Yläkoulu

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Moi olen menossa yläkouluun ensi vuona ja olen miettinyt miten luokat määrääntyy. Sitten mikä meininki siellä on onko se sellaista haistattelua nuuskan käyttämistä ja tupakan polltoa? Onko hellpoa sopeutua joukoon ja millainen kuri siellä on?

Näitä ihmettelee nyt D.U.C.K ILONPILAAJA

Kommentit (3)

Tupelo
Seuraa 
Liittynyt18.6.2011

Yläasteen ekana päivänä kimppuusi hyökkää joukko Röllejä, jotka pakottavat sinut syömään luokkatoverisi ja jätesäkillisen banaaniveneitä.

Älä unohda lukea ruokarukousta.

Vierailija

Minä menin nyt tänä vuonna ylä-asteelle. Meillä ainakin sai laittaa siihen lappuun joka meni ylä-asteelle pari kaveria jotka haluaisi samalle luokalle. Meidän uudessa luokassa oli aika paljon tyyppejä joita en tuntenut, mutta kyllä siihen nopeasti tottui! Se millainen kuri siellä on riippuu opettajista. Meidän ylä-asteella suurin osa opettajista on ihan mukavia, mutta on sitten taas niitä aika tiukkoja opettajiakin. Ja niitä tupakan polttajia ja koviksia siellä on aika paljon. Ylä-asteella myös kokeita ja läksyjä tulee enemmän. Aluksi ylä-asteelle meno vähän jännitti mutta sitten kun pääsi koulun pihaan niin jännitys loppui!

ps. koulutopic on olemassa joten yläkoulusta ei olisi tarvinnut tehdä omaa topiciaan.

-Tepe

Hiidenkirnu
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
Ducki: Moi olen menossa yläkouluun ensi vuona ja olen miettinyt miten luokat määrääntyy. Sitten mikä meininki siellä on onko se sellaista haistattelua nuuskan käyttämistä ja tupakan polltoa? Onko hellpoa sopeutua joukoon ja millainen kuri siellä on?

Yläkoulu, en ole kyllä ikinä oppinu käyttämään sitä sanaa, yläaste se tulee mulle olemaan aina, vaikka mikä nimi olis nykysin mikä tahansa. Kuitenkin siis luokkien määräytyminen vaihtelee eri kouluissa. Onhan yläasteita eri kokoisiakin, joten ihmekkös tuo, kun ei samanlaista käytäntöä joka paikkaan ole saatu. Kun pohjalla ei muutenkaan ole pahemmin valintoja yläasteelle lähdettäessä eli sen perusteella ei voi ketään oikein jakaa mihinkään luokkaan paitsi jonkun valitun kielen perusteella. Paljon niitä siis varmasti pyritään sekoittamaan, että sitä oppisi tutustumaan uusiinkin tyyppeihin. : )

Lainaus:
TePe12: Sitten mikä meininki siellä on onko se sellaista haistattelua nuuskan käyttämistä ja tupakan polltoa? Onko hellpoa sopeutua joukoon ja millainen kuri siellä on?

Taas varmasti riippuu täysin koulusta millainen meininki on. Varmasti jokaisesta koulusta löytyy näitä ärsyttäviä tyyppejä, mutta kyllä sieltä aivan takuulla löytyy mukaviakin henkilöitä. Rohkeasti vain tutustumaan uusiin ihmisiin, en minäkään tuntenut yläasteen luokastani alussa kuin muutaman, mutta sitä tutustui sen 3 vuoden aikana parhaiten tietysti omiin luokkakavereihin ja sai sieltä ihan hyviä ystäviä, joita ei varmasti ihan heti tule unohtamaan. : ) Poltti jotkut tupakkaa tai ei niin ei muiden tarvitse ainakaan heidän polttamisestaan välittää, koska varmaankin jokaisen koulun pihalla tupakan polttaminen on kiellettyä? Kuri myös riippuu täysin koulusta, oikeasti yläasteita on erillaisia, joten on todella paha mennä sanomaan millainen juuri se yläaste on mihin sinä menet. Meillä kuri oli normaali, ei mielestäni mikään liian tiukka kuitenkaan.

Voin sanoa, että todennäköisesti sinulla on ensi vuonna edessä yksi elämäsi parhaista ajoista. Yläaste on oikeasti mukavaa aikaa, päihittää varsinkin ala-asteen aivan selvästi.

Kaikki kysymykset ja keskustelut koulusta kuitenkin edelleen koulu-topiciin:

http://www.akuankka.fi/keskustelut/alue/12/viestiketju/11291/koulu

"Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä."
~Hirnu, epätäydellistä kirjoittamista foorumilla vuodesta 2008

Ketju on lukittu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat