Sinustako Ankkatietäjä 2011?

Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

// Aloitusviesti päivitetty 18.10. //

Ankkatietäjä-visa pyörähti käyntiin 14.9. ja se päättyy 29.10. Helsingin kirjamessuilla järjestettävään loppukilpailuun.

Tarkempaa tietoa visasta voit lukea sivulta http://www.akuankka.fi/ankkatietaja .

Visan kaikki kolme nettikarsintakierrosta on saatu päätökseen ja viisi lääninmestaria selvitetty. Seuraavat henkilöt pääsivät nettikarsinnoista jatkoon kisaamaan 29.10. Helsingin kirjamessuilla vuoden 2011 Ankkatietäjä-tittelistä:

Etelä-Suomen lääni: Toni Joukanen

Länsi-Suomen lääni: Antti Suni

Itä-Suomen lääni: Anne Herranen

Oulun lääni: Jaakko Hosio

Lapin lääni: Taneli Pyysalo

Jotta saataisiin kätevämmin juttua luistamaan, annan pari kysymystä, joista voi lähteä turisemaan.

Missä läänissä kisasit? Mitä mieltä olit kysymyksistä? Olivatko ne vaikeita? Pääsitkö jatkoon toiselle tai jopa kolmannelle kierrokselle? Oliko kysymyksissä tai itse visassa jotain virheitä tai menikö muuten jokin pieleen? Mikä oli yleisvaikutelmasi Ankkatietäjä-visasta?

Nyt 18.10. saatiin vihdoin myös kauan odotetut toimituksen lupaamat esikarsintojen kysymykset oikeine vastaksineen. Niitä pääset lueskelemaan täältä: http://www.akuankka.fi/ajankohtaista/167/ankkatietaja_karsintakierrosten... .

Löytyikö kysymysten joukosta paljon sinulle tuiki tuntematonta nippelitietoutta ja jouduit turvautumaan hannuhanhimaisesti kolikonheittoon vai ratkaisitko kaikki 60 kysymystä lukutoukka-176:ta vastaavalla lukukokemuksellasi? Ei muuta kuin juttua luistamaan niin alkukarsintoihin, kysymyksiin kuin finaaliinkin liittyen!

Sivut

Kommentit (177)

euro ankka
Seuraa 
Liittynyt25.1.2010

Ankkatietäjä-visa kuulostaa mielenkiintoiselta ja itse meninkin jo ensimmäisen kierroksen läpi. Minä itse kisaan Oulun läänissä ja kysymykset olivat aika helppoja:)

Vierailija

Ihan mukavaltahan tuo Ankkatietäjä- visailu vaikuttaa, Etelä- Suomen läänin otin siksi, että asun siinä läänissä ja muuten kin yksi parhaista lääneistä. Pääsin Ensimmäisen kierroksen läpi.

DONUONTYHMÄ
Seuraa 
Liittynyt11.7.2010

Mielestäni ankkatietäjyys ei ole vain sitä, että tietää tämän ja tuon kohdan jostain tarinasta, vaan myös esim. piirtäjientunnistusta, tietoa ankkahistoriasta yms... Kysymykset olisivat saaneet olla monipuolisia.

Ja tämä läänijuttu on aika turha. Tässähän päädytään vain siihen, että kaikki yrittävät taktikoida siihen lääniin, johon tulee vähiten porukkaa. Itse olen kuitenkin ihan Etelä-Suomen läänissä silkkaa rehellisyyttäni. (Ja on muuten erittäin totta, että läänejä ei edes ole enää olemassa... Maakunnat olisivat olleet mielekkäämpi vaihtoehto, jos jotain aluejakoja tähän nyt edes tarvittiin).

Mutta onhan tämä kuitenkin kiva ja jännittävä idea. Itselläni meni kohtuullisen hyvin, mutta kakkoserään pääsemiseen ei ole toivoakaan.

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Sinustako Ankkatietäjä 2011?

hiirikebab - 14.09.11 04:02 (ID 823229)

Läännit poistuivat käytöstä jo aikoja sitten : D

Sherlokki, aivankuin en tietäisi ;)

Onene:D

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Re: Sinustako Ankkatietäjä 2011?

Seesami 69 - 14.09.11 06:27 (ID 823326)

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Sinustako Ankkatietäjä 2011?

hiirikebab - 14.09.11 04:02 (ID 823229)

Läännit poistuivat käytöstä jo aikoja sitten : D

Sherlokki, aivankuin en tietäisi ;)Onene:D

Uskon että tiedät sen, mutta mun mielestä on aika hassua puhua lääneistä.

Ja itse en ollut avannut tuota aloitusviestin linkkiä, jossa jo huomautettiin läännien poistumisesta.

Lainaus:
Tässähän päädytään vain siihen, että kaikki yrittävät taktikoida siihen lääniin, johon tulee vähiten porukkaa.

Itse koen henkisesti olevani lapista, sillä koko sukuni on kotoisin sieltä ja vietin siellä lähes kokonaan kesälomani. Lisäksi lappi on paljon mukavampi paikka kuin pk-seutu.

Fort Tripla
Seuraa 
Liittynyt5.4.2010

DOT:

Lainaus:
Mielestäni ankkatietäjyys ei ole vain sitä, että tietää tämän ja tuon kohdan jostain tarinasta, vaan myös esim. piirtäjientunnistusta, tietoa ankkahistoriasta yms... Kysymykset olisivat saaneet olla monipuolisia.

Olen samaa mieltä. Monet kysymyksistä olivat sellaisia että vain sen tarinan lukeneet voivat sen saada oikein. Moneen tarinaan piti arvata jotain ja sitten vielä pari tyhmää virhettä. Todellinen ankkatietous on mielestäni juuri sitä mitä DOT sanoi, Ankkojen sukupuun tietämistä sekä kaikkea historiasta. Toki Carl barksin legendaarisimmat tarinat voi siihen lukea mutta en pidä jos kysytään tuntemattomien tekijöiden tusinatarinoista. Toivottavasti toisella kierroksella ollaan sitten vähän viisaampia oltu kysymysten kanssa.

En ole varma meninkö jatkoon, tosin teksti "Olet läpäissyt kierroksen" ilmestyi mutta se voi tarkoittaa melkein mitä tahansa.

Vierailija

Lainaus:
Re: Sinustako Ankkatietäjä 2011?

Fort Tripla - 14.09.11 09:35 (ID 823422)

DOT:

Lainaus:

Olen samaa mieltä. Monet kysymyksistä olivat sellaisia että vain sen tarinan lukeneet voivat sen saada oikein. Moneen tarinaan piti arvata jotain ja sitten vielä pari tyhmää virhettä. Todellinen ankkatietous on mielestäni juuri sitä mitä DOT sanoi, Ankkojen sukupuun tietämistä sekä kaikkea historiasta. Toki Carl barksin legendaarisimmat tarinat voi siihen lukea mutta en pidä jos kysytään tuntemattomien tekijöiden tusinatarinoista. Toivottavasti toisella kierroksella ollaan sitten vähän viisaampia oltu kysymysten kanssa.

En ole varma meninkö jatkoon, tosin teksti "Olet läpäissyt kierroksen" ilmestyi mutta se voi tarkoittaa melkein mitä tahansa.

Samaa mieltä minäkin olen. Ankkatietäjän pitäisi tietää paljon muutakin kuin mitä tuossa visassa kysyttiin, mutta ehkä kisan jatkuessa kysymyksetkin muuttuvat...

Minullekin ilmestyi tuo "Olet läpäissyt kierroksen" teksti, mutta luulen, että se tulee kaikille koska en varmaankaan päässyt jatkoon.

Sivut

Ketju on lukittu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat