Aku Ankan nettisivut

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Tiedän, etten ole mikään aktiivinen päivittelijä, mutta olen seurannut näitä sivuja ja Aku Ankkaa jo hyvin pitkään!

Olen myös huomannut ikäviä muutoksia, jotka liittyvät rakkaaseen keskustelu-osioomme.

Ennen keskusteluissa kaikilla oli hauskaa, eikä viestien määrällä ollut väliä. Olimme kuin iso perhe, jota Aku Ankka yhdisti. Lisäksi avustimme toinen toisiamme kielessämme.

Nykyään kielemme on rapistunut ja perheemme hajonnut! Keskusteluissa alkaa näkyä yhä useammin silmiin paistavia kielioppivirheitä, joita ei tee vahingossa. Lisäksi siellä ollaan muille ankaria ja kiljutaan minkä kurkusta lähtee, että "pistäkää tämäkin vain lukkoon".

Haluaisin kysyä teiltä, miksi? Miksi, miksi, miksi?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Me ihmiset olemme niin tyhmiä että kun oikein "raivostumme", "tylsistymme", "ikävystymme" ja kaikkea muuta voimme tehdä mitä vain suutuspäissä.

"DTNW" rauhansopimusta yllä pitämässä.

Vierailija

Lainaus:
Re: Aku Ankan nettisivut

DukcThatNeverWas - 17.09.11 03:25 (ID 824194)

Me ihmiset olemme niin tyhmiä että kun oikein "raivostumme", "tylsistymme", "ikävystymme" ja kaikkea muuta voimme tehdä mitä vain suutuspäissä.

"DTNW" rauhansopimusta yllä pitämässä.

Suutuspäissään ei pidä kirjoittaa nettiin, eikä mielestäni varsinkaan tänne, Aku Ankan kotisivuille!

Vierailija

Ja tässä on mielestäni erittäin hyvä esimerkki toisesta keskustelusta (http://www.akuankka.fi/keskustelut/alue/13/ketju/25479/kummat_on_parempi...), jotenka lainaanpa sitä hitusen tännekin:

"

Kummat ovat parempia: Lehdet vai taskarit?

SuperKalle:

Eiköhän nimi jo kerro tarpeeksi paljon eli kumpi on parempi: taskarit tai lehdet?

SuperKalle, kohta jo 100 viestiä

Walt Disney (minä):

Minä itse pidän kummastakin yhtä paljon. Ehkä tavallaan enemmän lehdistä, kun ne tulevat jo joka keskiviikko, kun taas taskukirjoja pitää odotella kuukausi.

Haluaisin silti huomauttaa samalla: Olisin kiitollinen, jos kiinittäisitte huomiota kirjoitukseenne. Onhan Aku Ankassa aina laadukasta suomen kieltä, niin miksei keskusteluissammekin?

Walt Disney, laadukkaan kirjakielen puolestapuhuja

LaiskAku:

FAil. Kirjotit ite kirjoituskeenne.??

"

Mielestäni tämä vain kuvastaa kertomustani.

Niinpä, missä ovat hyvät käytöstavat ja kohteliaisuus näiltä sivuilta?

En usko niiden kadonneen kokonaan, joten miksemme tuo niitä uudestaan tänne!

Vierailija

Lainaus:

Kadonneet bittiavaruuteen.

Lainaus:
Keskusteluissa alkaa näkyä yhä useammin silmiin paistavia kielioppivirheitä, joita ei tee vahingossa.

Eli kaikkienko pitäisi pystyä kirjoittamaan täydellisesti Suomen kielioppisääntöjen mukaisestiko?

Jos joku unohtaa pilkun jostakin, niin onko se mielestäsi maailmanloppu?

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Re: Aku Ankan nettisivut

Laamaaja - 18.09.11 10:28 (ID 824430)

Lainaus:

Kadonneet bittiavaruuteen.

Lainaus:
Keskusteluissa alkaa näkyä yhä useammin silmiin paistavia kielioppivirheitä, joita ei tee vahingossa.

Eli kaikkienko pitäisi pystyä kirjoittamaan täydellisesti Suomen kielioppisääntöjen mukaisestiko?

Jos joku unohtaa pilkun jostakin, niin onko se mielestäsi maailmanloppu?

Vahinkoja voi sattua kenelle vain. Lisäksi tapahtuu paljon epähuomioita tai ei tiedä näitä asioita.

Mutta jos tahallaan rupeat kirjoittamaan puhekieltä tänne tai jotain vastaavaa, niin silloin ei mielestäni hyvä heilu.

Vierailija

Lainaus:
Mutta jos tahallaan rupeat kirjoittamaan puhekieltä tänne tai jotain vastaavaa, niin silloin ei mielestäni hyvä heilu.

Eli kaikkien on kirjoitettava täydellistä kirjakieltä?

Ja mikä sinä olet meitä muita määräilemään, että miten meidän täytyy kirjoittaa ja miten ei. Huolehdi sinä vain siitä, että oma kirjoituksesi on virheetöntä.

Vierailija

Lainaus:

Laamaaja - 18.09.11 11:08 (ID 824443)

Lainaus:

Ja mikä sinä olet meitä muita määräilemään, että miten meidän täytyy kirjoittaa ja miten ei. Huolehdi sinä vain siitä, että oma kirjoituksesi on virheetöntä.

Minun ei ollut tarkoitus nostaa riitaa aiheesta! Päinvastoin.

Ideani siis oli, että yritetään kirjoittaa kukin niin hyvää kieltä kuin vain pystymme, emmekä rupea tahallisesti tekemään ties mitä suomen kielen virheitä. Olisi se nyt kamalaa, jos kunnollinen suomen kieli hukkuisi kirjaimellisesti.

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Aku Ankan nettisivut

DukcThatNeverWas - 18.09.11 11:10 (ID 824446)

Huolehdi itse nimimerkki: "Lamaaja" !

"DTNW" puhtaan Suomen puolesta.

Kiitos vain puolustuksestasi, mutta en todellakaan haluaisi aiheuttaa riitaa...

Vierailija

En minäkään mitään riitaa halua, mutta minun mielestäni ei pitäisi vain takertua liikaa toisten tekemiin virheisiin. Oli ne sitten isoja tai pieniä.

Sellainen teksti, josta ei saa mitään selvää, niin on tietysti ikävää ja sellaista pitäisi pystyä välttämään parhaansa mukaan, mutta sellaisia pieniä virheitähän sattuu kaikille.

Kunhan jokainen vain huolehtii, että omat viestit ovat hyviä.

Tämä asia voidaan minun puolestani jättää tähän.

Vierailija

Lainaus:
Aku Ankan nettisivut

Walt Disney - 18.09.11 11:16 (ID 824450)

Lainaus:

Laamaaja - 18.09.11 11:08 (ID 824443)

Lainaus:

Minun ei ollut tarkoitus nostaa riitaa aiheesta! Päinvastoin.

Ideani siis oli, että yritetään kirjoittaa kukin niin hyvää kieltä kuin vain pystymme, emmekä rupea tahallisesti tekemään ties mitä suomen kielen virheitä. Olisi se nyt kamalaa, jos kunnollinen suomen kieli hukkuisi kirjaimellisesti.

Kai tiedät, että 100% täydellinen kirjakieli ei ole pakollista millään foorumilla? Tärkeintä on, että viestistä saa selvää.

Sori taas vähän turhasta viestistä, pitäisi lukeavähän tarkemmin muidenkin viestit.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat