Aikakone

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Eli tämä on roolipeli, jossa voit itse valita, missä aikakaudessa elät, kuka olet (saa olla oikea henkilö tai keksitty) ja mikä on ammattisi.

Eli oman aikakautensa saa valita, mutta mieluiten elää jaksoissa, missä on paljon pelaajia. Ainoa aikakausi joka on kielletty on nykyhetki ja siitä eteenpäin. Useita hahmoja eri aikakausissa/pelaaja saa olla, mutta samannimiset on kielletty.

Pelissä voi tapahtua lähes mitä vain, myös aikakoneen keksiminen on sallittu. Pelissä ovat myös mukana magia, eri kulttuurien jumalat ja muut vastaavat.

Alkuviestin tulee olla seuraavanlainen:

Lainaus:
Ankkafani 2111 sanoo:

Mukana!

Hahmoni nimi on Sinuhe. Hän elää Egyptin aikakautta.

Ammatti hänellä on kirjuri. Vapaa ajallaan Sinuhe kuitenkin tekee keksintöjä ja sekoittaa rohtoja. Hän on tullut pienestä kylästä mutta asuu nyt Thebassa. Sinuhe on hyvin arvostettu kirjuri.

Eli tuommoinen. Nuo aikakaudet ovat summittaisia, esim. ei voi sanoa elävänsä Egyptin Vanhaa Aikaa, vaan kaikki egyptiläiset ovat samassa ajassa ja voivat tavata toisensa.

Tärkeää!:

Hahmonsa voi myös tappaa; hän voi kuolla sairauteen, tulla murhatuksi tai muuta, mutta toisten hahmoja ei voi tappaa, ellei tästä olla sovittu.¨

Pelissä on myös "rahaa". Rahayksikkönä on yksinkertaisesti R. Tätä saa tekemällä töitä tai suorittamalla muiden pelaajien antamia tehtäviä.

Ammateissa palkat ovat seuraavat:

Kirjuri (palkka 300 r)

Soturi (urakkapalkka)

Kuningas/Keisari/Faarao (palkka 800 r)

Keksijä (palkka 400 r)

Palvelija (palkka 200 r)

Pappi/Velho (palkka 400 r)

Tutkimusmatkailija (palkka 300 r)

Seppä (urakkapalkka)

Kauppias (urakkapalkka)

Tutkija (palkka 300 r)

Keksikää lisää niin laitan ne tuonne.

Urakkapalkka tarkoittaa sitä, että jos joku ostaa sepältä tai kauppiaalta jotakin, kuluu ostajan rahaa jotka kauppias/seppä saa.

Myyjä voi itse määritellä kauppansa hinnat, joten myös tarjouskilpailuja voi syntyä. myyjä saa myös itse määritelllä tavaravalikoimansa, mutta mitään superpanssareita/superaseita ei sallita.

Soturilla taas on palkkana ylemmältä taholta saatu tehtävä ja tämä raha. Soturit voivat toimia myös salamurhaajina (vain jos joku pelaaja on pyytänyt salamurhaamaan hahmonsa).

Muut saavat rahaa osoitetun määrän aina kun he tekevät työn. Työ tehdään näin:

Lainaus:
Ankkafani 2111 sanoo:

//Sinuhe sai käskyn koristella faarao Ankhenatin hautakammion seinät. Tämä oli Sinuhelle jo rutiinia. Kymmenen päivää raadettuaan hän sai ne viieminkin valmiiksi. "Hyvästä työstä saa hyvän palkan", työnjohtaja oli sanonut ojennettuaan Sinuhelle rahat.//

Eli tuolla tavalla. Ja työn saa tehdäö VAIN kerran päivässä! Myös tarinan tulee olla kokonainen, eikä esim. "Sinuhe maalasi seinät ja sai palkan".

Merkit // tulee AINA laittaa roolauksen alkuun ja loppuun. Täten erottaa roolauksen pelkästä chattailystä.

Sitten vielä: Tarvitsisin apua topicin ylläpitoon.

Ylläpitäjät:

-ToTa 12

-Ansku2001

-

Eli jos tulee pelistä kysyttävää tai jos tuolta puuttuu jotain, ilmoittakaa minulle. Omasta hahmosta saa piirtää kuvan, linkin lisään sitten tähän viestiin.

Jäsenet:

-ToTa 12

-Ansku2001

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

Ai niin, olin vähällä unohtaa!

Oma hahmoni:

Tut-Ankka-Amon

Egyptin faarao, noin 17 vuoden ikäinen. Aikakausi on egypti ja ammatti faarao. Pääsi valtaistuimelle jo 9-vuotiaana isän luovuttua vallasta. Kantaa aina päässään päähinettä jossa sinisiä ja kultaisia raitoja.

Ja eikun roolaamaan!

-ToTa 12 - kirjekurssin käynyt toheloija!-

Kommentit (5)

Ansku2001
Seuraa 
Liittynyt8.6.2011

Ju-huu!

Vihdonkin tälläinen! Modet,säästäkää tämä..-katsoo anelevasti-

Hahmoni:

Dediriy Bellcan

Mikä aikakausi? 1800-luvun loppupuoli. Ikää on 17 vuotta,ja on opiskelemassa Yalen yliopistossa.

Kuuluu velhoperheeseen,voima rakkaus 4 ever!

Sukupuoli on nainen.

Sopiiko velhovoimat?

Ansku2001
Seuraa 
Liittynyt8.6.2011

Lainaus:
Re: Re: Aikakone

ToTa 12 - 25.08.11 11:50 (ID 815623)

Tervetuloa, Ansku!

Haluaisitko topan toiseksi ylläpitäjäksi?

Sopiihan se.

//: Jee! Ykkösmitalli keskustelussa!

Vierailija

Lainaus:
Re: Aikakone

Ansku2001 - 24.08.11 08:12 (ID 815525)

Ju-huu!

Vihdonkin tälläinen! Modet,säästäkää tämä..-katsoo anelevasti-

Hahmoni:

Dediriy Bellcan

Sopiiko velhovoimat?

Kyllä sopivat, nehän ovat yhdessä pääosista tässä roolipelissä!

Ja sitten: teen vielä hahmon 1800-luvullekin, jotta topa pääsee käyntiin. Hänen nimensä on Howard Ankka, ja hän on Englannissa asuva egyptologi. Ammatti on tutkija, tarkemmin sanottuna arkeologi. Aloitan roolauksen jo nyt, jotta kaikki ymmärtävät roolaustavan:

//Howard katsoi lentokoneen ikkunasta ulos. Alla Britannian mantere vaihtui hitaasti rannkikkoon ja siitä mereksi.

"Kai tämä loma tekee ihan hyvääkin", hän sanoi hiljaa itsekseen. Sanat kuitenkin peittyivät potkurin äänekkääseen jylyyn.

Lentokone oli matkalla Yhdysvaltoihin, New Haveniin.Howardin oli määrä lähteä sinne lomailemaan viimeisimmän löytönsä kunniaksi. Vaikka moni halusi Ankan pitävän hieman lomaa, ei tämä itse olisi sitä tahtonut, ei ennen kuin löytäisi Tut-Ankka-Amonin haudan.

Howard astui taksistaan ulos. Oli kaatosade, ja hän seisoi hotellin edustalla. Juuri kun hän oli menemässä sisään, juoksi kadulta vanha mies.

"Anteeksi, oletteko te kenties maineikas arkeologi nimeltä Howard Ankka?" mies kysyi Howardin suureksi hämmästykseksi.

"Juu... K-kyllähän se minä olen..." Ankka vastasi.

"Kuulimme sinun saapumisestasi, joten ajattelimme pyytää sinua luennoimaan muinaisesta Egyptistä Yalen yliopistossamme. Onnistuisiko se?" vanha mies kysyi.

Howardin silmät alkoivat säihkyä, hän saisi selittää oppilaille rakastamastaan aiheesta.

"Tietenkin!" Howard vastasi innostuneena.//

Eli tuollaisia niiden roolauksien pitäisi suunnilleen olla. Kirjoitustyyli on tietenkin vapaa, samoin tekstin pituus. Mieluiten kuitenkin enemmän kuin kaksi lausetta.

-ToTa 12 - kirjekurssin käynyt toheloija!-

Hiidenkirnu
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Edelleen, roolipelejä on tarpeeksi, joten uudet ei enää pysy auki. Teette itse vain turhaa työtä, kun joudutte kirjoittamaan avausviestin, mutta topic menee lukkoon. En tee minkään roolipelin kohdalla poikkeusta vaan jokainen on saman arvoinen, joten tämän kanssa ei muuteta käytäntöä. Roolipelejä on liikaa. Ehdotan, että joko teette niin, että aina alkaa uusi roolipeli vanhan loputtua eli aina on yksi roolipeli käynnissä tai sitten pelailette ainoastaan noita vanhoja. Teidän valintanne, mutta vanhat+uudet roolipelit eli kaikki auki ei ole vaihtoehto.

Mielestäni muutenkin aiheesta on jo aiemminkin tehty samankaltainen topic:

http://www.akuankka.fi/keskustelut/alue/12/viestiketju/20186/ela_menneis...

"Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä."
~Hirnu, epätäydellistä kirjoittamista foorumilla vuodesta 2008

Ketju on lukittu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat