Hahmo jota vihaat eniten

Seuraa 
Liittynyt20.3.2011

Minä vihaan ehdottomasti roopea! Se on epärehellinen valehtelija sekä sydämetön kitupiikki.

Sivut

Kommentit (64)

Aape
Seuraa 
Liittynyt5.7.2010

Näitä topiceja on varmasti jo monta, mutta sanon mielipiteeni ja samalla totuuden:

Roope saattaa joskus valehdella, mutta ne tarinat ovat mielestäni myös roskaa, sillä itse keksijä Barks ei sellaisia kovin paljon tehnyt. Sitten "sydämetön"... Huaah! Etkö ole lukenut mitään ns. kunnollisia tarinoita? Esim. Kirje Kotoa, Webbed Bliss, Yukonin sydämet, Unelmoiden läpi elämän jne. Eikö niissä jo selviä, että vaikka hän näytteleekin kovista, on sydän 25-karaattista kultaa ja Kultukin sinne mahtuu, jopa suurimpana tekijänä tämän elämässä. Ja vielä "kitupiikki". No, ehkä toisinaan, mutta jos olisit itse maailman rikkain, luopuisitkos asemastasi noin vain? Enpä usko. Ja onhan Roope anteliaskin, erittäin antelias. Hänellä on hyvä sydän ja helposti tihkuvat silmäkulmat.

Roope On Sankari. Fortuna Faved Fortibus!!!

Ja itse vihaan Hannua. Ärsyttävä onnenpekka, keikari ym.

-Aape, idolina Roope-

Vierailija

Olen ottanut mainitsemanne "vihatut hahmot" ja perustellut niille kaikille mielipiteeni. Siinä on myös joitain muitakin hahmoja perusteltu, ovatko he vihatun arvoisia vai sittenkin aivan mukavia. Loppuun olen lisännyt vielä oman vastaukseni otsikkoon.

Roope ei todellakaan ole ilkeä tai epämukava. Hänen sydämeensä mahtuu kullan ja Kultun lisäksi sukulaispojat. Yhdessä tarinassa (ei ole Barks/Rosa) Milla Magia noituu Roopen niin, ettei hän pysty näkemään sukulaispoikiaan (Aku sekä veljenpojat), vaikka todellisuudessa he ovat aivan vierellä. Lopulta Roope on valmis vaihtamaan koko omaisuutensa saadakseen takaisin RAKKAAT sukulaisensa.

Hän on myös erikoinen tyyppi, joka rakastaa seikkailuja. Hänhän tekee seikkailuja, vaikka tietää alitajunnassaan joillain kerroilla jopa jäävänsä häviölle. Roope on siis erittäin sympaattinen ankka.

Kultainen sydänkin löytyi, kun hän pelasti esimerkiksi Köyhälän joulun!

Hannu taas tuntuu olevan keikari ja Onnettaren kultapoika, vaan onko hän oikeasti tuota? Muistuupi mieleeni tarina, joka tuo Hannun hyvän puolen esiin: Hannu on pyytänyt Iinestä treffeille, mutta onni riivaa häntä alituisesti, kunnes lopulta media ajaa hänet nurkkaan ja kysyy häneltä "miltä tuntuu olla maailman onnekkain". Tuolloin Aku ajaa vanhalla 313: llaan ohi Iineksen kanssa ja huokaa "miten sen nyt ottaa". Aku on siis Hannua tietyssä määrin onnekkaampi ja Roopea rikkaampi: hänellä on rakastavia sukulaisia ja ystäviä, vaikka maailma välillä potkisikin päähän.

Hannukin osaa olla sympaattinen muita kohtaan ja siitäkin muistuu mieleeni eräs tarina, jossa hän on valmis luopumaan onnestaan päästäkseen taas sukulaistensa suosioon.

Akuakaan ei voi sanoa ilkeäksi. Hän yrittää parhaansa, vaikka välillä mokaakin. Hän on jopa monessa tarinassa ollut valmis uhraamaan henkensä perheensä tähden. Eräässä tarinassa taas hän joutui vatsanhuuhteluun (AATK: Uhmaikä), koska halusi säilyttää veljenpoikansa lähellään. Hän on perhe-, sukulais- ja ystävärakas ankka, joka tekee kaikkensa pitääkseen muut lähellään.

Hänet voi siksi nimetä maailman rikkaimmaksi ja onnekkaimmaksi ankaksi henkisellä tasolla.

Muistuupa mieleeni vielä yksi tarina todistaakseen Akun kultasydämisyyden: Iines lupasi mennä treffeille sen kanssa (Aku vai Hannu), joka löytäisi ensin erään harvinaisen kukan. Lopulta Aku ja Hannu ovat palaamassa yhtäaikaa Iineksen luo, kun kadulla nyyhkyttää pieni ankkatyttönen. Aku ja Hannu kysyvät syytä itkuun, niin tyttö vastaa, ettei hänellä ole varaa äitinsä syntymäpäivälahjaan. Aku ja Hannu kaivavat kuvettaan, mutta rahat ovat molemmilta loppuneet. Lopulta Aku luovuttaa kisan ja luovuttaa kukkansa tytölle. (Oikeasti tyttö olikin Iineksen testaus ja Aku pääsi treffeille.)

Edellinen vertaus kertoo myös Iineksestä, että kyllä häneltäkin silmät löytyy. Joten häntäkään ei voi luetella vihattaviin.

Tupu, Hupu ja Lupu ovat aina välillä pieniä kiusanhenkiä, mutta aina uskollisia auttamaan sukulaisiaan. He eivät mitenkään yllä vihattavien listalle!

Mikki on aina välillä hieman ärsyttävä hahmo joidenkin mielestä, mutta hän silti aina jaksaa auttaa/piristää parasta ystäväänsä Hessua, on uskollinen tyttöystävälleen Minnille ja auttaa aina auliisti Simo Sisuakin. Häntäkään en kutsuisi vihattavaksi henkilöksi.

Ankkalinnan paatuneimmiltakin konnilta löytyy tarinoissa aina urheilumieltä ja hyväsydämmisyyttä tarpeen tullen, joten hekään eivät ole vihattavia. Etenkin, kun he eivät voi mitään kurjuudelleen ja "ammatilleen".

Lopputuloksena tulee se, ettei Aku Ankassa ole ketään, jota ei olisi tehty edes hieman kiltiksi, joten mielestäni ketään ei voi Ankkalinnassa vihata. Kaikista nimittäin paljastuu aina hyvät piirteensä. Etenkin hädän tullen, jolloin jopa Musta Pekka olisi valmis pelastamaan Mikin!

nupu ankka
Seuraa 
Liittynyt1.3.2011

Lainaus:
Etenkin hädän tullen, jolloin jopa Musta Pekka olisi valmis pelastamaan Mikin!

Tosta en ole kyllä varma sillä Musta Pekka on aina yrittänyt hankiuttua erron MIkistä tai tapaaa.

T:Nupu Ankka

Vierailija

Nupu Ankka: Tosta en ole kyllä varma sillä Musta Pekka on aina yrittänyt hankiuttua erron MIkistä tai tapaaa.

Voi kuule, Pekka on muistaakseeni monta kertaa halunnut pelastaa Mikin.. :)

Vierailija

Hannu Hanhi. Se kerskuu ja retostaa aina ku on menny joku pieleen Akulla ja muutenki sellane leuhka hanhen kuvatus.

Vierailija

Muistattehan perustella vastauksianne! Ja oletteko lukenut puolustukseni Mikille ja Hannulle? Miksi edelleen vihaatte heitä? Mitä he tekevät Akulle, että heitä pitäisi vihata?

Mikkihän haluaa viedä Akun aina mukaan seikkailuihin ja kyllähän Aku välillä nauttii siitä, että pääsee seikkailemaan Mikin kanssa. Hän ei vain näytä sitä aina muille...

Ja miettikää tilannetta, jossa Hannu ei ärsyttäisi hieman Akua? Ainahan heidän kuuluu kisailla keskenään. Se on sellaista veljesmäistä kisailua ja härnäystä. Vaikka on se totta, että Akunkin kuuluisi välillä voittaa... Mutta minusta tuntuu, että hän on jo voittanut... (lue edellinen pitkä viestini).

Donald36
Seuraa 
Liittynyt20.3.2011

Niin no... Onhan Hannu paljon ärsyttävämpi kuin roope. Ja tiedoksi, että olen minä niitä "kunnolisia" tarinoita paljon lukenut, mutta niissä roope kohtelee akua kuin vihollista.

Vierailija

Lainaus:
Re: Hahmo, jota vihaat eniten

Donald36 - 07.10.11 09:33 (ID 831193)

Niin no... Onhan Hannu paljon ärsyttävämpi kuin roope. Ja tiedoksi, että olen minä niitä "kunnolisia" tarinoita paljon lukenut, mutta niissä roope kohtelee akua kuin vihollista.

Roope aina välillä saattaa kohdella Akua kovakouraisesti (yhdestä tarinasta kaverini laski yli 15 onnettomuutta Akulle, jotka Roope aiheutti ja märmätti perään), mutta onhan meillä kaikilla heikot hetkemme. Vai mitä?

Niin miksei Roopellakin olisi? Lisäksi hänhän on antelias tarjotessaan ilmaiseksi huvia ja seikkailuja Akulle ja veljenpojille. Niin miten se olisi merkki vihollisuudesta?

Mutta muistattehan otsikon: ketä vihaatte? Vihaatteko todella näitä hahmoja? Haluaisitteko, että he katoaisivat kokonaan tarinoista?

En usko, sillä silloin ne olisivat äärimmäisen tylsää luettavaa!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat