Mikki Hiirellä on monipersoonallisuus häiriö?

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Oon lukenut Aku Ankkaa about... 6-7 vuotta ja oon huomannut jotain aika jännää. Mikki Hiiri vaikuttaa aika lailla omaavan monipersoonallisuus häiriön? Se on aina menossa sinne tänne, harrastamassa sitä ja tätä jne.

Tässä nyt pari esimerkkiä:

Lapsellinen hiiri, joka tulee esiin lähinnä kun Mikki on yksin. Mikki tunkee itsensä joka paikkaan, tutkii kaiken mahdollisen ja käyttäytyy todella lapsellisesti. Tämä persoonallisuus ottaa Mikistä useimmiten otteen.

Etsivä hiiri, joka on saanut Simo Sisun suhteiden kautta jonkinlaisen imagon etsivänä. Simo sisu sitten käyttelee hiirtä hyväkseen ja kaataa duuneja tämän niskaan. Mistä tietää, että kyseessä on yksi Mikin persoonista on se ettei Mikki ikinä puhu työ-asioista vapaa-ajalla eikä etsivän hommat ole tälle jokapäivänen duuni. Mikillä ei ole myöskään virka-asetta eikä virka-merkkiä.

Serious hiiri, joka tulee esiin useimmiten sillo kun Mikki on lasten kanssa, tai kun Mikki on vajakin Hessunsa kanssa ja on ollut vähän huonompi päivä. Selvästi pieni yhteys Mikin Lapsellinen hiiri-persoonaan.

Seikkailija hiiri, joka tulee esiin kun Mikki on löytänyt jotain niin jännää Lapsellinen hiiri- persoonassaan että sitä on pakko tutkia. Jos Mikki huomaa, että asiaan liittyy rikos, hänen persoonansa vaihtuu Etsivä hiiri- persoonaan.

Tossu hiiri, joka ilmaantuu silloin kun Mikki on Minnin kanssa tekemisissä. Tämä on persoona, koska tässä persoonassa Mikki aina Minnin kanssa joko täysin käytettävissä tai päinvastoin. Päinvastaista versiota kutsuisin Kuningas hiireksi.

Vajaa hiiri, joka on eräänlainen välimuoto Lapsellinen hiiri- ja Seikkailija hiiri-persoonien välillä. Vajaa hiiri ei kuuntele mitään, tekee vain mitä sattuu ja melkein satuttaa itseään typeryyksillään.

Harrastus hiiri, joka tulee silloin esiin kun Mikki ei ole tehnyt paljoa mitään pitkään aikaan. Eli siis kun hänellä on tylsää, muuten ei harrastukset ja urheilu kiinnosta, vaan sitä yritetään vältellä mahd. paljon.

Mitä muut sanovat?

Kommentit (8)

Vierailija

Entä jos hänelle on tapahtunut aikaisemmin jotain, joka sai hänet touhukkaaksi,esim. tarinassa irokeesikaulanauha Mikin ryösti Pekka ja Hertta hänen ollessaan vauva(esimerkki).

Vierailija

Mikki on älylkäs ja se on minusta hyvä juttu onpahan ainakin ankkalinnassa toinen älykäs eikä pelkästään pelle peloton.

Vierailija

Itsestäni voisin kertoa että minulla ei ole mitään häiriötä mutta olen usein villi/riehakas, välillä rauhallinen, välillä hyvin riidanhaluinen, välillä hyvin viisas, välillä hiljainen, useimmiten vitsikäs ja suosittu keppostelija. Olisi tylsää jos olisi aina samanlainen, ja tuo on Mikissä vain hyvä asia :] __ Kasper99 Ankkafani vuodesta 1999! :] ___

Vierailija

Monipersoonallisuushäiriö siis tarkoittaa ihmisen aivoissa olevia erillaisia persoonia. Lyhyesti ja selkeästi: Ihminen jolla on monipersoonallisuushäiriöä, niin hänen sisällään on monta ihmistä jotka tulevat sillontällön esille. Esim Mikillä on ainakin jotain 4 persoonaa eli 4 "ihmistä sisällään."

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat