Me

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Moi! Itse olen puoliksi saksalainen ja kreikkalainen. Äitini on saksalainen, isäni suomalais-kreikkalainen. Isänisäni eli ukkini on kreikkalainen. Olen asunut Suomessa 4 vuotiaasta asti. Tunnen olevani erinlainen kuin muut. Onko teillä kokemuksia. Ja jos haluatte nähdä, kirjoitan tämän saman tekstin kreikaksi ja saksaksi.

Hallo zusammen! Ich selbst bin halb Deutsch und Griechisch. Meine Mutter ist Deutsche, mein Vater, ein finnisch-Griechisch. Der Vater meines Vaters ist Griechisch. Ich habe in Finnland für vier Jahre alt wurde. Ich fühle mich sehr freundlich zu anderen. Haben Sie Erfahrung mit. Und wenn Sie sehen wollen, schreibe ich diesen gleichen Text in Griechisch und Deutsch.

???? ???! ??? ? ????? ????? ???? ????????? ??? ???????? ??????. ? ?????? ??? ????? ????????, ? ??????? ???, ??? ??????????-????????. ? ??????? ??? ?????? ??? ????? ? ????????. ??? ????? ??? ????????? ??? ??????? ???????? ????. ????? ???? ????????? ?? ??????. ????? ???????? ??. ??? ?? ?????? ?? ?????, ????? ???? ?? ???? ??????? ??? ???????? ??? ??? ?????????.

-MM-

Kommentit (13)

Vierailija

Kiitoksia tiedosta, tämä hyödytti minua todella paljon.

Lainaus:
Tunnen olevani erinlainen kuin muut. Onko teillä kokemuksia

Ei ole.

No jos mäkin muuttaisin vaikka Saksaan niin kai mäkin tuntisin oloni erilaiseksi kuin muiden siellä olevien.

Vierailija

Tämän keskustelun tarkoitus oli:

-onko teitä kiusattu?

-oletko muuttanut eri kaupungista uuteen paikkaam, eikä sinulla ole ystäviä

nuo olivat esimerkkejä.

-MM-

Vierailija

Minua ei ole kiusattu. Minua syrjittiin esikoulussa. Koulussa ei enää. Esikoulussa en osannut puhua suomea kunnolla. 1. luokalla tuntui, että opettaja ei pitänyt minusta. Onneksi minulla on jo kavereita.

Vierailija

Lainaus:
Me

Minnie-Mouse - 02.10.11 04:57 (ID 829215)

Moi! Itse olen puoliksi saksalainen ja kreikkalainen. Äitini on saksalainen, isäni suomalais-kreikkalainen. Isänisäni eli ukkini on kreikkalainen. Olen asunut Suomessa 4 vuotiaasta asti. Tunnen olevani erinlainen kuin muut. Onko teillä kokemuksia. Ja jos haluatte nähdä, kirjoitan tämän saman tekstin kreikaksi ja saksaksi.

Hallo zusammen! Ich selbst bin halb Deutsch und Griechisch. Meine Mutter ist Deutsche, mein Vater, ein finnisch-Griechisch. Der Vater meines Vaters ist Griechisch. Ich habe in Finnland für vier Jahre alt wurde. Ich fühle mich sehr freundlich zu anderen. Haben Sie Erfahrung mit. Und wenn Sie sehen wollen, schreibe ich diesen gleichen Text in Griechisch und Deutsch.

???? ???! ??? ? ????? ????? ???? ????????? ??? ???????? ??????. ? ?????? ??? ????? ????????, ? ??????? ???, ??? ??????????-????????. ? ??????? ??? ?????? ??? ????? ? ????????. ??? ????? ??? ????????? ??? ??????? ???????? ????. ????? ???? ????????? ?? ??????. ????? ???????? ??. ??? ?? ?????? ?? ?????, ????? ???? ?? ???? ??????? ??? ???????? ??? ??? ?????????.

-MM-

Jotenkin tuntuu huijaukselta. Google kääntäjähän on keksitty, suomalaisessa näppäimistössähän ei ole noita kreikan kielisiä kirjaimia. Saksan kielisessä osuudessa on myös isoja kirjaimia keskellä lausetta, joka on myös kääntäjän tapaista. Enkä erityisemmin usko missään kielessä olevan keskellä sanaa isoja kirjaimia, ellei kyseessä ole erisnimi.

Vierailija

Lainaus:
Ilves: Jotenkin tuntuu huijaukselta. Google kääntäjähän on keksitty, suomalaisessa näppäimistössähän ei ole noita kreikan kielisiä kirjaimia. Saksan kielisessä osuudessa on myös isoja kirjaimia keskellä lausetta, joka on myös kääntäjän tapaista. Enkä erityisemmin usko missään kielessä olevan keskellä sanaa isoja kirjaimia, ellei kyseessä ole erisnimi.

Merkistöstä löytyy kyllä kreikkalaiset aakkoset. Ja saksan kielessä kaikki substantiivit alkavat isolla alkukirjaimella.

Vierailija

Lainaus:
Re: Me

Maurice de la Knalli - 02.10.11 06:41 (ID 829284)

Lainaus:
Ilves: Jotenkin tuntuu huijaukselta. Google kääntäjähän on keksitty, suomalaisessa näppäimistössähän ei ole noita kreikan kielisiä kirjaimia. Saksan kielisessä osuudessa on myös isoja kirjaimia keskellä lausetta, joka on myös kääntäjän tapaista. Enkä erityisemmin usko missään kielessä olevan keskellä sanaa isoja kirjaimia, ellei kyseessä ole erisnimi.

Merkistöstä löytyy kyllä kreikkalaiset aakkoset. Ja saksan kielessä kaikki substantiivit alkavat isolla alkukirjaimella.

Omasta läppärini näppäimistöstä en ole vielä löytänyt kaikkia kyrillisiä kirjaimia, mutta netissä on sovelluksia, joissa ruudulle tulee kyrillinen näppis, jota käytetään klikkailemella aakkosia, lopuksi teksti kopioidaan.

Vierailija

Anteeksi, kun kirjoitin kreikkalaiset lauseet/sanat Google kääntäjällä. Muuta en ole. Mutta jos joku yrittää väittää vastaa, olen äitini puolelta saksalainen ja isäni puolelta kreikkalais-suomalainen.

-MM-

Ansku2001
Seuraa 
Liittynyt8.6.2011

Lainaus:
Re: Re: Re: Me

Minnie-Mouse - 04.10.11 04:19 (ID 830028)

Anteeksi, kun kirjoitin kreikkalaiset lauseet/sanat Google kääntäjällä. Muuta en ole. Mutta jos joku yrittää väittää vastaa, olen äitini puolelta saksalainen ja isäni puolelta kreikkalais-suomalainen.

-MM-

Huoh.

Olen itse tooooooooooooooooooooooooooosi kaukaa ukrainalainen. Vai onko 500 vuosi mielestänne ollut lähiaikoina?

vikke98
Seuraa 
Liittynyt20.4.2010

Lainaus:
Ansku:

Olen itse tooooooooooooooooooooooooooosi kaukaa ukrainalainen. Vai onko 500 vuosi mielestänne ollut lähiaikoina?

Itse en kehuskelisi olevani juuriltani joku ulkomaalainen. Olen suomalainen, ja pysyn aina suomalaisena!

Tosin kyllä sen Anskusta näkee, että Ansku ei oo suomalainen.

Vierailija

Kaverini (luokallani) on muuttanut myös neljä vuotiaana Suomeen Venäjältä. Hän ei osanut puhua 1 luokalla hyvin suomea....

-MM-

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat