista. Sain idean tähän luettuani juttua Kulmikkaat munat. Periaatteessa kriteerinä on vain se, että kyseinen lainaus on _sinun_ mielestäsi jotenkin hauska tai muuten erikoinen.

Tässä ei kilpailla tai arvostella / äänestetä. Tässä topicissa pelkästään laitetaan parhaimpia lainauksia ja keskustellaan niistä. Toki voi kertoa mielipiteensä, mikä omasta mielestä on erityisen hyvä muiden laittamista, mutta ei siis äänestystä.

Kysyttävää? Jos on, niin kysykää vaan.

Tässä on minun ensimmäinen lainaus, ja se on jutusta Kulmikkaat munat:

Joku ankanpojista Akun muuri-vertailuun: "Melkein - paitsi että se on erilainen."

Oma kommentti: Miten suuri viisaus. ;)

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Ankanpojat keskenään puhuvat akusta: eikö teistä viisi tuntia tauotonta unta ole liikaa hänelle? Munaajan veljenpoika- unimaailman vanki

Vierailija

Heti ensimmäisenähän minulla tulee mieleen Barksin klassikosarjan "Puhuva koira" ilmaus, "Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä." Se on aina jäänyt mieleen ja on niin hauskakin. Myös Carlin tarinan "Takaisin Klondikeen" viimeisessä ruudussa ankanpojat tokaisevat "Roope-sedällä on sydän, ja kultainen sellainen!" Olen nähnyt sen myös monessa eri muodossa, mutta tuo on erityisesti jäänyt mieleen. Lisäksi Rosan tarinoista on jäänyt muun muassa mieleen tällainen ilmaisu: "Aku! Mitä @!#X&§ sinä täällä teet? Nuo kiroilumerkit eivät varmaan ole oikein, mutta tarina on kuitenkin Don Rosan "Unelmoiden läpi elämän". Muitakin mahtavia sanontoja on varmasti jäänyt mieleen, mutta kaikkia en nyt vain satu muistamaan. Kirjoittelen kyllä tänne myöhemmin lisää.

-Scrooge McD, World the richest duck and King of the Klondike-

Vierailija

''Iho umpeen vanha vuohi!'' -Pellen keksimä puhelimeen vastaava kone. Tämäkin löytyy jostain vanhasta Aku Ankasta.

Vierailija

Minun mieleeni on jäänyt seuraavat lauseet/sanat:

- Sinä pieni mitättömyys!

- Tyhjää päässä, kun järki on jäässä! Kiljun-karjun kriik!

- Aku! Mitä @!#X§ sinä täällä teet?

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Minä huomasin tässä aika vasta erästä lehteä lukiessani sellaisen lauseen jostain Aku Ankasta kuin tämä:

- Kuka nyt haluaisi lukea sarjakuvaa ankoista?

Noin sanoi joku muuta eläinlajiaa edustava mies.

Vierailija

Nämä ovat jääneet minulle mieleen:

-"Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

-"Kuka nyt voisi vanhalta ruhjaantuneelta rouvalta velkoja pyytää?

-"Älä naarmuta sitä hengitykselläsi!

-"Ennen kun jatkamme eteenpäin, pyytäisin sinulta palveusta.

-"Nyt yksi niistä tippui lattialle, ja rikkoutui kuin muna!

Noista jotkuut ovat voineet mennä väärin, koska ihan varmasti en muista kuin ekan..

~Aksu~

Vierailija

"Turtanat ovat niin liukkaita. Siksi ne pitää karhentaa." Sano yksi turtana tehtaan johtaja Don Rosan turtana jaksossa. NÄÄS!

"DTNW" SPM fani.

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Tässä on kolme hyvää lainausta uusimmasta Aku Ankasta:

Aku s.7: "Nälkä vaivaa. Onneksi kaatopaikalle ei ole pitkä matka."

Repesin tuolle lauseiden "yhteydelle" aikalailla kuin luin juttua. Aivan kuin Aku olisi menossa kaatopaikalle syömään! : D

Samassta jutusta, Aku sivulla 10:

"Aina nälkä ja koko ajan jano."

Ja Hannu s.11:

"Nälättää niin, että itkettää."

Tino K.
Seuraa 
Liittynyt18.6.2009

Aku sanoi näin sarjassa Windigojen mailla-Peikkoja pahemmin pelkään penninvenyttäjän pelkistävän palkkani.Pakoilusta pomoni pulittaa pelkästään palaneen puupennin.

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Mustaritari slurppaa jälleen -tarinassa on todella tilanteeseen liittyvä hauska Akun puhekupla, jossa hän sanoo Roopelle tällä tavalla:

"Oletko seonnut? Minusta kädet on mukava olla olemassa."

Tai jotenkin noin.

SuperÄijä
Seuraa 
Liittynyt27.12.2009

"Äijä on rikas kuin vihulainen"

-Roope Ankka

"Olette kenties aprikoineet, mitä meistä Yukonin kultakauden ilolinnuista on oikein tullut. No, näette edessänne yhden esimerkin."

-Kultu Kimallus Tupulle, Hupulle & Lupulle Carl Barksin tarinassa Takaisin Klondikeen.

Jos joku ei tajunnut, suomennoksen tehneen Markku Kivekkään kommentti asiaan:

"Tämä on Aku Ankassa kyllä aika rohkeasti sanottu, koska ilolinnulla tarkoitetaan ilotyttöä."

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat