Roolipeli~

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Anteeksi, jos tällainen on jo. Saa poistaa jos kokee turhaksi.

--

ALKUSELOSTUS:

Noniin, täällä aloittelisin sitten tällaisen ropen (eli roolipelin). Pelattaisiin kahdella ns. jalalla kävelevillä eläimillä. Eli eläin, joka on kuin ihminen. Esimerkkinä vaikkapa kissatyttö. Eläinvaihtoehdot: Koira, kissa, sisilisko, hiiri, lammas, kettu, ankka, susi ja leijona. Hahmosi ikäraja on maksimissaan 45. Hahmosi on myös käytävä töissä, koska ei rahatkaan riitä ikuisuuksiin ja hänen on myös syötävä jotain aina välillä. Kaupunkeja on kaksi; Ankkalinna ja Harhala. Jompaan kumpaan hahmosi täytyy muuttaa, tai sitten hän on automaattisesti kerjäläinen.

--

"HAKEMUS":

Täytä tämä "hakemus/lomake", jos haluat liittyä:

Nimi: (Hahmosi nimi, saa käyttää luovuutta, ei kiitos mitään Musteja tai Mirrejä.)

Skp: (Hahmosi sukupuoli, onko hän tyttö/nainen vai poika/mies?)

Ikä: (Hahmosi ikä. ((Ihmisten iässä.)))

Ulkonäkö: (Tähän toivoisin panostusta. Minkä näköinen hahmosi on? Onko hänellä harjasta/hiuksia, onko hänellä millaiset vaatteet/minkälaisia vaatteita hän käyttää, minkävärinen turkki/iho?...)

Luonne: (Onko hahmosi villi, rauhallinen vai jotain siltä väliltä?)

Työpaikka: (Työn saat itse valita ja keksiä itse. Ainoastaan mielikuvitus on rajana. Voit olla vaikkapa autonkorjaaja taikkapa sitten noita tai velho! Mutta pysytään hyvän maun rajoissa.)

Muuta: (Tähän toivon että kirjoitat ainakin hahmosi menneisyyden. Tähän voi myös kirjoittaa hahmosi siviilisäädyn, eli onko hän naimisissa, sinkku, seurustelee jne. Naimisissa ja seurustelusuhteessa on pakko olla toisen pelaajan kanssa, eli ei voi pelata itse oman hahmonsa kumppanina. Eli täytyy olla vastapelaaja.)

Koulunkäynti: (Missä koulussa hahmosi on? ((Sen on pakko olla koulussa jollei se ole yli 18 vuotias.)) Koulu vaihtoehtoina on noitakoulu Buyour tai tavallinen koulu Muommer. Kummassakin koulussa viimeinen luokka on 9, ja silloin on 17 vuotias. 8. luokalla on 16, 7. luokalla 15 jne.)

Asuinpaikka: (Missä hahmosi asuu, Ankkalinnassa vai Harhalassa?)

--

ROPETTAMINEN JA KIRJOITTAMINEN:

Kyllä, tässä roolipelissä pysytellään hyvän maun rajoissa. Mutta suutelukohtaukset ja niin edespäin hyväksytään, mutta muistetaan sitten rajat.

Roolaus kirjoitetaan näitten / merkkien väliin. Esim. /Alice käveli tiellä hiljaa katulamppujen valaistessa hänen tiensä./

Sitten, jos hahmosi puhuu, puhe laitetaan näiden merkkien väliin ".

Esim. "Miksi tuo tuli mukaamme?" Alice kysyi.

Esim2. "Tuolla se on!" Alice huudahti.

Esim3. "Niin.", Alice sanoi.

Oikeinkirjoitus ja pilkut, pisteet ja isot alkukirjaimet täytyy muistaa. Eli emme kirjoita näin: "joo meitsi tsiikaa tonne ny mä meen sinne jou" tonttu sanoi, VAAN kirjoitamme näin: "Minä lähden nyt tuonne.".

Ja jos sinulla on jotain asiaa, ja se ei kuulu roolaukseen millään tavoin, kirjoitat sen viestin loppuun. Muista lisätä / merkit roolauksen alkuun ja loppuun. Lyhyenä lisäyksenä tähän: Hahmo ei voi olla voittamaton.

--

HAHMOT:

Pelaaja: sallapikachu

Kuva: -

Nimi: Dawn Rayuss Ho, oikea nimi Dawneya, mutta ei käytä sitä koskaan. Kutsutaan Dawneksi.

Skp: Tyttö/nainen.

Ikä: 15 v.

Ulkonäkö: Vaalea iho, mustat pitkät hiukset, jotka ulottuvat hänen vyötäröönsä asti. Etuhiukset menevät pätkitysti viistoon vasemmalle. Silmät ovat meripihkan väriset. Tyttö käyttää kesällä aika suurikokoisia aurinkolaseja, mutta talvella hänellä on päällänsä ylipitkä mustavihreä huivi ja trenssitakki. Pillifarkkuja tai legginssejä hänellä on kaappi täynnä, ja niitä hän käyttää. Skeittikengät tai korkkarit näkyvät monesti hänellä. Dawn pukeutuu useasti coctailmekkoihin. Yleisesti ottaen aika kaunis.

Luonne: Dawn on persoonaltaan uskomattoman kiltti, mutta myös osaa olla todella räiskyvä ja hänestä löytyy se villi puoli kun sitä tarvitaan. Hän on todella avulias ja osaa sanoa mitä tarvitaan.

Työpaikka: Momble-nimisessä sekatavarakaupassa töissä.

Muuta: Menneisyys on Dawnelle erittäin arka asia, sitä hän ei halua ikinä kertoa kellekkään vaikka kuka kysyisi. Hän menetti äitinsä, ja isänsä heti sen perään melkein. Isä oli sotapäällikkö ja äiti vain kuoli sodan mukana. Muuta perhettä hänellä ei ole koskaan ollutkaan. Sinkku tällähetkellä.

Koulunkäynti: Buyour (iästä laskekaa luokka)

Asuinpaikka: Harhala

Kommentit (4)

Vierailija

En tiedä Disney-roolipeliä, käyn kattomassa.

Ja en oo koskaan ollu täällä ennen, paitsi kattomassa kaverin kanssa. ^^

//Tuo Disney-roolipeli oli aika samanlaine ku tää. o.o No, katon vähä aikaa ja muokkaan jos on tarvis.

Hiidenkirnu
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Disney-rope on todellakin samanlainen ja lisäksi roolipelejä ei saa tehdä noin vain, koska niitä tulisi muuten liikaa.

Lue asiasta lisää täältä:

http://www.akuankka.fi/keskustelut/alue/16/viestiketju/25348/roolipelit/...

Linkki Disney-ropeen:

http://www.akuankka.fi/keskustelut/alue/16/viestiketju/22655/disney_rool...

"Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä."
~Hirnu, epätäydellistä kirjoittamista foorumilla vuodesta 2008

Ketju on lukittu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat