Pisteitä tuloksista -veikkaukset

Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Tämä on vähän erilainen topic, jossa veikataan joitakin tuloksia. Topicin idea on se, että käyttäjät ikään kuin lyövät vetoa 1-20 pisteellä jostain tuloksesta. Aina kun on jotain maaotteluita, kisoja, liiga-otteluita tai muita, joita voi veikata niin kerrot monellako pisteellä lyöt "vetoa", että tulos on juuri se mitä sanot.

Otetaan esimerkiksi tänään oleva Suomi - Ruotsi -peli.

Joku sanoo tässä topicissa:

"Lyön vetoa 12 pisteellä, että Suomi - Ruotsi -ottelu päättyy Ruotsille 1-3. Ja perustelut mielellään mielipiteelle."

Mutta kohteitahan on vaikka kuinka paljon.

1. Jos lyö vetoa jostain kohteesta ja veikkaa väärin, vähennetään puolet veikkaukseen käytettystä pistemäärästä kokonaispistesaldosta.

2. Jos väärin veikanneella ei ole pisteitä, niin pisteitä ei tietenkään vähennetä mistään.

3. Jos jossain kohteessa kukaan ei veikkaa täysin oikein, lähimmäksi veikannut saa puolet pisteistä.

4. Jos vain yksi käyttäjä veikkaa jotain kohdetta ja veikkaa sen oikein, jaetaan pisteet kahdella.

5. Jos tuossa edellä mainitussa tapauksessa ainut veikkaus menee väärin, veikkaaja menettää neljäsosan pisteitä, joilla hän veikkasi sitä kohdetta (neljäsosa = 1/4).

6. Yhtä kohdetta voi veikata 1 - 20 pisteellä.

7. Yksi kausi kestää aina yhden kuukauden, ja mestari on eniten pisteitä kerännyt käyttäjä.

8. Käynnissä olevia otteluita yms ei voi veikata.

9. Tässä topicissa veikataan vain lopputuloksia (Lajikohtaiset poikkeukset huomioiden: Kuten nyrkkeilyssä voittajan veikkaaminen.)

Tuossa yllä on tämän topicin säännöt SuperÄijän erinomaisten ehdotusten pohjalta.

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Sivut

Kommentit (44)

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Saa toki, kunhan:

a) Niiden tulokset on helposti löydettävissä lehdestä, netistä tekstitv:_stä tai muualta

...ja:

b) Tarpeeksi suurta käyttäjämäärää kiinnostaa se kohde. Toisin sanoen ei välttämättä kannata laittaa kohteeksi mitään jalkapallon Kuutosen ottelua, jonka joukkueita 99% käyttäjistä ei ole koskaan kuullutkaan.

Hyviä kohteita on siis tunnettujen Euroopan urheilusarjojen otteluiden sekä eri kisojen tulokset ja kaikki maaottelut. Niin ja ainahan saa laittaa veikkauksensa jostain formuloista, rallista, tenniksestä, pyöräilystä yms. Kyllä niihinkin joku / jotkut lähtee mukaan veikkaamaan.

SuperÄijä
Seuraa 
Liittynyt27.12.2009

Ähh, kirjoitin pitkämn viestin, mutta siten akku loppui. =( No nyt olen taas verkkovirrassa, ja kirjoitan viestini pääpointit uudelleen.

Eli hyvältä kuulostaa (tai pikemminkin näyttää, en minä kirjoitusta kuule)! =D Propsot sinne. Tässä muutama kehitysidea:

1. Jos lyö vetoa jostain kohteesta ja veikkaa väärin, vähennetään puolet veikkaukseen käytettystä pistemäärästä kokonaispistesaldosta.

2. Jos jossain kohteessa kukaan ei veikkaa täysin oikein, lähimmäksi veikannut saa puolet pisteistä.

3. Jos vain yksi käyttäjä veikkaa jotain kohdetta, jaetaan pisteet kahdella (ja jos ei mennyt oikein, saa siis 1/4 pisteistä).

4. Sille kuinka monta pistettä voi yhteen veikkaukseen voi laittaa tulee määrittää jokin maksimiraja (vaikka 75 tai 100)

5. Jonkinlainen kausissysteemi sopisi tähän erinomaisesti.

Toivottavasti en kirjoittanut liian epäselvästi.

Nyt veikkaan 50 pisteellä että Sebastian Vettel voittaa huomisen F1 aika-ajon. Sekä 100 pisteellä (muutan määrää jos pistekatto ei toteudu) että Sebastian Vettel varmistaa F1 maailmanmestaruuden sunnuntain F1 kisassa.

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Koska säännöissä sanotaan, että voi veikata vain 1 - 20 pisteellä yhtä kohdetta kohden, niin SuperÄijä ei voi veikata aivan noilla pisteillä noita veikkauksia.

Ensin mainittu olkoon 10 pisteen veikkaus SuperÄijällä ja toinen 20 pisteen veikkaus.

Minä veikkaan nyt sekä jalkapallon EM-karsinnan illan otteluita että SM-liigan illan otteluita.

16 pisteen veikkaus:

Ilves - HIFK: 1-3

6 pisteen veikkaus:

Ässät - TPS: 4-2

18 pisteen veikkaus:

Suomi - Ruotsi: 1-2

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Veikkaan tämän illan EM-karsintoja:

4 pistettä:

Kreikka - Kroatia 1-1

12 pistettä:

Montenegro - Englanti 0-1

20 pistettä:

Tshekki - Espanja 0-1

Huomisen SM-liigaa:

8 pistettä

JYP - Kärpät 3-2

SuperÄijä
Seuraa 
Liittynyt27.12.2009

Olin puusilmä, en huomannut tuota 20 pisteen rajaa, joten muutan aikaisemmatkin veikkaukseni pistemäärät ja laitan uusia veikkauksia.

*20p. Sebastian Vettel ottaa paalupaikan huomisessa aika-ajossa.

*20p. Sebastian Vettel varmistaa maailmanmestaruuden sunnuntain kisassa.

*1p. Ilves - HIFK 1-2

*1p. Ässät - TPS 3-1

*1p. Suomi - Ruotsi 1-3

*1p. JYP - Kärpät 0-2

*1p. Montenegro - Englanti 0-2

*1p. Tshekki - Espanja 0-2

Vierailija

20p: Sebastian Vettel voittaa sunnuntaisen kisan.

10p: Ottaa paalupaikan aika-ajoissa lauantaina.

20p: Varmistaa maailmanmestaruuden sunnuntaina.

2p: JYP - Kärpät 2-1

>XRoke>

SuperÄijä
Seuraa 
Liittynyt27.12.2009

Lainaus:
Roke:

20p: Ruotsi voittaa Suomen (saako näin tehdä O.o?)

Ei, peli on jo päättynyt. Sama pätee Ilves - HIFK sekä Ässät - TPS peliin. Ja mielestäni pitäisi laittaa luvut otteluita veikatessa.

Donaldille 8 pistettä Ilves - HIFK pelistä, Assät - TPS pelistä lähti 3 pistettä ja 18 pistettä Suomi - Ruotsi pelistä. Donaldilla siiis 23 pistettä!

Itse menetän ½ pistettä Suomi-Ruotsi pelin takia, mutta olin siihen aikaan nollilla joten siitä ei mitään vaikutusta. Ässät - TPS pelistä sain ½ pistettä (jee!).

Jonttu-Ankka sai miinusta 5 pistettä, mutta niillä ei ole vaikutusta, koska hän on nollilla.

Tilanne:

1. Donald-91 (23p.)

2. SuperÄijä (½p.)

3. Jonttu-Ankka (0p.)

Donaldille: Mikä kantasi on siihen että saako veikata samaa kuin joku toinen aikaisemmin? Voi johtaa mestaruuksien ratkaisuvaiheissa taktikointiin; Johtoa voi varmistaa veikkaamalla aina samalla tavalla kuin pahin uhkaaaja. Siitä syystä sanoisin ettei saisi veikata samaa kuin joku aikaisemmin.

SuperÄijä
Seuraa 
Liittynyt27.12.2009

Montenegro - Englanti peli pättyi 2-2. Minun 0-2 veikkaukseni oli lähempänä kuin Donaldin 0-1 veikkaus, joten siitä minulle ½ piste ja Donaldilta 6 pois. Kreikka - Kroatia pelistä hänelle 1 piste, sillä kukaan muu ei siihen osallistunut eikä se mennyt oikein. Tshekki - Espanja peli päättyi 0-2, joten minulla täysin oikein. Minulle siitä 1 piste ja Donaldilta 10 pois.

Ja tänä aamuna Sebastian Vettel otti F1 palupaikan 0,009 sekunnin turvin, joten siitä minulle 20 pistettä (ja Rokelle 10). Laitan Roken pisteet sulkuihin, sillä Donald-91 ei ole vielä ilmoittanut kantaansa siihen että saako veikata samaa kuin joku muu jo aikaisemmin.

1. SuperÄijä (22p.)

(2. xx-roope-keräilijä (10p.)

3. Donald-91 (8p.)

4. Jonttu-Ankka (0p.)

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Olin illalla kirjoittamassa juuri kymmenen aikaan viestiä, jossa olin snaomassa, että samaa ei saa veikata kuin joku toinen siinä kohteessa. Eli samassa ottelussa kaksi tai useampi käyttäjä ei voi veikata samaa tulosta. Joten xx-roope-keräilijän pisteet voi hylätä siis valitettavasti.

Laitan tähän veikkauksia:

10 pistettä:

Kiekko-Laser - Jukurit 1-4

2 pistettä:

KooKoo - LeKi 3-2

Miesten Salibandyliigaa:

16 pistettä:

M-Team - FBT Pori 4-7

6 pistettä:

NST - Oilers 3-5

SuperÄijä
Seuraa 
Liittynyt27.12.2009

Laitan taas vähän uutta veikkausta kehiin.

*1p. M-Team - FBT Pori 3-6

*5p. Joni-Pekka Rajala voittaa Ähtärin Ähellys -kilpailun (huomenna).

Ja ennen kuin joku toinen ehtii, laitan jo seuraavaan F1 kisaan (Korea 14-16.10) veikkauksia.

*16p. Sebastian Vettel ottaa paalupaikan.

*12p. Sebastian Vettel voittaa kilpailun.

Tilanne:

1. SuperÄijä (22p.)

2. Donald-91 (8p.)

3. Jonttu-Ankka (0p.)

Veikkaukset joiden tulokset eivät vielä ole selvillä:

SuperÄijä:

-JYP - Kärpät 0-2 (1p.)

-Sebastian Vettel varmistaa maailmanmestaruuden sunnuntain kisassa (20p.)

-M-Team - FBT Pori 3-6 (1p.)

-Joni-Pekka Rajala voittaa Ähtärin Ähellys -kilpailun. (5p.).

F1 14-16.10

-Sebastian Vettel ottaa paalupaikan. (16p.)

-Sebastian Vettel voittaa kilpailun. (12p.)

Donald-91:

-JYP - Kärpät 3-2 (8p.)

-Kiekko-Laser - Jukurit 1-4 (10p.)

-KooKoo - LeKi 3-2 (2p.)

-M-Team - FBT Pori 4-7 (16p.)

-NST - Oilers 3-5 (6p.)

Jonttu-Ankka:

-JYP - Kärpät 2-5 (20p.)

xx-roope-keräilijä:

-Sebastian Vettel voittaa sunnuntain F1 kisan. (20p.)

-JYP - Kärpät 2-1 (2p.)

JYP - Kärpät pelistä on tulossa mielenkiintoinen, kaikki tähän mennessä osallistuneet ovat sen tulosta veikanneet, osa jopa varsin suurella panoksella. Pelin lopputulos tulee vaikuttamaan pistetilanteeseen hyvin paljon.

Sitten vielä yksi kysymys Donaldille:

Saako veikkauksen pistemäärää muuttaa siitä minkä alunperin laittoi (tietysti ennen pelin/kilpailun alkua)?

Kammoli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2008

Minulla on yksi kysymys: Arvataanko esim. Formulassa esim. Vettelille sijoja ja se joka arvaa Vettelille oikean/lähimmän sijan saa pisteet vai arvataanko tietylle sijalle esim. sijalle 15 kuljettajia ja se arvaaja jonka arvaama henkilö on sillä sijalla/lähimpänä sitä sijaa saa pisteet?

Annan esimerkin tuosta ykköskohdasta:

Henkilö A veikkaa, että Vetteli on 16. kisassa.

Henkilö B veikkaa, että Vettel on 10. kisassa.

Henkilö C veikkaa, että Vettel on 11. kisassa.

Lopputulos on, että Vettel on 12. kissassa, joten Henkilö C saa pisteet.

Esimerkki toisesta kohdasta:

Henkilö A veikkaa, että 12. sijan saa Button.

Henkilö B veikkaa, että 12. sijan saa Vettel.

Henkilö C veikkaa, että 12. sijan saa Kovalainen.

Lopputulos on, että Vettel oli 8. kisassa, Button 10., Kovalainen 16. ja Hamilton 12.. Hamilton olisi ollut oikea vastaus, mutta kukaan ei häntä arvannut, joten henkilö A saa pisteet, koska Button oli kolmesta arvauksesta lähimpänä sijaa 12.

Eli arvataanko tietylle kuljettajalle sijoja vai tietylle sijalle kuljettajia?

Toivottavasti kysymyksestäni saa edes jotain selkoa (ja siinä ei ole hirveästi kirjoitusvirheitä. =( )... Kysymys oli vaikea selittää. :/

SuperÄijä
Seuraa 
Liittynyt27.12.2009

Mielestäni veikataan kuljettajan sijoitusta. Mutta oikeastaanhan sillä ei ole juurikaan väliä (kunhan pistevähennyksistä kukaan ei ala tappelemaan viitaten veikanneensa sinun 1. mahdollisuuden mukaan kun voittaja veikkasi sinun 2. mahdollisuuden mukaan). Odotetaan vielä Donaldin mielipidettä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat