Suomen presidentinvaalit 2012

Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Tässä topicissa yksinkertaisesti kaikki käyttäjät pääsevät "äänestämään" siitä kenen pitäisi voittaa oikeat presidentinvaalit alkuvuodesta 2012. Tämän topicin äänestys on vain leikkimielinen 'äänestys' ennen oikeita vaaleja, joiden tulokseen tämän topicin tulos ei tietenkään mitenkään vaikuta.

Puolueiden ehdokkaat (puolue mainittu ehdokkaan jälkeen) :

Sari Essayah, Kristillisdemokraatit

Timo Soini, Perussuomalaiset

Paavo Lipponen, SDP

Paavo Väyrynen, Keskusta

Pekka Haavisto, Vihreät

Sauli Niinistö, Kokoomus

Paavo Arhinmäki, Vasemmistoliitto

Eva Biaudet, RKP

Vaikka tämä äänestäminen onkin tässä topiscissa nyt tällainen kysely-luontoinen lähinnä, niin kannattaa kuitenkin harkita ketä äänestää. Se ei siis vaikuta nyt mihinkään ketä kannattaisitte.

Annettua ääntä __ei__ voi muuttaa enää jälkeenpäin. Annettu ääni olisi hyvä perustella, sillä muuten viestistä tulee melkein pelkkää spämmiä.

Äänestysaikaa on tästä hetkestä joka päivä aina 31.12.2011 kello 22.00:aan saakka. Eli siis koko loppuvuosi. Lasken sen jälkeen äänet ja julkaisen kannatus-kyselyn tulokset 1.1.2012 tai viimeistään 2.12012.

Jos ette tiedä mitään ehdokkaista ja haluaisitte "äänestää" tietämisen perusteella, kannattaa lukea jotain heistä tms.

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Tällänenkin topic! O_o Hyvä ideahan tämä on!

Itse en hirveästi oikeastaan politiikkaa seuraa, mutta kyllä mulla jotkut omat kannat on. Ketään Kristillistä en kyllä valtaan haluaisi, enkä muutenkaan uskontopainotteista presidenttiä. Kyllä välillä ois kivaa vaihtelua miespresidentti, koska eihän mun elinaikana ole yhtään sellaista ollut, tai jos on niin, ihan silloin kun olin 0-2 vuotta, mutta takaisin aiheeseen. Tutuimmat tässä porukassa kyllä ovat Sauli Niinistö, Timo Soini ja Paavo Lipponen. Lipposta en kyllä presidentiksi haluaisi. Ehdokkaiksi jäisi sitten varmastikkin Sauli Niinistö ja Timo Soini tai ehkäpä jopa Paavo Väyrynen, joka on vähän ja eritavalla mulle tuttu, mutta ei täysin tuntematonkaan. Koska en oikeastaan näistä puolueista ja niiden aikeista tiedä niin on oikeastaan ihansama minkä puolueen edustaja saa viran. Paitsi tietenkin uskontopohjaiset, jotka jo mainitsin aikasemmin.

Niin ja sitten se ääni.... Annan sen........ Timo Soinille, onhan hän niin huvittava kaveri, ja hänestä on hyviä vitsejä xD

Olen puhunut!

- Touhoaaja - ajaa ohuoT -

Vierailija

Ääneni menee Timo Soinille samasta syystä Kuin Touhooja eli Timo Soinille, onhan hän niin huvittava kaveri, ja hänestä on hyviä vitsejä.

Vierailija

Lainaus:
Suomen presidentinvaalit 2012

Maurice de la Knalli - 22.11.11 08:00 (ID 847048)

Tämä topic demonstroi hyvin, mistä syystä alaikäiset eivät saa äänestää.

Erittäin hyvin. Vertaileppas sinä sitä, että kuka ehdokkaista tykkää eniten kaloista. Hänhän siis varmasti voittaa. Vai?

Itse en anna "ääntäni" kenellekkään...

Vierailija

Maurice de la Knalli on täysin oikeassa; lapset eivät saa äänestää juuri tästä syystä.

Tiedoksi (jos ette tienneet), ettei presidenttiehdokasta kannata valita "hauskuuden" tai "lihavuuden" perusteella... :D

No, mutta sitten omaan äänestykseeni.

Annan ääneni kenellekäs muullekaan kuin Sauli Niinistölle!

Perustelut:

Sauli Niinistö (kok.) on vanha edustajamies (enkä tarkoita nyt ikää, vaan kokemusta!) ja hän on kaikkien gallupeiden ylivoimaisessa kärjessä. Yli 70% äänestysikäisistä äänestäisi Saulia. Hyvä tyyppi, ja onneksi kokoomuslainen, sillä itse kannatan tietty Suomen suurinta puoluetta Kokoomusta! :D

Touhula
Seuraa 
Liittynyt25.8.2008

Topicin aloittajan kannattaisi ehkä itsekin antaa äänensä perusteluineen, jotta muut saisivat esimerkin siitä, miten tässä topicissa leikkiäänestetään?

Lainaus:
Knalli: Tämä topic demonstroi hyvin, mistä syystä alaikäiset eivät saa äänestää.
Onhan se ihan ymmärrettävää, että noin 10-vuotiailla ei ole paljoa tietoa politiikasta tai eri ehdokkaiden mielipiteistä eri asioihin. Tämä topichan on, kuten aloitusviestissä todetaan, vain leikkimielinen äänestys presidentinvaaleista. Siksi ei varmaan ketään haittaa, vaikka täällä äänestetään varsin omituisilla(kin) (tai hauskoilla) perusteilla.

Lainaus:
vikakiva: Yli 70% äänestysikäisistä äänestäisi Saulia.

Mistä tuollaisen tiedon repäisit? Mielipidetiedusteluiden mukaan Niinistö saisi tällä hetkellä hieman vajaat 49% äänistä.

Ja minä äänestän oikeasti sitten tammikuussa Paavo Väyrystä tai Sauli Niinistöä. Nyt en äänestä ketään.

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Suomen presidentinvaalit 2012

D.U.C.K ILONPILAAJA - 22.11.11 07:24 (ID 847030)

Ääneni menee Timo Soinille samasta syystä Kuin Touhooja eli Timo Soinille, onhan hän niin huvittava kaveri, ja hänestä on hyviä vitsejä.

Hyvä pojat! Tätä maata johdetaan varmasti 2 kg:n jytkyllä...

Mutta en ymmärrä tätäkään:

Lainaus:
Annan ääneni kenellekäs muullekaan kuin Sauli Niinistölle!

Perustelut:

Sauli Niinistö (kok.) on vanha edustajamies (enkä tarkoita nyt ikää, vaan kokemusta!) ja hän on kaikkien gallupeiden ylivoimaisessa kärjessä. Yli 70% äänestysikäisistä äänestäisi Saulia. Hyvä tyyppi, ja onneksi kokoomuslainen, sillä itse kannatan tietty Suomen suurinta puoluetta Kokoomusta!

Äänestäisit Niinistöä sillä perusteella että hän on hyvä tyyppi ja muutkin äänestäisivät häntä?

:KK:

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
Maurice de la Knalli: Tämä topic demonstroi hyvin, mistä syystä alaikäiset eivät saa äänestää.

Suomen poliitikot demonstroivat hyvin, mistä syystä täysi-ikäisten ei pitäisi saada äänestää.

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

En ole vielä päättänyt, että ketä äänestän ihan oikeissa vaaleissa. Mutta tämän topicin leikkimielinen äänestys nyt on sellainen, ettei käytännössä ole mitään väliä, ketä "äänestää". Se ei vaikuta kuin siihen, ketä tähän topicciin kirjoittaneet kannattavat (heistäkin vain "äänestäneet") eniten. Se on siis jännä huomata mielestäni.

Ja missäänhän ei aloitusviestissä sanota, että millä perusteella saa tai ei saa äänestää. Mutta millään sopimattomilla perusteilla __ei__ saa äänestää. Pitää siis keksiä jotkut asialliset perustelut.

Minä äänestän Sauli Niinistöä tässä topicissa.

Perustelut: Hän on kokenut ja hyvä poliitikko. Hän osaa ilmaista asiat järkevästi sekä hyvin ja hän osaa edustaa Suomea.

AkeMake
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Vähän päinvastaisella kannalla olen kuin touhoaaja. Hän oli ehdottoman kd-vastainen ja minä myönteinen (en ehdottoman myönteinen, mutta kuitenkin). Olen perinteisesti eduskuntavaaleissa äänestänyt kristillisdemokraattia, sillä olen sitä mieltä, että Raamattua ja Raamatun oppeja arvossa pitävällä henkilöllä on terve suhtautuminen elämään ja toisiin ihmisiin. Kukaan tuskin voi väittää, että esimerkiksi kymmenen käskyä tai nk. rakkauden kaksoiskäsky olisivat jotenkin huonoja ohjenuoria elämässä. En kuitenkaan koskaan ole täysin sokeasti kd-ehdokasta äänestänyt vaan tutkinut eri vaalikoneiden antamia tuloksia ja kd-ehdokkaat ovat nousseet niissä esille. Heillä kun sattuu olemaan samanlainen arvomaailma kuin minullakin. Näiden syiden vuoksi on ollut luonnollista äänestää kristillisdemokraattia.

Mutta sitten takaisin presidentinvaaleihin.. Tämän topicin vaaleissa äänestän nyt 'perinteen' mukaan kd:n ehdokasta eli Sari Essayah:ia. En kuitenkaan vielä tiedä ketä äänestän varsinaisissa vaaleissa. En ennalta poissulje ketään ehdokasta, vaikka Sari Essayah onkin ehdokaslistani kärjessä. Saattaa jopa olla, että äänestän (ensimmäistä kertaa elämässäni) jaloillani, sillä presidenttiys ei enää nykyään ole käytännössä muuta kuin Suomen edustamista ulkomailla. Presidentin valta ja näin merkitys on supistettu niin minimiin, että minulle on melkein sama kuka siellä pallilla istuu. Katsellaan, katsellaan.. Pitänee kuitenkin tutustua ehdokkaisiin. Olisihan vaihtoehtona tietysti äänestää myös Aku Ankkaa. :'D

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
AkeMake: Olisihan vaihtoehtona tietysti äänestää myös Aku Ankkaa.

Et kai ole tosissasi? Mielestäni on aika ajattelematonta äänestää virallisissa vaaleissa jotain olematonta ehdokasta, kuten 'Aku Ankkaa'. Mutta oletan kuitenkin, että sanoit tuon lainaamani lauseesi vain vitsillä kantaasi nähden.

AkeMake
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
Donald-91:

Lainaus:
AkeMake: Olisihan vaihtoehtona tietysti äänestää myös Aku Ankkaa.

Et kai ole tosissasi?

Periaatteessahan on ihan sama äänestääkö jaloillaan vai käykö äänestyslipukkeeseen kirjoittamassa jonkin olemattoman ehdokkaan nimen. Kumpaakaan ei rekisteröidä sinne lopullisiin tuloksiin. Tosin jaloilla äänestäminen voidaan tulkita myös välinpitämättömyydeksi kun taas jonkin olemattoman ehdokkaan äänestämisellä voi viestittää, että olisi kyllä äänestänyt, muttei sopivia ehdokkaita vain ollut.

Mutta ei, en ollut tosissani, vaan sanoin sanoin sen vitsillä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat