Roolipelit

Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

TÄMÄNHETKINEN ROOLIPELI: http://www.akuankka.fi/keskustelut/alue/16/viestiketju/27618/xerobiitti_...

Roolipelit ovat saavuttaneet suuren suosion sivuillamme. Pelit ja leikit - puolella olevien roolipelien lisäksi Pulinoista löytyy agenttijärjestöinä tai operaatioina tunnetut roolipelit. Näitä riittää nykyisellään aivan tarpeeksi, ja kun vielä osa luo uusia roolipelejä, ei homma yksinkertaisesti toimi. Tämä sivusto ei ole tarkoitettu roolipeleille, joten ei ole mitään ideaa pitää montaa roolipeliä pystyssä saman aikaisesti.

Nyt olemme hetken pitäneet systeemiä, että uudet roolipelit menee lukkoon ja jatketaan vanhemmissa roolipeleissä. Roolipelejä on kuitenkin jo entuudestaan hirveä määrä ja koska haluamme olla tasapuolisia kaikille, päätimme tehdä uuden systeemin roolipeleille. Tästä lähtien

auki on vain ja ainoastaan yksi roolipeli kerrallaan + Ankkalinna-roolipeli, muut ovat lukittuina. Mikäli sama rope halutaan uudelleen käyntiin, sen voi ilmoittaa toistamiseen listalle.

Ehdotamme, että yksi roolipeli kestää kuukauden. Tällä taattaisiin se, että roolipeliin osallistujat ovat todennäköisesti myös mukana koko roolipelin ajan eikä roolipeli veny kauhean pitkäksi. Joka kuukausi siis on käynnissä joku roolipeli. Te kuitenkin voitte vaikuttaa

roolipelien kestoon kommentoimalla tähän topiciin, jos kuukausi ei ole teistä hyvä aika.

Joka kuukausi on myös eri vetäjä roolipeleissä. Otamme aina seuraavan roolipelin vetäjäksi tähän topiciin ilmottautuneista henkilöistä ensimmäisenä listassa olevan. Ensimmäisen roolipelin pääsee vetämään se, joka ilmoittaa ensimmäisenä halukkuutensa tähän topiciin, sitten on kuukauden kuluttua toisena ilmottautuneen vuoro jne... Roolipelin aiheen päättää vetäjä itse, mutta kannattaa kysyä muiden mielipidettä siitä, mikä olisi hyvä aihe sekä kertoa hieman omasta ideastaan, niin muut kuulevat, mitä olisi luvassa. Uudelleen halukkaaksi vetäjäksi voi ilmottautua aina oman vuoronsa päätyttyä.

Koska Akkarin nettisivujen galleria on Disney-aiheinen, mahdolliset ropehahmojen kuvat tulisi ladata gallerian sijaan nettiin (Photobucketiin, ImageShackiin, omille sivuille, blogiinsa...) ja kopioida kuvan osoite ropeketjuun. Huomaathan, että sivuston ulkopuolelle vievät linkit kielletään keskusteluohjeissa.

Tämä topic toimii siis kaikenlaiseen keskusteluun roolipeleistä.

Terveisin modet.

Roolipelien vetäjät:

Kesäkuu 2012: Lucar Nro. 1

Heinäkuu 2012: ABBA

Elokuu 2012: Nupu Ankka

Syyskuu 2012: Ansku2001

Lokakuu 2012: akulinna777

Marraskuu 2012: Yuk7on

Joulukuu 2012: Simppu12

Tammikuu 2013: jesu02

Helmikuu 2013: laivafani2200

Maaliskuu 2013: Kia K

Huhtikuu 2013: Mikael MacDuck

Toukokuu 2013: Roussa

Kesäkuu 2013: Kuukupööpötin

Heinäkuu 2013: taika jonttu

Elokuu 2013: flemming andersen (?)

Syyskuu 2013: D.U.C.K_37

Lokakuu: Sikanteri

Joulukuu 2013: Yoda: )-99

"Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä."
~Hirnu, epätäydellistä kirjoittamista foorumilla vuodesta 2008

Sivut

Kommentit (1755)

Kroisos -99
Seuraa 
Liittynyt6.7.2009

Ei, ei näin. Mielestäni ei ole reilua, että oikeasti hyvät ropet, kuten Disney-rope lukotetaan, ja sen tilalle heitetään joku heikko kopio. Mikseivät modet voisi yksinkertaisesti lukottaa uudet ja huonot roolipelit, ja antaa hyvien jatkaa? Kaipa modet ovat viimekädessä oikeassa, mutta itse en kannta tätä systeemiä. Onko tämä nyt sitten lopullisesti lukkoon lyöty?

kjjsvvscyifod
Seuraa 
Liittynyt18.8.2009

Tyhmää! Disney-rope lukotettiin, vaikkka se on yksi ensimmäisistä ropeisrta täällä. Ja ei se kauheasti ikinä ollut uponnut. Joten ehdotukseni on se, että Disney-rope säilytettäisiin auki, koska en minä muitakaan halua ropettaa.

Lainaus:
Ei, ei näin. Mielestäni ei ole reilua, että oikeasti hyvät ropet, kuten Disney-rope lukotetaan, ja sen tilalle heitetään joku heikko kopio. Mikseivät modet voisi yksinkertaisesti lukottaa uudet ja huonot roolipelit, ja antaa hyvien jatkaa? Kaipa modet ovat viimekädessä oikeassa, mutta itse en kannta tätä systeemiä. Onko tämä nyt sitten lopullisesti lukkoon lyöty?
Minäkin olen aivan samaa mieltä. Ei olekaan parempaa ropea kuin disney, ja nyt se lukotetaan jonkun ihme systeemin takia. No, ihan sama, se varmaan meni jo. >: (

~Pööpötin jyrää

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
Kroisos -99: Mikseivät modet voisi yksinkertaisesti lukottaa uudet ja huonot roolipelit, ja antaa hyvien jatkaa?

Mites ne hyvät ja huonot erotellaan?

Ropetyylinen keskustelu ei ole oikeaa keskustelua, eikä siksi oikein istu foorumille varsinkaan näissä mitoissa. Siksi jotain on pakko tehdä, koska ropejen määrä ei jäänyt yhteen tai kahteen. Koska kaikkea on näemmä pakko kopioida, ropejenkin määrä räjähti käsiin.

Toinen ongelma on se, että yksi ropeketju voi jatkua loputtomiin, jolloin vaihtuvuutta ei saada edes lukottamalla loppuun kaluttuja topiceja ja antamalla uusille tilaa. Uusia taas ei ole järkeä lukottaa automaattisesti keskinkertaisten ketjujen porskuttaessa, jos jollain olisi uusi ja parempi idea.

Omia ratkaisuehdotuksia saa antaa, mutta punaisena lankana on se, että nykytyyli ei toimi eikä tule toimimaan varsinkaan tulevaisuudessa.

Kroisos -99
Seuraa 
Liittynyt6.7.2009

Lainaus:
Re: Roolipelit

_wonderlust_ - 29.08.11 05:14 (ID 817645)

Lainaus:
Kroisos -99: Mikseivät modet voisi yksinkertaisesti lukottaa uudet ja huonot roolipelit, ja antaa hyvien jatkaa?

Mites ne hyvät ja huonot erotellaan?

Omaperäisyys kunniaan. Kopiot hiiteen.

Vierailija

Voih!

Modet, saatatte olla oikeassa, mutta kyllä minun tulee ikävä vanhaa Disney-ropea. Se jäi niin jännään kohtaan :´(

Pitääkö tänne nyt siis ehdottaa listalle ropeja joita pelataan vuorotellen? Ehdotan Disney-roolipeliä.

Nyyh :´(

Vierailija

Minun mielestäni ne "hyvät" ja "huonot" voisi luokitella siten, että jos yksi roolipeli tulee suosituksi, se pidetään. Ainakin pitemmän aikaa. Ja ne, jotka eivät tule suosituksi, ja niissä ei käydä ainakaan pariin viikkoon/kuukauteen, voisi lukottaa. Esimerkiksi Disney-Roolipeli oli supersuosittu, mutta nyt se on lukossa. Oikeastaan, alkuperäinen roolipeli täällä oli Roussan luoma Disney-Roolipeli, mutta kaikki alkoivat matkia sitä, ja nyt roolipelejä on aivan liikaa. Tarkoitan sillä matkimisella siis sitä, että Disney-Roolipelistä otettiin mallia, ja niin alkoi tulvia joka paikasta roolipelejä.

Minä olin muuten yhdessä vaiheessa kahdessa roolipelissä samaan aikaan, mutta toisessa ei käyty melkein ollenkaan, eikä se päässytkään kuin varmaan yli kymmeneen sivuun.

Mutta, minun mielestä se ainoa ja oikea, alkuperäinen roolipeli täällä olisi saanut pysyä. Ja se roolipeli oli Roussan luoma, Disney-Roolipeli.

Ja olen samaa mieltä sirpun kanssa. Disney-roolipeliä tulee kova ikävä. :.( Jäi niin jännään kohtaankin. :.(

-Saikku

Ansku2001
Seuraa 
Liittynyt8.6.2011

Lukotattitte Disneyn ilman syytäO_o

Ryhdyn kapinaan.

Jos noita Disney-roolipeli 2 ei tule,noh,ääh.

Surkeita kopsuja en hyväksy.

En kirjoittele muutamaan päivään/vuoteen täällä,koska sille ei ole enään erityistä syytä.: (

"Kiitos" kuitenkin.

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
Saikku: Minun mielestäni ne "hyvät" ja "huonot" voisi luokitella siten, että jos yksi roolipeli tulee suosituksi, se pidetään. Ainakin pitemmän aikaa. Ja ne, jotka eivät tule suosituksi, ja niissä ei käydä ainakaan pariin viikkoon/kuukauteen, voisi lukottaa.

Tällöin joka tapauksessa olisi auki hirveä määrä ropeja, jolloin ei päästäisi puusta pitkään.

Olen P&L-puolella häpeämättömän epäaktiivinen, mutta Disney-roolipeli siis on alkuperäinen ja toivottu? Jos tehdään niin (uuden systeemin tarkoitus kun ei ole keksiä mahdollisimman härnääviä säännöksiä vaan saada jonkinlaista tasapuolisuutta ja järjestystä foorumille), että Disney-rope saa olla auki, mutta tämän lisäksi pidetään yhtä vuorollaan vain kuukauden käynnissä?

Kuukausi on ilmeisesti koettu sopivaksi ajaksi, kun siihen ei ole kommentoitu. Liian lyhyt aika tuskin toimii, ja toisaalta vaihtuvuuden vuoksi pari kuukautta alkaa olla turhan pitkä aika. Kommentoikaa vaan, eiköhän joku mukava ratkaisu tästä muotoudu.

Kroisos -99
Seuraa 
Liittynyt6.7.2009

Lainaus:

_wonderlust_ - 29.08.11 07:17 (ID 817736)

Olen P&L-puolella häpeämättömän epäaktiivinen, mutta Disney-roolipeli siis on alkuperäinen ja toivottu? Jos tehdään niin (uuden systeemin tarkoitus kun ei ole keksiä mahdollisimman härnääviä säännöksiä vaan saada jonkinlaista tasapuolisuutta ja järjestystä foorumille), että Disney-rope saa olla auki, mutta tämän lisäksi pidetään yhtä vuorollaan vain kuukauden käynnissä?

Tämä sopii hyvin.: D Tuo Disney-rope voisi tosiaan olla auki, ja sitten tämä kuukausi systeemi muuten.

Lainaus:

Kuukausi on ilmeisesti koettu sopivaksi ajaksi, kun siihen ei ole kommentoitu. Liian lyhyt aika tuskin toimii, ja toisaalta vaihtuvuuden vuoksi pari kuukautta alkaa olla turhan pitkä aika. Kommentoikaa vaan, eiköhän joku mukava ratkaisu tästä muotoudu.

Tuo kuukausi on tosiaan ihan sopiva aika. Ei kaksi kuukauttakaan mikään avan huono olle, mutta ehkä kuitenkin vähän likaa. Tietysti joku yks ja puoli kuukautta voi olla ihan hyvä kans, mutta se saattais jo mennä liian sekavaksi.

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Roolipelit

Kroisos -99 - 29.08.11 07:41 (ID 817751)

Lainaus:

_wonderlust_ - 29.08.11 07:17 (ID 817736)

Tämä sopii hyvin.: D Tuo Disney-rope voisi tosiaan olla auki, ja sitten tämä kuukausi systeemi muuten.

Lainaus:

Tuo kuukausi on tosiaan ihan sopiva aika. Ei kaksi kuukauttakaan mikään avan huono olle, mutta ehkä kuitenkin vähän likaa. Tietysti joku yks ja puoli kuukautta voi olla ihan hyvä kans, mutta se saattais jo mennä liian sekavaksi.

Hienoa! Sopii minulle aivan mainiosti.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat